چند توصیه راه گشا برای درخواست افزایش حقوق!
دسته بندی: مدیریت

چند توصیه راه گشا برای درخواست افزایش حقوق!

فرض می کنیم که شما در فکر بالا بردن حقوق تان هستید؛ برای مثال تصور می کنید ارزش کاری که اکنون در حال انجام دادن آن هستید، بیشتر است یا مسئولیت هایی که بر عهده گرفته اید افزایش یافته اند؛ کار تان را به بهترین شکل انجام می دهید و اکنون احساس می کنید زمان آن فرا رسیده است که با مدیر تان در مورد افزایش حقوق صحبت کنید.

چطور می خواهید به اتاق او بروید، در مقابل او  بنشینید و از او درخواست کنید که حقوق تان را افزایش دهد؟

برای پاسخ به این سؤال مطلب زیر را در سایت امکان مطالعه کنید:

۱با آمادگی روحی وارد شوید

اشتباهی که بیشتر افراد مرتکب می شوند، این است که با طرز فکر منفی وارد این مکالمه می شوند. برخی اوقات تصور می کنند که دلیل افزایش حقوق شان باید این باشد که کار شان بیش از اندازه زیاد است. به همین علت با حسی منفی و ناخشنودی وارد اتاق مدیر شان می شوند و موضوع را از دیدگاه منفی آن مطرح می کنند.

برخی اوقات هم تصور می کنند که چون حقوق سایر کارمندان افزایش پیدا کرده است، باید حقوق آن ها هم افزایش پیدا کند. این موضوع باعث می شود با روحیه ای آشوبگرانه درخواست شان را با رئیس شان مطرح می کنند

باید این درک را داشته باشید که درخواستی که دارید، هم مالی است و هم احساسی. اگر نوع درخواست شما شکل درستی نداشته باشد و با انرژی منفی همراه باشد هیچ مدیری قبول نمی کند که حقوق شما را افزایش دهد؛ حتی اگر واقعا استحقاق افزایش حقوق را داشته باشید.

پس باید برای این درخواست، خود تان را از نظر روحی آماده کنید. می توانید با داشتن حسی مثبت شانس خود را برای تحقق پیدا کردن این درخواست، بالا ببرید.

۲مثال های روشنی بزنید

مهم ترین معیار ارزش شما به عنوان کارمند یک سازمان، همیشه عملکرد تان خواهد بود. اگر این توانایی را داشته باشید که در شرایط موجود، بیش از حد انتظار عمل کرده اید مثال های بارزی بیاورید، می توانید شانس خود را برای افزایش حقوق بالا ببرید و علاوه بر آن می توانید توانایی های خود را به بهترین شکل ممکن، به سازمان یادآوری کنید.

اما از طرفی دیگر، اگر بدون این که خود را آماده کنید، در مقابل مدیر تان قرار بگیرید و بگویید: «من کار های زیادی انجام داده ام و فکر می کنم شایستگی افزایش حقوق را داشته باشم» و مدیر تان بخواهد مثال های روشنی از کار هایی که انجام داده اید بیان کنید، شما چیزی برای گفتن نخواهید داشت.

اگر واقعا به عملکرد تان مطمئن هستید، یک لیست از کار های مهمی که انجام داده اید به همراه داشته باشید. در غیر این صورت می توانید مثال هایی در ذهن تان آماده کنید.

۳از طریق همکارانی که به آن ها اطمینان دارید، جو را آماده کنید

داشتن سیاست در محل کار یک امر واضح است. اگر در محیط کارتان با تعدادی از کارمندان رابطه دارید و به آن ها اطمینان دارید و می دانید که آن ها ارزش کار شما را درک می کنند و آمادگی این را دارند که با رضایت از آن صحبت کنند، می توانید در مورد افزایش حقوق تان با آن ها صحبت کنید و بگویید که قصد دارید در مورد این موضوع با مدیر تان صحبت کنید؛ اما شرط این کار این است که به آن ها اطمینان کامل داشته باشید.

چیزی که بیشتر افراد فراموش می کنند این است که کسب و کار و سازمان، یک مساله تیمی است. ارزش انفرادی شما مهم است، اما ارزش شما زمانی مشخص می شود که شما در یک تیم بتوانید کار تان را به بهترین شکل انجام دهید. اگر همکاران شما از کار شما راضی باشند یعنی شما موفق شده اید و مطمئنا می توانید نظر مدیر تان را جلب کنید.

۴درخواست تان را پس از یک پروژه ی موفق عنوان کنید

زمان بندی درست یعنی همه چیز. اگر قصد دارید که با مدیر تان در مورد افزایش حقوق صحبت کنید، زمان مطرح کردن آن را باید به درستی و با دقت بالا انتخاب کنید. برای مثال اگر به تازگی نتایج ضعیفی گرفته اید، شاید فرصت مناسبی برای مطرح کردن افزایش حقوق نباشد. به جای این کار چند هفته منتظر بمانید تا اوضاع مساعد شود و سپس درخواست تان را مطرح کنید.

اگر در طول دو سه ماه گذشته اشتباه بزرگی از جانب شما سر زده است، بهتر است کاری کنید تا آن اشتباه را جبران کنید. اما به خاطر داشته باشید، رئیس و سازمان علاقه ای ندارند که شما اشتباهی را که مرتکب شده اید جبران کنید، بلکه می خواهند مطمئن شوند که از این اشتباه درس عبرت گرفته اید و دیگر آن اشتباه تکرار نشود.

۵پیشنهاد کنید مسئولیت هایی که دارید، افزایش پیدا کنند

یکی دیگر از اشتباه هایی که بسیاری از افراد در زمان مطرح کردن افزایش حقوق مرتکب می شوند، این است که تصور می کنند فشار کاری شان بعد از افزایش حقوق، به همان اندازه ی قبلی باقی می ماند.

به خاطر داشته باشید که افزایش حقوق شما به این معنا نیست که شرکت هزینه بیشتری را متقبل می شود تا شما همان میزان کار قبلی را انجام دهید، بلکه باید این افزایش هزینه را به نحوی جبران کنید.

بنابراین باید با چند پیشنهاد به اتاق مدیر تان بروید؛ پیشنهاد هایی که به مدیر تان نشان دهد اگر شما حقوق تان افزایش پیدا کند، ارزش بیشتری برای سازمان خواهید داشت. برای مثال شاید این توانایی را داشته باشید که مسئولیت یک بخش از شرکت را هم بر عهده بگیرید، یا به نیرویی که به تازگی وارد سازمان شده، آموزش لازم را بدهید تا عملکرد شان بهبود یابد.

پیشنهاد هایی ارائه کنید که حاکی از ارزش آفرینی بیشتر برای سازمان تان باشند. اگر پیشنهاد هایی که شما ارائه می کنید، به اندازه ی کافی مفید باشند، احتمال این که مدیر تان این فرصت را در اختیار تان قرار دهد بیشتر خواهد بود

۶در سازمان ارزش بیشتری حول خودتان بیافرینید

در نهایت با ارزش ترین کاری که یک کارمند می تواند برای سازمانی که در آن مشغول به کار است، انجام دهد این است که در آن سازمان ارزش بیشتری برای خودش ایجاد کند.. شما چه یک کارآموز باشید و چه یک مدیر نوآور، همیشه می توانید به بالا بردن ارزشی که در سازمان دارید، ادامه دهید. این به این معناست که فرصت پیشرفت برای شما پایانی ندارد.

به عبارت دیگر، چیزی از خود تان به سازمان اضافه کنید. برای مثال شاید یک منبع درآمد جدید برای سازمان پیدا کرده باشید. یا برای مثال این توانایی را داشته باشید که پروژه های جدید برای شرکت تعریف کنید و از جانب آن ها شروع به کسب درآمد کنید. می توانید در این راه از همکاران تان بخواهید تا به شما در تحقق این امر کمک کنند تا این که نهایتا پروژه ی تازه ای در سازمان تعریف شود.

در مجموع می توان گفت همیشه دیدگاه منفی نسبت به درخواست افزایش حقوق وجود دارد، تا جایی که بیشتر افراد تصور می کنند اگر زمان بیشتری را در محل کار شان بمانند، می توانند افزایش حقوق شان را تضمین کنند. گاهی اوقات امکان دارد که این اتفاق رخ دهد ولی نه همیشه. چیزی که همیشه افزایش حقوق شما را توجیه خواهد کرد بالا رفتن ارزشی است که شما برای شرکت دارید. هر چقدر ارزش بیشتری برای شرکت تان داشته باشید، مدیر قبول می کند که برای نگه داشتن شما در شرکت، هزینه ی بیشتری متقبل شود و با افزایش حقوق شما موافقت می کند.

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

Visits: 51

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *