ده مهارت حیاتی برای کارآفرینان | امکان (مشاوره و آموزش در حوزه مدیریت و کسب و کار)
دسته بندی: کارآفرینی

ده مهارت حیاتی برای کارآفرینان

موفق شدن در تجارت قبلاً بر پایه ی حرفه ای بودن در یک مهارت یا دانش و به کار گیری این مهارت و استعدادها در کار بود. امروزه, ما دارای روند رو به جلوی اقتصاد مهارت ها هستیم.
امروزه برای موفقیت در کسب و کار، صاحبان مشاغل به ترکیبی از مهارت ها نیاز دارند که به آنها اجازه می دهد از بقیه پیشی بگیرند و با تغییر ها سازگار شوند.

1-صرفه جویی دیجیتالی

ضرب المثلی هست که می گوید: (( اگر آنلاین نیستید, پس انگار وجود ندارید. ))
امروزه کارآفرین ها نیاز دارند که از اینترنت و ابزارهای مختلف آن برای معرفی خود و همچنین کسب و کارشان استفاده کنند و با چشم انداز در حال تحول تجارت، همگام باشند. شرکت هایی مانند آمازون, نتفلیکس, ایر بی ان بی و غیره گواهی بر تاثیر فناوری هستند و تصویری جدید از اینکه ماهر بودن به چه معنیست؟ به مارک زوکربرگ امروزی در مقابل بانکداری در دهه 90 میلادی فکر کنید!
توانایی به سرعت منطبق شدن با تکنولوژی، مثل برنامه های ابری و همکاری از راه دور (دورکاری و ریموت) در سرتاسر اینترنت دارد به سرعت به موضوعی بدل می شود که از مدیران انتظار می رود در مورد آن اطلاعات لازم را داشته باشند تا در کارهای خود سرعت بیشتری ایجاد کنند.
حضور در نتایج جستجو در اینترنت، برای مشتریان کسب و کارهای مختلف به سرعت به یک ابزار اعتبار سنجی تبدیل می شود. برای شروع، از وب سایت خود شروع کنید و همه ی نام های برند خود را در سراسر رسانه های اجتماعی رزرو کنید. در مرحله ی بعد می توانید یک توسعه دهنده ی وب و شبکه های اجتماعی استخدام کنید یا از شرکت های معتبری که در این زمینه خدمات ارائه می دهند استفاده کنید. برای تسریع در کار می توانید از سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس استفاده کنید. ر قدم بعدی می توانید روی تکنیک های بهینه سازی موتور جست و جو تمرکز کنید. از طریق کلمات کلیدی, تولید محتوای عالی و بک لینک های خارجی, سرانجام سایت شما به آرامی، امّا به صورت مستمر در موتورهای جستجو به نتایج بهتری می رسد. توجه داشته باشید با این حال، افزایش بازدید از سایت به معنای افزایش درآمد نیست. امّا شروعیست برای گشت و گذار در نرخ تبدیل مشتری ها در آینده.

2-پیش بینی مالی

خیلی از صاحبین کسب و کار احساس می کنند به جای اینکه برای امور مالی تجارتشان برنامه ریزی کنند وقتشان را بیشتر باید برای توسعه و اداره کسب و کار بگذارند. با این حال، پیش بینی مالی مانند نقشه ی راه برای شکل دادن به هر نوع کسب و کار خدمت می کند و فقط مختص شرکت های سرمایه گذاری نیست. پیش بینی و برنامه ریزی برای اهداف مالی تان به شما ایده ی واضح تری از منابعی که نیاز دارید و راه هایی برای سنجش موفقیت می دهد. همچنین می تواند عنصری اطمینان بخش برای سرمایه گذاران و شرکای شما باشد. پیش بینی های نادرست می تواند منجر به مدیریت نادرست هزینه ها شود که به طور بالقوه می تواند منجر به مشکلات مالی شود. هنگام ایجاد یک پیش بینی مالی دقیق، روشی درست این است که همیشه با هزینه های خود شروع کنید. به طور کلی, محاسبه و پیش بینی هزینه های خود در مقایسه با درآمد خود آسان تر است. پس یادداشت کردن هزینه های خود نقطه ی شروعیست برای تعیین میزان نیاز به تولید و همچنین فروش، برای سود آوری لازم. ایجاد یک مجموعه دقیق از پیش بینی زمان می برد ولی به یاد داشته باشید, شما سرمایه گذار در کسب و کار خود هستید.

3- مهارت های تولید فیلم

ظهور رسانه های بصری و تقویت کننده های دوپامین (ماده ای در بدن ) زمینه های جدیدی را برای کاربرانی که می خواهند در مورد برند شما و حتی شخصیت شما بیشتر بدانند ایجاد کرده است.
اگر شما یکی از فعالان فضای مجازی مثل فیس بوک, لینکداین و اینستاگرام هستید, می دانید که خیلی سخت است که ((بینژ -واچینگ)) را متوقف کنید. (بینژ-واچینگ به این معناست که برای مثال تمام قسمت های سریال برکینگ بد را در یک روز بدون فاصله انداختن بین قسمت هایش یک پشت ببینید)
بازاریابی ویدیویی هنگامی شاهد افزایش محبوبیت و کارآیی شد که با فضای مجازی ارتباط یافت. تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که تا سال 2019، 80% اینترنت صرف محتوای ویدئویی می شود. با بازاریابی ویدیویی شما بیشتر در جهان امروزی حضور می یابید, مشاغلی که قدرت استفاده از ویدیو را ندارند, مسلم است که از دست می روند.
راه هایی برای شروع کار با استفاده از فیلم برای تجارت شما:

*تولید فیلم های آموزشی که اطلاعات مفیدی برای مخاطبان شما دارد.
*فیلم های زنده برای در تعامل بودن با مشتریان و مخاطبین (می توانید با گوشی های هوشمند خودتان هم این کار را انجام دهید)
*استفاده از هایپر لینک ها (لینک هایی که به صورت تبلیغ در سایت های دیگر وجود دارند) برای نشان دادن ویدیو ها به افراد دیگر

4-اهداف شخصی برای عملکرد تجاری

به یاد داشته باشید که کارآفرین بودن فقط یک وجه هویت شما ست. فراموش نکنید که چرا در وهله ی اول شروع کردید. اهداف و آرزوها معمولا از سبک زندگی ریشه می گیرد بی وقفه کار کردن 100% باعث می شود تا در کار شما اختلال ایجاد شود و باعث ایجاد رابطه ی ناسالم بین کارفرما و کارمند می شود.
پول نمی تواند تنها انگیزه ی شما باشد، اما به اینکه استقلال مالی به همراه دارد و اینکه می تواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد نمی توانید توجه نکنید. در کوتاه مدت شاید پول هدف شما باشد اما در دراز مدت، اهداف تغییر کرده و به اهداف عالی تری می رسد مانند رشد و پیشرفت خودتان در مقام یک صاحب کسب و کار. درآمد کسب و کار را صرف مدیریت کردن انتظارات برای کارایی و درآمد شرکت کنید، مخصوصا اوائل راه اندازی کسب و کار. مشاهده کنید که چگونه رشد پیش بینی شده می تواند با اهداف شخصیتان در یک ردیف قرار بگیرد و توازن بین رشد و ارزش شخصی شما انجام برقرار گردد.

5-نفوذ در رقابتی سالم

برخی از بهترین ورزشکاران که همیشه در حرفه ی خود در حال رقابت با دیگران هستند بعضی از استاندارد ها را در حرفه ی خودشان تغییر داده اند. مفهوم رقابت بیش از آنچه که در دنیای واقعی به نظر می رسد در مورد کسب و کارها کاربرد دارد. نوآوری همیشه محرک اصلی در بازارهای آزاد با هدف رونق اقتصاد ها و بیشتر کردن دایره انتخاب مشتریان در نظر گرفته شده بود. درست مثل بزرگترین رقبای ورزشی که رو در روی یک دیگر قرار می گیرند, شما می توانید از بزرگ ترین رقبای خود برای کامل کردن استراتژی های خود استفاده نمایید. چشم انداز رقابتی، یک فروشگاه را به یک رقابت مفید با دیگر همکاران و رقبا وارد می کند. از اشتباهات رقبا و پیشینیان درس بگیرید و نقاط ضعف محصول یا خدمات شان را کشف کنید.
برای مثال, ویدیو ی وایرال شده ی کلاب دلار شیو به یک ضربه ی بزرگ تبدیل شد چون مشتری ها از خرید تیغ های اصلاح گران قیمت اما با کیفیت پایین از غول های خرده فروشی خسته شده بودند.
جدا از آنچه بالا بردن آن می تواند مزیت دوم حرکت شما باشد، جایگاه خود را با اولین مزیت مستحکم کنید.

6-قدم خود را به سمت سرمایه گذاران بر دارید

با تسلط بر هنر و دانش در قالب یک سرمایه گذار محکم و قوی که می تواند شتاب رشد در کار را برای شما به ارمغان بیاورد, در بین کارآفرینان متمایز شوید. راحت در مورد ایده هایتان صحبت کنید و خوب است که از اعضای انجمن, همکار و مشاوران، قبل از تنظیم بازخورد بگیرید تا احساس خوبی به مشتری های بالقوه و در نهایت سرمایه گذاران بدهید. ضرب المثل (( اگر نمی توانید آنها را متقاعد کنید, آنها را گیج کنید )) قطعا بودجه ای را برای تجارت شما به همراه نخواهد داشت. به ویژه در مقابل سرمایه داران با سرمایه گذاری فصلی که هزاران روند استارتاپ فروش را دیده اند. باید بتوانید یک خلاصه ی بی نظیر ارائه دهید که بالا برنده ی سطح کار شماست و بتوانید از آن در بازار فروش برای ملاقات های گاه به گاه استفاده کنید چون شما گاهی اوقات فقط چند دقیقه وقت دارید تا احساس رضایت را به مشتری یا سرمایه گذار بدهید و سراغ قرار بعدی بروید.
با این اوصاف, عرشه ی زمین سرمایه گذار خود را با برجسته کردن نقاط قوت کسب و کار خود توسعه دهید. کسب و کاری با توجه به علاقه ی سرمایه گذاران ایجاد کنید, تعادل اصطلاحات و کلمات کلیدی را هم برقرار کنید.
شما همچنین می توانید تیم متنوع خود را از کارشناسان و وضعیت فعلی بازار معرفی کنید تا سودآوری و جذابیت این فرصت را برای سرمایه گذاران نشان دهد.
مطمئن شوید که هر یک از اسلاید ها برای ایجاد موضوع قانع کننده ای، با استفاده از اصول طراحی و به صورت هوشمندانه برای پشتیبانی از محتوای خود، به موضوعی دیگر می روند.

ضرب المثل (( اگر نمی توانید آنها را متقاعد کنید, آنها را گیج کنید )) قطعا بودجه ای را برای تجارت شما به همراه نخواهد داشت. به ویژه در مقابل سرمایه داران با سرمایه گذاری فصلی که هزاران روند استارتاپ فروش را دیده اند.

7-ایجاد یک هویت تجاری قوی

در دنیایی از محتوای اشباع و مشاغل نوظهور که خدمات مشابهی ارایه می دهند, ایجاد یک هویت منحصر به فرد با نام تجاری به شما کمک می کند تا سر و صدای خود را کاهش داده و از رقابت متمایز شوید. از زیبایی شناسی گرفته تا بدنه ی مشتری هایی که با آنها در ارتباط هستید, همه تحت تاثیر یک هویت بصری قوی قرار خواهند گرفت.
ارزیابی هویت نام تجاری شما با شناسایی مشتریان هدف, رسیدن به اهداف تجاری شما را سرعت می بخشد و با شناسایی مقادیر مطابق با این مؤلفه ها مرتبط است. هویت برند به عنوان راهنمایی برای حفظ قوام و ایجاد تصویری است که می خواهید تجارت شما با آن در ارتباط باشد. تلاش برای تقویت هویت نام تجاری شما با هدایت استراتژی های بازاریابی مربوط است. با دانستن اینکه چه چیزی باعث می شود مشتریان هدف شما، ارزش ها، ایده آل ها و رفتارهای خود را نشان دهند، می توانید تجارت خود را از خدمات یا کالاهایی که در یک برند تجاری پیش بینی شده استفاده می شود، بالا ببرید و خوشحال باشید که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

8-به نفع خودتان کار کنید

بهره وری اغلب مشکل کلی مشاغل جدید برای حل و فصل در تمام بازار ها و صنایع است. اطمینان حاصل کنید که راه حل پیشنهادی شما برای تحریک نیاز بازار, کارآمد تر از آنچه در بازار موجود است می باشد.
امروزه بهره وری از طریق دیجیتالی شدن و فن آوری های جدید حاصل می شود. در حالی که ممکن است لزوما محصول یا خدمت شما نوآورانه ترین محصول در بازار های خارج نباشد, می توانید همان عملکرد خودکار روزانه را در کلیه ی فعالیت های روزانه خود اعمال کنید. با سرمایه گذاری در ابزار های کوچک برای اتوماسیون در جایی که به نظر شما مناسب است, زمان نوبت دهی و نرخ تبدیل را کوتاه کنید. در حالی که ممکن است در مراحل اولیه بابت هر چیزی پول بدهید, مزایای کل و مزایای اتوماتیک کردن فرآیند های خاص را در نظر بگیرید.

9-یادبگیرید که هزاره ها را مدیریت کنید

تیم شما نقش مهمی در اینکه تجارت شما در اوج ادامه می دهد یا به سمت پسرفت می رود, ایفا می کند. از این رو ضروری است در انتخاب تیم خودحساس و استراتژیک باشید. در تیم های تجاری کوچک تر, اضافه کردن هم تیمی جدید می تواند بر نحوه ی تکامل فرهنگ سازمان شما تاثیر بگذارد.
امروزه, یادگیری برای مدیریت هزاره ها به دلیل افزایش تعداد بیشتر آنها در نیروی کار به یک مهارت روز افزون تبدیل شده است. برخی آنها را توت فرنگی می نامند که به راحتی کبود می شوند و برخی دیگر نیاز خود را به (( معنا )) و داشتن تی شرتی که برای کار کردن می پوشند. طبیعتاً تصورات غلط بسیاری در مورد این اتفاق می افتد و مشاغل مختلف می توانند به خوبی از مهارت های منحصر به فرد آنها استفاده کنند. چند روش برای مدیریت یک تیم هزاره:

تشویق ساختار یک تیم مسطح با ارتباطات باز.

خطوط حرفه ای و واضح بین سرپرستان و زیر دستان را حفظ کنید اما روشهای ارتباطی را باز نگه دارید تا هیچ برداشتی منفی نباشد.

بازخورد سازنده ارایه دهید.

افراد متولد شده در طی جنگ جهانی دوم به دلیل رویکرد صریح و روشن خود در ارایه ی بازخورد، شناخته شده اند. از سوی دیگر, هزاره ها (منظور از افراد متولد شده بین سال های 1980 تا 1990 میلادی هستند) همیشه بازخورد خود را به شکلی که می توان به عنوان انتقاد عمیق در نظر گرفت, اتخاذ نمی کنند. سازنده بودن با بازخورد تضمین می کند که ما کارگران هزاره را ناز پرورده نکنیم بلکه چیز هایی را که باید بشنویم به آنها می گوییم.

ضرب المثلی آفریقایی می گوید: ((اگر می خواهی سریع بروی, تنها برو. اما اگر میخواهی به جایی دور بروی, تنها نرو.))

10-شبکه ای از اتصال را حفظ کنید

بجای ارائه شغلی که به طرز جاه طلبانه و کاملاً مختل کننده زنجیره تأمین یا فرآیند در یک صنعت مربوطه باشد ، ارتباط با سایر شرکتهایی را فراهم کنید که تا زمانی که خدمات متفاوتی ارائه دهند ، به همان مشتریان هدف ارائه خدمت کنند.
با ایجاد مشارکت, تجارت شما و دیگران از طریق راه های خلاقانه رونق می گیرد تا مشتریان از محصولات و خدمات شما برای یک تجربه ی کاربری بهبود یافته استفاده کنند.
به وجود آوردن اختلال در بازار همیشه بهترین استراتژی نیست. همه ی افراد فرصت, ظرفیت اجرایی یا مالی برای تسلط و به انحصار در آوردن یک بازار را ندارند. پتانسیل خود را برای ادغام در مشاغل و خدمات دیگر به عنوان فرصتی مناسب برای تلاش های بازار یابی مشترک, هزینه های تقسیم شده و یک بانک اطلاعاتی مشتری تقویت شده برای همه در نظر بگیرید. با صرف نظر از مرحله ی فعالیت تان، همیشه به دنبال راه هایی برای گسترش کسب و کار خود باشید. با افراد با تجربه در ارتباط باشید تا بتوانید به دنبال مشاوره ی ارزشمندی در صنعت باشید که می تواند در جلوگیری از مشکلات و اشتباهات گران قیمت به شما کمک کند. با شرکت در رویداد های بین المللی و دیدار های گاه به گاه, آگاهی از برند را تقویت کنید تا تجارت خود را به سمت نوآوری پیش ببرید.
ضرب المثلی آفریقایی می گوید: ((اگر می خواهی سریع بروی, تنها برو. اما اگر میخواهی به جایی دور بروی, تنها نرو.))
همکاری شما را به مقصدی که می خواهید برسید, سریعتر می رساند و شما را برای رشد بیشتر آماده می کند.

 

صفحه اینستاگرام امکان

Visits: 94

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *