برای رسیدن به موفقیت ، ارزش‌های زندگی خود را پیدا کنید.
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

برای رسیدن به موفقیت ، ارزش‌های زندگی خود را پیدا کنید.

کسانی در زندگی به موفقیت می‌رسند و در جهان تفاوتی ایجاد می‌کنند که ارزش‌ها، پایه و اساس زندگی خود را درک کرده‌اند و مطابق با آن اعمال روزانه‌ی خود را تنظیم می‌کنند. تیفانی ماسون تفاوت یک زندگی بی‌اساس با زندگی با پایه‌ی محکم را با ما به اشتراک می‌گذارد و روش‌های پیدا کردن ارزش هر کس در زندگی‌اش را به ما می‌آموزد. بامقالات امکان همراه باشید تا به بینش بهتری به ارزش‌های زندگی‌تان برسید.

24 ساعت در روز وجود دارد. شما این را می‌دانید من هم این را می‌دانم. من بیشتر از شما زمان ندارم و شما هم بیشتر از من ‌نصیبتان نمی‌شود. با این حال، بعضی از ماها بسیار بیشتر از ساعت‌هایی که داریم، کار انجام می‌دهیم. بعضی از ما در زندگی موفق هستیم و بعضی  موفق نیستیم. به نظر شما چه چیزی یک فرد موفق را از دیگران جدا می‌کند؟

من یک الگو برای دستیابی به موفقیت در همه حوزه‌های زندگی را کشف کرده‌ام و آن با داشتن یک پایه محکم شروع می‌شود.

من به تازگی در مورد اهمیت پایه و اساس زندگی – که آنان را سنگ می‌نامم- برای چند ایستگاه‌های تلویزیونی محلی صحبت کردم. من یک نمایش به نام شیشه‌ی زندگی انجام دادم که در آن دو شیشه نشان‌دهنده زندگی ما‌ بود. در اولی، سنگریزه‌های کوچک و شن در پایین و چند سنگ در بالا قرار دادم. در دومی، سنگ در پایین و شن و سنگریزه بالای سنگ قرار گرفتند. اما سنگ‌ها، سنگریزه‌ها و شن‌های چه ربطی به موفقیت دارند؟

شن و ماسه در زندگی ما نشان‌دهنده وظایف، اهداف و فعالیت‌هایی هستند که ما هر روز انجام می‌دهیم و سنگریزه‌ها نشان دهنده دارایی‌های مادی هستند که ما خریداری می‌کنیم. سنگ‌ها نشان دهنده پایه‌ی موفقیت ما هستند – آن‌ها عمیق‌ترین و مهم‌ترین ارزش‌ها در زندگی ما محسوب می‌شوند.

اکنون، اگر فقط یک هفته برای زندگی وقت داشتید، چگونه آن را سپری می‌کردید؟ با چه کسی وقت می‌گذراندید و چه کاری انجام می‌دادید؟ پاسخ‌های شما مهم‌ترین ارزش‌هایتان، به عبارت دیگر، همان سنگ‌های شما هستند.

افرادی که در اولین شیشه با شن در پایین زندگی می‌کنند، با وظایف و اموال روزانه خود مشغول‌اند و هیچ پایه‌ی قوی برای سنگ‌هایشان ندارند. افرادی که در شیشه دوم زندگی می‌کنند، دارای پایه‌ای قوی از سنگ‌ها در پایین هستند و روز خود را به آرامی، سازمان یافته و متمرکز سپری می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که مهم‌ترین موضوع چه چیزی است و بنابراین زندگی‌شان با اهمیت‌تر و با پاداش بیشتری است.

 

آشنایی با سنگ‌هایتان در زندگی به شما این امکان را می‌دهد که یک شیوه زندگی موفق داشته باشید که به شما هدف، اشتیاق و معنا می‌بخشد. کسانی که پایه محکم و روشنی دارند، کسانی هستند که به چیزهای بزرگ دست پیدا خواهند کرد و در این دنیا تفاوتی ایجاد می‌کنند. این افراد از خواست خود پیروی می‌کنند – آن‌ها می‌دانند که انجام دادن و زندگی کردن ارزش‌هایشان وظیفه آن‌هاست.

در اینجا چهار سؤال که در هنگام پایه گذاری باید از خود بپرسید مطرح می‌شود:

1-  اگر فقط یک هفته برای زندگی وقت داشتم، چگونه آن را سپری می‌کردم؟

2- چهار سنگ برتر – مهم‌ترین چیزها – در زندگی من چه هستند؟

3- چگونه می‌توانم یک شیوه زندگی ایجاد کنم که با سنگ‌هایم همخوانی داشته باشد؟

4- چه میراثی می‌خواهم از خود به جا بگذارم؟

پاسخ شما به این سؤالات ارزش‌های مهم‌تان را تعریف می‌کنند. اولین قدم برای موفقیت یافتن پایه درست است، بنابراین روی سنگ‌های خود تمرکز کنید و با توجه به آن‌ها زندگی کنید.

منبع: سایت چطور

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

Visits: 436

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *