ارتقاء 5 مهارت ارتباطی و موفقیت در کسب و کار
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

ارتقاء 5 مهارت ارتباطی و موفقیت در کسب و کار

مراقب کلمات و رفتارتان باشید

“صراحت بیان” کلمه ای مبهم است که بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرد و عموما هدف افراد از بکارگیری این روش در بیان، رسیدن به اهداف و معنی دار کردن زندگی است. که این راهی است برای واضح بیان کردن لغات و عبارات. صریح صحبت کردن، چه در نوشتار و چه در مدل کلامی، تفاوت چشمگیری را در کسب و کار و محیط پیرامون اطرافتان ایجاد می‌کند.

به نظر می‌آید، مورد توجه دیگران قرار گرفتن امری رایج و معمول در میان همگان است. هر ساله تعداد زیادی کلمات در استراتژی های رسانه های اجتماعی استفاده می‌شود، آیا واقعا آنها تغییری را هم ایجاد می کنند؟ و یا نتیجه مثبتی را در تجارت و کسب و کار شما به ارمغان می‌آورند؟

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

همواره به خاطر داشته باشید، زمانی که شما مشغول معرفی خود به عنوان یک کارآفرین هستید، نوع کلمات و عبارات به کار برده شده بسیار مهم هستند. مخصوصا اگر در مقام یک مدیر و یا کارفرما در کسب و کارتان باشید این امر اهمیت ویژه ای را در بر می‌گیرد. اگر سخنانتان افراد را خسته و کسل می‌کند پس انتظار آن را هم داشته باشید که چشم و گوش خود را بروی حرف هایتان ببندند. این موضوع در جهان کسب و کار و تجارت بسیار اتفاق می‌افتد، مکان هایی که مدیران به درستی توانایی های مدیریتی را درک نکردند و نگرانی های کارکنان را نادیده می‌گیرند.

در خصوص شما، زمانی که می‌خواهید خود را نشان دهید و معرفی کنید همین امر صدق می‌کند. شما باید تمام مدت با صراحت و در کمال احترام با دیگران صحبت کنید در غیر این صورت ارباب رجوع ها، کارکنان و موقعیت تجاری خود را از دست می‌دهید. طرز بیان کلام شما به مهمی این است که شما چگونه به اهداف و مشکلاتتان می‌خواهید نزدیک می‌شوید.

زمانی که مهارتهای ارتباطی خوب و درست را ارتقاء می‌دهید، خیلی مهم است که پنج راهی را که در بلند مدت به شما کمک می‌کند را به خاطر داشته باشید:

1. احترام بگذارید.

هیچ وقت نوشتار و گفتارتان را از نگاه بالادست و مغرورانه با دیگران شروع نکنید. فرقی نمی‌کند که طرف مقابل شما ارباب رجوع و یا کارمند زیردستتان باشد. با آن ها به گونه ای رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. محترمانه سخن بگویید و کلماتی را بکار ببرید که نشان دهد شما به عنوان یک هم نوع و دوست مراقب آن ها هستید. اگر همیشه منتقد و بدخواه دیگران باشید و عبارات درست را در برخورد با دیگران بکار نبرید حرف هایتان به سرعت همه جا پخش می‌شود، به خصوص در جهان رسانه ای که این اتفاق در یک هزارم ثانیه رخ می‌دهد.

2. قابل اعتماد باشید.

اگر فکر می‌کنید مردم نمی‌توانند شما را به عنوان شخصیت واقعی خودتان ببینند، پس باید یک سری از نکات منفی و بد خود را کنار بگذارید. یک نگرش فکری قدیمی از رئیس جمهور آبراهام لینکلن وجود دارد، ” شما  بعضی مواقع می‌توانید همه‌ی مردم را احمق بدانید و یا همیشه برخی را ابله فرض کنید، اما تمام مدت نمی‌توانید همه مردم را نادان خطاب کنید.” اگر چه شما هستید که انتخاب می‌کنید با کلماتتان اعتماد دیگران را به خود جلب کنید و با آن ها روراست باشید. صداقت، پایه و اساس موفقیت در دراز مدت است.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

3. متفکر باشید.

خوب نگاه کنید و ببینید که این روزها چند نفر از کارآفرینان بر این باورند که خودنمایی کار درست و خوبی است. کجا تفکر و نگرش درست باعث از بین رفتن موقعیت کاری و از دست دادن مشتری ها شده؟ اتفاقا اگر در مقابل مشکلات هر روز داد و فریاد کنید کار بجایی نخواهید برد اما فکر و تامل باعث می‌شود که بتوانید در برابر آن ها ایستادگی و مقاومت کنید. زنان و مردانی هستند که با بکار بردن کلمات و عبارات مورد علاقه‌شان قطعا روند پیشرفت را طبق سبک و سلایق شخصی خود می‌سازند. اگرچه در بلند مدت، تفکر به واقع برنده این رقابت است. مردم، شما را نه فقط به خاطر رفتارتان به یاد خواهند آورد بلکه به خاطر کلمات خوب و مهربانانه شما را در ذهنشان یادآوری می‌کنند.

4. مراقب سخنان خود باشید.

آیا محتوای تمام وب سایت هایتان و یا همه برنامه های رسانه های اجتماعی را به خاطر دارید؟ شما می‌توانید محتوای آن ها را با صداقت و روراستی پر کنید و یا دست های خود بالا ببرید و فریاد بزنید “به من نگاه کنید، به من نگاه کنید” در حالی که محتوای گفتارتان تماما کذب و نیرنگ است. زمان هایی بوده که افراد فراموش کرده اند که چه گفته و چه انجام داده اند و مراقب گفتارشان نبوده اند. برخی شرکت ها و کمپانی ها به سادگی به هرکسی که راست بگوید اهانت می‌کنند، حتی آن دسته از مدیرانی که نیاز دارند تا هرچه بیشتر درباره مراقبت از سخنان و رفتارشان یاد بگیرند همین رفتار را پیش رو دارند. بی‌احتیاطی در گفتار با موفقیت هیچ سنخیتی ندارد. این درس ارزشمندی است برای کارآفرینان جوان و یا پیشکسوت که باید همواره به خاطر داشته باشند.

5. دلسوز و مهربان باشید.

واژه دلسوز را با ساده لوح مقایسه نکنید و اشتباه نگیرید. این ها یکسان نیستند. مهم نیست که چرا شما یک کسب و کار را شروع و راه اندازی کرده اید، چیز بزرگتر و ارزشمندتری از بحث پول وجود دارد. ممکن است کار شما در رابطه با محصولات و یا خدماتی باشد که چگونگی زندگی روزانه افراد را تغییر دهد. قدرت دلسوزی در یک کارآفرین می‌تواند مرزهای موفقیت را جابجا کند. “دلسوز بودن ” واژه ای بی استفاده برای کسانی است که با قلب خود هیچ ارتباطی ندارند. مهربانی و دلسوزی در پیام و کلام و در ارتباط با ارباب رجوع ها و مشتریان می‌تواند تاثیر شگرفی را بگذارد و شما را از بقیه متمایز می‌کند.

یک گام به عقب برگردید و روز به روز، یکنواختی در کار و نحوه ارتباطتان را از بین ببرید و به درستی از کلمات و عبارات در ارتباط با افراد استفاده کنید. این روند ممکن است تفاوت های چشمگیری را در دنیای شما ایجاد کند.

 

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

 

منبع اصلی:  https://www.entrepreneur.com/article/318463#

برای دانلود pdf این مقاله کلیک کنید.

Visits: 61

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *