وقتی هیچ پولی نداریم چگونه یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنیم؟
دسته بندی: کارآفرینی

در دنیای غیر واقعی و خیالی، همه ما برای راه اندازی یک کسب و کار، یک سرمایه نامحدود در اختیار داریم و به هیچ عنوان نگرانی مالی بابت این قضیه نداریم اما متاسفانه این واقعیت موضوع نیست. اکثر افراد، زمانی که تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار دارند برای به دست آوردن سرمایه اولیه کمی خلاق می شوند. خبر خوب اینکه با سرمایه مالی اندک هم می شود یک کسب و کار کوچک راه اندازی کرد. اما قبل از اینکه هرگونه تصمیم گیری برای آینده انجام دهید، مطمئن شوید که این ایده کاری ارزش صرف وقت، توجه و تمرکز شما را دارد. برای متمایز شدن از دیگران در رقابت کاری مطمئن شوید که نیاز برای کسب و کار شما وجود دارد و محصولات و سرویس های درخواستی شما در بازار کاری درست ارائه می شود و در حال حاضر فقط، شما پیشنهاد ویژه و منحصر به فردی برای فروش دارید، سپس به دنبال راه های کاهش هزینه در راه اندازی یک کسب و کار باشید.

مفهوم بوت استارپ (نداشتن سرمایه کافی برای راه اندازی کسب و کار) را به درست درک کنید

 

بوت استارپ موقعیتی است که با استفاده از منابع محدود، یک کسب و کار راه اندازی می کنید و یاد می گیرید

بوت استارپ موقعیتی است که با استفاده از منابع محدود، یک کسب و کار راه اندازی می کنید و یاد می گیرید

بوت استارپ موقعیتی است که با استفاده از منابع محدود، یک کسب و کار راه اندازی می کنید و یاد می گیرید که چگونه راحت ترین، ارزان ترین و سریع ترین راه ممکن را انتخاب کنید و اساسا می توانید بدون پول و سرمایه کسب و کارتان را راه اندازی کنید. راه هایی برای بوت استارپ کردن در فرآیند راه اندازی کسب و کار، بازاریابی و انتخاب راه های پیشرفت و توسعه کاری وجود دارد.

گزینه های مالی را با خلاقیت خود به دست آورید

شما همه سرمایه مالی لازم برای شروع یک کسب و کار را در اختیار دارید؟ اگر نه، با استفاده از یک منبع پولی می توانید کسب و کارتان را راه اندازی کنید. برخی از منابع مالی ممکن است عبارتند از:

تمام گزینه های در دسترس را در نظر بگیرید، سپس با شرایط و موقعیت خود مطابقت دهید و از این شرایط بهترین بهره را ببرید.

تیمی کار کنید

کارهایی را که به تنهایی نمی توانید انجام دهید شاید با کمی کمک گرفتن از دیگران قابل حل باشد

کارهایی را که به تنهایی نمی توانید انجام دهید شاید با کمی کمک گرفتن از دیگران قابل حل باشد

کارهایی را که به تنهایی نمی توانید انجام دهید شاید با کمی کمک گرفتن از دیگران قابل حل باشد. مسیر کاری خود را با یک شریک کاری پیش ببرید. مشارکت با دیگران نه تنها می تواند سرمایه اولیه راه اندازی را دو برابر کند بلکه می تواند کارها ویا ریسک کاری را بر روی همه تقسیم کند و اینگونه تمام مسوولیت ها به تنهایی بر عهده شما نیست. اگر شریک کاری دقیقا آن چیزی نیست که در ذهن خود دارید، می توانید با انجام معاملات پایاپای و یا از با توافقات در مبادلات خدمات حمایت شوید. نسبت به حفظ منافع خود و کسب و کارتان در توافقات و قراردادهای منعقد شده مطمئن شوید.

کار روزانه خود را نگه دارید

شروع یک کسب و کار نباید تماما، روزمرگی زندگی را به خودش اختصاص دهد و یا اصلا هیچ زمانی را صرف راه اندازی آن نکنید. برخی از بهترین کسب و کار ها در نمایشگاه های بزرگ استارت کاری خورده اند درحالی که مزایای یک کار تمام وقت را هم داشته اند. کمی بهش فکر کنید وقتی کسب و کارتان را بر اساس یک کار نیمه وقت شــروع می کنید، در حالی که مشغول به انجام یک کار تمام وقت هم هستید یکسری مزایا به شما می دهد که می توانید تفاوت چشم گیری ایجاد کنید چون شما ثبات مالی تان حفظ می کنید و می توانید قبل از این که با شکستی بزرگ روبرو  شوید تمامی جوانب آن را بسنجید.

فقط مراقب باشید که بیش از حد بیخیال کار ها نشوید. مطمئن شوید که هیچ مشکلی بابت کار تمام وقت و کسب و کار جدید ندارید و در ساعات بیکاری به تمام فعالیت های کسب و کاری تان می پردازید و آماده باشید تا وقت آن برسد که غرق در کار شوید و کسب و کار خود را تمام وقت شروع کنید.

به یاد داشته باشید که پول فقط یکی از سرمایه های اولیه برای شروع یک کسب و کار جدید است

به یاد داشته باشید که پول فقط یکی از سرمایه های اولیه برای شروع یک کسب و کار جدید است

به یاد داشته باشید که پول فقط یکی از سرمایه های اولیه برای شروع یک کسب و کار جدید است. نیمه دیگر آن زمان است و هر دوی این ها ارزشمند هستند. بنابراین حتی اگر سرمایه بسیار اندکی دارید بر روی صرف زمان بسیار سرمایه گذاری کنید تا این مهم برایتان اتفاق بی افتد.آیا متوجه منظور شدید؟ اگر جوابتان مثبت است و کاملا قضیه را درک کردید، پس شروع کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

منبع اصلی:https://www.thebalancesmb.com/starting-a-small-business-4161641

برای دانلود نسخه pdf کلیک کنید.

Visits: 267

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *