کپی رایتر کیست؟ | دفتر مشاوره و آموزش مدیریت و کسب و کار امکان
دسته بندی: تبلیغات

کپی رایتر کیست؟

یک کپی‌ رایتر کسی است که علاوه بر داشتن تخصص در زبان، با انواع روش‌های فروش و بازاریابی هم آشنا باشد و از این علم برای نگارش متون در وب‌سایت، کاتالوگ و بروشور، شعارها , ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و آگهی‌های تبلیغاتی، و به‌طور کلی اطلاع‌رسانی و تبلیغ کالا، خدمات و یا رویدادها استفاده می‌کند. آشنایی با فرهنگ مردم جامعه و آگاهی از شرایط و تحولات اجتماعی نیز از دیگر نکاتی است که یک کپی‌رایتر بایدبرای به دست آوردن نتایج بهتر درنظر بگیرد. کپی رایتر باید علاوه آشنایی با هنر نویسندگی،‌ از تکنیک‌های بازاریابی و فروش هم آگاهی داشته باشد و این تکنیک ها را برای گرفتن نتایج بهتر به کار ببندد.
اگر برای اولین بار کلمه‌ی کپی رایتر (Copy Writer) را شنیده باشید ممکن است ، یاد کپی رایت (Copy Right) یا همان قانون تکثیر مجاز محصولات بیافتد. اما این کلمه ها معانی متفاوتی دارد و به یک چیز خاص اشاره نمی کند.

در تعریف ساده، کپی رایتر به افرادی گفته می شود که با تکیه بر فنون نویسندگی و علوم بازاریابی برای افراد، شرکت‌ها،‌ برندها مطلب می‌نویسد. به عبارت دیگرکپی‌رایتر، را می توان نویسنده‌ای دانست که برای بازاریابی مؤثرتر و فروش بیشتر محصول/خدمات، محتوای مفید (و حتی کوتاه) تولید می‌کند. این اولین قدم جهت آگاهی از تفاوت کپی رایتر با کارشناس تولید محتوا بود.

یک کپی رایتر باید در چه زمینه هایی تحصیل کرده باشد؟

ترکیبی مناسب از آموزش و تجربه برای اینکه یک کپی رایتر حرفه ای باشید، به شما کمک خواهد کرد. شما حداقل به مدرک لیسانس در زمینه هایی مانند روزنامه نگاری، زبان انگلیسی و یا علوم ارتباطات نیاز دارید. اگر تمرکز شما بر روی یک موضوع خاص، مانند زیست شناسی باشد، شما بایستی در این زمینه کار را شروع کنید. تجربیات شما می تواند از مقالات شما در دوره دبیرستان، دانشگاه، کارآموزی و یا برنامه های دیگر باشد.

کپی رایترها برای نشان دادن توانایی های نوشتاری و مهارت های خود باید مدت ها در زمینه های مختلف به صورت حرفه ای به فعالیت بپردازند تا بتوانند یک کار را با سطح کیفیت بالا ارائه دهند.

مهارت ها شغلی که یک کپی رایتر باید داشته باشد

خلاقیت: شما برای انجام کارتان و ایجاد ایده هایی پیرامون موضوعات انتخاب شده به خلاقیت نیاز دارید.
تصمیم گیری و مدیریت: گاهی برای برخی از موضوعات مدت زمان زیادی صرف می شود، یا ممکن است سردبیر اصلاحات زیادی اعمال کند، پس نوع مدیریت نوشته ها و متون از اهمیت بالایی برخوردار است.
اعتقاد و اطمینان: کپی رایت کنندگان باید بدانند که چگونه متون متقاعد کننده بنویسند و در بعضی موارد از نوشته های خلاقانه خود دفاع کنند.
ادراک اجتماعی: کپی رایترها نوعی اهرم فشار هستند، پس نوشته های آنان بایستی با دنیای مدرن امروز مربوط و متناسب باشد و چگونگی واکنش افراد به نوشته هایشان را درک کنند.
مهارت های نوشتن: کپی رایترها بایستی خوب بنویسند، هجای صحیح، در نظر گرفتن احساس، ساختار درست و رعایت گرامرها.

چند راهکار برای موفقیت یک کپی رایتر

برای انجام کپی رایتنگ Copywriting سرعت در کار و استعداد خوب نوشتن دو گام مهم برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر حرفه ای و قدرتمند است.

دورنماها را بشناسید

در طول دهه های گذشته، میزان محتوای آنلاین افزایش یافته است و شاهد تقاضای بی سابقه برای کپی رایترها هستیم. کپی رایترها در وب سایت شرکت ها نه تنها به مشتریان، خدمات می دهند، بلکه به کسب و کار آن شرکت نیز کمک می کند. آنان تلاش می کنند که کاربران بیشتری را به وب سایت شرکت جذب کنند.

بازاریابی اینترنتی یک بخش به سرعت در حال رشد است و نویسندگان به روزترین نکته های بازاریابی محتوایی را به منظور بهبود سئو (SEO)، و دیگر اشکال بازاریابی دیجیتال بررسی می کنند تا برندها بتوانند به اهداف خود دست یابند.

شما می خواهید چه نوع کپی رایتری شوید

قبل ازگوگل، کپی رایت کننده در اسکریپت تبلیغات تلویزیونی، درآژانس تبلیغاتی، ایمیل های تبلیغاتی، انتشارات مطبوعاتی، بروشورها یا سایر مکان های تجاری کار می کردند. این مشاغل هنوز وجود دارند، اما امروزه تقاضای بیشتری برای ویراستاران وب، کپی رایت کننده گان (SEO)، مدیران محتوا و دیگر مسئولیت های آنلاین وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که آنچه از شما درخواست می شود با مهارت های شما همخوانی داشته باشد.

انتظارات واقعی داشته باشید

شما به احتمال زیاد باید مقدار زیادی از محتوا و متون را به سرعت، با دقت و احتمالا با کمترین درآمد، به ویژه در اوایل کار خود، بنویسید.
تولید محتوا برای یک وب سایت، می تواند راه خوبی برای شروع کار باشد، به خصوص اگر شما قبلااینکار را انجام نداده اید. همچنین وبلاگ شخصی می تواند راهی عالی برای نشان دادن مهارت های شما باشد.

اشتباهات نوشتاری و گرامری نداشته باشید

اگر شما برای شغل کپی رایتری درخواست می دهید، اطمینان حاصل کنید که نامه درخواست خود را از لحاظ دستور زبان بررسی کرده اید. آن را با صدای بلند بخوانید و از فرد دیگری بخواهید که آن را بخواند.

آماده نوشتن متن های آزمایشی باشید

ما اغلب از کاندیداها درخواست می کنیم تا نمونه ای از کار را برای نشان دادن مهارت هایشان ارسال نمایند. برای ما، سرعت و قابلیت اطمینان به عنوان استعداد نوشتن اهمیت دارد. متن آزمایشی روش خوبی برای ارزیابی تعهد و توانایی فرد است. بنابراین، اگر یک شرکت از شما بخواهد متنی را ارسال کنید، این کار روند معمول است و استانداردها رعایت شده اند.

تخصص

بسیاری از نویسندگان کپی رایت وجود دارند که می خواهند درباره “چیزهای سرگرم کننده” مانند موسیقی، فیلم، مد، مسافرت و غذا بنویسند. نویسندگان کمتری در صنایع مانند بیمه، مالی، مخابرات، قانون تخصص و تجربه دارند. با تخصص در این صنایع شما می توانید فرصت های بیشتری را برای خودتان ایجاد کنید.

از تلاش دست برندارید

رزومه های نویسندگان توسط شرکت ها و وب سایت ها دریافت می شوند اما ممکن است که آنان در زمان دریافت رزومه به کپی رایتر نیاز نداشته باشند. اما شما مایوس نشوید و به ارسال رزومه خود ادامه دهید. چرا که ممکن است فرصت های شغلی در آینده در انتظار شما باشند.

Visits: 35

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *