با پیروی از این 7 نکته می‌توانید مدیران تاثیر گذاری باشید.
دسته بندی: مدیریت

 7نکته برای موفقیت در مدیریت

با پیروی از این نکات می‌توانید مدیران تاثیر گذاری باشید.

یک مدیر تاثیرگذار و موفق به بسیاری از جوانب مدیریتی، رهبری و یادگیری حین خدمت کارکنان توجه ویژه ای دارد. مقالات و کتاب های بسیاری برای این عنوان وجود دارد که بسیاری از آن ها آیتم های یکسانی را بیان کرده اند. اما برخی دیگر مشخصه ها و مهارت هایی جدیدی را به آن ها اضافه کرده اند.

با این حال، هفت مهارت مدیریتی وجود دارد که بدون آنها شما مدیر موفق نخواهید بود. در اینجا مهارت های کلیدی و اساسی را بیان می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا هرچه بهتر تیم خود را رهبری کنید و کارکنانتان را به پیروی از خود تشویق کنید. اگر کارکنان خواهان پیروی از شما باشند، شما به یک موفقیت کلیدی در رابطه با مدیریت کارکنانتان رسیده اید.

به عنوان یک مدیر تلاش برای سربلندی و عزت باید در لیست اهدافتان باشد. تفاوت یک مدیر خوب در اینجاست که بتواند زندگی کاری کارکنان را بسازد، که این کار یک حرکت گران بها و ارزشمند محسوب می‌شود. تشویق و پاداش دادن به کارکنان، به رسمیت شناختن و تشکر از آن ها نیز یک کلید عملکردی موثر به شمار می‌آید.

با این وجود، یک مساله بسیار مهم در مدیریت موفق، شخص مدیر است که دیگران می‌خواهند پیرو او باشند. هر کاری که در طول زندگی کاری خود در یک سازمان انجام می دهید، تعیین می کند که آیا روزی افراد می خواهند پیرو شما باشند یا خیر. بدون مطیع و پیرو، شما نمی‌توانید مدیریت و رهبری کنید. بنابراین، از این هفت نکته استفاده کنید و یک مدیر موفق شوید که آرزوی بودنش را داشتید.

هفت مهارت کلیدی مدیریت

یک مدیر موفق، کسی است که دیگران می‌خواهند دنبال رو او باشند پس، این فعالیت های کارآمد را دنبال و اجرا کنید:

1. ایجاد روابط بین فردی موثر و کارآمد.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

ثابت شده که کارکنان، همکاران و یا حتی مدیران به توانایی هایی دیگر افراد در راستای مراقبت، همکاری، احترام، اعتماد و توجه به دیگران، احترام می‌گذارند، آن ها با توجه به رفتار مدیران با کارکنان، با یکدیگر با  احترام برخورد می‌کنند، مراقب کلمات و سخنانشان هستند، امانتدار می‌مانند، و حتی تحت پیدایش و برخورد با چالش ها قابل اطمینان می‌مانند و شخصیت درست خود را نشان می‌دهند.

2. در ارتباط با افراد تاثیر گذار باشید.

مدیران موفق چه از طریق رو در رو با افراد، چه با نوشتن متن ها و ایمیل ها تاثیر گذارند. به خوبی گوش می‌دهند و در بازخوردهای دو طرفه تعاملاتشان را با دیگران مشخص می کنند. یک مدیر با گشاده رویی بازخوردها را از طرف همکاران و گزارشات به دست آمده، دریافت و قبول می‌کند او از پاسخ های دفاعی اجتناب می کند و رفتار خود را هنگامی که بازخوردش در مورد هدف است، تغییر می‌دهد. اما اغلب، او قدرتمندانه تعاملات درک می کند و بر آنها عمل می کند

3. با تشکیل یه تیم خوب کارمندان را قادر می‌سازد تا با یکدیگر همکاری کنند.

یک مدیر موفق این حس را به افراد منتقل می‌کند که به عنوان یک تیم اجرایی و سازنده اگر باهم کار کنند موثرتر، کارآمدتر و خلاق تر خواهند بود. زمانی که کار یا وظایف گروهی هدفمند و موثر کار نمی‌کند او دوست ندارد که یکجا بنشیند و نظاره گر باشد تا مشکلات به خودی خود حل شوند و به کارکنان مستقیم و بی واسطه گوش زد می‌کند تا بدانند که مانع روند تیم می‌شوند

4. به نمایش گذاشتن جنبه های مالی کسب و کار و تعیین اهداف و اقدامات در پی پیشرفت و موفقیت کارکنان.

این کار به تیم اجازه می‌دهد تا حس پیشرفت را درک کنند، و به اهداف و انتظارات برسند. کارکنان  دوست دارند که بدانند چگونه در برابر انتظارات در محل کار عمل می کنند.

نمایش اهداف مالی و دیگر اهداف اجازه دانستن این موضوع را به آن ها می‌دهد. زمانی که اهداف عددی وجود ندارد به تصویر درآوردن یک عکس که کارکنان با آن موافق باشند، برای نشان دادن پیشرفت و اهداف موثر است. مدیران درک درستی از این مطلب دارند و می‌توانند نقش درستی را در خلق این عکس، بازخوردها و تعاملات بازی ‌کنند.

5. می‌داند برای ایجاد روحیه مثبت در کارکنان چگونه محیطی را بسازند.

کارکنان برای موفقیت در کسب و کار باید سخت تلاش کنند و با انگیزه بمانند و هویتشان به عنوان یک عامل موثر در کار به رسمیت شناخته شود. یک مدیر موفق باید به خوبی بداند که خود او می‌تواند یک عامل موثر در خوشحالی کارکنان باشد و تعاملات او با کارکنان می‌تواند خیلی از مسایل را تغییر دهد حتی لحن صحبت ها.

6. با توجه به رفتار و انتظاراتش نسبت به کارها سرعت پیشرفت را مشخص کند.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

زمانی که افراد کاری را انجام می‌دهند یک مدیر می‌تواند درستی و نادرستی آن کار را با توجه به اهدافش تشخیص ‌دهد. آن گاه می‌تواند به حرف هایش عمل می‌کند و طبق انتظاراتش پیش رود. از این رو کارکنان متوجه می‌شوند که او یک مدیر و رهبر واقعیست زیرا همان کاری را که وعده اش را داده بود حتما انجام می‌دهد

7. از طریق آموزش ضمن خدمت، به پیشرفت و ارتقاء مهارت ها و توانایی ها کارمندانش کمک می‌کند.

شغلی را به افراد می‌سپارد که آن ها بتوانند در حین کار به پیشرفت و ارتقاء خود ادامه دهند و همچنین کار حرفه ای و پیشرفت شخصی را یک اولویت مهم در محل کار قرار می‌دهد.

با این کار کارکنان احساس می کنند که مدیرشان در مورد شغل و پیشرفتشان مراقبت آنهاست. این یکی از مهم ترین عواملی است که کارکنان در کار به آن نیاز دارند.

چند ویژگی دیگر از موفقیت در مدیریت را می‌شناسید؟ همگی این موارد برای یک شروع خوب کافیست و زمانی که تصمیم دارید به موفقیت در مدیریت برسید می‌توانید با این مهارت ها و ویژگی ها شروع کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده
منبع اصلی: https://www.thebalancecareers.com/hr-leadership-strategy-4161674

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

Visits: 123

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات ارسالی