دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

6 قانون معجزه گر

گالیله می گوید: شما نمی توانید به کسی، چیزی را که از قبل نمی داند یاد بدهید بلکه می توانید او را از آنچه می داند با خبر کنید.

ذهن انسان مانند یک باغچه است. اگر در این باغچه گل های مورد علاقه و زیبای خود را نکارید به جای آن علف هرز می روید وچیدن گلهای زیبا بسی لذت بخش تر از تمیز کردن باغچه ای مملو از  علفهای هرز است.

افراد موفق در زندگی به قوانینی پایبند هستند، ما نیز اگر همانند آنها عمل کنیم همان نتایجی را بدست می آوریم. حتی دستان پرتوان طبیعت هم تاثیری در شکست یا پیروزی افراد ندارد. پس باید قوانین موفقیت را آموخت چون در دوره ای زندگی می کنیم که بدون داشتن برنامه ای دقیق و منظم محکوم به فنا هستیم.

شما همان شخصیتی هستید که در خلوت خود به آن فکر می کنید.

هدف گذاری کنید و آرزوهایتان را به هدف تبدیل کنید.

vilfredo_pareto

  • قانون پارتو ( pareto) یا (٨٠-٢٠)

یک اقتصاددان ایتالیایی به نام ویلفردو پارتو، در پی تحقیقاتی به این باور رسید که ٨٠ % ثروت مردم کشور در دست ٢٠ % از آنها می باشد.

قانون پارتو یکی از سودمندترین و مفیدترین قوانین مدیریتی می باشد بدین معنی که ٨٠ % از راندمان کاری شما تنها مربوط به ٢٠ % از فعالیت هایتان در حل مسئله مذکور بوده است. بسیاری از کارها و فعالیتهای ما در طی روز نه تنها مفید نیستند بلکه مضرر هم هستند و ما می توانیم آنها را از لیست کاری خود حذف کنیم و انرژی و وقت خود را صرف  انجام کارهایی نماییم که بازده مطلوب تری داشته و احساس رضایتمندی بیشتری در ما ایجاد  می کنند.

حال به چند مثال در این زمینه توجه کنید:

٨٠ % سود حاصل در شرکت ما تنها نتیجه ٢٠ % از محصولات یا خدماتی هستندکه ارائه می دهیم.

٨٠ %  از فضای اتاق یا انباری ما تنها بوسیله ٢٠ % از لوازم مورد نیازمان پر شده است.

timediet

  • قانون پارکینسون (Parkinson)

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده که برای کارهای خود برنامه ریزی زمانی کرده باشید؟ به یاد داشته باشیدکه باید برای انجام کارها، زمانهای مناسب با آن کار را در نظر بگیرید. یعنی اگر برای پیدا کردن یک  راه کار برای حل یک مشکل، مدت زمان یک هفته را در نظر بگیرید، این فعالیت تا پایان یک هفته ادامه پیدا می کند و طول می کشد، در صورتی که شاید بتوان زودتر از این زمان آن را به پایان رساند. برای حل این مشکل باید بجای یک هفته، یک روز یا به جای یک روز، یک ساعت برای صرف این امور در نظر بگیریم تا مغز ما در طول این فرصت از پیش تعیین شده روی آن کار کند و به نتیجه برسد .

به عنوان مثال: من می خواهم برای افزایش انگیزش بین کارمندان شرکت خود یک راه کار مناسب پیدا کنم. حال باید زمانی برای این مورد خاص در نظر گرفته بشود و من می خواهم طی ۴ روز به نتیجه دلخواه برسم و راهکاری در این زمینه بیابم.

 

2016910194624632830a

  • قانون بلدوزری

انجام کارهای خسته کننده و تکراری می توانند  باعث پایین آمدن سطح هیجان کاری  و به تعویق افتادن کارهای بعدی شوند. یکی از راههایی که  بتوان از کارهای پیش رو لذت برد و آنها را به خوبی انجام داد توالی آنهاست. به این معنی که کارها را بصورت پشت سر هم یا بلدوزری انجام دهید.

همیشه از کارهای کوچکتر شروع کنید و کم کم به سراغ کارهای سخت تر بروید. این قانون همیشه و در همه زمان قابل اجرا نیست ولی برای شروع حرکت به سوی اهداف بزرگتر همیشه جواب داده است.

مثلا برای شروع، اول لباس هایی که باید در جلسه امروز عصر بپوشید را از کمد بیرون آورده وآنها را آماده کنید. می توان در ابتدا از میز کار شروع کرد و آن را کاملا مرتب کرد. بعد به سراغ کامپیوتر شخصی خود رفته و قبوض محل کار یا محل سکونت را پرداخت کنید. سپس به سراغ دفتر کارتان  بروید  و سه قرار ملاقاتی که در چند روز آینده دارید را مورد بررسی قرار داده و آنها را تایید کنید و در آخر یک لیست خرید از اقلامی که به آنها نیاز دارید بنویسید تا از بیرون تهیه نمایید.

 

  • قانون رضایت از خود

اولین وظیفه شما این است که کشف کنید از چه کارهایی لذت می برید و انجام چه کارهایی به شما انرژی و احساس رضایت مندی می دهند.

انجام کار مورد علاقه منجر به این می شود که شما احساس کنیدکار نمی کنید، بلکه زندگی می کنید. این نوع فعالیت در شما حس خوبی ایجاد می کند که باعث بالا رفتن توان فکری و جسمی شما در حین کار می شود. در این حالت شما نه تنها خسته نمی شوید بلکه انرژی کافی برای انجام بقیه امور مربوط زندگی شخصی خود را نیز دارید.

  • قانون جاده سبز

حرکت جهت دار به سوی هدفی معین، کار آسانی نیست و نیاز به مسیری مشخص و نقشه ای قابل درک دارد. این یعنی باید در این راه تمرین کنید. چک لیستی تهیه کنید با این موضوعات:

– برای رسیدن به هدف، مرحله تعریف کنید و به وضوح مشخص کنید در هر مرحله چه خواسته هایی از خود دارید.

– برای رسیدن به هدف خود زمان مشخصی تعریف کنید تا مجبور باشید همیشه به سررسید خود نگاهی بیاندازید.

– لیستی از افرادی که می توانند به شما در رسیدن به این هدف کمک کنند تهیه کنید. 

– اولویت بندی فعالیت ها یکی دیگر از کارهای مهم شما در این مسیر سبز می باشد. این که هر کار با چه تقدم یا تاخری انجام شود بسیار مهم است.

  • قانون صداقت در زندگی

صداقت، سرچشمه اصلی تمام ثروتها، موفقیت ها و کامیابی ها در زندگی شماست. شهرت شما در صداقت را می توان ارزشمند ترین صفت شما در زندگی نام برد.

صداقت درونی: یعنی ذات شما، یعنی با خود صادق باشید و به خود دروغ نگویید.

صداقت بیرونی: یعنی با دیگران با درستکاری رفتار کنید و حسن نیت خود را به دیگران اثبات کنید.

نحوه صحبت کردن شما نوعی برقراری ارتباط با دیگران است که می تواند صحت گفتار شما را به اثبات برساند.

شخصیت شما نمایانگر میزان صداقتی است که در کردار و گفتار خود دارید، پس هرگز کاری نکنید یا حرفی نزنید که به آن اعتماد و اطمینان ندارید.

 

چرا  ما بعد از چند بار اشتباه کردن و شکست خوردن در کاری از آن کار دست می کشیم؟ دلیلش خیلی واضح و روشن است. زیرا می خواهیم خود را تنبیه کنیم. در حالی که این روش بسیار اشتباه است زیرا فقط به اندوه درونمان اضافه می کند و زمانی را که باید صرف اندیشیدن به دلایل این شکست گردد را از دست می دهیم. پس این عادت  بد را از خود دور کنیم و خود را مورد ملامت و سرزنش قرار ندهیم.

برای عضویت در کانال تلگرام و دریافت مطالب جذاب و بروز حوزه مدیریت، بازاریابی و برندینگ کلیک کنید.

 

Visits: 698