بانکی جهانی با خدماتی محلی
دسته بندی: بازاریابی

بانکی جهانی با خدماتی محلی

در این مقاله قصد داریم نگاهی بیندازیم به یکی از بزرگترین بانک های دنیا با ۶٠ میلیون مشتری و ۶۶٠٠ دفتر در ٨٠ کشور دنیا.

کلمه HSBC مخفف Hongkong and Shanghai Banking Corporation می‏ باشد که در اصل در مارس سال ١٨۶۵ توسط “سرتوماس سوترلند” Sir Thomas Sutherland افتتاح گردید. HSBC دارای ۶٠ میلیون مشتری شخصی و بیش از ٣ میلیون مشتری تجاری می‏باشد. حدود ٣٣۵ هزار کارمند را که به بیش از ١٠٠ زبان سخن می‏گویند، استخدام نموده است. در سال ٢٠١٢، کل دارایی آن برابر با ٠٢/١۴ ترلیون دلار و نیز درآمد آن ۶٠/٧۵ بیلیون دلار برآورد گردید. همچنین در برترین برندهای سال ٢٠١٣ توسط شرکت اینتربرند و نیز ارزشمندترین برندهای جهانی توسط مجله فوربز  در ردیف ٣٢ قرار گرفت.

این بانک در یکی از جزیره‏ ها‏ی چین در اوایل سال ١٨۶٠ شکل گرفت و آغاز به کار کرد. در آن زمان اکثر نقل و انتقالات ارزی، توسط بانک‏های محلی و نیز بانک‏های تخصصی انجام می‏گرفت.HSBC در ٣ مارس سال ١٨۶۵ توسط توماس سوترلند شعبه‏ای در هنگ کنگ تاسیس کرد. در سال ١٨۶۶ شعبه‏ای از این بانک در یوکوهاما و به منظور ارائه خدمات مشاوره بانکی افتتاح گردید. در سال ١٨٨٨ اولین بانکی بود که در تایلند افتتاح شد و در سال‏ ١٩٠٠، تعدادی شعبه از این بانک در آسیا افتتاح گردید و به همین ترتیب در کشورهایی همچون: هند(١٨۶٧)، فلیپین (١٨٧۵)، سنگاپور(١٨٧٧)، مالزی، میانمار، سریلانکا و ویتنام.

گروه شرکت‏های سهامی عام HSBC در سال ١٩٩١، توسط شرکت بانکداری هنگ کنگ و شانگهای (The Hongkong and Shanghai Banking Cooperation ) با خرید بانک میدلند (Midland Bank) در انگلستان و به عنوان شرکت مادر شرکت بانکداری  هنگ کنگ و شانگهای تاسیس گردید و در سال ١٩٩٣ دفتر مرکزی HSBC از هنگ کنگ به انگلستان نقل مکان یافت.

جالب است بدانید که این بانک به عنوان بزرگ‏ترین بانک در انگلستان و هنگ‏ کنگ به شمار می‏ آید و حتی پول کشور هنگ‏کنگ توسط این بانک و با آرم آن به چاپ می‏رسد.

credit-crunch-fails-to-wipe-out-hsbc-profit-80089872-58a2f86c41aeb

HSBC-بانکی محلی و جهانی

عبارت تبلیغاتی “بانک محلی جهانی” برای برند HSBC  بی‏معنی نیست، چرا که با خرید بانک‏های محلی در کشورهای هدف خود، توانسته است به یک بانک محلی برای مردم آن کشورها تبدیل شود. در ادامه لیست بانک‏های محلی که در مالکیت HSBC هستند را ملاحظه می‏کنید.

آمریکای لاتین:

HSBC Mexico SA

HSBC Bank Brazil SA

HSBC Bank Argentina SA

آسیا اقیانوسیه:

The Hongkong and Shanghai Banking Corporation Ltd

Hang Seng Bank Ltd

HSBC Bank Malaysia Berhad

خاورمیانه:

HSBC Bank Middle East Ltd

HSBC Bank Egypt SAE

The Saudi British Bank

آمریکا شمالی:

HSBC Bank USA Inc

HSBC Finance Corporation

HSBC Bank Canada

اروپا:

HSBC Bank PLC

HSBC France

HSBC Trinkaus und Burkhardt AG

HSBC Private Bank (UK) Ltd

 

جنگ جهانی

پس از جنگ جهانی دوم، HSBC تصمیم گرفت تا به بازار آسیا وارد شود. جریان سیاسی به وجود آمده شرایط را برای حضور در چین مشکل ساخته بود و در آسیای جنوب شرقی نیز، رقبای بزرگ‏تری از کشورهای فرانسه و آلمان به میدان آمدند.

در جنگ جهانی دوم، بسیاری از پرسنل بانک در اروپا به اسارت در آمدند به طوری‏که مدیر آن زمان بانک و جانشین وی در زمان اسارت در هنگ کنگ از دنیا رفتند.

در سال ١٩۴١، آرتور مورس (Arthur Morse) به سمت مدیریت کمیته مشاوره بانک لندن درآمد و ٢ سال بعد، مورس به دو سمت یعنی مدیریت و مدیریت ارشد منصوب شد.

پس از جنگ جهانی دوم، HSBC توانست در ژوئن سال ١٩۴۶ دفتر مرکزی خود در هنگ کنگ را دوباره برپا نماید. در آن زمان این بانک نقش بسیار عمده‏ای در بازسازی هنگ کنگ پس از جنگ جهانی ایفا نمود.

تغییرات به وجود آمده در اقتصاد کشورها پس از جنگ جهانی و نیز بسته شدن شعبات این بانک در کشور چین، مدیران بانک را بر این داشت تا برای جلوگیری از مشکلات، چاره‏اندیشی کنند. آنان اقدام به خرید بانک‏هایی در مناطق گوناگون دنیا نمودند؛ به عنوان مثال در کالیفرنیا، British Bank of the Middle East ، و در سال ١٩۵٩ بانک مرکانتایل در بمبئی (Mercantile Bank) توسط این بانک خریداری گردید.

بانک مرکانتایل یکی از بانک‏های قدیمی هند بود که در سال ١٨۵٣ در بمبئی تاسیس گردید و زمانی‏ که در سال ١٩۵٩ در مالکیت بانک شانگهای و هنگ کنگ درآمد، ٣۵ شعبه از آن در هند و مالزی افتتاح گردید. و در سال ١٩۶۶ دفتر مرکزی آن از بمبئی به هنگ کنگ انتقال داده شد. یکی دیگر از بانک‏هایی که بانک شانگهای و هنگ کنگ کنترل سرمایه آن را به دست گرفت، بانک محلی هانگ سنگ (Hang Seng Bank) در  هنگ کنگ بود که در سال ١٩٣٣ تاسیس شده بود.

گسترش سلطه بانک شانگهای و هنگ کنگ هر ساله روبه گسترش بود و توانست در اکثر مناطق و کشورها با خریداری بانک‏های محلی و یا افتتاح شعبات خود، وارد بازار آن کشورها شود. و حتی در استرالیا و نیوزلند نیز وارد شد و در سال ١٩٩۴، اولین بانک خارجی محسوب می‏شد که در مالزی مشغول به کار بود و نام Hongkong Bank Malaysia Berhad را برای خود برگزید.

با این حال از همان ابتدای شکل‏گیری تا به امروز، این بانک حضور خود را در چین،  به وسیله افتتاح شعبات گوناگون در شهرهای اصلی چین و خرید سهام شرکت‏ها و بانک‏های مهم این کشور، بسیار گسترش داده است. برای نمونه در سال ٢٠٠٢، ٨ درصد از سهام بانک‏های شانگهای (Bank of Shanghai) و نیز ١٠ درصد از سهام بزرگترین شرکت بیمه چین یعنی پینگ آن (Ping An Insurance co) در دست بانک HSBC بود.

هند و چین دو کشوری هستند که، HSBC در آنان حضور بسیار فعال و گسترده‏ای دارد. در عین حال، HSBC از ورود به بازار کشورهای دیگر نیز باز نمانده است. در سال ٢٠٠٨ سهم عمده‏ای از بانکی در اندونزی و بانک چینی در تایوان را خریداری نمود و حتی شعبه‏ای محلی را نیز در ویتنام افتتاح نمود.

larger-16-hsbc-logo-building-corp-hdqtrs1

وفاداری HSBC  به زادگاهش

با این حال بانک شانگهای و هنگ کنگ، وفاداری و تعهد خود به کشور اصلیشان یعنی هنگ کنگ را نیز به عنوان یکی از اهداف اصلی استراتژیک خود حفظ نمود. دفتر مرکزی آن در هنگ‏کنگ توسط یکی از معماران و طراحان خبره آن زمان، یعنی نورمن فاستر (Sir Norman Foster) ساخته شد و در سال ١٩٨۶ بازگشایی گردید. تا سال ٢٠١٠، این بانک بیش از ٣٠٠ دستگاه خودپرداز (ATM) و خدمات بانکداری اینترنتی در هنگ کنگ ایجاد نمود و به عنوان بزرگ‏ترین بانک در کشور هنگ کنگ مطرح است.

 

ورود HSBC  به اروپا  و تاریخچه بانک میدلند

 HSBC        ورود خود به اروپا را در سال ١٨۶۵ با افتتاح شعبه‏ای از بانک خود، در لندن آغاز نمود. در سال ١٩٩٢، بانک میدلند (Midland Bank plc) توسط HSBC خریداری شد و این آغازی بود جهت حضورش در اروپا و همچنین در سال ٢٠٠٠، بانک Credit Commercial de France S.A. نیز در مالکیت HSBC قرار گرفت.

بانک میدلند توسط چارلز گیچ  (Charles Geach) در آگوست سال ١٨٣۶ در بیرمنگهام  انگستان تاسیس گردید.

این بانک شروع به گسترش فعالیت خود در انگلستان نمود، به طوری‏که در سال ١٨٩١ سنترال بانک لندن (Central Bank of Landon) و نیز در سال ١٨٩٨ سیتی بانک (City Bank) در مالکیت این بانک قرار گرفتند.

در سال ١٩١٨ با سپرده‏ای معادل ٣٣۵ میلیون پوند به عنوان بزرگ‏ترین بانک دنیا انتخاب گردید. یکی از کسانی که در موفقیت‏های بانک میدلند تاثیر به سزایی داشت ادوارد هولدن (Edward Holden) بود که از سال ١٨٩٨ الی ١٩٠٨ مدیر عامل و از سال ١٩٠٨ تا ١٩١٩ یعنی تا زمان مرگش به عنوان رئیس و مدیرعامل میدلند به حساب می‏آمد. او همچنین تجارت خارجی بانک میدلند را نیز راه اندازی نمود و در آن زمان، بانک میدلند تنها بانک در انگلستان به شمار می‏آمد که در قسمت ارزی با ۶۵٠ بانک خارجی در مناطق گوناگون دنیا در ارتباط بود.

همچنین پس از جنگ جهانی، بانک میدلند با ارائه نوآوری‏هایی در زمینه بانکداری، توانست جایگاه خود را ثبات بیشتری بخشد. به عنوان مثال از سال ١٩۵٨ اقدام به ارائه وام‏های شخصی و نیز حساب چک‏های شخصی به مشتریانش نمود. بانک میدلند نیز در کسب و کار و گسترش حیطه  خود مانند HSBC عمل می‏نمود و با خرید بانک‏ها و شرکت‏های مالی بزرگ در کشورهای مختلفی همچون، آمریکا، آلمان و سوئیس سلطه خود را گسترش می‏داد.

در سال ١٩٨٧، ٩/١۴ درصد از سهام بانک میدلند توسط بانک شانگهای و هنگ کنگ خریداری گردید. این دو بانک توانستند در زمان شراکت خود به موفقیت‏های عظیمی دست یابند. یکی از بزرگ‏ترین و مهم‏ترین موفقیت‏های آنان، سیستم First Direct بود که پیشگام در زمینه تلفن بانک و ارائه خدمات به تک تک مشتریان در ٢۴ ساعت و ٣۶۵ روز بود. هم اکنون این سیستم، بانکداری اینترنتی را نیز به بیش از یک میلیون مشتری ارائه می‏دهد. در سال ١٩٩٢، بانک میدلند به طور کامل در مالکیت HSBC درآمد که این مالکیت یکی از بزرگ‏ترین اتفاقات در تاریخ بانکداری به حساب می‏آید. بانک میدلند بعدها به نام HSBC لندن تغییر نام یافت.

 

ویدئو آموزشی رایگان (بانک به عنوان شریک تجاری)

 

حضور پررنگ HSBC در هند

       کشور هند نیز از کشورهایی است که HSBC گسترش و پیشرفت فراوانی در آن داشت. در سال ٢٠٠١، اولین شعبه بانک HSBC در پونا (Pune) افتتاح گردید که هر ٣۶۵ روز در سال باز و در حال ارائه خدمات بانکی به مشتریانش بود و در همان سال HSBC توانست وارد بازار بیمه هند شود.

HSBC      برای کاهش هزینه‏های خود در خصوص ارائه خدمات به مشتریان در کشورهای توسعه یافته، دست به اقدام جالبی زده است. این بانک واحدهایی همچون پردازش داده و خدمات مشتریان خود را در شهرهای مختلف هند برپا ساخته است. در حال حاضر ١٠ مرکز سرویس‏دهی HSBC از مجموع ٢١ مرکز آن، در هند قرار دارند و زمانی‏که مشتریان بانک از سراسر دنیا با آن تماس می‏گیرند، در بسیاری از مواقع به مراکز آن در هند متصل می‏شوند.

ایجاد هر یک از مراکز سرویس دهی برای بانک HSBC، هزینه‏ای معادل ٢٠ تا ٣٠ میلیون دلار را در بر دارد ولی با این راهکار مبتکرانه خود، این بانک توانسته در هر تغییر محل شغلی پرسنل، یعنی انتقال امور به دفاتری همچون کشور هند، هزینه‏ای معادل ٠٠٠/٢٠ دلار صرفه‏جویی نماید.

 

HSBC در خاورمیانه

       با خرید بریتیش بانک خاورمیانه (British Bank of the Middle East) در سال ١٩۵٩، HSBC  وارد یکی از بازارهای پر رشد یعنی خاورمیانه شد. بانک HSBC در ایران با نام امپریال بانک پرشیا (Imperial Bank of Persia) در سال ١٨٨٩ توسط بارون جولیس دی رویتر (Baron Julius de Reuter) در تهران فعالیت خود را آغاز نمود. بر خلاف دیگر شعبات خارجی HSBC، شعبه ایران لقب Royal Charter را نیز از دولت انگلستان دریافت نمود.

امپریال بانک پرشیا، در سال‏های بین ١٨٩٠ تا ١٨٩٣، هفت شعبه در شهرهای مختلف ایران تاسیس نمود و گسترش چشم‏گیری در ایران داشت به طوریکه تا سال ١٩٢٠، ٢۶ شعبه از این بانک در ایران دایر شده بود. در سال ١٩٣۵،  زمانی که نام کشور از پرشیا به ایران تغییر یافت، نام بانک نیز از امپریال بانک پرشیا به امپریال بانک ایران تغییر کرد.

HSBC      همچنین در دیگر کشورهای خاورمیانه نیز حضور یافت. به عنوان مثال: کویت (١٩۴٢)، بحرین (١٩۴۴)، دبی (١٩۴۶)، مسقط (١٩۴٨)، بیروت (١٩۴۶)، دمشق (١٩۴٧) و عمان (١٩۴٩) همچنین عربستان، لبنان، شارجه، قطر، تونس، مراکش و ابوظبی.

در سال ١٩۵٢، HSBC از ایران خارج ولی مجدداً در سال ١٩۵٩ به ایران بازگشت ولی حضورش خیلی طولانی نبود و در سال ١٩٧٩ با ملی شدن بانک‏ها در ایران، از این کشور خارج شد.

ملی شدن بانک‏ها در دیگر کشورهای خاورمیانه نیز باعث بسته شدن شعب HSBC گردید. به عنوان مثال در کشورهای سوریه، عراق و لبنان، بانک HSBC به حضورش پایان داد. و نام شعبات بانک HSBC به The British Bank of Middle East تغییر نام یافت که سرانجام در سال ١٩٩٩ نام آن به HSBC Bank Middle East  تغییر کرد.

در سال ١٩٨٢، ۴٠ درصد از سهام بانک مصری هنگ کنگ (The Hongkong Egyptian Bank) در مصر، در تملک HSBC بود تا سال ٢٠٠١ که این مالکیت به ٩٠ درصد رسید و نامش HSBC Bank Egypt S.A.E شد.

 

 

دلایل اصلی موفقیت برند HSBC

١-  بانک هنگ گنک و شانگهای، از همان ابتدای شکل‏گیری آن تا زمانی‏که نامش به HSBC تغییر نام یافت، با خرید سهام بانک‏ها و موسسات مالی و اعتباری مهم در اقصی نقاط دنیا، توانست سلطه خود را درجای جای کره زمین گسترش دهد. روش کاری و استراتژی اصلی آن از همان ابتدای شکل‏گیری به این صورت بود که ابتدا چند درصد از سهام بانک‏ها و موسسات مالی و اعتباری با قدمت دیرینه و حائز اهمیت را در کشورهای مقصد خود خریداری می‏نمود و سپس با در اختیار گرفتن مالکیت تام این بانک‏ها در مرحله بعدی، تمامی آن‏ها را به صورت یکپارچه و با یک برند واحد با نام HSBC برای خدمات رسانی بانکی به تمامی مردم جهان معرفی می‏نمود و با استراتژی خود توانست در ذهن مردم دنیا به عنوان یک برند بانک محلی که شهرت و گستره سرویس دهی آن جهانی است، مطرح شود.

اما با وجود اینکه حیطه خدمت رسانی و حضور خود را در تمامی کشورها و مناطق گسترش داد، اما همیشه به محل اصلی تولدش وفادار ماند و در سال ٢٠٠۵، جشن ١۴٠ سالگی خود را در کشور چین برگزار نمود.

٢ – این برند در عین حال که یک بانک جهانی می باشد ولی چگونگی ارائه خدمات به مشتریانش همانند یک بانک محلی است و مشتریان کاملا  احساس آرامش می کنند.

٣ – ارائه خدمات متنوع ، گسترده و مرتبط با نیازهای مشتریانش شامل: خدمات بانکداری شخصی، بانکداری خصوصی، بانکداری تجاری و سرمایه گذاری

 

اعضای عمده و شاخص گروه HSBC

 

نام فعلی/ نام بانک در زمان ورود به گروه HSBC محل سال تاسیس سال پیوستن به HSBC
The Hong Kong and Shanghai Banking Corporation Limited/

Hongkong and Shanghai Banking Company Limited

هنگ گنک 1865 1865
HSBC Bank Middle East Limited /The British Bank of the Middle East لندن 1889 1959
Hang Seng Bank Limited/ Hang Seng Bank Limited هنگ کنگ 1933 1965
The Saudi British Bank / The Saudi British Bank ریاض 1978 1978
HSBC Bank USA /Marine Midland Bank N.A. بوفالو 1850 1980
HSBC Bank Canada/ Hong Kong Bank of Canada ونکوور 1981 1981
HSBC Bank Egypt S.A.E/ Hong Kong Egyptian Bank S.A.E. قاهره 1982 1982
HSBC Bank Australia Limited

Hong Kong Bank of Australia Limited

سیدنی 1986 1986
HSBC Bank PLC /Midland Bank PLC بیرمنگهام 1836 1992
HSBC Trinkaus & Burkhardt AG

Trinkaus & Burkhardt KGaA

دوسلدوف 1785 1992
HSBC Guyerzeller Bank AG /Bank Guyerzeller AG زوریخ 1894 1992
HSBC Bank Malaysia Berhad/ Hong Kong Bank Malaysia Berhad کوالالامپور 1994 1994
HSBC Bank Brasil S.A.- Banco Multiplo/

Banco Bamerindus do BRASIL S.A.

کوریتبا 1952 1997
HSBC Bank Argentina S.A. Banco Roberts S.A. بوینس آیرس 1903 1997
HSBC Bank USA/ Republic New York Corporation نیویورک 1966 1999
HSBC Republic Bank SA/ Republic National Bank of New York SA ژنو 1988 1999
HSBC Bank Malta plc/Mid- Med Bank P.L.C مالتا 1882 1999
HSBC France /Credit Commercial de France S.A. پاریس 1894 2000
HSBC Bank A.S. /Demirbank TAS استانبول 1953 2001
HSBC Mexico S.A. /Grupo Financiero Bital مکزیک 1941 2002
The Bank of Bermuda Limited/ The Bank of Bermuda Limited همیلتون 1889 2004
HSBC Bank (Panama) S.A./Grupo Banistmo S.A. پاناما 1984 2006
HSBC China Company Limited / HSBC China Company Limited شانگهای 2007 2007

 

برخی خدمات بانکداری ارائه شده توسط بانک HSBC

١-  بانکداری خصوصی

بانکداری خصوصی در HSBC نیز یکی دیگر از خدمات مالی است که این بانک به خانواده‏های سراسر دنیا ارائه می‏دهد. در حال حاضر بیش از ۶٠ مرکز از این بانک، ارائه دهنده خدمات بانکداری خصوصی می‏باشند که مراکز اصلی این دفاتر در میامی، نیوریک، لندن، ژنو و هنگ کنگ قرار دارد.

 

٢-  خدمات مالی برتر

یکی دیگر از خدمات مالی که توسط گروه HSBC ارائه می‏شود (HSBC Premier) نام دارد. این خدمات برتر مالی، بسته به هر کشوری متفاوت می‏باشد ولی به طور کلی باید حداقل صد هزار دلار در حساب بانکی مشتری موجود ‏باشد.

مشتریانی که از خدمات خاص و برتر استفاده می‏کنند، به طور اختصاصی دارای یک مدیر ارتباطات اختصاصی بانکی بوده و ٢۴ ساعته با مراکز تلفن بانک در ارتباط می‏باشند و نیز می‏توانند از خدمات بانکداری رایگان و نیز نرخ‏های ممتاز بانکی بهره گیرند.

در خصوص مشتریان Premier، این بانک خدمات گوناگون و جالبی را به این مشتریان خاص و ویژه خود ارائه می‏دهد. به عنوان مثال  از یک آوریل الی ٣٠ ژوئن ٢٠١١ مشتریانی که دارای مستر کارت پریمیر HSBC (HSBC Premier World Mastercard) بودند، می‏توانستند در فرودگاه بین‏المللی جان اف کندی (JFK International Airport) در ترمینال یک، از قسمت چک امنیتی مربوط به VIP عبور کنند.

در ترمینال یک این فرودگاه، ٣ ورودی برای مسافران First Class، Business Class و VIP می‏باشد که به منظور قابل شناسایی بودن مشتریان خاص HSBC، یک علامت امنیتی زرد در بالای ورودی VIP قرار دادند و نیز پرسنل امنیتی فرودگاه در قسمت های مختلف فرودگاه جهت راهنمایی به مشتریان HSBC قرار گرفتند.

 

٣-  خط مستقیم HSBC ( HSBC Direct)

این سرویس یک خط تلفن آنلاین می‏باشد که مشتریان HSBC را در زمینه رهن مستقلات، حساب‏های بانکی و سپرده‏ها راهنمایی می‏کند. این سیستم ابتدا در سال ٢٠٠۵ در شعبات این بانک در آمریکا راه اندازی گردید و در حال حاضر در کشورهایی همچون انگلستان، تایوان، کانادا، کره جنوبی و فرانسه نیز وجود دارد.

<> on June 12, 2013 in Sydney, Australia.

 

لوگوی HSBC

لوگوی HSBC یک شش ضلعی است که توسط بانک هنگ گنک و شانگهای در سال ١٩٨٣ تصویب گردید و استفاده از ٢ مثلث سفید در داخل آن به این دلیل است که کل لوگو به ظاهر یک ساعت شنی به نظر می‏آید و همچنین به دلیل ملیت موسس آن، طراحی لوگو بر اساس شکل ظاهری صلیب اندروی مقدس می‏باشد. این لوگو توسط گرافیستی به نام “هنری اشتانیر” طراحی گردید.

 

گروه مشتریان در HSBC

بانک HSBC ، کسب و کار خود را به چهار گروه متفاوت تقسیم نموده است:

– خدمات مالی شخصی

– بانکداری تجاری

– بانکداری و بازارهای جهانی

– بانکداری خصوصی

 

حضور فعال HSBC در فرودگاه‏های بین ‏المللی

       یکی از محل‏هایی که تبلیغات و لوگوی برند HSBC بسیار به چشم می‏خورد، فرودگاه‏های بین‏المللی شهرهایی همچون: سیدنی، پکن، شانگهای، نیویورک، لندن، آتن، توکیو و شهرهای کانادا و آمریکا می‏باشند.

حضور تبلیغات و لوگوی  HSBCدر داخل و خارج جت‏ها و هواپیماها، از استراتژی‏های برند HSBC در فرودگاه‏ها می‏باشد.

به طور مثال، برند HSBC در سال ٢٠١٠، اعلام نمود تبلیغاتش در داخل و خارج از ١٧ جت فرودگاه بین المللی لس آنجلس وجود دارند، و این فرودگاه، هفتمین فرودگاه شلوغ دنیا با بیش از ۵٩ میلیون مسافر در سال ٢٠٠٩ بود.

 

کمپین های موفق تبلیغاتی HSBC

       در تمامی فعالیت های بازاریابی برندهای مطرح دنیا، ما همواره شاهد کمپین های موفق و ماندگار تبلیغاتی هستیم که بانک HSBC نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. مانند سری کمپین های تبلیغاتی با نام در آینده (In The Future).

“در آینده هر کسب و کاری هر چند کوچک، چند ملیتی خواهد شد.”

(In the Future, Even the Smallest Business Will Be Multinational)

تجارت شما چه به دلار باشد یا یورو و یوآن، بازارهای جهانی روی همه باز شده اند. ما می توانیم در HSBC کسب و کار شما را به فرصتهای جدید در ۶ قاره و بیش از ٩٠ پول رایج مرتبط نماییم. دنیایی جدید در حال شکل گیری است. بخشی از آن باشید.

 

رقبای اصلی HSBC

رقبای اصلی این برند شامل:

١ – بارک لیز    BARCLAYS PLC

٢ – گروه بانکهای سی تی CITIGROUP INC

٣ – گروه بانکهای سلطنتی اسکاتلند ROYAL BK SCOTLAND GROUP PLC می باشند.

 

برای عضویت در کانال تلگرام و دریافت مطالب جذاب و بروز حوزه مدیریت، بازاریابی و برندینگ کلیک کنید.

Visits: 1885