مهم ترین اقدامات جهت راه اندازی کسب و کار شخصی چیست؟
دسته بندی: کارآفرینی

مهم ترین اقدامات جهت راه اندازی کسب و کار شخصی چیست؟

یکی از بهترین راه ها برای افزایش درآمد و سرمایه شروع یک کسب و کار شخصی و به عبارت دیگر کارآفرین شدن است. یک شرکت تازه تاسیس شده توانایی رقابت کردن با سایر شرکت ها را در بازار یکسان دارد. برای شروع یک کسب و کار موفق شخصی، 8 گام مهم وجود دارد که برای رسیدن به موفقیت به پیروی از آن ها نیازمندید:

1. خلق یک ایده کاری

ایده کاری اولین گامی است که موقعیت شما را برای رسیدن به موفقیت و یا شکست در کسب و کار تعیین می‌کند. شما باید یک ایده پایدار و متناسب با رشد و ترقی داشته باشید که در برابر آزمون و خطاها دوام بیاورد. راه ساده برای اجرا یک ایده خوب این است که تحقیقات کسب و کاری را در منطقه ای که می خواهید شرکتتان را تاسیس کنید انجام دهید. یک کالا یا خدماتی که تقاضای بالایی در منطقه دارد و به ندرت عرضه می شود و کمیاب است را شناسایی کنید. امکان این وجود دارد که شما نتوانید یک ایده جدید را به طور کامل اجرا کنید. اگر می‌خواهید کالاهای مشابه و موجود در بازار را عرضه کنید، پس ببینید که دیگر رقبا در همین صنعت چگونه خدمات خود را ارائه می‌دهند. سپس به این فکر کنید که چگونه خدمات مشابه را با بهترین راه ارائه دهید که در جذب مشتریان پیروز میدان باشید و موفق عمل کنید. همچنین، نقاط قوت و ضعف ایده خود را برای عملی شدن آن ارزیابی کنید.

2. برنامه کسب و کارتان را طراحی و پیاده سازی کنید.

حتی اگر به تنهایی شرکتتان را راه اندازی می‌کنید، داشتن طرح برنامه به شما کمک می کند تا مسائل مهمی را که تعیین کننده موفقیت شما در صنعت است را بشناسید. این طرح به شما کمک خواهد کرد تا:

  • مشتریان بالقوه خود را بشناسید
  • هدف از سرمایه گذاری خود را به درستی درک کنید
  • رقبای خود را بشناسید
  • قیمت محصولات یا خدماتتان را تنظیم کنید
  • بهترین مکان را برای تاسیس شرکت خود انتخاب کنید
  • برای وضعیت مالی شرکت خود برنامه ریزی کنید
  • هزینه راه اندازی شرکت را تخمین بزنید

3. یک مدل سرمایه گذاری مناسب را انتخاب کنید

مدل سرمایه گذاری بسیار مهم است زیرا مقدار مالیاتی را که باید پرداخت کنید را تعیین می‌کند. قبل از انتخاب بهترین مدل، در مورد مزایا و معایب انتخابتان بیشتر آگاهی کسب کنید. مدل های رایج شامل بدهکاری ها، مشارکت ها و مالکیت های فردی و چندین موارد دیگر می‌شود.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

4. دریافت پول و سرمایه اولیه

اولین منبع سرمایه گذاری برای راه اندازی کسب و کارتان همان پس انداز خودتان است. اگر میزان پس اندازتان برای سرمایه گذاری اولیه به مقدار کافی نیست، می‌توانید به دنبال راه کارهای مالی دیگر مانند بانک‌ها، سرمایه گذاران، دوستان، اقوام و آشنایان باشید. بعضی از سرمایه گذاران ممکن است بخشی از سهام شرکت را تقاضا کنند، در این صورت از شرایط قراردادی که عقد می‌کنید اطمینان حاصل کنید.

5. تشکیل تیم و سازمان

سازمان جدید شما نیاز به تجهیزات و سازه ها دارد تا اجرایی شود. اگر برای تجهیزات و ساختمان کاریتان برنامه رهن یا اجاره ریخته اید، پس طبق برنامه پیش روید. به علاوه، تاسیس و اجرای یک سازمان در بیشتر موارد به تنهایی و انفرادی غیر ممکن و عملی می‌باشد. شما به یک تیم لایق نیازمندید. تعداد اعضای تیم بستگی به فاکتورهای گوناگونی دارد، مانند مدل و اندازه شرکت کاریتان. برای اجرای مناسب، تیم خود را به بخش ها و وظایف گوناگونی تقسیم کنید. مهم ترین بخش اداری برای شروع شامل  بازاریابی، اجراییات، امور مالی و تدارکات می‌شود.

6. تکمیل تشریفات ضروری اداری و کسب مجوزها

لازم است که شرکت خود را ثبت کنید و مجوزهای لازم را دریافت کنید تا قانونی بودن آن مشهود باشد. الزامات ثبت نام و صدور مجوزها می تواند بر اساس کشورها متفاوت باشد. اطمینان حاصل کنید که از شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکتتان در منطقه خود به قدرکافی آگاهی دارید.

7. کسب و کارتان را بیمه کنید

داشتن بیمه مناسب شروع و ادامه کسب و کارتان را تضمین می کند و از بروز خسارات، ضرر و زیان ها جلوگیری می‌کند. شما باید شرکت های مختلف بیمه ای را مقایسه کنید تا اطمینان حاصل کنید که یکی از بهترین آن ها را انتخاب می‌کنید که برای شرکت و شرایط شما مناسب است.

8. جذب مشتری

تعداد مشتری ها، میزان فروش محصولات را تعیین می‌کند. برای جذب و تداوم مشتری ها، باید به درستی روی محصولاتتان سرمایه گذاری کنید. شما می توانید از طریق روش های زیر این کار را انجام دهید:

  • تبلیغات درست در رسانه های اجتماعی
  • اطلاع رسانی درباره شرکت تازه تاسیس شده خود به دوستان، بستگان، همسایه ها و دیگر مشتریان بالقوه.
  • تبلیغات در رسانه های محلی مانند شبکه های تلویزیونی استانی و روزنامه های محلی
  • اعزام تیم بازاریابی به مکان های مختلف و اطلاع رسانی به افراد در مورد کسب و کار جدیدتان
  • بکارگیری یک شرکت بازاریابی برای اطلاع رسانی و تبلیغ کسب و کارتان

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

Visits: 582

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات ارسالی