عادات مثبتی که باید از افراد موفق بیاموزیم!
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

عادت های افراد بسیار موفق و چیزهایی که می‌توان از آنها یاد گرفت.

عادت هایی که ما برای خودمان ایجاد می کنیم، به موفقیت هایمان ثبات می‌بخشند.

به نظر می رسد بعضی از مردم به طور مداوم و پیوسته در جستجوی موفقیت هستند. موفقیت در معاملات، ایجاد ارتباط درست با افراد و داشتن تمایزی درست از دیگران، هدف شغلی این افراد است. اما این دستاوردها به شانس و اقبال، پیشینه ی ثروتمند و یا قرار گرفتن در مکان و زمان درست بستگی ندارد. همگی اینها از پشت کار و بلند همتی و مراقبتای سرسختانه فرد به بار می‌نشیند.

به عنوان کسی که مدت هاست در عرصه رقابتی حاضر است، به این مهم پی بردم که عادت هایی ما ایجاد می‌کنیم ثبات موفقیت ما را تعیین خواهد کرد.

چیزی که فهمیدم این است که افراد موفق عادت های مشابهی دارند.

این عادتها به شما کمک می‌کند تا به موفقیت مورد نظرتان برسید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

ایجاد اهداف خاص و حذف سردرگمی ها

افراد موفق هیچ وقت از اینگونه عبارات استفاده نمی‌کنند، “می‌خواهم اضافه وزنم را کم کنم” یا ” تصمیم دارم ماه بعد پول بیشتری را به دست بیارم”.

در عوض، اهدافشان را به صراحت بیان می‌کنند “تصمیم دارم مدت زمان بیشتری کار کنم و در مدت سه هفته هفت پوند از مخارج را کم کنم” یا ” قصد دارم در هفته آینده با 10 مشتری جدید بالقوه به قصد افزایش درآمد 25،000 دلاری در این ماه  صحبت کنم.”

در مورد بیان اهدافتان صریح و خاص باشید، اجازه ندهید تا هر چیزی وارد افکارتان شود و ذهنتان را درگیر خود کند. با داشتن یک هدف خاص می‌توانید برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید و راه  درست را بسازید.

یک مثال خوب از این قضیه جناب Warren Buffett کاردان موفق کسب و کار است. طی مکالمه ای بین بوفت و خلبان شخصی اش، مایک فلینت، بوفت از او پرسید که اهدافش در زندگی چه بوده است و از او خواست تا آن ها را بنویسد. سپس بوفت از خلبانش خواست تا همه اهداف را خط بزند و فقط پنج هدف را در لیستش نگه دارد و بر روی آن ها تمرکز کند.

آنچه را که می‌خواهید به دست آورید، تصور کنید.

تونی هس در کتابش اینگونه نوشته که در دنیای خیال خود هرآنچه را که می‌خواهید خلق کنید و آن را باور داشته باشید و در ذهن خود تجسم کنید.

زمانی که شما بر روی موفقیت تمرکز می‌کنید، از آنچه که در ذهن شما شکل می گیرد یک تصوری به وجود می‌آید و یک هدف واقعی ایجاد می‌شود و برای حقیقی ساختن آن انرژی لازم را به دست می‌آورید. برای رسیدن به نقطه ای که آن را تصور کرده اید، دقایقی در مورد دستاوردهایی که روزانه می‌خواهید آنها را ایجاد کنید بنویسید. سپس آن ها را وارد ذهنتان کنید، تقریبا شبیه یک فیلم. دیدن آن انتظارات را فراهم می‌کند   و شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری می‌کند.

خدمت به دیگران

مردم در هر جای دنیا یکی از این دو دیدگاه را دارند. اولی مشتری و ارباب رجوع و دیگری شریک است. در حالیکه مصرف کنندگان در حال فکر کردن هستند، شرکا افرادی هستند که قوانین جهانی را “به همان اندازه که شما دریافت می کنید، درک می کنند”.

شریک شدن این نگرش را به همراه دارد که همیشه همه چیز برای آنها کافی ست. این افراد به دنبال مکان ها و افرادی هستند تا به آن ها خدمت کنند. این امر یک کار متقابل را ایجاد می کند و به نوبه خود، دیگران هم می‌خواهند از آنها حمایت و پشتیبانی کنند.

اپرا وینفری برای خدمت به جامعه و کمک به بسیاری از مردم مشهور است.” 25 سال از شروع اولین برنامه ام می‌گذرد، چون من با هدف خدمت به مخاطبانم زندگی می‌کنم.”

برای اینکه شما یک متولی بخشنده باشید، باید این کار را با کمک به همکارانتان در حوزه کاریتان و البته تیم خود شروع کنید. از ابتدا شروع کنید و در مورد چیزی که می توانید از آن حمایت کنید حتما سوال کنید. در گفتگوها بیشتر حضور داشته باشید و آنچه را که می گویید انجام دهید.

مدام در پی سختی و تلاش باشید.

بله، درسته. افراد موفق، هر روز خود را در معرض سختی و ناآرامی قرار می‌دهند و برای انجام یک سخنرانی عمومی در کمال صداقت و راستگویی همه چیز را با اعضای تیمشان در میان می‌گذارند. آن ها از منطقه امن و آرامش خود بیرون می آیند زیرا آنها می‌دانند که جایگاه بعدی در کجاست.

قبل از داشتن صاحب کسب و کارشخصی، من یک نوازنده کلاسیک بودم. در طی مکالمه با Jean Pierre-Rampal، فلوت زن مشهور جهان، او گفت که تعداد دفعاتی که او در طول یکسال اجرا کرده و با احساس راحتی و آرامش پا بر روی سن اجرا گذاشته بسیار انگشت شمار بوده.

آرامش نداشتن می تواند ترسناک باشد و مطمعنا طبیعی نیست. اگرچه، یک ماهیچه بر اثر تکرار و تمرین قوی و ساخته می‌شود. برگشتی بزنید به یاد گیری انجام کارهای جدید، ممکن است آن کار دوچرخه سواری باشد. در ابتدا، احساس اضطراب به شما دست می‌دهد زیرا انجام این کار برای شما ناشناخته است و بدنتان نمی‌تواند تعادل را بدرستی حفظ کند. با این حال با یک بار مدیریت و انجام آن، یک حس موفقیت، حتی غرور به شما دست می‌دهد.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

با خودتان روراست باشید.

میشل اوباما در طی کنوانسیون ملی دموکرات ها در سال 2008 گفت” تنها محدویتی که برای دستاوردهای شما وجود دارد رسیدن به آرزوها و اهدافی است که برای آنها کار و تلاش می‌کنید”.

به عنوان یک کارآفرین، ما بر اساس تصورات و آرزوهایمان کارها را ایجاد می‌کنیم. تمایل ما به پرسیدن اینکه کجا ما متوقف می‌شویم و یا سقوط می‌کنیم یا از بین می‌رویم، به موفقیت ما سرعت می‌بخشد.

با خودمان روراست باشیم و به گذشته نگاه کنیم و ببینیم که چی چیزهایی مفید و چه چیزهای غیر ضروری و نالازم بوده اند.

یکی از راه هایی که افرادی که برنامه ریزی روزانه دارند، انجام می‌دهند این است که در پایان هر روز، لیستی از کارهای ناتمام تهیه و آن را علامت گذاری می‌کنند. شاید فرار از زمان برای برخی ها مفید باشد اما برای این افراد پر از ناراحتی و رنجش است. این افراد روز بعد لیست را در کنار خود قرار می‌دهند و دوباره شروع می‌کنند. در پایان ماه، شما همه کارهای انجام شده و نشده را در اختیار دارید و با کمال صداقت ببینید که کجاها کم کاری کرده اید.

سوالات بزرگ بپرسید.

نویسنده معروف فرانسوی Voltaire یکبار گفت که “افراد را از روی سوالاتشان قضاوت کنید نه از روی پاسخ هایشان.”

شما باید همیشه کنجکاو باشید. پرسیدن سوالات خوب و دقیق ما را در پرسش و پاسخ های ذهنی قرار می‌دهد و باعث پیشرفت و رشد ما می‌شود و این کار به اندازه راه حل ها مفید است. شکایت و ناله در مورد مشکلات هیچ وقت راه حل آن ها را نشان نمی‌دهد، اما پرسیدن سولات خوب و درست این کار را می‌کند.

معمولا سوالات، ارتباط هوشمندانه و پویایی را با مشتریان، اعضای تیم و سایر کارآفرینان ایجاد می کنند. زمانی که گفتگو می‌کنید و سوالاتی را می‌پرسید احتمال زیادی هست تا بتوانید همشهری های خود را در دیگر مکان ها پیدا کنید.

خودتان را بشناسید

سریعترین مسیر موفقیت بدون اتلاف انرژی، شناختن استعدادها و مهارت های منحصر به فرد و نحوه درست استفاده از آنهاست.

افراد تصور می‌کنند که برای موفقیت یک فرمول ویژه و شگفت انگیز وجود دارد. سحرخیز بودن، یک رژیم غذایی خاص و یا 18ساعت کار روزانه. از دیگران پیروی نکنید، برای خودتان کار کنید.

الکسیس اوهانیان کارآفرین موفق شبکه مجازی در مصاحبه ای بیان کرد که شب ها ساعت 2 به رختخواب می‌رود و 10صبح هم بیدار می‌شود. و به طور دقیق طبق کتاب “قوانین موفقیت” پیش نمی‌رود و اکنون ارزش کمپانی اش بیش از 1بیلیون دلار است.

زمانی که ما روند طبیعی کارها را انجام می‌دهیم، هیچ انرژی را هم صرف نمی‌کنیم. ممکن است که طبیعی باشد که برخی افراد در طول روز فقط یک کار را انجام دهند، اما هنوز کسانی هستند که زمانی که خوابشان برد و کارهایشان عقب افتاد بخواهند در اولین فرصت بهترین را انجام دهند.

با پیروی از عادت های افراد موفق می‌توانید در مسیر درست قرار گیرید و به موفقیت برسید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

برای دانلود pdf این مقاله جذاب کلیک کنید.

منبع اصلی: https://www.entrepreneur.com/article/319956#

Visits: 134

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *