درآمد زایی و جذب مشتری در اینستاگرام با استفاده از تاکتیک های درست.
دسته بندی: بازاریابی

چگونه با استفاده از تاکتیک های درست، مشتریان بالقوه را در اینستاگرام پیدا کنیم و درآمدزایی داشته باشیم؟

نکات بازاریابی در  اینستاگرام: در اینجا به پنج نکته اشاره می‌کنیم که با بکارگیری آن ها می‌توانید مشتریان بالقوه را در برنامه اینستاگرام پیدا کنید و تاکتیک های درست را در مورد آن ها اعمال کنید.

در این مقاله کارلوس گیل می خواهد آموزش گام به گام، در مورد نحوه استفاده از اینستاگرم برای پیدا کردن مشتریان و کسب درآمد با آن را با ما به اشتراک بگذارد. اگر در فروش یا بازاریابی بیزنس به بیزنس(B2B)  مشغول هستید، یاد بگیرید چگونه از اینستاگرام برای فروش، بازاریابی و  پیدا کردن مشتریان، استفاده کنید.

از طرف خود کارآفرینان این نظرات متقاعد کننده است.

ماهانه بیش از 1 میلیارد حساب فعال، در اینستاگرام وجود دارد که بیشتر آنها را اصطلاحات خنده دار، نقل قول های انگیزشی و بهترین اتفاق های زندگی افراد، تشکیل می‌دهد.

براساس ادعای اینستاگرام، اخیرا  بیش از 2 میلیون کسب و کار به طور ماهانه در این شبکه اجتماعی تبلیغ می‌شود. از جمله مارک های معروف جهانی مانند Beats By Dre گزارش داده است که پس از اجرای یک آگهی تبلیغاتی در Instagram Stories، فروش آنها  29 درصد افزایش پیدا کرده است.

با توجه به مطالعات موردی که در وب سایت اینستاگرام منتشر شده است، کسب و کارهای کوچکی مثل پوشاک با نامهای تجاری Young و Reckless نسبت به سال های گذشته شاهد رشد درآمد دو تا سه برابری از زمان شروع تبلیغات در اینستاگرام هستند.

در حالی می توان اینستاگرام را به عنوان یک شبکه اجتماعی مورد اطمینان برای کسب و کار عنوان کرد که هم اکنون  71 درصد از جوان های 18 تا 24 ساله ی ایالات متحده از آن به عنوان یک صنعت میلیارد دلاری استفاده می کنند، پس همین متخصصان فروش بیزنس به بیزنس برای بازاریابی تاثیرگذار از تمامی پتانسیل های اینستاگرام مانند عکس و ویدیو استفاده می کنند .

به طور متوسط کاربران اینستاگرام با استفاده از تنها یک هشتگ (یک” #جمله” یا یک “# کلمه”) برای تایید و لایک  ارزان و بی زحمت  استفاده می کنند. اما این تنها یکی از راه حل های  پیدا شدن در شبکه اجتماعی اینستاگرام است که برای یک بازاریاب و فروشنده حرفه ای این اولین گام برای یافتن مشتری بعدی است.

اگر شما هر نوع کسب و کار حقیقی داشته باشید احتمالا در صفحه Places در نوار جستجوی اینستاگرام لیست شده است. کاربران اینستاگرام روزانه به واسطه صفحهPlaces  نه تنها کسب وکارهای ذکر شده بلکه مراکز دیگری از قبیل شرکت ها، مراکز کنفرانس ها و فرودگاه ها و همه مکان های عمومی را بررسی و به اشتراک می گذارند و اغلب می توانند  همکارانشان را به آنجا معرفی کنند.

اگر از اینستاگرام برای ارسال یک عکس یا ویدیو استفاده نکنید، فرصت های زیادی برای بروز خودتان را از دست می دهید.

در ادامه به پنج نکته اشاره می‌کنیم که به شما در پیدا کردن مشتریان مجازی در اینستاگرام و تاکتیک هایی که می توانید در مورد آن ها استفاده کنید کمک کند.

1. از اینستاگرام به عنوان یک موتور جستجو استفاده کنید.

اینستاگرام با «Tags» و «Places» به شما امکان دسترسی و یافتن کاربرانی را می‌دهد که نمی‌توانند با استفاده از قابلیت جستجو شما را دنبال کنند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید با مدیر یک شرکت ارتباط برقرار کرده تا  چیزی را بفروشید احتمالا می بایست به سایت های مربوط به بازاریابی بروید و رییس شرکت مربوطه را پیدا کنید و برایش درخواستتان را ایمیل کنید و امیدوار باشید تا هر چه سریعتر با شما ارتباط برقرار کنند  تا بتوانید با او ملاقاتی داشته باشید در صورتی که در اینستاگرام، شما می توانید از طریق جستجوی هشتگ های مربوطه مانند BrandMarketing# با مشتری های بالقوه خود ارتباط برقرار کرده و در پست های آنها وارد بحث شوید. رویکرد دیگر این است که در صفحه «Places» جستجو کنید و ببینید چه پستی در مورد شرکت گذاشته شده و همینطور محتوای پست قرار داده شده محل شرکت را معرفی می کند.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

2. مطالبی که قصد اشتراک گزاری آن ها را دارید مطابق با طرز فکر مشتریانتان معرفی کنید.

اینستاگرام کاملا برا همه شناخته شده است و در آن هیچ راز پنهانی وجود ندارد و این رسانه اجتماعی به عنوان کارت ضمانت سایر رسانه ها شناخته شده است و میلیون ها کاربر دارد که روزانه می خواهند عکس و ویدیو خود را در آن به اشتراک بگذارند. اگر شما خودتان کسب و کاری دارید و یا در حوزه فروش هستید باید سعی کنید اهداف مشتری های خود را به خوبی بشناسید و در مورد هشتگ هایی که احتمال دارد کاربران بدنبال آنها باشند  فکر کنید و این هشتگ ها را با هم ترکیب کنید و در محتوای پست خود بگذارید . اغلب اوقات که شما با استفاده از مجموعه هشتگ ها پست می گذارید، احتمال این که مخاطب، پست شما را بارها و بارها دیده باشد  بالاتر می رود.

3. به صفحه “Places” بروید.

به عنوان یک آزمون، من به تازگی در اینستاگرام عکس های اخیر مکان شرکتهای فیس بوک، Nike، IBM و سیسکو را بررسی کردم. در کمتر از 10 دقیقه، من قادر به شناسایی مدیران کلیدی این شرکت ها شدم و بعد توانستم در LinkedIn با آنها در ارتباط باشم . سپس برای دو کار دیگر هم همین کار را انجام دادم و با استفاده از هشتگ هایی که در زیر مطالب به اشتراک گذاشته قرار داشت توانستم, مدیران برجسته ای که در این مراکز حضور داشتند را جستجو کنم . بسته به اینکه چقدر می‌خواهید برای کارتان زمان صرف کنید، می‌توانید از روشهای دیگری مانند سایت LinkedIn استفاده کنید تا بتوانید چشم انداز های مورد نظر خود را کشف کنید و همچنین در نظر داشته باشید که می‌توانید عکسهایی که در زمینه کاریتان است را به عنوان یک «پیشروی اجتماعی» استفاده کرده و آنها را به اشتراک بگذارید .

4. در اشتراک گذاری مطالبتان از#Hashtag استفاده کنید .

لیستی از کنفرانس های که در حیطه کاری شماست و مایل به حضور در آنها هستید و نمی توانید از نظر جسمی در آنها شرکت کنید را آماده کنید،  سپس در اینستاگرام دنبال هشتگ هایی در مورد این رویداد باشید. اگر چه شما نمی توانید از لحاظ فیزیکی در آن رویداد باشید اما می‌توانید  از طریق اینستاگرام به آن رویدادها بپیوندید. در حقیقت با مشارکت و نظر دادن در مورد مطالب ارائه شده، شما می توانید در کنار حضار باشید و روابط جدیدی را آغاز کنید بدون اینکه از دفترکار خود خارج شوید. در اینگونه کنفرانس ها گرفتن عکس سلفی و تگ کردن عکسها با یکدیگر و عکسهایی از سخنرانان دور از انتظار نیست و با کلیک کردن بر روی عکس ها میتوانید کسانی که روی عکس تگ شده اند را ببینید تا بتوانید قدم بعدی را بردارید، که این یکی از مزایای این روش است.

5. پیگیری در LinkedIn

اگر چه شما در اینستاگرام زمان زیادی را صرف می‌کنید اما هنوز اینLinkedIn  است که یک شبکه اجتماعی کسب و کار به حساب می آید. به همین دلیل است که شما باید درخواست ارتباط خود با مشتری را از طریق  LinkedIn ارسال کنید تا مشتری ها که بسیار آینده نگر هستند، شما را از طریق قابلیتتان  شناسایی کنند تا مطمئن شوند شما خبره این کار هستید. اگر می‌خواهید یک مشتری بالقوه را به سرعت از آن خود کنید باید در اطلاعات و مشخصات خود در اینستاگرام بسیار محتاط و دقیق باشید تا مشتری از طریق پروفایل شما  و مطالبی که اخیرا به اشتراک گذاشته بودید، سریعتر به شما مراجعه کند.

چالش های شما در اینستاگرام چیست؟ بیایید با رسانه های اجتماعی بیشتر ارتباط برقرار کنیم و در مورد شان بحث کنیم.

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

Visits: 252

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *