چرا قبل از اینکه کسب و کاری را شروع کنید در ابتدا باید خودتان را خوب بشناسید؟
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

چرا قبل از اینکه کسب و کاری را شروع کنید در ابتدا باید خودتان را خوب بشناسید؟

اگر مشتاق و علاقه مند به کارآفرینی هستید، قبل از انجام هر کاری نیاز دارید تا خیلی دقیق و موشکافانه خودتان را بشناسید. فکر نکنید که با شروع کسب و کاری که مدت ها آرزویش را داشتید قرار است فقط به پول بیشتری برسید و شادتر زندگی کنید.

خبر خوب و یا بد اینکه شما به عنوان یک کارآفرین، مدیری ندارید که مستقیما شاهد تلاش هایتان باشد و یا همکار و دوستی که در اجرا کارها به شما کمک کند، در این سبک کاری تیم جدیدی که تشکیل دادید سریعا چیزی را به شما می‌گویند که شما می‌خواهید بشنوید. شما به عنوان یک مدیر باید خودتان شریک کاری مناسب و یا افرادی را برای پر کردن جاهای خالی به عنوان اعضای تیمتان پیدا کنید و مشاوران و مربیانی را در اختیار بگیرید که مورد اعتمادتان باشند، بنابراین مسئولیت اینکه توانایی هایتان را تبدیل به سرمایه کنید برعهده خود شماست.

افراد انگشت شماری با داشتن تمام مهارت‌ها، خلاقیت‌ها، هوش بالای کاری، آگاهی های لازم و دارای خصوصیت اخلاقی متعهد، می‌توانند به تنهایی در هر کاری به موفقیت برسند و ابر قهرمان نام بگیرند. مابقی افراد، با نگاهی واقع بینانه به محدودیت های شخصی و بکارگیری درست آن ها می‌توانند به موفقیت برسند.

1. شروع یک کسب و کار درست نیازمند شناختن خودتان است.

اگر توانایی ها خودتان را بشناسید و بدانید که از چه چیزی لذت می‌برید، به احتمال زیاد با بهره گیری از مهارت ها  و توانایی هایتان از عهده مشکلات کاری برمی‌آیید و کم وکاستی ها و نقاط ضعفتان را کمتر احساس می‌کنید. خیلی از افراد در رابطه با مشکل دیگران اشتباه عمل می‌کنند. شما در کسب و کار نادرست و اشتباه به هیچ وجه خوشحال نخواهید بود.

2. تشکیل یک تیم خوب و درست نیازمند این است که بدانید درمورد چه چیزهایی آگاهی ندارید.

در اطراف شما باید بهترین افرادی قرار گیرند تا توانایی های شما را تکمیل و کم و کاستی هایتان را جبران کنند، بنابراین با یکدیگر قادر هستید تا فرصت ها و موقعیت های درست و خوب را ببینید، اهداف درست را تعیین کنید و به موفقیت برسید. خیلی از کارآفرینان به دلیل تشکیل تیم نادرست شکست می‌خورند.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

3. ایجاد یک کسب و کار نیازمند اعتماد به نفس شماست.

به عنوان یک کارآفرین، نباید هیچ مکان و هیچ فردی را در گذشته خود پنهان کنید. شناخت و آگاهی داشتن نسبت به خود کلید داشتن اعتماد به نفس است و همین اعتماد به نفس است که یک رهبر خوب را می‌سازد. ایجاد یک کسب و کار جدید نیازمند رهبری خوب است تا بتوانید بازارکاریتان را بهبود ببخشید، مشتری جذب کنید، به تیمتان انگیزه بدهید و ندانسته هایتان را بشناسید .

4. بهترین خودتان باشد.

به عنوان یک رهبر تاثیر گذار باشید و اینگونه مورد احترام تیمتان قرارگیرید، آن ها باید بدانند که شما دوست دارید چه کسی باشید. مشتریان و شرکای تجاری به این درک شهودی پاسخ می‌دهند و شما برای ادامه دادن به حس اعتماد و احترام از سوی آنها نیازمندید. اگر بهترین خودتان نباشید تاثیر گذار نخواهید بود و این بسیار آزار دهنده است.

5. با استفاده از توانایی هایتان بهترین تصمیمات کاری را بگیرید.

از نقاط قوتتان استفاده کنید و گفته مشاوران و تصمیمات تیمتان را که خارج از نظر شماست را بپذیرید. همه به شما به عنوان بهترین شنونده و یک رهبر مقتدر کسی که خودکامه عمل نمی‌کند نگاه می‌کنند و می‌دانند که چگونه با بسیاری از ناشناخته های یک کسب و کار جدید مقابله می‌کنید.

بدون هیچ عذر و بهانه و محدودیتی بگویید “نه”.

محدودیت های خود را بشناسید و وظایفی را که نمی‌توانید انجام و تحویل دهید قبول نکنید یا جز اولویت هایتان قرار ندهید. تنها راه بقا در دنیای تجاری مدرن، توجه  24 ساعت شما به کسب و کار است. کارآفرینان خودشان به خوبی می‌دانند که از محول کردن کارها نباید بترسند و نباید از بهانه “خیلی سرم شلوغ بود” به هیچ وجه استفاده کنند.

 اگر ندانید که چه چیزهایی را باید درست کنید، نمی‌توانید پیشرفت کنید.

هرکارآفرین و هر تاجری نیاز دارد تا پیوسته در روند کاری اش پیشرفت و بهبود داشته باشد. شناخت خود به شما کمک می‌کند تا اولیت های درستی را برای پیشرفتتان لحاظ کنید، که این پیشرفت ها شامل کار برروی سلامتی، ایجاد تعادل در زندگی خانوادگی، تغییر عادات بد و پیوستن به گروه های درست تجاری می‌شود.

 

اگر این مشاهدات برایتان مهم نیست، پس هنوز زمان شروع سبک زندگی کارآفرینی فرا نرسیده. بسیاری از افرادی که با این شیوه ها آشنا هستند، بجای مقابله با استرس و حس شکست در شروع کسب و کارشان، شادتر زندگی می‌کنند حتی اگر کاملا راضی و خوشحال نباشند.

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

منبع اصلی: https://www.entrepreneur.com/article/248796#

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

Visits: 94

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *