با تغییر در 5 شیوه فکری، سامورایی تصمیم بگیرید!
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

با تغییر در 5 شیوه فکری، سامورایی تصمیم بگیرید!

به عنوان کارآفرین ، ما تحت فشار زیادی هستیم زیرا جهان به طور مداوم با سرعت زیادی در حال حرکت است. به جای کاهش این سرعت، کارآفرینان روزانه تلاش می‌کنند تا از آن پیشی بگیرند. به نظر می‌رسد که کارآفرینان و تأثیرگذارانی که ما آن‌ها را تحسین می‌کنیم همه چیز را تحت کنترل دارند؛ بنابراین ما سعی می‌کنیم احساسات خود را سرکوب کنیم تا بیشتر شبیه آن‌ها شویم. ما معتقدیم زمانی که به موفقیت رسیدیم، می‌توانیم یک نفس راحت بکشیم.

حتی درصورتی که فردی با یک اختلال روانی باشید احساسات نه تنها لازم هستند بلکه سلاح مخفی شما نیز محسوب می‌شوند. ما  پنج حرکت ذهنیتی که شما را به استاد احساسات  و قدرت خود  تبدیل می‌کند و به شما درتصمیم گیری های سخت مانند یک سامورایی کمک می‌کند را معرفی خواهیم کرد.

از 5 روش فکری زیر استفاده کنید :

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

1. زندگی تقریباً هرگز به اندازه‌ی “بدترین سناریویی” که تصور می‌کنید نیست.

“تجسم منفی” یک تکنیک است که توسط سامورایی ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای غلبه بر ترس از شکست خود، سامورایی ها خود را مجبور به تصور کردن بدترین حالت ممکن می‌کنند. این بدبینی نیست، بلکه بررسی یک واقعیت است.

تجسم منفی شما را در کنترل قرار می‌دهد. به جای اینکه در کنترل یک جهان تصادفی باشید، شما اکنون می‌دانید که بدترین چیزی که قرار است رخ دهد چیست. به این ترتیب، احتمالاً می‌توانید بفهمید که همه چیز واقعاً بد پیش نرفته است.

تغییر ذهنیت: “وقتی که من با یک تصمیم استرس‌زا رو به رو می‌شوم، بدترین سناریوی ممکن را تصور می‌کنم. سپس، متوجه خواهم شد که: الف) این امر بعید است اتفاق بیفتد و ب) حتی اگر اتفاق بیافتد، من اکنون در کنترل و آماده هستم. ”

“در مدیتیشن صبح، راه‌های مختلف کشته شدن خود را تصور کنید، مانند تیکه تیکه شدن توسط تیر کمون، تیر، شمشیر و نیزه، غرق شدن در موج جزر و مد، آتش سوزی، رعد و برق، مرگ در یک زلزله، سقوط از بلندی و یا مبتلا شدن به یک بیماری شدید “- Yamamoto Tsunetomo، سامورایی قرن 17

2. هیچ کس در واقع نمی‌داند چه کار می‌کند و این اشکالی ندارد.

وقتی که ما در شکلی از شک و تردید هستیم، با تصمیمی روبرو می‌شویم که گرفتن آن غیر ممکن به نظر می‌رسد ما احساس می‌کنیم که توانایی لازم را نداریم. به این فکر می‌کنیم که آیا شایستگی جایی هستیم را داریم. حقیقت این است که هیچ‌کس نمی‌داند چه کاری انجام می‌دهند. مطمئناً، آن‌ها می‌توانند در رسانه‌های اجتماعی تصویر خوبی را از خود نشان دهند، اما از درون، حتی موفق‌ترین افراد جهان نیز شک‌هایی در زندگی دارند.

تغییر ذهنیت: “طبیعی است که احساس گمشدگی کنیم. به ویژه هنگامی که با تصمیمات مهم مواجه می‌شویم. به جای مبارزه با این احساسات، من آن‌ها را برای آنچه که هستند، می‌پذیرم: یک قسمت کاملاً طبیعی از زندگی کارآفرینی “.

3. هنگامی که احساسات شما از کنترل خارج‌اند، تصمیمات غیر منطقی می‌گیرید.

احساسات شدید منجر به تصمیمات غیر منطقی می شوند. این ممکن است واضح باشد، اما بسیاری از کارآفرینان ذهنیت “احساسات خود را دفن کن”  به جای “به آن‌ها پاسخ بده” را پیش می‌گیرند. دفن کردن احساسات جواب نمی‌دهد پس این روش را کنار بگذارید.

عباراتی مانند «باهاش کنار بیا»، «این خیلی بد نیست»، «هر کس دیگری می‌تواند بهتر از من با این شرایط مقابله کند»، افکار منفی هستند که انرژی بیشتری از انرژی شناختی محدود شما را می‌سوزانند. در عوض، حالت احساسی خود را همان‌طور که هست قبول کنید و تکنیک تنفس را امتحان کنید.

تغییر ذهنیت: دفعه آینده که باید یک تصمیم سخت بگیرم، پنج دقیقه این تکنیک تنفس را امتحان می‌کنم:

چهار ثانیه دم انجام دهید
چهار ثانیه نفس خود را نگه دارید
چهار ثانیه بازدم انجام دهید
چهار ثانیه بمانید

4. “قوی نشان دادن” به کسی کمک نمی‌کند.

بسیاری از ما در ابتدا کارآفرین شدیم زیرا می خواهیم جهان را برای بهتر شدن تغییر دهیم. با این حال، اگر از خودتان مراقبت نکنید، قادر نخواهید بود به دیگران به صورت مؤثر کمک کنید. اگر نیازهای اساسی شما برآورده نشود، نمی‌توانید از دوستان، خانواده و مشتریان خود به نحوی که دوست دارید حمایت کنید. از این جهت شما همیشه باید مراقب خودتان باشید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

تغییر ذهن: “من سلامتی خود را برای آسایش دیگران فدا نمی‌کنم. تصمیم من اولویت دادن تواناییم برای خوردن درست، خواب خوب، استراحت، مدیتیشن کردن، لذت بردن، ورزش کردن و بررسی احساساتم است. ”

“مدیتیشن حکمت به ارمغان می آورد؛ فقدان مدیتیشن منجر به ناآگاهی می‌شود. بدانید که چه چیزی شما را به جلو هدایت می‌کند و چه چیزی مانع شما می‌شود و مسیری را که منجر به حکمت می شود انتخاب کنید. “- بودا

5. گاهی اوقات، شما باید به اندازه کافی قوی باشید تا از دیگران کمک بخواهید.

وقتی سامورایی ها جوان هستند، استادها به آن‌ها کندو (“روش شمشیر”)، بودیسم زین، کد اخلاقی سامورایی و نحوه زندگی با توجه به بوشیدو (“راه جنگجو”) آموزش می‌دهند.

سه چهارم از آن ها به طور مستقیم با کارهای درونی ذهن ارتباط دارند و با این حال، امروزه بسیاری از کارآفرینان برای درخواست کمک برای مشکلات در ذهنشان مشکل دارند. اگر شما خوشحال و سرحال هستید، احتمال بیشتری وجود دارد که یک جلسه مثبت با بهره‌وری بالا داشته باشید.

تغییر ذهنیت: “من قبول دارم که خالی کردن ذهنم به تصمیم گیری بهتر منجر خواهد شد. برای دستیابی به این، من احتمالاً نیاز به کمک خارجی دارم: متخصص تغذیه، یک محرم اسرار، روانشناس یا مربی. کمک گرفتن من را ضعیف نمی‌کند؛ بلکه نشان می دهد که من مایل هستم هر کاری را برای رسیدن به هدفم انجام دهم. ”

سامورایی‌ها احساسات یا ترس خود را رد نمی‌کند، بلکه آن‌ها را برای یافتن قوی ترین راه می‌پذیرند. بنابراین چه شما در حال انتخاب سرمایه‌گذاری بعدی کارآفرینی خود باشید، چه می‌خواهید تصمیم بگیرید که چه کسی را استخدام یا اخراج کنید یا تعیین کنید که چگونه بهره‌وری صبح‌های خود را افزایش دهید، قضاوت خود را با واقعیت بسنجید و بر آنچه که واقعاً می‌توانید کنترل کنید متمرکز شوید. فقط در آن زمان است که می‌توانید تبدیل به یک سامورایی در تصمیم گیری شوید.

برلای دانلود pdf این مقاله جذاب کلیک کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

 

Visits: 276

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *