آیا از رئیس خود باهوش تر هستید؟
دسته بندی: مدیریت

آیا از رئیس خود باهوش تر هستید؟

آیا می‌دانید که کارمندان در مورد کارفرمایانشان چطور فکر می‌کنند و یا در صورت عدم رضایت از صاحب کارانشان چگونه می‌توانندشغلشان را تغییر دهند. تحقیقات و نظرسنجی های جدیدی در این رابطه انجام شده که به بیان و توضیح آن ها می‌پردازیم.

همه ی ما کارفرمایان بد داشته ایم- افراد غیرقابل تحمل، غیر قابل پیش بینی و ترسناک که  می توانند روحیه کارکنان را، حتی در پر بازده و کارآمدترین کارخانه ها به پایین ترین حد ممکن برسانند.

طبق مطالعات اخیر، اگر در موقعیتی قرار گرفتید که در مورد سبک و سیاق مدیریت و رهبری سرپرستتان شکایت داشتید، بدانید که این تنها مشکل شما نیست. اما به چه مقدار عدم وجود رهبری و مدیریت درست در موقیت یک شرکت می‌تواند تاثیر گذار باشد؟

سایت کاریابی بیش از 20،000 کارمند صنایع فناوری را مورد بررسی قرار داد و نظرسنجی را از کارمندان به عمل آورد که 31 درصد از مردان و 39 درصد زنان گفته اند که فکر می‌کنند رئیسشان به فرهنگ سازمانی آسیب می رساند.

جالب توجه است، افرادی که در زمینه توسعه کسب و کار مشغول به فعالیت اند و یا نقش اداری دارند در مورد آسیب رسانی نقش مدیریتی به فرهنگ سازمانی نظر مثبت تری داشته اند (به ترتیب 48 و 47 درصد)، اما کارکنان منابع انسانی با کترین میزان موافق این بیانیه بودند وتنها 21 درصد از آرا را به خود اختصاص دادند.

کارکنان جوان تر در رنج های سنی 18 تا 25 نظرات مثبت تری نسبت به رئیسشان داشتند و تنها 27 درصد از آن ها به این نگرش نظر مثبت داشتند . 38% از کارکنان  مسن تر که در بازه سنی 56 تا 60سال قرار داشتند به این امر نگرش خوبی را نداشتند و همان اظهارات مشابه را بیان کردند.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

 

پنج امر مهمی که کارکنان از رئیسانشان خواسته بودند تا در بهبود آن ها تلاش کنند عبارت است از: نحوه ارتباطی با کارکنان، پاسخگویی، مثبت نگری و مثبت اندیشی، صداقت و اخلاق کاری. نیمی از مردان و 48% از زنان در نظر سنجی، ارتباطات خوب و کارآمد را در صدر این لیست قرار دادند.

زمانی که از آن ها سوال شد که آیا می‌توانند خودشان مدیران بهتری نسبت به رئیس فعلی خود باشند، 36 درصد مردان و 34 درصد زنان پاسخ مثبت و موافق به این سوال دادند. گروهی که بیشترین اعتماد به نفس را به توانایی خود برای انجام این کار را داشتند، افراد 41 تا 45 ساله بودند که 35 درصد با این بیانیه موافقت کردند.

پس زمینه آموزشی نیز در پاسخ به این سوال نقش مهمی را ایفا می‌کند. در حالی که 32 درصد از کارکنان دارای مدرک لیسانس می‌گویند که بهتر از رئیسان خود خواهند بود 53% درصد از کارکنان با تحصیلات دبیرستانی این گفته را بیان می‌کنند.

به طور میانگین، افراد سه شاخصه مهم را در صورت مسئول و مدیر بودنشان بیان کردند، چشم انداز و استراتژی شرکت (33 درصد) و سپس بهبود فرهنگ اداری (23 درصد) و افزایش حقوق کارمندان (23 درصد). با این حال، هنگامی که به تقسیم بازه های سنی می‌پردازیم،  می‌بینیم که جوانترین کارمندان در بازه سنی 18تا 25 ساله، چشم انداز و استراتژی را در صدر لیست قرار نداده اند.  24 در صد از آنها نگرش بهتر و 27 درصد آنان خواستار افزایش حقوق شدند.

سوال دیگری که در این نظر سنجی بیان شد این بود که آیا زمانی که با ناملایمت و ناسازگاری با شما برخورد شود باز هم  سکوت می‌کنید؟ آیا در بازخوردهای منفی و بدرفتارانه احساس راحتی دارید یا خیر؟ 64 درصد از مردان پاسخ دادند، احساس می‌کنند که می‌توانند در مقابل این ناملایمات دوام بیاورند، با این حال 58 درصد از این زنان این پاسخ مشابه را به این سوال دادند.

این مطالعه نشان داد که بسته به نوع شغلی که دارید میزان راحتی شما در تقابل با رئیستان متفاوت است و می‌تواند در بیشترین و یا کمترین حد قرار گیرد. زنانی که در قسمت مهندسی و یا پشتیبانی مشتری مشغول به کارند و یا پست و موقعیت های اجرایی داشتند، نسبت به بازخورد منفی مدیران خود احساس راحت تری  دارند،  اما کارمندانی که در توسعه کسب و کار و بخش حقوقی کار می کردند، حداقل میزان راحتی را نسبت به این بازخورد دارند. در حالی که مردان با سمت شغلی قانونی مانند وکلا، حقوقدانان، سرپرستان به راحتی به کارفرمایانشان انتقاد می کردند، کارمندان اجرایی و پرسنل پشتیبانی نسبت به این موضوع بسیار راحت تر بوده اند.

سن یک عامل بسیارخوب در این موضوع است. شصت و شش درصد از کارکنان سنی 36 تا 40 ساله می گویند که آن ها در دریافت بازخوردها راحت هستند و زیاد دچار مشکل نمی‌شوند، اما کارگران سنین 18 تا 25 ساله و 41 تا 45 ساله اعتماد به نفس کافی را نداشته اند و 60 درصد مخلفان این قضیه را در بر می گیرند.

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

منبع اصلی: https://www.entrepreneur.com/article/296885#

Visits: 63

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *