چطور بهترین اهداف را برای سال 97 تعیین کنید؟
دسته بندی: مدیریت

تعطیلات نوروز را پشت سر گذاشتیم؛ تعطیلات فرصت خوبی برای ارزیابی گذشته و تصمیماتی است که سال قبل برای خود و زندگی‌مان گرفته‌ایم. اکنون اهدافی که برای سال جدید تعیین می کنیم، فرصت مناسبی هستند برای قدم گذاشتن در مسیر تغییراتی که قرار بود از اول هفته‌ی آینده، ماه آینده یا فصل جدید در زندگی خود به وجود آوریم، اما یا سهل انگاری کردیم یا نیمه کاره رها کردیم، چطور بهترین اهداف را برای سال 97 تعیین کنید.

 فرصت بسیار خوبی است تا بنشینیم و لیستی از بهترین تغییراتی که همیشه دلمان می‌خواسته در زندگی خود ایجاد کنیم، بنویسیم. خیلی از افراد نمی توانند به اهدافی که برای خود تعیین می کنند پایبند بمانند و آن‌ها را به سرانجام برسانند، به همین خاطر نوشتن اهداف کمک شایانی به آن‌ها می کند.

در ادامه‌ی مقاله، لیستی از 50 هدف رایج برای سال جدید و لینک‌هایی به مقالات مفید را آماده کرده‌ایم. اگر در جستجوی راهکارهایی مؤثر برای بهبود و تغییر زندگی‌تان هستید، ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید.

خوش اندام شدن

کاهش وزن، ورزش بیشتر، تناسب اندام و سلامت بدن، از اصلی‌ترین اهداف خیلی از ماست. به آسانی می توان ورزش و رژیم غذایی را شروع کرد، اما آنچه مهم است داشتن برنامه‌ای مناسب است که نتایج ثابتی به همراه داشته و اجرای آن در طولانی مدت آسان باشد. به دنبال برنامه‌های کاهش وزن، ترفندهای تناسب اندام، تمرینات ورزشی لاغری و … باشید تا بتوانید تصمیم خود را تا پایان سال اجرایی کنید و از تصمیمی که گرفته‌اید، بیشترین بهره را ببرید.

مصرف غذای سالم‌تر و البته کمتر

وقتی در اطراف ما خوراکی‌های ناسالم زیادی وجود دارد، داشتن رژیمی سالم بسیار دشوار خواهد بود؛ اما با اراده‌ی بالا و چند توصیه‌ی کارآمد می توانید عادات بهتری را در تغذیه خود به وجود آورید. باید بتوانید خوردن‌های هیجانی را کنترل کنید، به دلایل ناکام ماندن رژیم‌ها پی ببرید و خود را به مصرف غذاهای سالم عادت دهید.

به تعویق نینداختن کارها

اصلی‌ترین مانعی که برخی‌ها را از دست یابی به اهدافشان دور می کند، به تعویق انداختن کارها و تمایل بیشتر به استراحت و سرگرمی به جای سخت کوشی است. وقتی به عقب انداختن کارها عادت کنید، دیگر نمی توانید از این ورطه بیرون بیایید، پس باید تلاش زیادی برای تغییر این عادت بد انجام دهید. توصیه‌های زیادی برای پیدا کردن راهی مناسب برای عقب نینداختن کارها وجود دارد. علاوه بر آن، ابزارهایی هم وجود دارد که شما را در دست یابی به این مسئله کمک می کند.

تقویت قدرت تمرکز و مهارت‌های ذهنی

سالیان زیادی است افراد تلاش می کنند راهکارهایی برای بهبود تمرکز و ظرفیت‌های شناختی خود پیدا کنند و البته تمرینات ذهنی و داروهای گیاهی زیادی هم برای دست یابی به این هدف در اختیارشان قرار گرفته است. در دنیای امروز می توانیم برای تقویت تمرکز و پرورش مهارت‌های ذهنی‌مان، از چیزهای زیادی استفاده کنیم، از برنامه‌های موبایل گرفته تا مدیتیشن. اگر هدفتان این است تمرکز خود را بالا ببرید، قطعاً حس و حال خود را بهتر کنترل خواهید کرد، بهتر یاد می گیرید و مسائلتان آسان‌تر رفع می شود.

ملاقات با افراد جدید

وقتی دچار روزمرگی می شویم، بیشتر وقت خود را در خانه سپری می کنیم و از فرصت‌های جذاب برای با هم بودن و لذت بردن از زندگی بی‌نصیب می مانیم. ملاقات با افراد جدید می تواند به سلامت ذهن شما کمک کند و باعث موفقیت شغلی‌تان شود؛ پس هیچ وقت از حضور در جمع‌ها و یافتن دوستان جدید واهمه نداشته باشید. باید بر خجالت خود غلبه کنید، اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید و با آدم‌های جالب اطرافتان ارتباط برقرار کنید.

فعالیت بیشتر

برخی افراد اضافه وزن ندارند و هفته‌ای چند بار هم ورزش می کنند، اما بیشتر وقت خود را در خانه و محل کار نشسته‌اند که البته این مسئله می تواند روی حالت قرارگرفتنِ بدن و سلامتی‌شان تأثیر منفی بگذارد. اگر می‌خواهید فعال‌تر باشید، باید راهی برای تحرک در طول روز به جای نشستن پشت کامپیوتر پیدا کنید. اگر فعالیت‌هایی برای انجام دادن در کنار دوستان و خانواده پیدا کنید، دست یابی به این هدف جذاب‌تر خواهد شد.

کسب اعتماد به نفس بیشتر

اگر اعتماد به نفس بالایی داشته باشید، دیگران بهتر شما را می بینند، راحت‌تر می توانید دیدگاه‌هایتان را به گوش آن‌ها برسانید، آن‌ها را به صرف ناهار و شام دعوت کنید و در مسیر شغلی‌تان به موفقیت برسید. داشتن اعتماد به نفس بالا به شما کمک می کند زندگی شادتری را تجربه کنید. پس به دنبال راهکارهایی برای تقویت اعتماد به نفستان باشید.

کسب درآمد بیشتر

افراد میلیاردر هم به دنبال راهکارهایی برای کسب پول بیشتر هستند. ما هم که در قشر متوسط جامعه هستیم قطعاً دلمان می خواهد از درآمد بیشتر برای افزایش رفاه در زندگی بهره ببریم. در این مسیر، گزینه‌هایی چون شغل‌های جانبی، کار به عنوان فریلنسر یا استفاده از اینترنت برای درآمد زایی بیشتر وجود دارد.

مؤدب‌تر شدن

داشتن رفتار مناسب باعث می شود ارتباط بهتری با اطرافیانتان برقرار کنید. فردی که رفتار مناسب دارد، کسی را نمی رنجاند و کمک می کند دیگران او را فردی محترم و قابل اعتماد بدانند. پس همیشه ادب را رعایت کنید، وقتی در شهر یا کشور دیگری هستید، آداب آن‌ها را بدانید و پایبند باشید. با افراد گستاخ رفتار مناسبی داشته باشید و “نه” گفتن را یاد بگیرید.

کاهش استرس

مطالعات نشان می دهد، استرس از مهم‌ترین دلایل مرگ و میر است و تأثیر مخربی روی زندگی و سلامتی شما دارد. البته استرس از تأثیرات اصلی زندگی مدرن است، اما می تواند از طریق ترفندهای مفید مدیریت استرس، به‌طور مؤثری کنترل شود.

رضایت بیشتر از زندگی

افرادی که ظاهر و زندگی خوبی دارند و می توانند استرس را به کنترل خود درآورند، ممکن است از زندگی خود رضایت نداشته باشند. اگر می خواهید در جزئیات هم لذتی پیدا کنید و نگذارید مشکلات زندگی از پا درتان کند، کمی زمان و حوصله به خرج دهید.

داشتن خواب باکیفیت

با وجود تلویزیون‌های بزرگ، کامپیوتر، گوشی‌های هوشمند، تبلت و دیگر وسایل الکترونیکی که با نورهای درخشان و هشدارهای صوتی‌شان باعث آزارمان می شوند، خواب کافی در طول شب سخت شده است. هر شب باید 8 ساعت خواب کامل داشته باشید. اگر اهل مطالعه باشید، قطعاً راه‌های خوبی برای دست یابی به این خواب آرام پیدا خواهید کرد.

ترک سیگار

سیگار کشیدن عادت مخربی است که خیلی از افراد به آسانی نمی توانند آن را کنار بگذارند. سیگار کشیدن نه تنها سلامتی‌تان را به چالش می اندازد، بلکه پولتان را هم هدر می دهد. برای ترک سیگار به عزمی راسخ نیاز دارید که باید در خودتان به وجود آورید.

تماشای کمتر تلویزیون

خیلی‌ها زمان زیادی را جلوی تلویزیون هدر می دهند، زمانی که می توانند به تقویت مهارت‌ها، یادگیری چیزهای جدید و فعالیت‌های بدنی اختصاص دهند و زندگی بهتری برای خود بسازند. وقتی زمان تماشای تلویزیون را کاهش دهید، متوجه می شوید چقدر روزتان طولانی‌تر و بهینه‌تر است.

مطالعه بیشتر

مطالعه راه حل خوبی برای کسب دانش بیشتر درباره موضوعات مختلف است. علاوه بر آن، کتاب خواندن تمرینی فوق‌العاده برای مغزتان نیز به حساب می‌آید. خواندن 20 کتاب یا حتی بیشتر در طول یک سال کار دشواری نیست. باید مطالعه را به عادتی برای خود تبدیل کنید، ژانر موردعلاقه‌تان را پیدا کنید و برای مطالعه بیشتر زمان بگذارید.

پیدا کردن همسر مناسب

تمام انسان‌ها به همراهی نیاز دارند که دستش را بگیرند، به چشمانش خیره شوند و رازهای ناگفته‌ی خود را با او در میان بگذارند؛ اما پیدا کردن همسر مناسب، نیازمند آزمون و خطاهای فراوانی است. قبل از اینکه فرد مناسبی پیدا کنید و بتوانید به خوبی با او کنار بیایید، باید در جمع‌های بیشتری حاضر شوید و افراد مناسب را زیر نظر بگیرید. توصیه‌های مربوط به انتخاب همسر مناسب و ابراز علاقه به فرد موردنظر را مطالعه کنید.

داشتن روابط زناشویی بهتر

روابط زناشویی سالم نیاز به صمیمیت زیادی دارد و این رابطه‌ی نزدیک به سلامت روحی و جسمی ما کمک زیادی می کند. نکته‌ی مهم این است رابطه‌ی زناشویی جذاب و ارزشمندی داشته باشید و این چیزی است که با تمرین به دست می آید.

تمیزی بیشتر

افراد نامرتب زیادی هستند که نمی توانند به خوبی وسایلشان را مرتب کنند. همه‌ی ما می دانیم یک میز نامرتب و خانه‌ای بهم ریخته تأثیر بدی روی بازدهی و حس و حالمان دارد، پس خیلی خوب است به هم ریختگی‌ها را مرتب کنیم و زندگی تمیزتر و منظم‌تری داشته باشیم.

داشتن ظاهر مناسب

طرز لباس پوشیدن شما، شخصیتتان را هویدا می کند. پوشیدن لباس مناسب باعث می شود بهتر و مطمئن‌تر به نظر برسید. این مسئله در یافتن شغل مناسب، ارتقای شغلی و پیدا کردن همسری مناسب بسیار مؤثر است. تفاوتی ندارد خانم باشید یا آقا؛ در هر صورت باید شیوه‌ی درست لباس پوشیدن را یاد بگیرید.

وقت گذرانی با افراد تأثیرگذار

فرصت ما در زندگی کوتاه‌تر از آن است که آن را صرف افراد ریاکار، منفی باف و سمی کنیم. باید روی کسانی تمرکز کنیم که به ما اهمیت می دهند و این بهترین راه برای شاد زیستن است.

ترک نوشیدنی‌های الکلی

امروزه خیلی‌ها به نوشیدنی‌های الکلی تمایل دارند. ترک این عادت بسیار سخت است، اما فواید زیادی دارد.

کنار گذاشتن قسط و بدهی‌ها

اگر بدهی و وام‌های زیادی دارید، به طور یقین تا وقتی از شرشان خلاص نشوید، نمی توانید به هیچ پیشرفتی دست یابید. با برنامه ریزی و محدود کردن خرج و مخارج، می توانید به استقلال مالی برسید. به دنبال بهترین استراتژی‌های مدیریت هزینه باشید و سعی کنید بدهی و وام‌های خود را پرداخت کنید. بدون شک، رها شدن از قید بدهی و وام‌ها احساس خوبی به شما می دهد.

پس انداز کردن

حالا که بدهی‌هایتان را پرداخت کردید، وقت آن رسیده کمی پول پس انداز کنید. پس انداز برای روز مبادا و کمی پول اضافی که بتوان برای آن خرج سفر، نوسازی خانه یا خرید ماشین را تأمین کرد، زندگی‌تان را متحول می کند. برای پس انداز مؤثر پول، راه حل‌های زیادی وجود دارد. در این زمینه، اپلیکیشن های مدیریت پول و هزینه می تواند به شما کمک کند.

یادگیری یک زبان جدید

یادگیری یک زبان جدید باعث بهبود مهارتتان در برقراری ارتباط می‌شود و رزومه‌تان را هم پربارتر می کند. امروزه منابع زیادی برای یادگیری زبان جدید به صورت رایگان در دسترس ماست که می توانید در اوقات بیکاری خود از آن‌ها استفاده کنید.

انجام امور خیریه

درنظرگرفتن زمان و انرژی برای کسانی که نیاز به کمک دارند، کار بسیار ارزشمندی است. همین داوطلب شدن برای امور خیریه فرصت خوبی است برای ملاقات با افراد جدید، یادگیری مهارت‌های جدید و تقویت رزومه.

یادگیری مهارت‌های مفید

این که از صبح تا شب دست روی دست بگذارید، چیزی درست نمی شود. باید از وقت آزاد خود به طور سازنده‌ای استفاده کنید و مهارت‌های جدیدی یاد بگیرید که سرگرم تان هم می کند. قطعاً در آینده قدردان کارهای امروزتان خواهید بود. تفاوتی ندارد به مهارت‌های ارتباطی علاقه‌مندید یا ورزش؛ در هر صورت باید یاد بگیرید چطور در زمانی کوتاه، مهارت‌ها و سرگرمی‌های جدیدی بیاموزید.

رها شدن از کینه و افسردگی

گاهی زندگی بسیار مشکل می شود و به سختی می توان بر گرفتاری‌ها غلبه کرد، اما تنها نشستن و زانوی غم بغل گرفتن فایده‌ای ندارد. وقتی با کسی درگیر می شوید و به خاطر مسئله‌ای جزئی رنجیده خاطر می مانید، تنها دوست یا آن عضو خانواده‌تان را از دست می دهید. بخشش راهکار خوبی برای داشتن یک زندگی سالم و شاد است. گاهی بهتر است برخی مسائل را در همان گذشته رها کرد.

نگهداری از حیوانات

خیلی‌ها عاشق حیوانات هستند و به خوبی از آن‌ها مراقبت می کنند، اما بیش از اندازه درباره‌ی این موجودات فکر می کنند و در نهایت هم نمی توانند تصمیم خود را بگیرند، در مقابل برخی‌ها بدون داشتن هیچ مسئولیتی در مقابل حیوانات، آن‌ها را تنها در خانه رها می کنند تا بزرگ شوند. اگر می خواهید از حیوانی مراقبت کنید، باید بدانید چه حیوانی با شرایط و سبک زندگی شما سازگارتر است.

وقت شناس شدن

مهم نیست چقدر زمان در اختیار دارید، بلکه مهم این است وقت خود را به خوبی مدیریت کنید. اگر مدیریت زمان خوبی نداشته باشید، بیشتر ساعات روز را بی‌هدف سپری می کنید؛ اما وقتی مرتب باشید، زمان بیشتری در اختیار خواهید داشت و همه چیز در جای خود قرار می گیرد. پس منظم شدن را به عادتی برای خود تبدیل کنید. پیشنهاد می کنیم به سراغ برنامه‌ها و ابزارهای موجود بروید و از این طریق از زمان اضافی که دارید، لذت ببرید.

سفر کردن و تماشای عجایب دنیا

قبل از این که تصمیم بگیرید دور دنیا سفر کنید، به وضعیت مالی خود رسیدگی کنید، وسایل مناسب را تهیه کنید و وقت و انرژی لازم داشته باشید، البته راهکارهایی برای آشنایی با فرهنگ‌های مختلف و بازدید از عجایب کشورهای مختلف وجود دارد.

یادگیری آشپزی

آشپزی مهارتی است که لازم است یاد بگیرید. آشپزی فرصت خوبی است تا کنترل بیشتری روی هزینه‌ها داشته باشید، غذایی را که دوست دارید، به همان روشی که دوست دارید بخورید و اطرافیانتان را جذب غذاهای خوشمزه خود کنید. اگر از توصیه‌های مفید استفاده کنید، آشپزخانه‌ی خود را تمیز نگه دارید و از اشتباهات معمول خودداری کنید، دیگر هیچ مانعی میان شما و رویاهایتان وجود نخواهد داشت.

توجه بیشتر به وضعیت سلامتی

باید سلامت جسمی را اولویت اول خود بدانید، اما خیلی‌ها از دکتر هراس دارند و خیلی چک آپ نمی کنند و تا جایی منتظر می مانند تا با آمبولانس به بیمارستان بروند. هر چقدر هم احساس سلامتی می کنید، ملاحظات پزشکی بیشتری داشته باشید و به طور مرتب چک آپ انجام دهید.

تغییرات اساسی در زندگی

اگر هر کاری می کنید باز هم احساس رضایت ندارید، حتماً وقت آن است تغییراتی جدید در زندگی‌تان به وجود آورید. بازسازی خود می تواند چشم انداز جدیدی از زندگی را مقابلتان قرار دهد و شما را در مسیرهایی بگذارد که خیال آن را نمی کردید.

وقت شناس بودن

امروزه توجه کمتری به وقت شناسی می شود، اما اهمیت زیادی در زندگی ما دارد. وقت شناس بودن نشانه‌ی یک حرفه‌ی واقعی، یک دوست قابل اعتماد و یک شریک زندگی واقعی است، پس خیلی خوب است تمام توصیه‌هایی که در وقت شناسی به ما کمک می کند را جدی بگیریم.

مستقل شدن

فناوری‌های جدید، غذاهای فست فود، ابزارهای آماده، باعث تنبلی ما شده‌اند و اغلب بدون نیاز به توانایی‌هایی برای استقلال و اتکا به خود، وارد دوران بزرگ‌سالی می شویم. پس یادگیری مهارت‌های مستقل بودن بسیار مهم است.

تبدیل سرگرمی‌ها به شغل

اگر بتوانیم با انجام کارهای موردعلاقه‌مان، پول به دست آوریم و بدین صورت هم سرگرم باشیم و هم بازدهی بالایی داشته باشیم، جامعه‌ی شادتر و منصفانه‌تری خواهیم داشت. شاید این کار همیشه هم قابل انجام نباشد، اما در برخی موارد هم سرگرمی می تواند به شغلی پردرآمد تبدیل شود.

فراموش کردن روابط گذشته

هر انسانی نیازمند عاشق شدن است، اما عاشقی دردسرهای زیادی به دنبال دارد. التیام قلبی شکسته بسیار زمان بر است، اما می توانیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

کنترل بهتر احساسات

عدم کنترل عصبانیت ممکن است باعث دردسرتان شود، اما چیزهایی چون حسادت و غرور در هر شرایطی مخرب است. کنترل احساسات به شما امکان می دهد همیشه یک گام جلوتر بردارید و منطقی‌تر فکر کنید، حتی در موقعیت‌هایی که دچار مسائل عاطفی هستید.

مسئولیت پذیر بودن

یک فرد بزرگ‌سال باید توانایی فکر کردن قبل از تصمیم گیری را داشته باشد. اینکه بتوانیم مسئولیت کارهایمان را به عهده بگیریم و مدام دیگران را مقصر نکنیم، به اندازه‌ی حمایت از خانواده و تأمین نیازهای آن‌ها مهم است.

کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی هنر، موسیقی، فرهنگ و …

برای همرنگ شدن با افرادی با فرهنگ‌های مختلف، نیاز به یک آموزش جامع و همه جانبه است. موضوعاتی چون هنر، موسیقی، تاریخ و فرهنگ باعث گیج شدنمان می شود، اما اگر زمان کافی به یادگیری آن‌ها اختصاص دهید و از وب سایت‌ها و آموزش‌های آنلاین بهره ببرید، درک آسان‌تری خواهند داشت.

استفاده‌ی کمتر از شبکه‌های اجتماعی

شاید وقت زیادی برای تماشای تلویزیون یا بازی‌های ویدئویی صرف نکنید، اما شبکه‌های اجتماعی به اعتیادی در بین مردم تبدیل شده است. اگر هر روز بیشتر از یک ساعت را به شبکه‌های اجتماعی اختصاص می دهید، زمان آن رسیده تغییری در عادات خود به وجود آورید.

یادگیری دفاع شخصی

اینکه بتوانید امنیت خود و افرادی که دوستشان دارید را تأمین کنید، به مهارت بسیار مهمی دست یافته‌اید. باید یاد بگیرید در مواقع ضروری چه کنید و نسبت به کسانی که قصد آزار شما را دارند چه رفتاری داشته باشید.

ابراز رفتارهای عاشقانه

عشق اولین قربانیِ روابط جدی و طولانی مدت است، اما قرار نیست از بین برود. چند رفتار عاشقانه می تواند این شور و هیجان را برای سال‌های سال حفظ کند. چنین رفتاری چندان جالب نیست، حتی اگر از جمله افراد عاطفی و عاشق مسلک نباشید.

به یاد آوردن تاریخ‌های مهم زندگی

یقیناً هیچ کسی دوست ندارد تولدها، سالگردها و تاریخ‌های مهم را از یاد ببرد. توصیه‌های زیادی برای تقویت حافظه وجود دارد که تسلط بر آن‌ها کمی زمان بر است، اما با استفاده از آن‌ها هیچ تاریخ مهمی را از یاد نخواهید برد.

اجتماعی شدن

هر فردی لذت‌هایی در زندگی‌اش دارد. سرگرمی‌هایی دارید، با افراد جدید ملاقات می کنید و چیزهای ارزشمند یاد می گیرید، اما می توانید مهارت‌های مدیریت را در خود پرورش دهید و کار گروهی را یاد بگیرید. اگر درون گرا و خجالتی هستید و تمایل زیادی به صحبت با دیگران ندارید، راه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می توانید به عضو فعال‌تری از جامعه‌ی خود تبدیل شوید.

خلاق‌تر شدن

گاهی از نظر ذهنی خسته می‌شویم و امکان بروز هیچ خلاقیتی را نداریم. این وضعیت وقتی بدتر می شود که کار یا سرگرمی‌های شما به ایده‌های جدید و تفکر خارج از عرف بستگی دارد. منابع زیادی وجود دارد که مانند دیگر مهارت‌ها می توانند به شما کمک کنند تا خلاقیت خود را به روش‌های مختلف پرورش دهید.

ارائه‌ی داشته‌های خود به روشی هنرمندانه

هرچند برخی از ما منطقی‌تر هستیم و رویکردهای ذهنی علمی‌تری داریم، اما برخی افراد خلاقیت بیشتری دارند. اینکه بتوانید خودتان و دیدگاه‌هایتان را به روشی خلاقانه مطرح کنید، کمک شایانی به کاهش استرس و تقویت ذهن خود خواهید کرد. خیلی از این کارها به شما کمک می کند فعال‌تر بمانید و کالری بیشتری بسوزانید. پس دست به قلم شوید، به سراغ هنری بروید، مهارتی را آغاز کنید، پروژه‌های دست ساز انجام دهید، هر چیزی که سبب می شود روحتان پرواز کند.

مواجهه با ترس‌ها و اضطراب‌ها

شاید این مورد هدف اصلی شما نباشد، اما ترس و اضطراب دلیل اصلی خیلی از مشکلاتی است که باید رفعشان کنیم. پس به جای غلبه بر ترس، سعی به کنترل آن کنید. این کار به شما کمک می کند خیلی از اضطراب‌هایی که در زندگی دچارشان هستید را رها کنید.

نوشتن خاطرات روزانه

خیلی از افراد داستان‌هایی برای تعریف کردن دارند، اما مهارت و اعتماد به نفس کافی برای نوشتن ندارند. حتی وقتی فکری برای نوشتن چند جمله‌ی کوتاه در دفترچه خاطرات روزمره به ذهنتان خطور می کند، با وجود تمام ترفندهایی که برای نوشتن خاطرات و اتفاقات روزانه وجود دارد، از به تحریر درآوردن آن‌ها کوتاهی نکنید.

پرورش عادت‌های خوبی که در شما وجود دارد

یکی از مهم‌ترین اهدافتان این باشد که تمام تغییرات مثبتی که به وجود آورده‌اید را همیشگی کنید. باید روی تثبیت عادات خوبی که ایجاد کرده‌اید تمرکز کنید تا به جزئی از آنچه هستید تبدیل شوید.

تمام این توصیه‌ها، نکات و ترفندها به شما کمک می کند اهداف مناسبی برای سال جدید خود تبیین کرده و تغییرات مؤثری در زندگی‌تان ایجاد کنید.

Visits: 135

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *