آیا شرکت شما دارای استراتژی برند است؟
دسته بندی: بازاریابی

آیا شرکت شما دارای استراتژی برند است؟

تمامی صاحبان کسب و کار به خوبی می دانند که محیط کسب و کار امروزی بسیار رقابتی است.

هویت محصول و برند عوامل بسیار با اهمیتی در هر کسب و کار می باشند و اگر شما به عنوان یک صاحب کسب و کار نتوانید برای خود این دو هویت را حفظ نمایید در بازار پر رقابت امروز سرگردان و سرانجام ناپدید خواهید شد.

استراتژی برند شما چیست؟

استراتژی برند به عنوان راهی است که شما را از دیگر رقبای شما در بازار متمایز می سازد. شما بایستی راهی را برای برند خود بیابید که در دید عموم از دیگر رقبای خود متفاوت جلوه نمایید. این مثالی است از یک استراتژی برند. پس به این موضوع بیندیشید که چه چیزی محصول شما را  از دیگر محصولات هم ردیف رقبا متمایز خواهد ساخت.

حضور آنلاین:

حضور مستمر آنلاین شما به عنوان اصلی ترین و مشکل ترین استراتژی می باشد. برند شما به صورت مستمر در معرض حمله های آنلاین از طرف رقبایتان قرار دارد.

هدف شما برای سلطه بر رقیبان و حفظ بازار، بایستی این باشد که مشتریان را به گونه ای بدست بیاورید که هیچ رقیب دیگری نتوانسته است تا به حال این کار را انجام دهد، به این منظور شما بایستی کمپین تبلیغاتی را بر پا نمایید که در آن به صورت مداوم از مشتریان خود بازخورد دریافت کنید.

مثلاً قسمتی را در وب سایت خود قرار دهید که مشتریان شما بتوانند نظرات و پیشنهادات خود را در آن بازگو نمایند و یا در شبکه های اجتماعی حضور فعال داشته باشید.

این شکل از حضور باعث خواهد شد که مشتری احساس کند صدایش به گوش شما می رسد که موضوع با اهمیتی در بازار برند محسوب می شود.

 

comm_mini

یک مشتری شاکی را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید:

زمانیکه شما دارای برندی هستید که می خواهید آنرا در بازار مطرح نمایید، بایستی نظرات دیگران و مشتریان خود را در نظر بگیرید. هیچ تصمیم گیری شخصی و بدون در نظر گرفتن نظرات مشتریان لحاظ نکنید و به هر موضوع از دید دیگران و مشتریان خود بنگرید. زمانی که مشتری به شما شکایتی می کند، شما باعکس العمل سریع خود می توانید در او حس بهتری ایجاد نمایید. خود را درگیر مسائل و مشکلات مشتریان خود در رابطه با برند خود نمایید تا مشتریانی وفادار برای یک عمر داشته باشید.

ردیابی و بررسی حضور برند در بازار:

از وجود برند خود و وضعیت آن در بازار مطمئن شوید. به عنوان مثال برند مشهور استارباکس (star bucks)  را در نظر بگیرید، بسیاری از مردم به این برند علاقه خاصی دارند، به آن وفادارند و حاضرند بابت محصولات آن هزینه بیشتری را در مقایسه با دیگر برندهای مشابه بپردازند.

چرا اینگونه است؟ استارباکس روشی را برای خود ایجاد نموده است که حضور مثبتی در بازار داشته باشد. در مقابل کسانی نیز وجود دارند که هیچ علاقه ای به این برند ندارند ولی با این وجود، برند استارباکس به تبلیغات خود ادامه می دهد. موضوع این است که یکی از استراتژی های برند استارباکس در این است که حتی از نشر اخبار منفی در خصوص برند خود نیز ترسی ندارد.

برای عضویت در کانال تلگرام و دریافت مطالب جذاب و بروز حوزه مدیریت، بازاریابی و برندینگ کلیک کنید.

Visits: 152