چگونه اهدافتان را تنظیم کنید؟
دسته بندی: مدیریت

چگونه اهداف کاری و شخصی را تعیین کنید و به آن ها برسید.

تنظیم اهداف: راهنمای شما برای به هدف رسیدن

تنظیم و تعیین اهداف یکی از سریعترین راه ها برای دستیابی به موفقیت است. با این حال، پیدا کردن اهداف درست و دستیابی به آن ها برای بسیاری از ما یک کار دشوار است. این مقاله با هدف روشن سازی سردرگمی ها درباره تعیین اهداف و اینکه یاد بگیریم که چگونه برای اهدافمان برنامه ریزی کنیم و به آن ها برسیم، گردآوری و نوشته شده است.

بیشتر از آن، در اینجا می‌خواهم به شما نشان دهم به جای اینکه در طول سال یک یا دو تمرین را برای رسیدن به اهدافتان انجام دهید و بعدا آن را فراموش کنید، چگونه می‌توانید از تنظیم اهداف به عنوان یک ابزار خوب برای دست یابی به آنچه که می‌خواهید استفاده کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

تنظیم و تعیین هدف چیست؟

اول اینکه شما باید برای خودتان روشن کنید که اصلا به چه چیزی هدف گفته می‌شود. فرق بین نتیجه و هدف چیست، مثال:

نتیجه مقصودی است که انتظار آن را از یک برنامه ریزی داشتید. زمانی که هرساله با شروع سال جدید یکسری تصمیمات جدید می‌گیریم و لیستی از آرزوها و خواسته هایمان را آماده می‌کنیم. تصمیماتی که می‌گیریم ممکن است قابل دسترسی باشند و یا نباشند. تا وقتی که تصمیم بگیریم که برای آن ها کاری انجام دهیم هیچ چیزی از آنها نمی‌دانیم، به این معنی که باید برای آن ها یک برنامه عملی طراحی و تعیین کنیم.

به همین دلیل تعریف من از تنظیم هدف، “فرایند تصمیم گیری در مورد آنچه شما می خواهید انجام دهید و طراحی و تعیین برنامه ای برای رسیدن به نتیجه ی مورد نظر است” با این تعریف متوجه می‌شویم که نتایج مجهول اما اهداف معلوم هستند.

همچنین توجه داشته باشید که این تعریف به معنای دستیابی به یک نتیجه مطلوب است. و در این تعریف ما خواهان تغییری در شرایط کنونی یا رفتارهای فعلی هستیم. بنابراین تنظیم هدف، یک تمرین فکری است که برای برنامه ریزی های آینده استفاده می کنیم و تغییراتی را برای پیش بینی نتایج انجام می دهیم.

چگونه اهدافتان را تنظیم کنید؟

اولین قدم برای تنظیم موفقیت آمیز یک هدف انتخاب هدف “درست” است. باید بدانید که چگونه می توانید اهدافی را که ارزشمند و قابل دستیابی هستند انتخاب کنید و همچنین با در نظر گرفتن نکاتی بتوانید به اهداف تعیین شده برسید.

ممکن است که قبلا در مورد تنظیم هوشمندانه اهداف شنیده باشید.کلمه (SMART) یا همان هوشمندانه در زبان انگلیسی برآمده از چندین کلمه است که این کلمات بیان می‌کنند که اهداف باید “ویژه و خاص، انگیزشی، قابل اجرا و عملی شدن، مرتبط با شرایط و زمان محدودتان” باشند و معمولا این کلمه مخفف برای این است که مطمئن شوید که اهداف انتخابیتان قابل دسترس هستند .

اگر قصد دارید که فقط یک مقاله درباره تنظیم اهداف مطالعه کنید، با این وجود حتما این مقاله را بخوانید. در مقاله “تعیین اهداف اولین قدم برای دستیابی به موفقیت است”، من فرمول پایه ای هدف گذاری را توضیح می دهم تا بتوانید اهداف را به برنامه های عملی تبدیل می کند.

تعیین اهداف کسب و کاری

اهداف کسب و کاری که اهدافی شخصی و فردی است همانند دیگر اهداف از قوانین مشابه پیروی می‌کنند. آنها هم باید مرتبط با شرایط شما، عملی و “تحقق پذیر” باشند.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

بی شک تنظیم اهداف تجاری قسمتی از برنامه ریزی های کسب و کار هستند. برنامه ریزی های تجاری به شما نشان می دهد که چگونه کسب و کارهای کوچکی تان را برای یک سال و یا بیشتر ادامه دهید و به خوبی آن را مدیریت کنید. زمانی که تنظیم این اهداف را تکمیل کردید، شما یک شرح حال خیالی، یک شرح حال عملی و اهداف تجاری خاص و ویژه ای را دارید که این قدرت را به شما می‌دهد تا برنامه ریزی های تجاریتان را عملی کنید.

چگونه با استفاده از اهداف به موفقیت های چشمگیر و بزرگ برسیم

تنظیم اهداف آن چنان قدرتمند است که باعث ایجاد انگیزه در ما می‌شود. به اهدافتان اجازه دهید تا شما را به چالش بکشند، اهداف را قدرتمند ترین کار در ذهنتان قرار دهید، اهداف را ثابت نگه دارید. با انجام این سه کار قفل این قدرت را باز کنید.

در اولین گام، زمانی که اهدافتان را تنظیم کردید مطمئن شوید که خودتان را فریب نداده اید. اگر برای رسیدن به هدف قرار نیست که هیچ سعی و تلاشی بکنید، پس اصلا فایده ای ندارد. برای مثال، اگر هدف شما این است که روزانه مسافت 2 کیلومتر را بدوید و قبلا روزانه مسافت 1.8کیلومتر را می‌دویدید، اصلا خود را به چالش نکشیده اید و بدتر اینکه فقط خود را خسته کرده اید. بهترین هدف می‌تواند شرکت و رسیدن به خط پایان در یک مسابقه دو باشد. این یک چالش واقعیست و این چالش شما را با انگیزه نگه می‌دارد.

دوم اینکه، ما باید برروی اهدافمان متمرکز بمانیم. با تمام اتفاقاتی که در زندگی روزمره می‌افتد، به راحتی می‌توان اهداف را فراموش کرد و آن را از بین برد، دو مقاله ی (10پیشنهاد برای تنظیم هدف _ چگونه به بزرگترین و اساسی ترین اهداف خود برسید) راه هایی را نشان می‌دهند تا مطمئن شوید توجه کافی را به اهداف مد نظرتان دارید.

یکی از بهترین روشهایی که من برای انجام این کار پیدا کردم این است که هر روز را با برنامه ریزی برای کسب و کار شروع می‌کنم. تنظیم یک هدف به عنوان بخشی از روال روزانه شما می تواند به طور چشمگیری شانس شما را برای رسیدن به هدفتان افزایش دهد.

سوم اینکه، ما باید اهدافمان را ثابت نگه داریم. به این معنا که، زمانی که اهدافی را تنظیم می‌کنیم، ما باید مطمئن شویم که هیچ یک از اهداف ما در تضاد با یکدیگر نیستند و دیگری را تضعیف نمی‌کنند. آسان ترین راهکار برای این مساله داشتن یک طرح جامع است. برای مثال با برنامه کارکردن، به شما نشان خواهد داد که با ایجاد یک برنامه عملی و نمودارهای کاری چگونه می‌توانید به اهداف کسب و کاریتان برسید.

تنظیم هدف برابر موفقیت است

پل شارستون در مقاله اش به نام “چگونه به افرادی که به اهدافشان رسیده اند ملحق شویم” می‌نویسد “تعیین هدف منشا و مبدا تمام موفقیت های بزرگ است. لازم به ذکر است بالاترین دستاوردها در راستای ایجاد اهداف بوده اند و دستیابی به آن ها اصلا اتفاقی نبوده است و این دستاوردها بالاترین درآمدها را برای مردان و زنان سراسر جهان رقم زده است. ”

ممکن است که تلاش برای تنظیم اهداف به شما کمک کند تا یکی از این مردم باشید. اما می‌دانم که اگر اهداف را درست تعیین کنید و برای رسیدن به آنها کار و تلاش کنید، حتما موفق خواهید شد.

برای دانلود pdf این مقاله جذاب کلیک کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

منبع اصلی: https://www.thebalancesmb.com/small-business-info-4161643

Visits: 217

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *