بزرگ‌ترین اشتباه مالی که بیشتر کارآفرینان مرتکب می‌شوند
دسته بندی: کارآفرینی

بزرگ‌ترین اشتباه مالی که بیشتر کارآفرینان مرتکب می‌شوند.

به عنوان یک کارآفرین یا صاحب کسب و کار کوچک، حتما شنیده‌اید که می‌گویند «باید پول خرج کنید تا پول دربیاورید.» شاید شما خودتان با این توصیه زندگی کرده یا کسب و کار خود را با آن اداره می‌کنید اما باید این را هم بدانید که شما به ایجاد یک برنامه برای جبران مقداری از سود کسب و کار و رشد آن در طول زمان نیاز دارید. اما مرز مشخصی وجود دارد که اکثر کارآفرینان از آن عبور می‌کنند. بزرگ‌ترین اشتباهی که صاحبان کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان انجام می‌دهند، استفاده از کسب و کار خود به عنوان بهانه‌ای برای خرج ‌کردن است. با مقالات امکان همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

آیا از کسب و کار خود به عنوان بهانه‌ای برای خرج‌ کردن استفاده می‌کنید؟

شما همیشه نیاز به خرج کردن برای پول درآوردن ندارید. بسیاری از استارتاپ‌ها شروع به راه‌اندازی عملیات خود می‌کنند و همان‌طور که به رشد و تکامل ادامه می‌دهند به بودجه خود قانع هستند. صرفه‌جویی در کسب و کار امری آسان و باشکوه نیست، اما می‌تواند منافع مالی زیادی به دنبال داشته باشد. مقدار زیادی از هزینه‌های اضافه (یا صرفاً هزینه‌های زیادی در کسب و کار) می‌تواند باعث شود احساس به تله افتادن داشته باشید.

درست است که هزینه‌های کسب و کار می‌تواند در پرداخت مالیات به شما کمک کند، اما این یک اشتباه بزرگ در کسب و کار کوچک است که از آن به‌عنوان یک بهانه برای صرف هزینه بیشتر استفاده می‌شود (به ویژه اگر از آن برای هزینه‌های شخصی به عنوان هزینه‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنید). در نهایت، حتی هزینه‌های مالیاتی هنوز هم پولی است که از جیب شما می‌رود و به سود شما اضافه نمی‌شود. آن‌ها هنوز هم هزینه‌هایی هستند که مقدار پولی که می‌توانید در مکان‌های دیگر سرمایه گذاری کنید را محدود می‌کنند.

بر حاشیه سود تمرکز کنید

ممکن است به درآمد ناخالص خود نگاه کنید و احساس کنید که کاملاً می‌توانید خرج کنید. شما ممکن است اهداف مالی خود را بر اساس آن خرج اضافه از بین ببرید یا شاید از آن دسته کارآفرینی باشید که فکر می‌کنند بدون خرج پول شانسی برای رشد ندارید.

در برخی موارد، این کاملاً درست است. اما تصمیم‌گیری هوشمندانه در مورد زمانی که کسب و کار شما می‌تواند هزینه کند و زمانی که باید هزینه کردن را متوقف کند باید با دقت بررسی شود.

به عبارت دیگر، به سود و حاشیه سود خود نگاه کنید. سود شما همان چیزی است که پس از پرداخت تمام مالیات‌های کسب و کار خود (که هیچ کدام از ما نمی‌توانیم به طور کامل از آن اجتناب کنیم) و پس از پرداخت تمام هزینه‌ها در بخش هزینه‌های کاری باقی می‌ماند و حاشیه سود درصدی از پول است که در واقع می‌توانید برای خود نگه دارید.

درآمد ناخالص شما ممکن است فوق‌العاده باشد، اما اگر حاشیه سود 50٪ (یا پایین‌تر) داشته باشید، احتمالاً پول زیادی صرف کرده‌اید. در این صورت،  کمتر کردن بودجه و یافتن روش‌های کاهش هزینه مفید خواهند بود.

بودجه بندی، جلوگیری از اشتباه بزرگی است که صاحبان کسب و کار کوچک انجام می‌دهند

بودجه‌بندی به عنوان یک کارآفرین مشغول احتمالاً آخرین چیزی است که می‌خواهید انجام دهید. اما  یک راه ساده برای تصمیم‌گیری بهتر در کسب و کار است و پول بیشتری هم برایتان به ارمغان می‌آورد. آن هم این است که گزارش‌های سود و زیان یا گزارش‌های درآمد را به صورت سه ماهه بررسی کنید.

هر آیتم را به دقت مورد بررسی قرار دهید و هزینه‌ها را ارزیابی کنید. هزینه‌هایی که بیهوده هستند را هایلایت کنید و آن‌ها را بلافاصله حذف کنید.

شما همچنین می‌توانید هزینه‌هایی را که مطمئن نیستید، به دقت در سه ماهه بعدی ردیابی کنید تا تعیین کنید که آیا آن‌ها ضروری هستند یا خیر.

با هزینه‌هایی که می‌دانید نمی‌توانید حذف کنید، به دنبال مذاکره برای معامله بهتر با قیمت پایین‌تر با ارائه‌دهندگان خدمات یا تأمین‌کننده‌ها باشید. تحقیق کردن و یافتن گزینه‌های ارزان هم می‌تواند مفید باشد.

ممکن است خسته‌کننده به نظر برسد اما توجه به هزینه‌ها به طوری که بتوانید سود خود را افزایش دهید برای کارآفرینانی که می‌خواهند در کسب و کار، خود را به رشد و ثروت برسانند ضروری است.

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

منبع: سایت یوکن

Visits: 119

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *