چرا مادران برای موفق شدن در کارهایشان اول باید مراقب خودشان باشند؟
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

4دلیلی که نشان می‌دهد چرا مادران برای موفق شدن در کارهایشان اول باید مراقب خودشان باشند؟

زمانی که مراقب خودتان هستید همه چیز در جای خودش قرار می‌گیرد

از میان تمام نکته های کاری مادران، مراقبت از خود باید در راس این لیست قرار گیرد. در حالی که اغلب به نظر می‌رسد نیازهای مادران باید بعد از فرزندان، همسران، کارها، حیوانات خانگی و دستورات بی پایان باشد و در انتهای لیست قرار بگیرد.

درست است که در طول روز زمان کافی برای انجام همه کارها وجود ندارد، اما کفش های پیاده روی، کتاب داستان ها و سندهای مهمانی نباید فقط باید خاک بخورند و بی استفاده بمانند.

 شما نمی‌توانید همیشه پشت کارها پنهان بمانید.

 در اینجا به چهار دلیل مهم می‌پردازیم که نشان می‌دهد اهمیت دادن مادران به خودشان باعث موفقیت کارها می‌شود:

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

 

اگر مادرها شاد نباشند، هیچ کسی شاد نیست

اگر مادران استرس داشته باشند و یا زود از کوره در بروند، تمام اعضای خانواده آزرده می‌شوند حتی اگر مادران ناراحت و غمگین باشند کودکان بهم می‌ریزند و داد و فریاد می‌کنند. فرزندان بزرگتر در پاسخ به ناراحتی مادرشان بازی های خشن می‌کنند.

اگر یک ساعت و یا حتی ده دقیقه را به انجام کارهایی اختصاص دهید که باعث خوب شدن حالتان می‌شود می‌توانید بقیه روزتان را به راحتی و با آرامش بیشتر بگذرانید. اعضای خانواده از داشتن یک مادر پرانرژی و سرحال لذت خواهند برد، حتی اگر از نبود شما در خانه شاکی باشند. حرف آخر اینکه: زمانی در برخورد با دیگران بهتر خواهید بود که اول به نیاز هایتان توجه کرده باشید.

استرس و محرومیت از خواب کافی باعث افزایش وزن می شود

استرس و نداشتن خواب کافی باعث آزاد شدن هورمون کورتیزول در جریان خون می‌شود، که عامل ذخیره چربی اطراف شکم است. اصلا چیزی عجیبی نیست که باید هر سه ساعت یک بار با نوزاد تازه به دنیا آمده خود بیدار شوید و چه کسی می‌داند که در این شرایط کم کردن وزن بارداری بسیار سخت است؟

نه تنها این افزایش وزن نسبت به وزن ایده آل باعث تضعیف روحیه می‌شود بلکه ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت، سرطان، آرتروز را در این شرایط افزایش می‌دهد و همه ما می‌خواهیم آنقدر عمر کنیم که بتوانیم با کودکان بازی کنیم و یا حتی در مراسم ازدواجشان حضور داشته باشیم، درسته؟

بنابراین اگر دفعه بعد وسوسه شدید که تا نیمه های شب بیدار بمانید و لباس های هر نفر را جمع و جور کنید و سرجایش بگذارید، به آن اهمیت ندهید و فقط به رختخواب بروید و فقط  لباس های بچه ها را از سبد لباس های شسته شده جدا کنید.  به همین ترتیب، تنها کاری را که باید در استراحت بعد از ناهار انجام دهید این است که ورزش هوازی کنید که به طور حتم باعث افزایش انرژی می‌شود و بعد از ظهرتان را کارآمدتر می‌کند.

دیگران هم توانایی انجام کارها را دارند

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

 

زن ابر قدرت واژه ایست که زنان را به برای انجام هر چه بهتر کارها به تله می‌اندازند، تا فکر کنند که تنها افرادی هستند که قادر به انجام کارها به درستی اند و فقط آن ها توانایی انجامش را دارند. این ذهنیت نه تنها شما را مملو از کار می‌کند ، بلکه اعتبار کافی را به دیگر اعضای خانواده نمی‌دهد. حتی بدتر اینکه، از یادگیری مهارت هایی که برای انجام کارها لازم است جلوگیری می‌کند و به آن ها احساس با صلاحیت بودن نمی‌دهد.

پس سعی کنید زمانی را که با دوستانتان مشغول به صرف نیم چاشت هستید فرزندان را با پدران و یا پدربزرگ هایشان تنها بگذارید. درست است که شاید نتوانند به مهارت شما پوشک بچه ها را عوض کنند و یا به طور ماهرانه غذای آن ها را بدهند اما در عوض لحــظات مفــرح و ســرگرم کننده ای را کنــار هم می گذرانند و نه تنها آن ها  به شدت به توانایی مراقبتی که دارند افتخار می کنند، بلکه فرزندانتان مستقل بار می‌آیند و اینکه می‌توانند در نبود مادر، آخر هفته خود را به خوبی  سپری کنند.

در محل کار، ببینیدکه آیا یک کارمند جوان در پی پیشرفت است یا خیر؟ شاید آنها علاقه مند به برخی از کارهایی هستند که می توانید به آنها واگذارید. دوباره تاکیید می‌کنم، شاید آن ها به اندازه شما نتوانند کارها را به درستی انجام دهند و تکمیل کنند، اما شما وقت بیشتری را می‌توانید صرف خودتان کنید. شما می‌توانید تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهید و به آن ها آموزش دهید.

زندگی را زندگی کنید

این زندگی شماست، در همین آن و لحظه. ترجیح می‌دهید برای اتمام کارهای روزانه عجله کنید و یا از خودتان لذت ببرید؟ خودتان را با این ذهنیت که اگر کارها را به اتمام برسانم احساس آرامش خواهم داشت، گول نزنید، همیشه کارهایی برای انجام هست. در عوض، بی رحمانه اولویت بندی کنید، کارهایی را که انجامشان ضروی نیست را حذف کنید و تلاش کنید تا در انجام کارها از دیگران کمک بگیرید.

اگر در اختصاص دادن وقت به خودتان مشکل دارید، با کارهای کوچک شروع کنید. همیشه به کارها فکر کنید: پنج دقیقه زودتر بیدار شوید، نفس عمیق بکشید و رویاهایتان را در ذهن تجسم کنید. و اگر وقت کافی برای ورزش منظم را ندارید، برنامه ریزی کنید و لااقل هفته ای یک بار پیاده روی کنید. اگر این مورد در تقویم شما جایی داشته باشد آن وقت می‌توانید برای بقیه کارها هم برنامه ریزی کنید.

دفعه بعد اگر وقت خالی برای نفس کشیدن داشتید آن را با انجام کارها پر نکنید و فقط نفس عمیق بکشد.

 

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

برای دانلود PDF این مقاله کاربردی کلیک کنید.

منبع اصلی: https://www.thebalancecareers.com/working-moms-basics-4161648

 

Visits: 61

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *