جالب ترین راه کارهای صرفه جویی در هزینه ها برای کسب و کار های نوپا
دسته بندی: مدیریت

جالب ترین راه کارهای صرفه جویی در هزینه ها برای کسب و کار های نوپا

صاحبان و مدیران تجارت های خرده پا، معمولاً به فکر بستن قرارداد های جدید، کسب سود بیشتر و نیز، کنترل هزینه ها هستند. ” یک ریال ذخیره شده، یک ریال به دست آمده می باشد.”،  جمله معروف این دسته از مدیران است. این طور کسب و کار ها باید در امر صرفه جویی تمرکز زیادی کنند، تا بتوانند بودجه خود را مدیریت کنند تا در پی آن، در این بازار پر از رقیب دوام بیاورند.  با مقالات امکان همراه باشید.

اگر شما نیز از این نوع شرکت ها دارید، بهتر است به 10 راهی که در ادامه، به شما معرفی خواهیم کرد نگاهی بیاندازید، تا در این مسیر موفق تر ظاهر شوید.

استفاده از همه فضاهای موجود

اگر برای شرکت خود به دنبال دفتر می گردید، لازم نیست که به گزینه های خیلی بزرگ و وسیع فکر کنید. بلکه یک فضای کوچک تر را انتخاب کنید و در آن، سعی نمایید که دفتری با ساختار مناسب ایجاد کنید. از همه فضاهای ممکن بهره بگیرید اما دقت کنید که نباید محیط شرکت شلوغ به نظر برسد بلکه، فقط کافیست تا حجم استفاده نشده اتاق، بیش از حد نباشد.

حذف کاغذ تا جای ممکن

برای کار های روزمره یک شرکت مثل ارسال گزارشات، یا نگه داری صورت وضعیت ها، هیچ نیازی به کاغذ نیست بلکه می شود با یک کامپیوتر، به راحتی اوضاع را مدیریت کرد. پس استفاده از کاغذ را به کمترین حد ممکن برسانید، تا مبالغ زیادی را که معمولاً صرف بایگانی و هزینه چاپ می شود، صرفه جویی کنید. در ضمن با این شیوه، سرعت و سهولت امور اداری شما نیز بهبود می یابد.

پرهیز از خرید تجهیزات بزرگ

شاید برای کمپانی های عظیم، خرید تجهیزات به صورت عمده به صرفه باشد، اما برای شمایی که یک تجارت نوپا را در اختیار دارید، خرید وسایل زیاد، بیشتر موجب هدر رفتن منابع مالی خواهد شد. در کنار این نکته، فراموش نکنید که کسب و کارهای کوچک نیاز های محدودتری نیز دارند، پس به شکلی اقتصادی این کار را انجام دهید.

تلاش برای حذف کردن هزینه های مالی

خیلی از شرکت های کوچک با مشکل هزینه هایی اعم از، صدور کارت های بانکی، چک های تضمینی و غیره مواجه می شوند. در مقابله با این هزینه ها، باید بانک هایی را پیدا کنید که برای این خدمات، مبلغ اضافی دریافت نمی کنند. به این شکل، شما قادر هستید مقدار قابل ملاحظه ای را ذخیره نمایید.

خرید تجهیزات به صورت پکیج

خیلی از کمپانی ها تخفیف مناسبی را به شما ارایه می دهند، اگر به طور مثال تلفن یا رایانه های مورد نیازتان را، به شکل کلی از آن ها خریداری نمایید. بین این نوع شرکت ها جستجو کنید تا بهترین پیشنهاد را انتخاب نمایید. به این ترتیب، باز هم صرفه جویی حاصل این ایده خواهد بود.

همیشه درخواست تخفیف داشته باشید

چه در زمان خرید تجهیزات و چه خدمات اینترنتی، همیشه جا برای درخواست پیشنهاد های ویژه وجود دارد. با این که بیشتر شرکت ها روی تخفیف هایشان مانور نمی دهند، اما اگر با آن ها مذاکره کنید، می توانید تخفیف های جذابی را برای دریافت آن سرویس به دست آورید.

 شراکت در خرید تجهیزات

درست مانند برند شما، ممکن است شرکت های دیگری نیز به تجهیزات و تدارکات شبیه به شما، نیاز داشته باشند. اگر با آن ها همکاری کنید و با هم جهت خرید اقدام نمایید، تخفیف بیشتری به دلیل خرید عمده نصیب هر دوی شما خواهد گردید. با این ایده، همه راضی خواهند بود و شما نیز، به آن چه می خواسته اید رسیده اید: صرفه جویی!

استخدام کارآموز

به راحتی می شود خیلی از وظایف روزمره شرکت را، به افراد کارآموز سپرد تا در هزینه ها صرفه جویی گردد. در حقیقت، بخش عمده هزینه های یک شرکت صرف حقوق و مزایای کارکناش می شود. با تقسیم هوشمندانه بخش ساده تر وظایف، بین تعدادی کارآموز می شود تا حدود زیادی به این هدف یعنی مدیریت بودجه دست پیدا کرد.

از قابلیت فریلنسرها استفاده کنید.

حقوق دادن به کارمندان یک شرکت اگرچه انگیزه بخش است اما بهترین استراتژی برای شروع استارتاپ نخواهد بود. امروزه این عناوین یکی از راه کارهای بالقوه برای پیشبرد اقتصادی استارتاپ با هزینه کم اما دریافت خروجی های کاری حرفه ای است. البته به یاد داشته باشید هزینه ای که به فریلسنر ارائه می دهید به ازاء خروجی شان بوده و لزومی ندارد حقوق ماهانه پرداخت کنید و از اینرو هزینه هایی مانند مزایا، حق بیمه و مالیات در هزینه پرداختی شما حساب نمی شود و برای شما که هنوز کسب و کاری نوپا هستید، بسیار مقرون به صرفه می باشد.

بهره گیری از نرم افزار های اداری

امروزه تعداد زیادی نرم افزار های کامپیوتری در زمینه های حسابداری و غیره وجود دارند، که وظایف کارمندان را کمتر می نمایند. پس با کمک تکنولوژی های روز جهان، در وقت و هزینه های جاری کسب و کار خود صرفه جویی کنید.

کاهش هزینه های انرژی

مبالغی که برای قبوض برق و دیگر انرژی ها، پرداخت می شود، همیشه بخش عمده هزینه های یک شرکت به شمار می رود. در نتیجه ایده مناسبی است که تلاش کنید تا با استفاده از تجهیزات کم مصرف تر، قبوض سبک تری را از اداره برق دریافت کنید.

اجاره کردن یک دفتر کار به صورت مجازی

اگر شما قصد جدی برای صرفه جویی در هزینه ها دارید میتوانید بدون پرداخت اجاره های سنگین، از بسیاری از کسب و کارها که خدمات دفتر کار مجازی اجاره میدهند استفاده کنید. یک استارتاپ نوپا به یک موقعیت مکانی نیاز ندارد. بسیاری از شتابدهنده ها در حال حاضر به استارتاپ ها برتر موقعیت مکانی اجاره میدهند. شما حتی می توانید در منزل خود یک دفتر کار داشته باشید بدون اینکه هزینه ای باید اجاره اضافی بپردازید. پرداخت های شامل دفاتر کار معمولا شامل بیمه، مالیات، خدمنات رفاهی و … است که هزینه های زیادی را به صورت ثابت به استارتاپ ها تحمیل میکند. اما با توجه به پیشرفت های فناوری، برای بازاریابی و تبلیغات به ویژه در فضای آنلاین با یک دامین و وب سایت کار شما به سهولت راه می افتد.

ابزار پرکاربرد بخرید

برای راه اندازی استارت آپ، نیازی نیست هر چیز جدیدی را بخرید. شما احتیاجی به مبلمان گران قیمت و تجهیزات جانبی مدرن ندارید. در عوض، سعی کنید با کیفیت خرید کنید و کالاهایی را بخرید که ارزش خود را در زمان نگه می دارند.در حالی  که عده ای از مردم از وسایل نقلیه جدید استفاده می کنند، اکثریت مردم ترجیح می دهند از ماشین های دست دوم  استفاده کنند. چون یک وسیله نقلیه ی جدید زمانی که از پارکینگ خارج می شود به سرعت ۱۱ درصد از ارزشش را از دست می دهد.  بنابراین نیازی به انجام این کار نیست، در حالی که می توانید با قیمت پایین تر همان را پیدا کنید. همین موضوع درباره تجهیزات دفتر کارتان هم صحت دارد و می توان این هزینه را برای مصارف دیگر ذخیره کرد.

با کسب و کارهای دیگر ارتباط داشته باشد

یک استارت آپ موفق می تواند محصولش را در اختیار استارت آپ دیگر بگذارد. مثلا یک رستوران که می تواند غذایش را به مدت یک هفته و در یک ساعت برای شرکت حسابداری که چند مایل از او فاصله دارد بفرستد. این برای هر دو کسب و کار یک برد محسوب می شود. در منطقه شما چنین ظرفیتی وجود دارد؟ ارزش امتحان کردن را دارد.

با کمک ایده های معرفی شده، شما قطعاً می توانید تا به یک تاجر موفق بدل گردید و در کنار آن، با استفاده از مبالغ ذخیره شده، متعاقباً کسب و کار خود را نیز گسترش دهید.

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

منبع: سایت یوکن

Visits: 77

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *