چگونه در محیط کار حرفه ای به نظر برسیم؟(قسمت پنجم) | دفتر مشاوره و آموزش مدیریت و کسب و کار امکان
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

خصوصیات موثر در رفتار با رئیس

در قسمت قبل تا حدودی به موضوعات اشاره شد، در ادامه موارد دیگری رو مورد بررسی قرار داده ایم…

نوع رفتار با رییس شرکت یا مدیر بخش‌تان میتواند تاثیر زیادی روی آینده شغلی و عملکردتان داشته باشد. معمولا رییس اداره و مدیران به برخی خصوصیات و ویژگی‌های کارمندان خود علاقه بیشتری دارند به همین دلیل با کسب چنین ویژگی‎هایی، برخورد و مدیریت رفتار با رییس شرکت برایتان ساده‌تر می‌شود و میتوانید موفقیت‌های بیشتری در کارتان پیدا کنید. مانند:

علاقه‌مندی به یادگیری

اگر طرز فکر یادگیرنده و خلاقی داشته باشید میتوانید در رفتار با رییس و مدیر شرکت از جایگاه مطلوبی برخوردار شده و برنده باشید. زیرا چنین افرادی به دلیل داشتن ایده‌های خوب و بکر برای کسب و کارها با ارزش هستند.

رفتار با رئیس2

اعتماد به نفس

در رفتار با رییس خود صداقت داشته باشید و آن را با چاشنی اعتماد به نفس آراسته کنید. اگر در رفتار با رییس خود مطمئن و با اعتماد به نفس باشید او متوجه می‌شود که میتوانید از منطقه امن خود بیرون بیایید. این نوع رفتار با رییس در تعیین کیفیت سمت و جایگاه شما در شرکت موثر است.

مثبت بودن

به جای اینکه در برخورد و رفتار با رییس شرکت از حجم و ساعات کاری زیاد شکایت کنید سعی کنید میزان بهره‌وری خود را به نمایش بگذارید. داشتن انگیزه برای انجام وظایف و مسئولیت‌ها، ابتکار عمل و انرژی زیاد نکات مثبتی هستند که باید در رفتار با رییس و مدیر شرکت مد نظر داشته باشید.

دقیق باشید

جزئیات را دست کم نگیرید. دقت در انجام کارها اولین اصول رفتار حرفه ای با همکاران و همینطور مدیریت رفتار با رییس است. حتی اگر با استعدادترین کارمند یک شرکت باشید ولی نتوانید دقت و ریزبینی لازم برای اجرای امور را کسب کنید خیلی زود کنار گذاشته می‌شوید.

جلب اعتماد مدیر چگونه امکان پذیر است؟

جلب اعتماد مدیر گاهی ساده و گاهی سخت است. بستگی دارد شما از چه روش هایی برای جلب اعتماد بهره ببرید.

جلب اعتماد مدیر

جلب اعتماد مدیر، کارکنان یا همکاران کار ساده ای نیست. اما برخی توصیه ها می تواند در بهبود این روابط کارساز باشد. ساخت اعتماد بین مدیر و کارمند مسئله ای مهم برای رسیدن به موفقیت خواهد بود. برای جلب اعتماد مدیر به زمان و دنبال کردن برخی قواعد اساسی نیاز دارید.

رفتار با رئیس

دور ماندن از شایعات، ارائه گزارش کار

از شایعاتی که درباره مدیر بین همکاران گفته می شود دوری بجویید. برای جلب اعتماد مدیر شکایاتی ضد همکاران به مدیر ارائه ندهید. شایعه سازی درباره هر کسی و رساندن آن شایعات به گوش مدیر شما را فردی فضول جلوه می دهد. و در تصور مدیر شما کارمندی دارای بهره وری مثبت نخواهید بود. مدیرتان نمی تواند روی همه بخش های کار نظارت داشته باشد. پس از هر کاری در هر ساعت روز گزارش کار کلی تهیه کرده و ارائه دهید. این کار باعث جلب اعتماد مدیر خواهد شد. و شما را فردی بامسئولیت جلوه می دهد.

عدم ارائه قول های غیر قابل اجرا، عدم حفظ اطلاعات مهم

همیشه به مدیرتان قول انجام چند کار همزمان را ندهید. زیرا انجام چند کار مهم به صورت همزمان غیر قابل تحقق بوده و یا به صورت خوبی اجرا نمی شود. و قول دادن باعث سلب اعتماد مدیر شده و اجرای عملکرد مثبت کسب و کارتان کاهش پیدا می کند. پس فقط برای کارهایی که قابل اجرا و تحقق هستند وعده دهید تا شرمنده کسی نباشید. اطلاعات مهم کسب و کارتان را فقط برای خود نگه ندارید. در صورتی که مدیر متوجه شود در ارائه اطلاعات مهم کوتاهی کرده اید شما را فردی دروغگو می داند. و این تصور باعث سلب اعتماد خواهد شد. از همه اطلاعات و تجربیات برای بهره وری بهتر استفاده نمایید.

وظایف خود را کامل انجام دهید، مدیر را خوب بشناسید

این کار ساده به نظر می رسد. اما بیشتر کارکنان در تحقق این وظایف با شکست مواجه می شوند. مدیر قطعا تلاش های شما را مورد تقدیر خواهد داد. کارکنانی که همیشه سعی در کسب رضایت و اعتماد مدیر خود هستند نه تنها مورد تقدیر مدیر بلکه تمام شرکت واقع می شوند. هنگام شروع کار با مدیر خود تمام شرط های مربوط به کار را ببندید. درباره ارتباط نیز از او سوال کنید. که ترجیح می دهد با او از طریق ایمیل یا تلفن در ارتباط باشید. ارتباط خوب با مدیر باعث ایجاد روابط مستحکم جهت جلب اعتماد خواهد شد.

به مدیر برای تحقق اهداف کمک کنید، اولویت های مدیر را اولویت خود بدانید

غرص اساسی هر کارمند آسوده ساختن راه کسب و کار برای مدیر است. مدیر شما درست مانند خودتان هدفی دارد که می خواهد با کمک تان به آن برسد. سعی داشته باشید اهداف مدیر خود را بدانی تا در رسیدن به آن ها کمکی به او نمایید. در واقع کار شما در شرکت تحقق اولویت های مدیرتان به روشی ست که او می خواهد. اولویت های خود را مانند مدیرتان ویژه و خاص هستند. برای دانستن اولویت های کاری و اهداف منظم با او در ارتباط باشید.

رفتار با رئیس

دنبال حل مشکلات باشید، در یکی از فعالیت های مورد علاقه مدیر شرکت کنید

همیشه در صورت بروز مشکلات منتظر نباشید مدیر اقدام به حل آن ها کند. و شما دست به سینه تماشاگر باشید. سعی در حل و اصلاح مشکلات و شکایت های مربوط به کسب و کار نمایید. هیچ کس افراد منفی را که تاثیری روی کار خود ندارند را دوست ندارد. پس توقع نداسته باشید مدیر یا تیم به شما اعتمادی پیدا کنند. به شخصیت مدیر اهمیت دهید. سعی در یافتن فعالیت های مورد علاقه مدیر خود کنید. مثلا به خواندن چه نوع کتاب هایی علاقه مند است؟ چه ورزش هایی را دوست دارد. سپس با او در فعالیت های مکرد علاقه اش مشارکت داشته باشید. هنگام بازی یا ورزش وقت را غنیمت شمارید. و به ارائه مهارت های خود بپردازید. تا مدیر مهارت شما را کشف کند. و جلب اعتماد مدیر را به دست آورید.

 

Visits: 85

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *