چگونه در تغییر شغل، موفق عمل کنیم
دسته بندی: کارآفرینی

3 نکته در تغییر حرفه کاری

به گزارش اعلام شده در هفته گذشته، ایالات متحده در پایین ترین نرخ بیکاری در 20 سال اخیر قرار دارد. با ثبت آمار کارکنان آمریکایی هیچ وقت، زمان بهتری برای انتخاب یک شغل جدید برای آنها وجود نداشته است اما از نظر شما بهترین فرصت برای تغییر شغل چه زمانیست؟ دراین مقاله سه استراتژی برای انتخاب یک موقعیت ایده آل به شما معرفی میشود:

رضایت شغلی بستگی به چگونگی برخورد شما باچالش های پیش رو، ارزشها و ارتباط معنادار با کار شما دارد

اول، معیارهای شما برای ایجاد تغییر چیست؟ بسیاری از مردم به دنبال نقش جدیدی هستند، تا چیزهایی که در موقعیت فعلیشان دوست ندارند را از بین ببرند. مشکلی که در پی این تصمیم وجود دارد این است که هیچ ارتباطی در دراز مدت برای پیشرفت و توسعه حرفه شما به وجود نمی آید. حقیقت این است که همیشه نیمه خالی قضیه هم وجود دارد. رضایت شغلی بستگی به چگونگی برخورد شما باچالش های پیش رو، ارزشها و ارتباط معنادار با کار شما دارد اگرچه، پول و مزایا بسیار فریبنده هستند اما این رضایت تنها با پول و مزایا به دست نمی آید  اگرچه با آنها میتوان خسارت های پیش رو را جبران کرد و انگیزه های قدرتمندی را ایجاد کرد.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

بهترین راه

بهترین راه برای حرکت  به سمت یک کار ایده آل برای شما، هم از لحاظ پیشرفت شخصیتان درشغل  و هم برای کارآیی در آینده، این است که بر اساس چارچوب هایی که نیاز دارید در مورد یک شغل قضاوت کنید تا بتوانید در حرفه خود پیشرفت کنید. یک تغییر شغلی که براساس یک معیار جامع تر به خوبی برآورده نمی شود، اغلب پس از آنکه هیجان پول، مزایا و یا یک محیط جدید از بین می رود، اغلب به پایان می رسد.

 

دوم، میزان اشتیاق آیا هیجان کافی را در موقعیت جدید دارید؟ مطالعه ای در سال 2018 توسط آنلاین Indeed.com نشان داده که نداشتن و  شور و شوق و هیجان کافی در کسی که به دنبال کار است اولین دلیل شکست در برخورد با نقش جدید کاریست. (پیمانکار کسی است که به دنبال کار بوده و درکار و نقش جدید استخدام شده) این بدان معنی است که پیمانکار در برخورد اول با کارفرما روبرو نمی شود، بلکه او ابتدا با همکاران آیندش ارتباط برقرار می کند تا ببینند (به کار جدیدش علاقمند است یا خیر) شرکت ها می دانند که پاداش و مزایا می تواند برای کارکنان بسیار جذاب باشد.

برای جویندگان شغل که در چرخه پیدا کردن کار هستند نداشتن هیجانات درست و متعهد نبودن، نسبت به برخی از جوانب در کار جدید باعث به مشکل خوردن آنها و شکست شان میشود. قدم هایی بد برای دلایلی اشتباه ، لزوما یک اشتباه بزرگ در حرفه طولانی مدت شما نیست. اما تکرار اینگونه حرکت ها برای اینکه شما که از کار جدیدتان راضی نیستید و اینکه قصد دارید در 12 ماه سال این تغییر شغلی را تکرار کنید نشانه ای از پرش شغلی است.

حرکتی غیر ضروری را انجام ندهید مگر اینکه این کار با برنامه بلندمدت شما هماهنگ باشد

پرش شغلی لزوما بازدارنده استخدام در یک اقتصاد قوی با کمبود استعداد نیست . از هر کسی که بیش از 10 سال کار کرده است بپرسید می گوید، رکود اجتناب ناپذیر است و همیشه در بدترین زمان اتفاق می افتد.

(درست مانند اینکه ،یک ماشین عالی و جدید خریده باشید، یک آپارتمان جدید در محلی عالی اجاره کرده باشید و یک کارت اعتباری پر پول داشته باشید و می دانید که همه را با پرداخت حق امــتیاز بعدی خود پرداخـــت می کنید.) زمانی که همه چیز بد پیش برود و همچنین عدم تعهد شما به هر یک از کارفرمایان که در رزومه کاری شما نشان داده شده ،در این پرش های شغلی، صدمه می بینید و این باعث می شود که شرایط شما بسیار بدتر شود. به طور خلاصه، حرکتی غیر ضروری را انجام ندهید مگر اینکه این کار با برنامه بلندمدت شما هماهنگ باشد.
سوم، بپرسید، “آیا زمانی که آماده تغییر کاری دوباره در آینده هستم این تغییر، خدمات بیشتری را در اختیار من قرار میدهد یا کمتر؟” کارکردن در یک شغل باید طولانی مدت باشد. انتظار می رود که آمریکایی ها به طور متوسط قبل از بازنشستگی40 سال کار کنند و با توجه به شرایط کنونی در میان کارفرمایان، در هر چهار و نیم سال حداقل 10 تغییر شغلی برای اکثر مردم وجود دارد.

به نفع خودتان است که، اگر می خواهید به سمت یک کار جدید بروید بررسی کنید که افزایش قابلیت ها برای استخدام در کار جدید بهتراست، و یا حفظ همین قابلیت ها و یا مخفی نگه داشتن آن ها  انتخاب ضعـیف و بد می تواند منجر به بیکاری شما در ماه آینده بشود. هرماه از بیکار بودن درآمد سالانه شما را 8.3 درصد کاهـش می دهد و دیگر به سختی می شود که یک کار جدید در حد همان درآمد قبلی پیدا کرد. معمولا در زمانهای بد و بحرانی حرکت شتاب زده برای جذب 10 درصد بیشتر ممکن است به چشم انداز آینده شما برای کار جدیدی که روی درآمد ماهانه آن حساب بازکرده اید صدمه بزند. اما قبل از ان که حرکتی را انجام دهید با انجام یک محاسبه، و نگاهی به آینده ، بهترین راه برای داشتن یک شغل بلند مدت، پر درآمد و رضایت بخش می توانید انتخاب کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

دانلود نسخه pdf

Visits: 96

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *