سالم باشید تا به موفقیت برسید!
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

سالم باشید تا به موفقیت برسید!

اگر می‌خواهید از خودتان و کارتان مراقبت کنید باید بدنی سالم داشته باشید.

یک ایده کاربردی برای شما که کارآفرین هستید. از بدنتان به خوبی مراقبت کنید. درست و سالم بخورید. جسمتان را به چالش بکشید و خواب کافی داشته باشید، سهم شما از این گونه مراقبت ها انرژی بیشتر، تمرکزی دقیق تر و یک برنامه اصولی‌تر است که شما آن را به خودتان هدیه می‌دهید. به عنوان یک کارآفرین در حالی که رقابت ها را پشت سر می‌گذارید و شاهد پیشرفتی سریع تر هستید، خواهید دید که در آینده ای نزدیک به سطوح جدیدی از بهره وری و کارایی می‌رسید.

امروز سه راهکار برای داشتن یک سبک زندگی سالم را به شما معرفی می‌کنیم که در فصل جدید زندگیتان که کارآفرینی ست به کارتان می‌آید و اینگونه می‌توانید در حرفه خود در سطح جهانی دیده شوید و درآمد بیشتری را به دست آورید. به طور مشخص، می‌خواهیم به شما بگوییم که چرا خواب، ورزش و تغذیه امروزه به عنوان کلید های موفقیت اکثر کارآفرینان موفق، هنرمندان معروف، ورزشکاران صاحب نام، رهبران قدرتمند، صاحبان صنایع بزرگ و هرکس دیگری که در سطح عالی قرار دارد به حساب می‌آید.

خوب خوابیدن، اینگونه می‌توانید برای کسب وکار خود یک رهبر روشن فکر باشید.

“زنگ هشدار ساعت ها یکی از بدترین اختراعاتی ست که تا بحال برای خواب وجود داشته.”

متخصص خواب Michael Breus این حقیقت تلخ را تاکید می‌کند. نظریه او این است که “خواب” اضافه‌ای که ما بعد  از قطع زنگ هشدار داریم، یک خواب ” سبک” است که باعث گیجی و سردرگمی می‌شود و علاوه بر این نمی‌تواند به ما نیروی تازه ای بدهد.

این مدل از خواب بد مابقی روز را هم خراب می‌کند. به عنوان یک کارآفرین، ما مدام روی پاهایمان ایستاده ایم و در حال تصمیم گیری هستیم. پس سرعت گیری و یا توقف امور به نیروی ما بستگی دارد. به نظر شما کسی که سردرگمی و تاری دید دارد می‌تواند این کار را به نحو احسنت و رضایت بخش انجام دهد؟

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

اگر می خواهید کسب و کار خود را به طور موثر هدایت کنید، خواب نقش مهمی را ایفا می‌کند. به منظور مذاکره برای معاملات بزرگ مالی، داشتن روابط موثر با تیم کاری خود و اثربخشی در دیگران از طریق رسانه های اجتماعی که محتوایش تولیدات شماست، نیاز به یک ذهنیت باز دارید. پس باید بدانید که استراحت، آرامش و هوشیار بودن را به خودتان، مشتریان و اعضای تیم تان بدهکارید.

چرت زدن از جنبه روانشناختی حس خوبی را به شما لقا می‌کند. زمانی که دکمه آلارم ساعت خود را قطع می‌کنید، ضمیر ناخودآگاهتان می‌گوید  5 دقیقه خواب بیشتر و بی‌کیفیت خیلی مهم تر از از انجام مأموریت های زندگی شماست.

شما را نمی‌دانم، اما من در حالی که دیگران به وجودم نیاز دارند دقیقه ای بیشتر نمی‌توانم به خوابم ادامه دهم. نباید یکجا بنشینید. شب های خود را به گونه ای تنظیم کنید که بتوانید بی وقفه وعمیق بخوابید. سپس، صبح خود را بهتر بسازید بنابراین می‌توانید خیلی راحت از رختخواب جدا شوید و تمام اموری را که لیست کرده اید انجام دهید.

خواب بهتر فقط یکی از راه هاییست که می‌تواند شما را در رقابت ها موفق نگه دارد. کار بعدی ورزش کردن و آمادگی جسمی و ذهنی برای مقابله با مشکلات کاری ست.

روی انعطاف پذیری احساساتتان کار کنید.

بهترین شما در زمان های سخت نمایان می‌شود. تمام کارآفرینان در زندگی کاریشان روزهای سخت و پرمشقت داشته اند روزهایی که نیازمند بیشترین مساعدت و همکاری از سمت تیم شان بوده اند اما مساعدتی کمک حالشان نبود.

کارکردن به شما می‌آموزد که چگونه با مشکلات پیش رو، روبرو شوید. برای مثال، زمانی که شما به باشگاه ورزشی می‌روید، با وزنه ها کار می‌کنید. هر چقدر که وزنه بیشتری بلند کنید، عضلاتتان قوی تر خواهد شد. اگر می‌خواهید عضلات خود را قوی سازید، پس باید آن ها را به چالش بکشید.

همین مثال برای کسب و کار هم صدق می‌کند. ممکن است که یکی از کارمندان سابق شما مشتریانتان را بقاپد و یا محصولات آغازی شما به اندازی فروش نکند که هزینه های جاری را برطرف سازد. اگر کار می‌کنید، حتما می‌دانید این تضادها برکت و حکمت کار محسوب می‌شود و می دانید که مقاومت در نهایت منجر به رشد شخصی و موفقیت حرفه ای می شود. نسبت به تمام این اتفاقات به جای اینکه واکنش احساسی نشان دهید، با دلیل و منطق پاسخ ‌دهید.

یاد بگیرید که لحظات ناخوشایندی را که در اوایل کار به عنوان یک کارآفرین برایتان پیش می‌آید را بپذیرید، مذاکرات سرسختانه با کارکنان خسته کننده، تغییرات بازار که شما را مجبور می کند تا کسب و کارتان روی یک پاشنه بچرخد و هزاران دلیل ناراحت کننده دیگر. زمانی که شما از پس انجام مشکلات و چالش ها برمی‌آیید، می‌توانید خود را به عنوان یک کارآفرین عاقل تر و قاطع تر ثابت کنید.

اما، در مورد سالم خوردن چطور؟ می‌توانید با ماهر شدن در این عادت، به یک کارآفرین شکست ناپذیر تبدیل شوید کسی که حقیقتا در عمل می تواند پول را چاپ کند.

برای ایجاد یک روال منظم، درست و سالم بخورید.

همه ما موافقیم که درست خوردن منفعت های خودش را دارد: به این ترتیب که زندگی طولانی تری را تجربه می‌کنید، انرژی بیشتری دارید و با ذهنی بازتر می‌توانید فکر کنید. کارآفرینی که درست غذا می‌خورد این مزایا را برای خودش به وجود می‌آورد، اما آن ها چیزهای دیگری را هم به دست خواهند آورد و آن هم یک برنامه خوب و درست است که برای زندگی شان می‌چینند.

انجام کارها به همدیگر پیوسته و وابسته هستند. اجازه دهید تا در مورد کارآفرینی که ناسالام و نادرست می‌خورد و هرگز کارایی موثری ندارد بگوییم. احتمالا در این امر نداشتن یک برنامه و عدم نظم را مقصر می‌دانید، درست است؟ اگر دقیق تر نگاه کنید، می‌بینید که عدم وجود یک برنامه  صحیح در مدیریت وظایف کاری و یا عدم نظم در چگونگی سرمایه گذاری برای سودآوری کسب و کار وجود دارد.

ایجاد یک روال منظم به شما امکان را می‌دهد تا کنترل کامل زندگی را در اختیار بگیرید. درست خوردن را برای خودتان تبدیل به یک عادت کنید، بعد از مدتی خواهید دید که چگونه یک عادت خوب می‌تواند شما را به تغییرات مثبت در زندگی هدایت کند. با همین روند خیلی زود، شروع به گسترش دیگر عادات خوب در جنبه های دیگر زندگی تان و به تبع در کسب و کارتان خواهید کرد.

Tim Ferriss نویسنده، کارآفرین و سخنران برای خودش یک برنامه پنج مرحله ای منظم دارد که شامل تغییر حالت تلفن همراهش به حالت پرواز و از بین بردن هرگونه صدا در اطرافش در شب ها می‌شود. او می‌گوید من عاشق اینم که صبح زود از خواب بیدار شوم، یه صبحانه پر پروتئین بخورم و با سگم بازی کنم، و سپس ساعت های صبحگاهی را به به انجام امور مهم اختصاص می‌دهم تا بتوانم از کسب و کارم پول بیشتری را به دست آورم. زمانی که این سطح از نظم و برنامه ریزی را تمرین می‌کنید، در مابقی روزتان هم این نظم و برنامه گنجانده می‌شود: یک حرکت آنی برای خود ایجاد می‌کنید و در کسب اعتماد به نفس پیروز می‌شوید اعتماد به نفسی که برای ادامه روند کاریتان به آن نیازمندید.

پس به واضحی می‌توان گفت: خواب، ورزش و تغذیه نکات کلیدی و مهمی هستند اگر واقعا برای ساخت یک کسب و کار سودآور، پایدار، مقیاس پذیر، جدی هستید می‌توانید یه برنامه منظم و صحیح برای آن ها در نظر بگیرید. بسیاری از کارآفرینان به شدت خود را سرگرم کار می‌کنند و هیچ وقت یک خواب خوب و راحت را تجربه نمی‌کنند و یا مدام گله‌مند اند که به دلیل مشغله زیاد نمی‌توانند ورزش کنند. اولویت قرار دادن سلامتی تان به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین تصمیمات را بگیرید، همیشه یک پله بالاتر از انتظارخود باشید، راه های رسیدن به پول را متعدد کنید و بتوانید تاثیرگذاری و اثربخشی خود را وسعت بخشید.

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

منبع اصلی: https://www.entrepreneur.com/article/323244#

Visits: 68

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *