برای تغییر مکان کسب و کار خود چه عواملی را باید در نظر بگیریم؟
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

برای تغییر مکان کسب و کار خود چه عواملی را باید در نظر بگیریم؟

آیا به دنبال تغییر مکان شرکت خود یا جستجو برای یافتن محل مناسبی برای شروع کسب و کارتان هستید؟ برای انجام موفقیت‌آمیز این کار قبل از جا‌به‌جایی نیاز به بررسی چندین عامل دارید. با مقالات امکان  همراه باشید تا بدانید این عوامل موثر کدامند.

1. مناسب برای کسب و کار کوچک

ایالت یا شهر مورد نظر شما چقدر از کسب و کار کوچک و کارآفرینی حمایت می‌کند؟ این حمایت می‌تواند شامل قوانین منطقه‌ای و نرخ مالیات به برنامه‌های توسعه اقتصادی و انگیزه‌های کسب و کار باشد. انتخاب مکانی که در آن دولت محلی کسب و کار کوچک را تشویق و پشتیبانی می‌کند کار شما را بسیار ساده‌تر خواهد کرد.

2. نرخ مالیات

هنگام انتخاب یک محل، تحقیقاتی را هم در مورد نرخ مالیات شخصی و هم تجاری انجام دهید. بسیاری از صاحبان کسب و کار، ایالات بدون مالیات بر درآمد شخصی یا مالیات بر درآمد شخصی بسیار کم را ترجیح می‌دهند.

3. کیفیت زندگی

اموری مانند هزینه زندگی، آب و هوا، میزان جرم و جنایت، موجودی مسکن و عوامل طبیعی / فرهنگی، کیفیت زندگی یک مکان را نشان می‌دهند. حالا که می‌خواهید نقل مکان کنید، چرا به جایی نروید که کیفیت زندگی بالایی داشته باشد؟ کیفیت بهتر زندگی همچنین می‌تواند به شما کمک کند کارمندانتان را با خود راضی به نقل مکان کنید‌.

4. قوانین دستمزد و هزینه دستمزد و دسترسی

درآمد متوسط برای کارگر مورد نیاز استخدام خود را بررسی کنید. مطمئن شوید محدوده‌ای که در نظر دارید، عرضه خوبی از کارگران مناسب را داشته باشد، به ویژه اگر نیاز به استخدام افرادی با مهارت‌های تخصصی مانند فناوری اطلاعات و یا برنامه نویسی با مدر‌ک‌های دانشگاهی پیشرفته داشته باشید.

5. سیستم‌های پشتیبانی

مکانی را انتخاب کنید که خدمات پشتیبانی کسب و کار را تضمین کند، این خدمات به شما کمک خواهند کرد رشدی که شرکتتان نیاز دارد را دریافت کنید. همچنین به دنبال محل‌هایی باشید که بتوانید با سایر صاحبان کسب و کار شبکه سازی کنید، این افراد می‌توانند بنیان‌گذاران استارتاپ با تکنولوژی بالا، رهبران زن یا کارآفرینان اقلیت باشند.

6. کمک به استارتاپ

اگر قصد راه‌اندازی استارتاپ دارید، ممکن است نیاز به کمک داشته باشید. این برنامه‌ها به طور معمول راهنمایی، فضا و سرویس‌های کسب و کار را برای استارتاپ‌ها، اغلب در یک صنعت خاص مانند تکنولوژی و خرده فروشی، ارائه می‌دهند.

7. پتانسیل رشد

آیا محل مورد نظر شما در حال پیشرفت، ثبات یا پسرفت است؟ شهرهایی که در حال تحول و توسعه هستند، می‌توانند مکان‌های عالی برای یافتن اجاره ارزان و کمک‌های تجاری خاص باشند. انتخاب شهرهای در حال تحول و توسعه اگر بخواهید از چالش‌هایی مانند میزان جرم و جنایت، ترافیک و ازدهام و… دور باشید مناسب‌اند اما ممکن است با مشکل جذب مشتریان و کارمندان با مهارت کمتر مواجه شوید.

8. هزینه اداری، خرده فروشی و حمل و نقل

اگر قبل از نقل مکان تمام اطلاعات مربوط به هزینه‌های مختلف را بررسی کنید با سورپرایز ناگواری رو به رو نخواهید شد.
بسته به صنعتتان نیاز به نزدیکی به مراکز حمل و نقل و بزرگراه‌های اصلی به منظور ارائه یا دریافت محصولات مقرون به صرفه دارید. وجود بزرگراه‌های اصلی یا حمل و نقل عمومی به طوری که کارکنان و مشتریان بتوانند به راحتی محل کار برسند نیاز است.

9. جذب سرمایه‌گذار و تأمین مالی

اگر امیدوار به یافتن سرمایه‌گذار هستید، محلی را بیابید که این سرمایه گذاران  وجود داشته باشند.

10. جذب مشتری

به دنبال محلی با عرضه بزرگ و در حال رشد از انواع مشتریان مورد نیاز خود باشید.

چه چیزی بیشتر از همه اهمیت دارد؟

یافتن مکانی برای کسب و کار که از تمام لحاظ کامل باشد و دارای تمام ویژگی‌های مثبت ذکر شده در بالا و نداشتن هیچ ویژگی‌ منفی باشد غیر ممکن است. مناطق با تعداد زیادی از کارکنان تحصیل کرده و پشتیبانی تجاری، احتمالاً نرخ مالیات بالاتر و هزینه‌های زندگی بالاتری دارند، در حالی که مناطق ارزان قیمت ممکن است کارکنان واجد شرایط و خدمات کسب و کار کمتری داشته باشند.

مکان مناسب کسب و کار برای هر کسی بسته به مهم‌ترین عامل برای کارآفرین متفاوت است. برای ارزیابی ترجیحات خود، فهرستی از عوامل زیر به ترتیب اهمیت ایجاد کنید:

1. ضرورت

بدون چه چیزهایی نمی‌توانید کار خود را انجام دهید؟ شاید کسب و کار شما باید در نزدیکی یک بندر بزرگ حمل و نقل باشد، یا شاید نیاز به یک منبع قابل اعتماد از فارغ التحصیلان فناوری اطلاعات داشته باشید. داشتن فهرستی از نیازهای ضروری به‌طور قابل توجهی انتخاب‌هایتان را محدود و تصمیم‌گیری را آسان‌تر می‌کند.

2. مطلوبیت

فهرست فاکتورهایی که کمتر ضروری هستند را ایجاد کنید و سپس مشخص کنید که آیا راهی وجود دارد که بتوانید در غیاب آن‌ها کار کنید. به عنوان مثال، شاید شما مایل به راه اندازی کسب و کار خود در مکانی با مالیات بر درآمد شخصی نیستید، اما نمی‌توانید سرما یا گرمای این مناطق را تحمل کنید. با حسابدار خود در مورد اینکه آیا تغییر ساختار قانونی کسب و کار شما می‌تواند مالیات را کاهش دهد صحبت کنید.

3. امکانات خوب

در نهایت، لیست چیزهای کوچکی که بدون آن‌ها می‌توانید کار کنید را تهیه کنید. اما با خودتان صادق باشید.
همیشه با بازدید از مناطق مورد نظر خود، آن‌ها را بررسی کنید. مکانی که به نظر می‌رسد بر روی کاغذ قابل توجه باشد ممکن است به صورت شخصی به گونه‌ای دیگر جلوه کند. زمان برای یافتن این امر قبل از نقل مکان است نه بعد از آن!

با پیگیری این مراحل و توجه به احساسات شخصی و گزینه‌های خود، مکان مناسبی برای کسب و کار کوچک خود خواهید یافت.

عوامل مهم و تأثیرگذار بر یافتن محل مناسب برای کسب و کار

شما ایده و منابع برای ایجاد یک کسب و کار جدید را دارید. اکنون وقت آن است مکان مورد نظر خود را پیدا کنید.

برای پیدا کردن مناسب‌ترین مکان چه چیزی را باید در ذهن داشته باشید؟ عواملی که تأثیرگذارتند عبارتند از:

1. الگوهای ترافیکی

اگر کسب و کارتان متکی به رفت و آمد مشتریان است، زمانی را برای مشاهده الگوهای ترافیکی در نزدیکی مکان مورد نظر خود صرف کنید. آیا زمان‌های ارائه خدمات به مشتریان در محل کسب و کارتان جریان ترافیک زیادی وجود دارد؟ آیا ورود و خروج از پارکینگ آسان است؟ آیا فضای پارک کافی وجود دارد؟

2. همسایگان

به نوع کسب و کار واقع در نزدیکی مکان مورد نظر خود، توجه دقیق داشته باشید. برای مثال اگر کسب و کاری که می‌خواهید راه بیندازید یک رستوران است، رستوران‌های نزدیک شما می‌تواند به کسب و کار شما کمک کنند یا آسیب برسانند. از سوی دیگر، اگر شما یک رستوران در مرکز خریدی که رستوران‌های دیگری هم دارد باز کنید، می‌توانید برخی از مشتریان این مرکز خرید را جذب می‌کنید البته به شرطی که غذاهای متفاوتی داشته باشید.

3. هزینه‌های کل

شما باید میزان اجاره‌ای که بابت محل کسب و کارتان قرار است پرداخت کنید را نسبت به سودی قرار است عایدتان شود برآورد کنید. علاوه بر اجاره باید هزینه‌هایی مانند هزینه‌های آب و برق، خدمات امنیتی یا نگهداری از اماکن عمومی را هم اگر شامل حال‌تان می‌شود در نظر بگیرید.

برای اطمینان از اینکه عاقلانه انتخاب می‌کنید، از یک مشاور مسکن تجاری در منطقه و صنعت خود استفاده کنید.

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

منبع: سایت یوکن

Visits: 72

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *