درد دل با غیر، بروز رفتارهای هیجانی و افشای اسرار مجموعه | دفتر مشاوره و آموزش مدیریت و کسب و کار امکان
دسته بندی: مدیریت

درد دل با غیر، بروز رفتارهای هیجانی و افشای اسرار مجموعه

لطفاً وقتی هیجانی و یا عصبی هستید با کسی صحبت نکنید، زیرا ممکن است حرفهایی را بزنید که اصلاً در شأن و شئونات شما و طرف مقابلتان نباشد و برای دلجویی نیز وقت یا روی صحبت وجود نداشته باشد.

مدیران احساساتی و گاهی خوش صحبت و پرحرف، در خلال مصاحبت های خویش اسرار سازمانی را فاش می نمایند. تا زمانیکه این اسرار را بازگو نکرده اند، این واقعی تها، اسیر آنهاست امّا مادامیکه در این خصوص با سایرین صحبت هایی نمایند، خود و سازمانشان اسیر رقبا و برخی افراد می شوند. انسانها عموما در حالت های هیجانی به سادگی، آنچه در فکر دارند را بازگو می نمایند و با این کار در اغلب موارد سازمان را به حاشیه برده و عامل خلق مشکل می شوند.

در یک متدولوژی کلی، کم حرفی، رازداری و سکوت برای مدیران، سلاح مهمی محسوب می شود.

مدیران احساساتی به شدت برون گرا هستند و این موضوع فاکتور مثبت و مناسبی برای مدیریت نیست. مدیریت نیازمند شخصیت و روحیه ای درون گراست که کمتر حرف می زند و بیشتر گوش می دهد. این تیپ شخصیتی در زبان بدن یا تُن گفتار نیز هوشمندانه عمل می کند.

برای تهیه کتاب سرطان کسب و کار نوشته دکتر علی شیخ زاده کلیک کنید

مدیران کارآمد، مسائل کاری را در فضاهای غیرکاری و منزل بازگو نمی نمایند و برای هر کلامی فضایی خاص را می طلبند.

این موضوع را هرگز فراموش نفرمایید که هیجانات ناگهانی و بالاخص خوشحالی، باعث می شود بیشتر از قبل صحبت کنید و این ظرفیت زیادی در صحبت کردن، همراه با انتقال هیجانی است که قسمت اعظمی از اسرار شخصی و سازمانی شما را در محیط منتشر می نماید.

Visits: 367

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *