۷ جنبه‌ی زندگی که اگر موفق به تغییر نشوید آسیب می‌بینند
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

۷ جنبه‌ی زندگی که اگر موفق به تغییر نشوید آسیب می‌بینند

گاهی به دلیل ترس از تغییر خود را از پیشرفت و رشد محروم می‌کنیم. تغییر تقربیا در زندگی اجتناب ناپذیر است پس باید یاد بگیریم چگونه آن را با آغوش باز بپذیریم. الیزابت لامباردو این موضوع را بیشتر شرح می‌دهد. اگر شما هم دوست دارید بتوانید بهترین نگرش و رفتار را نسبت به تغییر داشته باشید با مقالات امکان همراه باشید و خواندن این مطلب را از دست ندهید.

تغییر یک چیز ترسناک است و ترس از تغییر معمولا باعث می‌شود مردم از آن فرار کنند و تسلیم شرایط فعلی شوند.

اما تا به حال با خودتان فکر کرده اید که تغییر نکردن چقدر می تواند ترسناک باشد؟ اگر به پیامدهایی که ترس از تغییر می‌تواند در زندگی ایجاد کند آگاه باشید به ترسناک بودن تغییر نکردن هم آگاهی پیدا خواهید کرد.
اجازه بدهید برایتان مثالی بزنم و از شما بخواهم تصور کنید که یک سنگ 20 کیلویی را برداشته اید و آن را با خود حمل می‌کنید؛ آن هم نه فقط برای چند ثانیه یا حتی چند ساعت بلکه برای همیشه. این چیزی است که تغییر نکردن شما را مجبور به تحمل می‌کند. شما را پایین می‌کشد و به طور بالقوه و منفی سایر جنبه‌های زندگی‌تان را تحت تاثیر قرار می دهد.
در اینجا بیان می‌کنیم که فقدان تغییرات می‌تواند چه تاثیری بر هفت حوزه اساسی زندگی شما داشته باشد:

1. سلامت روانی

سنگی که با خود حمل می‌کنید می‌تواند انواع استرس را برای شما ایجاد کند. شما ممکن است احساس عصبانیت، ناراحتی، درماندگی یا حتی بی‌ارزشی داشته باشید. ایجاد نکردن تغییر در زندگی می‌تواند اعتماد به نفس شما را کاهش دهد.

زمانی که نیاز به انجام کاری را احساس می‌کنید اما به خاطر ترس آن را انجام نمی‌دهید از شما انرژی ذهنی گرفته می‌شود درنتیجه مقاومت کردن در برابر تغییر می‌تواند منجر به کاهش تمرکز، خلاقیت و توانایی ذهنی شود.

2. سلامت جسمی

این وزنه 20  کیلویی بر سلامت جسمی شما هم تاثیر می‌گذارد. اضطراب می‌تواند سردرد، کمر درد، درد قفسه سینه یا حتی سرماخوردگی (به علت سیستم ایمنی ضعیف شده) ایجاد کند.

استرس ذهنی هم می‌تواند سلامت جسمی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

3. روابط

اگر تغییراتی که از آن اجتناب می‌کنید، سبب می‌شود نتوانید ارتباطات بهتری داشته باشید تا به حال به این فکر کرده‌اید که در حال پرداختن چه هزینه‌ای هستید؟ آیا تغییر نکردن و در ازای آن داشتن «راحتی» ارزش این را دارد که خود را از داشتن یک رابطه سالم و مثبت محروم کنید؟

بسیاری از کارآفرینان موفق و مدیرانی که زندگی شخصی خود را حین توسعه کسب و کار و شغل‌شان نادیده می‌گیرند، انتخاب‌های خود را این گونه منطقی می پندارند: ممکن است  با همسر یا خانواده خود وقت صرف نکنم، اما من سخت تلاش می‌کنم تا شیوه زندگی خوبی برای آنها به ارمغان بیاورم.

بله، آنها سخت کار کرده‌اند اما فقدان ارتباط شخصی با عزیزان، در حال داشتن حمایت مالی، می‌تواند منجر به طلاق از همسر یا از دست دادن حق حضانت فرزندان شود.

4. کار

آیا ماندن در کسب و کار فعلی‌تان باعث می‌شود پول‌تان را از دست بدهید؟ آیا گسترش ندادن کسب و کارتان مانع رشد شما می‌شود؟

یک مشتری که تازه کسب و کار خود را راه اندازی کرد به من گفت به دلیل مشکلات مالی نمی‌تواند دستیاری را در ابتدای کسب و کارش استخدام کند. برای بررسی اعتبار این باور، از او خواستم تمام مواردی را که یک دستیار می تواند برای او انجام دهد، بررسی کند و برچسب قیمت روی آن‌ها بگذارد. نتیجه این برآورد چیزی نزدیک به 150 درصد بازده سرمایه‌گذاری بود. معلوم شد او اشتباه می‌کرد و بعد از اینکه یک دستیار استخدام کرد، بازده او به بیش از 200 درصد رسید.

5. تفریح

خیلی از افرادی که از «تفریح کردن» اجتناب می‌کنند تصور می‌کنند با صرف وقتشان برای تفریح کردن آن را هدر داده‌اند و اگر تفریح کردن را حذف و زمان آن را به انجام کارهای دیگر بپردازند برد بیشتری خواهند کرد. بسیاری از کارآفرینان با خود فکر می‌کنند در مسیر رسیدن به موفقیت نباید تفریح کرد و زمانی که موفق شدند زمان کافی برای تفریح خواهند داشت.

اما تحقیقات امری کاملا متفاوت را نشان می‌دهند. تفریح ترویج شادی است و برای داشتن یک زندگی سالم لازم است که تفریح داشته باشیم. تفریح کردن سبب افزایش فروش 37 درصدی، افزایش کارایی و افزایش بهره وری 37 درصدی می‌شود.

6. امور مالی

تغییراتی که شما انجام نمی‌دهید و مقاومتی که در برابر تغییر می‌کنید، ممکن است منجر به فقدان رشد مالی در کسب و کار و یا زندگی شخصیتان بشود.

یکی از مشتریانم وقت و انرژی زیادی گذاشت تا سود و زیان ناشی از تغییر نکردن را بررسی کند. هنگامی که این کار را انجام داد به بیش از 325 دلار هزینه‌های غیر ضروری ماهانه پی برد.

7. معنویت

هنگامی که شما تحت تأثیر استرس هستید، سخت است که خود واقعیتان باشید و به ارزش هایتان پایبند باشید. هنگامی که خودمان واقعیمان نیستیم معمولا به شیوه های ناسالم رفتار می‌کنیم؛ خرید بیش از حد، سوء مصرف مواد، تغذیه ناسالم. استرس و فشار ناشی از تغییر نکردن و بهبود ندادن اوضاع سبب می‌شود یک زندگی هدفدار و معنادار و سالم نداشته باشیم.
زمانی که برای تبدیل شدن به خود واقعی تلاش می‌کنید تغییرات مثبتی در شما و حتی اطرافیان‌تان ایجاد خواهد شد.

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

منبع: سایت یوکن

Visits: 73

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *