نکاتی برای موفقیت زنان در دنیای تحت سلطه‌ی مردان
دسته بندی: مدیریت

نکاتی برای موفقیت زنان در دنیای تحت سلطه‌ی مردان

امروزه، بانوان تقریبا 47 درصد از نیروی کار را تشکیل می‌دهند.

سی سال پیش، زنان به ندرت به عنوان نیروی کار در کمپانی های آمریکایی حضور داشتند، نگاه ‌ها به این مساله کاملا شک برانگیز و مضنونا بود و اغلب انتظار می‌رفت که زنان به سرعت دست از کار بکشند و به کارهای خانگی مشغول شوند. اما امروزه زنان تقریبا 47 درصد از نیروی کار را تشکیل می‌دهند اما با این وجود در خیلی از موارد و در بسیاری از صنعت ها، بازهم یک نگرش سازمانی قوی نسبت به مردان برای انجام کار وجود دارد.

با ایجاد و تقویت صفات و عادات زیر می‌توانید به عنوان یک بانو در عرصه و حرفه خود موفق باشید و نگرش های قدیمی را نسبت به حضور بانوان در مجامع عمومی تغییر دهید.

 اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

گاها شنی ده می‌شود که زنانی که می‌خواهند در دنیای مردانه موفق تر عمل کنند باید یاد بگیرید که چگونه به دیگران اجازه ندهند که در برابرحرفشان حرفی بزنند و حرفشان را قطع کنند. اما این باور کاملا اشتباه است، شما هرگز نباید بی ادبانه رفتار کنید و در صحبت دیگران وقفه ایجاد کنید، داشتن اعتماد به نفس یعنی اینکه مصر به گفتن حرف خود باشید.

مثبت نگر باشید

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

هیچ چیزی قدرتمندتر از یک نگرش خوب نمی‌تواند حسن نیت و یا روحیه جنگجویانه را در میان کارکنان ایجاد کند. اجازه دهید تا افکارتان بر روی پیروزی ها و موفقیت های گذشته، نه شکست ها، روند خود را طی کند و نسبت به اهداف و آرزوهایی که برای آن برنامه چیده اید، متمرکز بمانید.

در تمام عمر یک آموزنده‌ی با پشتکار و تلاشگر باشید.

نسبت به اخبار منتشر شده در رابطه با شغلتان آگاه و از آمار و گزارشات روزانه مطلع باشید. از هر سمینار مرتبط و کلاس های آموزشی مستمر تا می‌توانید استفاده کافی را ببرید. تمام تمرکز و انرژی خود را در این راه بگذارید. آگاه و مطلع بودن در داشتن اعتماد به نفس به شما کمک می‌کند، با این کار شما یک منبع موثق و معتبر در بین همکارانتان شناخته می‌شوید.

مراقب باشید بیش از اینکه محبوب دیگران باشید، از طرف آن ها محترم شمرده شوید.

اگر” تاسف” بخش ثابت و همیشگی پاسخ شما در برابر اختلاف نظرهاست، به سرعت آن را از دایره لغات خود حذف کنید. دلسوز نباشید. خیلی از کارمندان بدین معتقدند که استفاده بیش از حد از کلمه “متاسفم” باعث تضعیف روابطشان می‌شود و اقلیت فکر می‌کنند که به هیچ وجه نباید این لغت را بکار ببرند. در دنیای کسب و کار، کسانی که دائما در حال تلاش برای عذرخواهی از دیگران هستند، بیشتر از حد از آن ها انتظار می‌رود تا سختی ها را تحمل کنند.

یاد بگیرید که چطور به تضادها و اختلافات رسیدگی کنید.

این عبارت بدان معنا نیست که اهل دعوا و نزاع باشید. اتفاقا بدین معناست که پیوسته از دعوا و اختلافات بپرهیزید. زمانی که یک نزاع و درگیری بالا می‌گیرد، سعی کنید به نتیجه آن بیندیشید و نقاط مثبتش را در نظر بگیرید: “چگونه می‌توانیم این مشکل را پشت سر بگذاریم؟” به شخصیت افراد حمله ور نشوید و اجازه ندهید آن ها هم به شما اهانت کنند. نسبت به مساله ای که اتفاق افتاده متمرکز بمانید. زمانی که عصبانی هستید یا ابراز احساسات نادرست کسی را در مورد خودتان خواندید در صورتی که شخص برای توضیح کافی آنجا نیست خیلی مراقب باشید پیامی نفرستید و چیزی نگویید. از کسی کینه به دل نگیرید.

اگر نقش مدیریتی به شما پیشنهاد شد حتما آن را بپذیرید.

در نهایت، اگر در کارتان خوب باشید و موفق عمل کنید، به احتمال زیاد به شما فرصتی برای اداره و مدیریت یک پروژه پیشنهاد می شود. آن را رد نکنید و برای قبول کردنش صبر نکنید. اغلب پروژه های غیر تخصصی یا مسائلی در محل کار وجود دارد که فقط منتظر کسی است تا مسئولیتش را بر عهده بگیرد. نشان دهید که نسبت به امور واگذاری شده آگاهی لازم را دارید و می‌توانید که مسئولیت آن را برعهده بگیرید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

در انجمن های زنانه حضور فعال داشته باشید.

فرصت های فوق العاده ای برای رفاقت، همکاری، آموزش و کسب و کارهای مجازی در سازمان ها و در زمینه های خاص صنعتی در انجمن های زنانه وجود دارد. از آنها استفاده کنید و بهره کافی را ببرید.

از زنان دیگر حمایت کنید.

با اخلاق باشید. بسیار واضح به نظر می رسد- همه ما بعضی از این نگرش ها را به کودکان آموزش داده ایم، این که آیا، کردار و رفتار درست را ایجاد می‌کنیم یا فقط به قانون طلایی احترام می‌گذاریم، اگرچه اغلب به دنبال پیروی از آن هم نیستیم. جالب اما دلسرد کنندس که زنان اغلب ترجیح می‌دهند رفتار نامناسبی نسبت به مدیران زن داشته باشند تا مدیران مرد و مطالعات متعددی نشان داده است که در واقع اکثریت یک رئیس مرد را ترجیح می دهند.

به یاد داشته باشید: موافق بودن با فردی نشانه ضعف نیست و مهربان بودن هم گناه نیست.

زنانی که هم عادلانه تر و اخلاقی تر با دیگران رفتار می کنند مردمانی شادتراند و کارکنانی کارآمدتر هستند.

خودتان وارد عمل شوید

اگر مطمئن هستید که اعتماد به نفس ویژه و خاصی دارید و می‌توانید با سرمایه گذاران وارد گفتگو و ارتباط شوید و مدرک MBA هم می‌تواند به شما کمک کند، پس خودتان وارد عمل شوید ، اگرچه حقیقتا هیچ زمانی بهتر از این نیست که یک کارآفرین زن باشید. امروزه زنان 5 درصد از بزرگترین شرکت ها و 30 درصد از سایر کسب و کارها را اداره می کنند.

نسل های گذشته کمک بسزایی کرده اند تا زنان بیشتری را به نیروی کار و نقش رهبری شرکت ها برسانند. اما یک راه طولانی را در پیش داریم. اما به این معنا نیست که راه زیادی برای رسیدن به این موفقیت مانده .

ما نیازمند تغییراتی هستیم تا بتوانیم زنان دیگری راه هم به مسئولیت مدیریت برسانیم. اما حقیقت این است که اول باید این تغییرات اساسی را با خودمان شروع کنیم، مسلما ما نسبت به خودمان کنترل بیشتری را در اختیار داریم و می‌توانیم این صفات را در خودمان به نحو احسنت پرورش دهیم.

 

برای دانلود pdf این مقاله جذاب کلیک کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

منبع اصلی: https://www.entrepreneur.com/article/314897#

 

Visits: 77

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *