8 راهکار مدیریتی و تقسیم بندی درست زمان برای زندگی شخصی و زندگی کاری!
دسته بندی: مدیریت

8 راهکار مدیریتی و تقسیم بندی درست زمان برای زندگی شخصی و زندگی کاری!

زمان با ارزش ترین منبعی است که در اختیار دارید. در این مقاله خواهید دید که مدیران موفق چگونه به طرز هوشمندانه ای از این راه کارها بهره برده اند.

زمان ارزشمندترین و کمیاب ترین منبعی است که به طور یکسان در اختیار همه قرار دارد و فرق بین موفقیت و شکست، مدیریت کارآمد و درست زمان است. مشاوران برجسته در حوزه های مختلف کاری درباره اینکه چگونه آن ها از روزشان برای کسب و کار موفق و زندگی شخصیشان استفاده مفید می‌کنند، نکاتی را به اشتراک گذاشته اند.

1. موافقت همه را در اولویت بندی هایتان به دست آورید.

برای کنترل و به حداکثر رساندن زمان خود– و برای گنجاندن هر فرصتی در آن–  باید درک درستی از زمانی که در اختیار دارید داشته باشید. زمان خود را به درستی کنترل کنید و به دیگران اجازه این کار را ندهید. نظر خانواده، دوستان، همکاران و کارکنان را در مورد مهمترین اولویت ها جویا شوید و همه را به یک توافق مشترک برسانید. در غیر این صورت، آن ها شما را به مسیرهای متفاوتی هدایت می‌کنند. اگر می‌خواهید کاری را انجام دهید پس خودتان هم به بهترین نحو می‌توانید زمانتان را کنترل کنید.

گرانت کاردون، متخصص فروش که امپراتوری املاک و مستغلات 750 میلیون دلاری را در اختیار دارد و یکی از  نویسندگان پر مخاطب نیویورک تایمز است بیان کرده که، من قبل از طلوع آفتاب بیدار می‌شوم و در تمام طول روز مشغول کارکردن هستم. با در اختیار داشتن زمان هم می‌توانید روی آن سرمایه گذاری کنید و هم می‌توانید آن را هدر دهید، به همین خاطر است که اصلا دوست ندارم در تقویمم جای خالی و بدون کاری را داشته باشم. من زمانم را صرف خودم، خانوادم و کارم می‌کنم و تمام روز را به نوشتن اهداف، کار کردن در بیرون از خانه، گذران زمان با فرزندان و همسرم و زمان بندی جلسه ملاقات ها و تماس هایم اختصاص می‌دهم. من صرفا برای سرگرم شدن یا اینکه مشغولیت داشته باشم کار نمی‌کنم، من فعالیت هایی را در جهت کارآمدتر بودن خودم انجام می‌دهم و زندگی ام را در راستای اهدف و آرزوهایم زندگی می‌کنم.

2. یک تقویم خوب داشته باشید.

بنابر گفته اسکات شینمن، رئیس شرکت Getac North America و فردی که به این شرکت کمک کرد تا یکی از بزرگترین تولید کنندگان لپ تاپ و نوت بوک در جهان شود؛ در اختیار داشتن یک تقویم خوب یک کلید مثبت به شمار می‌آید. شما باید تقویمی را داشته باشید که با توجه به شیوه زندگی‌تان اطلاعات روزانه را پردازش کند. برنامه Fantastical این کار را برای من انجام می دهد، زیرا این تقویم ترکیبی از جلسات و کارهای روزمره مرا در خود جای داده است.

در حالی که معمولا روزانه 20 مورد کاری را برای خودم یادداشت و یادآوری می‌کنم، اما فقط زمان این را دارم که به دو فعالیت بزرگ در روز رسیدگی کنم. هدف من این است که به دقت بر روی آن ها متمرکز بمانم و مطمئن شوم که کارها نیمه کاره رها نشوند و به سرانجام برسند. بهترین زمان های من روزهایی اند که موفق می‌شوم ساعت 6:30 به باشگاه ورزشی بروم، اگر روز را به بخش ها متفاوتی تقسیم کنیم، دست کم یک کار برای سلامتی ام انجام می‌دهم.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

3. زمانی که مغزتان در اوج کارایی است روز خود را بسازید.

ناتالی الیس، برنده چند سری متوالی جایزه کارآفرینی و مدیر عامل شرکت BossBabe می‌گوید، سلامت مغزم، همه چیز من است. زمانی که مغز و فکرم مولد می‌شوند و به اوج کارآیی خود می‌رسند، نقطه شروع من همان جا است. این همان چیزیست که به من کمک می‌کند که چگونه روزم را بسازم و نقش تعیین کننده ای در تغذیه من دارد و همچنین سبک زندگی ام را  تغییر می‌دهد. من تمام تصمیمات مهم زندگی ام را در اولین ساعات روز می‌گیرم زمانی که در بهترین حالت خود هستم.

من به قرار ملاقات هایی که خیلی ضروری نیستند و باعث هدر رفت ساعاتی که من در تقویمم برای کارهای ضروری تر برنامه ریزی کردم جواب منفی می‌دهم. کارکردن، برعکس کار داشتن امری بسیار حیاتی و ضروری است و شما باید از انجام آن هدف و منظور خاصی داشته باشید.

4. ” فقط یک چیز” را شناسایی کنید.

توماس لو مگور، در سن چهار سالگی پدرش ازدواج مجدد کرد و به همین خاطر در سنین کودکی روحش به شدت آسیب دید، وی اکنون بنیانگذار و مدیر عامل شرکت بازاریابی الکترونیک و یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Integrity.one است. به گفته توماس، هر یک دقیقه مهم و حیاتی ست، بنابراین اولویت های مهم خود را در زندگی شناسایی کنید آن وقت است که به نتایج مطلوب و دلخواه می‌رسید. من هر روز از خودم می‌پرسم، ” آن یک کاری که من می‌توانم انجام دهم تا به جلو حرکت کنم چیست؟ چیزی که بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد، ارزش بلند مدت ایجاد کند و همه چیز را ساده تر کند چیست؟” و اغلب هم به سرعت به نتیجه نمی‌رسم. بنابراین من برای تمام آن ها در تقویمم برنامه ریزی می‌کنم.

از ساعت 8 تا 10 صبح، من بر روی برنامه هایی در راستای پیشرفت شرکتم تمرکز می‌کنم. سپس در هر نقطه از زندگی شخصی ام یک چیز را شناسایی کرده ام و از آنها یک عادت ساخته ام. برای ارتباط با خدا به عبادت می‌پردازم. برای سلامتی ام، می‌دوم و یا به باشگاه می‌روم، و یا ماساژ درمانی می‌کنم و همین که با فرزندانم بازی می‌کنم و آن ها می‌خندانم بهترین اوقات من است.

5. فرصت ها و عملکردها را از هم جدا کنید.

شاران شریاتاسا، سرمایه گذار و مدیر عامل شرکت Kingston Lane می‌گوید هر مدیر اجرایی و کارآفرین که مربی گری آن ها آرزویم بوده است از من می‌خواستن که به آن ها یاد دهم که چگونه زمان بیشتری داشته باشند. من به آن ها پیشنهاد کردم که یک سیستم سودآور شخصی را نصب کنند که من سال هاست از آن استفاده می‌کنم، برنامه ای که صدها میلیون دلار برای شرکت های ما درآمد ایجاد کرده است. ما روزهایمان را به دو بخش ساده تقسیم بندی کرده ایم: تصمیم گیری های صبح گاهی برای تعیین فرصت ها (میزان رشد، فروش، اعتبار و نفوذ پذیری) و بعد از ظهرها را به عمل به آن ها اختصاص داده ایم (تحویل کالاها، پیگیری کارها، خوشحال کردن دیگران). آسان ترین راه این است که با این روش کارهای روزانه خود را تقسیم بندی کنید.

این ایجادسازی یک ترکیب خوب و بی نقص از فرصت های جدید برای رشد و پیشرفت است در حالی که تعهدات ما را هم نسبت به انجام کارهایمان حفظ می‌کند. البته، روزهایی هم بوده اند که خارج از این برنامه ریزی سپری شده اند، اما اگر شما می‌خواهید این کار را به صورت “پیش فرض” انجام دهید، ممکن است که این کار بلافاصله تبدیل به روند پول زایی در زندگیتان نشود و برای هر روزتان اتفاق نیفتد.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

6. بر روی فعالیت های سودآور تمرکز کنید.

در درجه اول ایجاد تعادل بین کار و زندگی را فراموش کنید. هر کارآفرین موفقی که تا بحال دیده ام تمام زمان خود را در زندگی اش به انجام کسب و کار و رسیدن به اهدافش اختصاص داده. آن‌ها کار و زندگیشان را باهم ادغام کرده اند، به این معنا که کارشان همان زندگی شان است و زندگیشان همان کارشان است. شما باید در این سفر تمام چیزهایی را که عاشقش هستید به همراه داشته باشید، اینها همه نظرات بیلی ژین شاو سوم، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Billy Gene Is Marketing، یکی از تاثیر گذارترین بازاریابی آنلاین، مربیان و شاغلان این عرصه در جهان است .

به عنوان یک مدیر عامل من زمانم را به شدت هوشمندانه بر روی فعالیت های سودآور مدیریت می‌کنم. زمانی که من در حال ساخت یک ویدیو تبلیغاتی برای دستیابی به میلیون ها نفر هستم و یا دوره های آموزشی آن لاین را در مقابل دیدگان هزاران نفر برگزار می‌کنم متوجه شدم که این نوع بازاریابی بیشترین درآمد زایی را به همراه دارد. من معمولی کارهای شخصی ام را به خارج از بازه زمانی فعالیت های کاریم محول می‌کنم زیرا ارزش این فرصت ها بسیار گران و با قیمت هستند.

7. جا به جایی انجام کارها.

Gail Corder Fischer، معاون اجرایی Fischer & Company، یکی از شرکت های پیشرو در زمینه املاک و مستغلات شرکت های بزرگ است که مشاوره، کارگزاری و راه حل های تکنولوژیکی را ارایه می دهد. گیل کوردر بیان می‌کند که من سه چیز را درباره زمان می‌دانم: اول اینکه زمان هیچ وقت متوقف نمی‌شود. دوم اینکه زمان تنها چیزیست که ما هیچ کنترلی روی آن نداریم و تنها چیزی را که می‌توانیم در این رابطه کنترل کنیم این است که چگونه آن را سپری کنیم و سوم اینکه ما هیچ وقت به نبودن زمان فکر نمی‌کنم چون همیشه آن را در اختیار داریم. من زمانم را با انجام کارهایی می‌گذرانم که به من کمک می‌کنند تا بهترین عملکردم را ارایه دهم. من روزم را با انجام کارهای خیلی دقیق شروع می‌کنم. اخبار می بینم و روزنامه می‌خوانم و درباره کسب و کارم مطالعه می‌کنم.

مانند اکثر شماها، در لیست کاری ام کارهای انجام نشده بیشتر از کارهای انجام شده هستند. من کارهایی را که دوست دارم انجام می‌دهم و هیچ وقت مسوولیت انجام آن ها را به کس دیگری واگذار نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم که خودم آنها را انجام دهم و یادگرفته ام که هرآن چیزی را که باعث می‌شود تا بهترین استفاده را از زمانم نکنم کنار بگذارم و این یک بازی عوض بدل است. این کار باعث انجام کارهای بعدی می‌شود. اگر شما در جایگاه مدیریتی قرار دارید، وظیفه شماست که به پیشرفت کارکنانتان کمک کنید. بنابراین از واگذاری کارها به افراد دیگر نترسید و آن را بپذیرید. به اعضای تیم تان برای انجام کارها اعتماد کنید.

8. سبک زندگی لب تاپی را بپذیرید

این نوع شیوه زندگی به سبکی اطلاق می‌شود که فرد از قدرت اینترنت برای کسب و کار مجازی و درآمدزایی استفاده می‌کند.

شما باید در یک زمان هم در دسترس اعضای تیمتان باشید و هم در دسترس مشتریانتان. اما همه ما زندگی شخصی هم داریم و مهم است که برای خودمان هم وقت بگذاریم. خوشبختانه، ما در عصر اطلاعات و ارتباطات زندگی می‌کنیم، بنابراین کسانی که قادر به استفاده از “شیوه زندگی لپ تاپی” هستند از این مزیت برخوردارند که کار و زندگی شخصی خود را ترکیب کنند.

جیسون هال، نویسنده، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Five Channels بیان می‌کند که من این سبک از زندگی را برای خودم، خانواده ام و دوستان ایجاد کرده ام. هیچ کس نمی‌تواند ثابت کند که من نمی‌توانم کارهای مهم ام را روی قایق، کنار ساحل و یا درحال جهانگردی انجام دهم. ما مدیر عاملان به تعداد ساعت هایی که در روز کار می‌کنیم دقت نمی‌کنیم. در عوض، تمرکز خود را روی بهره وری در آن ساعت ها و وظایفی که بیشترین بازده را کسب می کنند می‌گذاریم.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

برای دانلود pdf این مقاله جذاب کلیک کنید.

منبع اصلی: https://www.entrepreneur.com/slideshow/322152#

 

 

Visits: 808

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *