3 روش برای تمرکز بر موفقیت
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

3 روش برای تمرکز بر موفقیت

سای واکمن سخنران ملی، مشاور اقتصادی، پرفروش‌ترین نویسنده‌ی نیویورک تایمز، وبلاگ نویس و مربی است که بیش از 20 سال در مورد رویکرد مبتنی بر واقعیت در رهبری مطالعه کرده است. وی اطلاعاتش در زمینه‌ی قرار دادن تمرکز بر موفقیت را با ما به اشتراک می‌گذارد. در ادامه با امکان همراه باشید.

زمانی که مردم بهترین نصیحتی که می‌توانم به آن‌ها بکنم را از من می‌پرسند معمولاً  می‌گویم: “هر آنچه که فکر می‌کنید را باور نکنید.”

زمانی در دانشگاه محلی، روانشناسی اجتماعی تدریس می‌کردم. موضوع ما این بود که چگونه نفس انسان در طول زمان کار می‌کند تا فیلتر آن را به جهان معرفی کند. در ابتدای کلاس، یک کاغذ کوچک روی لنز پروژکتور نه بر روی صفحه نمایش قرار می‌دادم و همان‌طور که کلاس را شروع می‌شد، تظاهر می‌کردم ناگهان متوجه یک شی بر روی صفحه نمایش شده‌ام که دید واضح را مسدود کرده. بدون اشاره به صفحه، به چند شاگرد می‌گفتم: “آیا می‌توانید بالا بروید و مطمئن شوید که دید بهتری دارید و اطمینان حاصل کنید که پروژکتور به وضوح کار می‌کند؟ به نظر می‌رسد چیزی بخشی از صفحه نمایش را مسدود کرده است. “

من این آزمایش را چندین بار با چندین گروه انجام دادم و هر بار دانشجویان بلافاصله به سمت صفحه نمایش می‌رفتند تا ببینند چه چیزی در آنجا است، در حقیقت، قطعه کاغذ کوچکی که من کار گذاشته بودم بر روی لنز پروژکتور بود. مدتی طول می‌کشید تا متوجه شوند که چیزی بر لنز قرار دارد نه صفحه‌ی نمایش.

وقتی تجربیات زندگی ، آرامش ما را از بین برده  لزوماً واقعیت نیست. این صفحه نمایش نیست که باید درست یا تمیز شود بلکه در واقع لنزی است شما با آن واقعیت‌ها را مشاهده می‌کنید.

نکته‌ی اخلاقی این است که در مواردی که زندگی پر استرس به نظر می‌رسد – وقتی تجربیاتمان در زندگی، آرامش ما را از بین می‌برد، این امر لزوماً واقعیت نیست. این صفحه نمایش نیست که باید درست  یا تمیز شود بلکه در واقع لنزی است که در آن شما واقعیت را مشاهده می‌کنید. این امر چیزی بیشتر از تفکر مثبت است؛ این امر روشن شدن در مورد حقایق وضعیت است، به طوری که استرس متحمل شده و رنج از واقعیت را جدا کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

نفس شما دوستتان نیست

نفس یک فیلتر در جهان است. این نفس دائماً واقعیت شما را روایت می‌کند و اگر هر چیزی را که فکر می‌کنید باور کنید، دیدگاه بسیار تحریف شده ای از واقعیت خواهید دید. نفس، جهان شما را با عمل کردن مانند یک عینک با شماره‌ی اشتباه تحریف می‌کند. بنابراین، به جای داشتن یک دیدگاه صحیح از واقعیت، این نفس همیشه در حال فیلتر کردن و تحریف کردن شرایط شما است. ایجاد افکاری مانند اینکه کارفرمایمان بی کفایت است، همکارانمان تنبل هستند و اینکه فرهنگ سمی ما مانع از موفقیت می‌شود حاصل این نفس است. رفتارها و اقداماتی که شما در نتیجه این افکار انجام می‌دهید بر اساس اطلاعات نادرست هستند.

یکی از بهترین چیزهایی که می‌توانید پس از آگاهی از این فیلتر انجام دهید، این است که افکار خود را زیر سؤال ببرید و انتخاب کنید که آیا باید این روایت را در ذهن خود را باور داشته باشید یا خیر. در حالی که نفس سخت تلاش می‌کند تا ما را به عنوان قربانی شرایط به نظر برساند و به ما اطمینان می‌دهد تنها در شرایط متفاوت، موفقیت حاصل می‌شود راهی برای دور زدن نفس و ایستادگی کردن به عنوان یک رهبر واقعی وجود دارد.

در اینجا سه ​​راه برای تمرکز بر موفقیت را معرفی می‌کنم.

1. استرس خود را از واقعیت جدا کنید.

یکی از با ارزشترین چیزهایی که تا به حال برای من اتفاق افتاده  متوجه شدن این واقعیت بوده که صدای در سر من، خود من نیست و این نفس متفاوت از اعتماد به نفس مورد نیاز برای انرژی دادن به توانایی‌هایم است. هنگامی که اختلاف بین نفس و خود را کشف کنید، می‌توانید آنچه این راوی می‌گوید را گوش دهید، و با خود فکر کنید که: آیا اطلاعاتی که به من می‌دهد را باور داشته باشم یا خیر. در این صورت آزادی باور نکردنی خواهید داشت.

2. بدانید که موفقیت و شادی شما وابسته به شرایطتان نیست.

وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، احتمالاً نمی‌گویند، اجازه دهید فکر کنم. اگر متوجه شده باشید، شما در حال حاضر با افکار – اغلب ناامید کننده – در مورد توانایی‌های خود، روز کاری خود و هر شرایطی که احساس می‌کنید در راه شما قرار دارد دست و پنجه نرم می‌کنید. برای دستیابی به سطوح بالاتری از موفقیت، باید این باور اصلی را قبول کنید که شرایط شما دلیل اصلی موفقیت نبودن شما نیست.

3. داستان خود را ویرایش کنید

قبل از اینکه تمام افکار خود را زیر سؤال ببرید، متوقف شوید و از خود بپرسید، از چه چیزهایی مطمئن هستم؟ و یا حقایق چه هستند؟ این به شما امکان می‌دهد انعطاف پذیری ذهنی را تمرین کنید. هنگامی که از نفس کمک می‌گیریم، تنها یک توضیح تحریف شده برای اینکه چرا همه چیز برای من اتفاق می‌افتد، وجود دارد. انعطاف پذیری ذهنی به شما اجازه می‌دهد تا حقایق را روشن کنید و در نظر داشته باشید که حکمتی در اتفاقات وجود دارد. با توجه به آنچه که از آن‌ها مطمئن هستم، می‌توانم 100 دلیل مختلف بیابم که چرا این اتفاقات به طور بالقوه برای من مفید هستند. این به شما توانایی می‌دهد که به سمت  قدرتی که در حال حاضر داشته‌اید، گام بر می‌دارد.

آیا برای شادی و موفقیت بیشتر در محل کار آماده هستید؟ در اینجا یک تمرین برای نگاه به درون خود را با شما به اشتراک می‌گذارم: چشمان خود را برای یک دقیقه ببندید و واقعاً زمانی برای را به گوش دادن به صدای درون خود اختصاص دهید. یک داستان کلی وجود دارد، این که آیا فرهنگ شما سمی است، تنها شما هستید که همه چیز را در دفتر کار انجام می‌دهید و زندگی شما بهتر خواهد بود اگر فقط رئیس، همکاران یا مشتریان متفاوتی داشتید. خود را برای یافتن چیزهایی که از آن مطمئن هستید به چالش بکشید. فقط حقایقی را که می‌بینید در یک ورق کاغذ بنویسید. این واقعیت شماست اکنون می‌توانید بپرسید چرا من تحت تأثیر قرار می‌گیرم و رنج می‌برم؟ این امر اغلب به دلیل داستان‌هایی است که ما دربارۀ واقعیت خود ساخته‌ایم.

ارزش ما به عنوان کارمند و یا یک رهبر چیزی نیست که بتوانیم در شرایط مناسب با یک رئیس عالی و یا همکاران بی عیب و نقص ارائه دهیم. ارزش ما با توجه به اینکه چقدر سریع می‌توانیم واقعیت وضعیت خود را بپذیریم، به آنچه در آینده اتفاق می‌افتد بله بگوییم و نتایج شگفت انگیزی در شرایطی نامطلوب به دست آوریم تعیین می‌گردد.

برای دانلود pdf این مقاله جذاب کلیک کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

Visits: 62

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *