قدرتمندترین راه هایی که شما را تبدیل به بهترین نوع از خودتان می‌کند.
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

قدرتمندترین راه هایی که شما را تبدیل به بهترین نوع از خودتان می‌کند.

اگر خودمان را باور داشته باشیم، همه ما تحت شرایط درست و مناسب می‌توانیم بهترین خودمان را ارایه دهیم و کارهای عالی و بی نظیری را به سرانجام برسانیم. تمام انسان ها در تصوراتشان ایده آل ترین و کارآمدترین شخصیت از خودشان را می‌بینند: فردی که به چشم اندازها و واقعیات دست پیدا می‌کند و موفقیت ها را از آن خود می‌کند.

در حال حاضر همگی ما نیازمند آن هستیم تا کارهایی را انجام دهیم که به بهترین نوع از خودمان تبدیل شویم. حال چگونه می‌شود تبدیل به فردی شد که آن را باور داشته باشیم؟

زمان آن رسیده تا تلاش خود را بکنید و به خودتان اجازه پیشرفت و رشد کردن بدهید. فکر کنید که این یک سفر برای کشف خودتان است. در اینجا 5 پیشنهاد قدرتمند و موثر را بررسی می‌کنیم تا به شما در راه رسیدن به چیزی که از خودتان می‌خواهید و انتظارش را دارید کمک کند.

1. چیزهای جدید را امتحان کنید.

از خود راضی و راحت طلب نباشید. ترس از تغییرات دشمن شماست. به طور مرتب چیزهای جدید و غیر منتظره را امتحان کنید. آیا چیزی وجود دارد که تا بحال خواسته باشید آن را امتحان کنید، اما هیچ وقت زمانی برای نگذاشته اید؟ این می تواند یک فعالیت پرماجرا، مثل غواصی یا پرش از ارتفاع با چتر باشد.

یا اینکه شاید همیشه می‌خواسته اید در عرصه هنر فعالیت داشته باشید و یا نقاشی آب رنگ یاد بگیرید یا در کلاس های عکاسی شرکت کنید. اگر این طور است، پس خیلی مهم است که برای پیگیری فعالیت های هیجان انگیز، مهارت ها و هنرهای جدید وقت بگذارید.

با قرار گرفتن در موقعیت های جدید و کمی پر مخاطره خودتان را شگفت زده کنید. انجام این کار سبب نبوغ و نوآوری شما خواهد شد. بعلاوه، چیزهای جدیدی را در خودتان کشف می‌کنید، مانند یک استعداد نهفته یا توانایی یادگیری کاری که فکر نمی‌کردید بتوانید آن را یاد بگیرید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

در کنار امتحان کارهای جدید، به یاد داشته باشید که زمانی برای اوقات فراغتتان هم کنار بگذارید، استراحت کنید و خود را از شرایط پر استرس روزانه بیرون بکشید. مدتی استراحت و ایجاد آرامش در خود باعث می شود که مغز شما بازیابی مجدد شود و برای کسب تجربیات جدید آماده شود. اگر تمام زمان خود را با کار، مسئولیت ها و تعهدات کاری پر کنید یک خستگی جسمی و ذهنی را برای خود پیش آورده اید. خودتان را برای مدتی از کار کردن کنار بکشید و به یاد داشته باشید که زندگی را باید زندگی کرد.

 

2. رویاهای خود را دنبال کنید.

رویای نهایی شما چیست؟ چیزی که بیشتر از هر چیزی می خواهید؟ چیزی که واقعا از زندگی می‌خواهید چیست؟ این ها بعضی از سوالات مهمی هستند که باید از خودتان بپرسید تا متوجه شوید می‌خواهید چه کسی باشید. دنبال کردن اهداف این عزم و قدرت را به شما می‌دهد تا به اهداف مدنظرتان برسید و خلاقیت ها و الهامات درونیانتان را پیدا کنید. بعلاوه، شما کارهایی را انجام خواهید داد که شادتر، علاقه مندتر و مشتاقترتان می‌کند.

برای بسیاری از افراد، سخت ترین قسمت شناسایی اهدافی است که می‌خواهند آن ها را دنبال کنند. ممکن است که شما نیاز به بررسی فرصت های مختلفی داشته باشید تا  چیزهایی را که در اختیار دارید یا از داشتن آن محرومید را شناسایی کنید. شاید شما بخواهید روی یک مشکلی که قصد رفع و رجوعش و یا مساله ای که علاقه مند به آن هستید تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که اهداف و آرزوها ممکن است در هر برهه ای از زندگی تغییر کنند، نگران نباشید این امری طبیعی است!

قاعدتا تنها چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که رویاهایتان باید از درون افکار و ذهن خودتان بیرون بیاید، آن ها نباید بازتابی از خواسته دیگران برای شما و یا چیزی که فکر می‌کنید باید انجام دهید باشند. اگر فقط به دنبال درآمد خوبی باشید و یا در راستای برآوردن انتظارات دیگران زندگی کنید، در مدت کوتاهی به انتها می‌رسید.

3. انگیزه خود را حفظ کنید.

همه ما روزهایی داشته ایم که وقتی از خواب بیدار می‌شدیم هیچ توان و قدرتی نداشته ایم. زمانی که مغز ما به خوبی کار نمی‌کند و ما نمی‌توانیم هم زمان چندین کار را انجام دهیم. اما با وجود کم بودن انرژی یا الهامات درونی، شما باید راهی برای حرکت در پیش رو پیدا کنید. به یاد داشته باشید پیشرفت به مرور اتفاق می‌افتد. باید راه هایی را پیدا کنید که آتش اشتیاق و علاقه را درونتان زنده نگه دارد، تمایلات درونی را که برای رسیدن به اهدافتان ایجاد شده است را بسط و تقویت کنید.

انگیزه خود را با افزایش اشتیاق برای رسیدن به اهدافتان زنده نگه دارید. با خواندن وبلاگ ها،کتاب ها، یا گوش دادن به سخنرانی های انگیزشی و پادکست های مربوطه خودتان را مشتاق نگه دارید و به راه تعیین شده خود ادامه دهید. اهداف خود را بنویسید و آن ها را درجایی قرار دهید که هر روز آنها را ببینید، دراین صورت اهدافتان مدام یادآوری می‌شوند.

همیشه دفترچه ای همراه خود داشته باشید و به محض اینکه ایده یا فکری به ذهنتان رسید آن را ثبت کنید. اگر زمانی حس کردید که از رسیدن به اهداف خود خسته شده اید و نیاز به انرژی و انگیزه دارید ایده های قدیمی خود را بازنگری کنید. آن ایده ها ممکن است برای بار دیگر الهام بخش شما شوند و به شما کمک کنند تا مجددا قوای از دست رفته خود را بازیابید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

4. عادات خوب را برجسته تر کنید.

ذاتا انسان ها به وجود آورنده عادات هستند. این عادات می‌توانند عادات خوبی باشند که برای ایجاد آن ها در خودمان سخت تلاش کرده ایم، یا عادات بدی باشند که بازدارنده ما برای رسیدن به هدفمان باشند و یا برای مدتی ما را ز آن ها دور نگه دارند. ایجاد عادت های قابل اطمینان و مستحکم و مطمئن، باعث می‌شود تا شما با گام های آهسته در مسیر درست قرار گیرید و قدم بردارید و همچنین شما را در زمان های ناامیدی، امیدوار نگه ‌دارد. عادات خوب برای ایجاد بهترین خودتان بسیار مهم هستند زیرا به جای اینکه بازدارنده باشند شما را رو به جلو و پیشرفت نگه می‌دارند .

توسعه یک عادت نیازمند زمان گذاشتن و تکرار و تمرین است و باید به آهستگی انجام پذیرد. تلاش برای تغییر بیش از حد چیزها در یک زمان ترسناک و دلهره آور خواهد بود. هدف این است که تغییرات به صورت افزایشی در زندگی اعمال شوند و در نهایت تبدیل به یک شیوه زندگی شوند. به یاد داشته باشید که حتی عادت های کوچک هم می‌توانند یک تاثیر فوق العاده و مستقیم داشته باشند.

برای مثال، اگر هدفی برای نوشتن یک کتاب دارید، روزانه 30 دقیقه از وقت خود را به نوشتن اختصاص دهید، اینگونه این عادت را در خود پرورش داده اید. به طور مشابه، اگر می‌خواهید به یک اندام مناسب برسید، با روزی 20 دقیقه تمرین شروع کنید و روی پیشرفت خود کار کنید.

5. بر روی مراقبت از خود تمرکز کنید.

اگر می‌خواهید به اوج عملکرد خود برسید، باید مراقبت از خود را به روال روزانه خود اضافه کنید. آیا وعده غذایی مغذی و سلامتی دارید و به اندازه کافی می‌خوابید؟ اگر به سلامت خود توجه کافی را ندارید و مدام در حال هله هوله خوری و غذاهای چرب هستید پس سخت است که احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. آیا ساعاتی از روز خود را صرف تمرینات کششی و ورزش می‌کنید؟

زمانی که از خواب بیدار می‌شویم یا زمانی که فعالیت های شدید بدنی داریم، هورمونی به نام اندروفین در بدن آزاد می‌شود که باعث کاهش سطح استرس و افزایش شادی و نشاط می‌شوند. در خیلی از جاها بدن ما شبیه یک ماشین کار می‌کند که نیاز به تنظیم و کوک شدن و نگه داری دارند و یا باید چیزی به آن تزریق شود. اگر مراقب بدنمان نباشیم، ممکن است به سمت از کار افتادگی پیش رویم که همین سبب بیمار شدن و مضطرب شدن می‌شود.

فراموش نکنید که ذهن شما برای عالی بودن نیاز به پرورش دادن و تغذیه مناسب دارد. برای انجام مدیتیشن زمان بگذارید و بر روی چیزهایی که بابت آن خدا را شاکرید تمرکز کنید. بهترین کاری که می‌توانید برای سلامت ذهن و جسم تان انجام دهید این است که برای خودتان وقت بگذارید و کارهایی را در جهت خوب شدن حالتان انجام دهید. این همان کلید تبدیل شدن انسان به بهترین خودش است که از اذل تا ابد جاودان خواهد بود.

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

منبع اصلی: https://www.entrepreneur.com/article/297635#

Visits: 649

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *