چگونه از شر تلفن همراه خلاص شویم و بیشتر پیشرفت کنیم؟
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

چگونه از شر تلفن همراه خلاص شویم و بیشتر پیشرفت کنیم؟

اعتیاد به گوشی‌های هوشمند کار مخربی است و به سلامتی و زندگی‌تان آسیب می زند. حتماً می دانید اعتیاد داشتن به هر کاری بهره‌وری‌تان را کاهش می دهد. با امکان همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه اعتیاد به تلفن همراه را از بین ببرید.

تاکنون تحقیقات زیادی در مورد استفاده از گوشی های هوشمند انجام شده و در بیشتر آن‌ها گفته شده است فرد معتاد در طول روز حداقل 150 بار گوشی خود را نگاه می کند. چک کردن وسواس گونه تلفن همراه نوعی اعتیاد محسوب می شود و تأثیر مخربی روی زندگی شخص می گذارد؛ اما امروزه گوشی موبایل به ابزاری برای برقراری ارتباط و حتی کار تبدیل شده است، پس چگونه می توان استفاده از آن را محدود کرد؟

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

در ادامه‌ی مقاله به تحلیل پنج راهی می پردازیم که برای افراد معتاد به گوشی‌های هوشمند استفاده می شود و نتیجه‌ای مثبت در برداشته است:

حذف تمام برنامه‌های اعتیادآور

جیک نپ، طراح قبلی Google Ventures می گوید: من عاشق آیفونم بودم اما بعد از مدتی متوجه شدم گوشی هوشمندم روی ارتباط با فرزندانم تأثیر مخرب گذاشته است، به همین خاطر تصمیم گرفتم اقدامی در این باره انجام دهم. در نتیجه‌ی آن تمام اپلیکیشن هایی که باعث حواس پرتی ام می شد از جمله توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب را حذف کردم. حتی برنامه‌هایی مانند Gmail و Safari را هم غیرفعال کردم. پس از آن احساس سبکی فوق‌العاده‌ای داشتم. من فکر می کردم این کار موقتی است اما اکنون 6 سال از این قضیه می گذرد و از هیچ یک از اپلیکیشن های اعتیادآور استفاده نمی کنم.

اطلاع از نحوه‌ی استفاده از گوشی موبایل

مایکل زاپا، بنیان‌گذار Envisioning Technology: من برای این که بفهمم چه زمانی و چگونه از گوشی موبایلم استفاده می کنم تصمیم گرفتم آن را با یک آیپد مینی عوض کنم. آیپد مینی تمام ویژگی‌های گوشی آیفون به جز امکان برقراری تماس تلفنی را دارد. آیپد مینی از گوشی آیفون سنگین‌تر و بزرگ‌تر است و حتی هنگام صرف غذا نیز از آن استفاده می کردم. در این راستا، استفاده از اپلیکیشن هایی چون توییتر و اینستاگرام را کنار گذاشتم و اکنون از آیفونم استفاده می کنم، البته با احتیاط بیشتری.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

ایجاد تجربه‌ی ناخوشایند استفاده از موبایل

سارا لورنس، طراح گرافیک: اولین قدم برای ناخوشایند کردن تجربه‌ی استفاده از موبایل، نصب برنامه‌ای مانند Moment است که نحوه‌ی استفاده از گوشی هوشمند را به طور دقیق گزارش می دهد. اپلیکیشن Moment وقتی بیش از حد از موبایلم استفاده کنم هشدار می دهد و حتی می توانم ببینم چند بار در روز به سراغ گوشی همراهم رفته‌ام. علاوه بر آن، مقایسه‌ای هم برای حالت‌های مختلف انجام داده‌ام. برای دو هفته از حالت رنگی صفحه نمایش استفاده کردم و دو هفته آن را روی حالت سیاه و سفید گذاشتم. بعد از یک ماه متوجه شدم استفاده از صفحه نمایش سیاه و سفید باعث شده است کمتر به سراغ گوشی موبایلم بروم و بی دلیل در صفحات اجتماعی بچرخم.

قرار دادن موبایل دور از دسترس

یونی رچمن، سرمایه گذار: من به توصیه‌ی یک درمانگر تصمیم گرفتم گوشی موبایلم را دور از خودم و در اتاق دیگری قرار دهم. در ابتدا این کار برایم دشوار بود و دچار اضطراب می شدم. اینکه ندانم گوشی موبایلم در چه وضعیتی است و شارژ کافی دارد یا نه، برایم خوشایند نبود. تا آن زمان پیش نیامده بود موبایلم به خاطر نداشتن شارژ خاموش شود زیرا مدام آن را شارژ می کنم؛ اما درمانگر از من تقاضا کرد مدت کنار گذاشتن موبایل را بیشتر کنم. در ابتدا باید این کار را در فاصله زمانی 15 دقیقه انجام می دادم، اما به مرور مدت آن را زیاد کردم. البته هنوز هم با این قضیه کنار نیامده‌ام اما خیلی خوب جلو آمدم و کمتر به سراغ آن می روم.

قرار دادن موبایل در حالت پرواز

جان کانورز، مدیر بخش محتوای Fast Company: از مدت‌ها قبل پیام رسان اینستاگرام را از گوشی موبایلم حذف کردم و شب‌ها در حالت پرواز قرار می دهم؛ اما به تقاضای دوستانم دوباره اینستاگرام را نصب کردم اما هنوز هم شب‌ها گوشی‌ام را در حالت پرواز قرار می دهم یا آن را بی صدا می کنم تا صدای نوتیفیکیشن ها آرامشم را برهم نزند.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

Visits: 145

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *