3 درس اقتصادی ساده و ضروری برای زنان کارآفرین
دسته بندی: کارآفرینی

3 درس اقتصادی ساده و ضروری برای زنان کارآفرین

این راهنمایی های سریع به شما کمک خواهد کرد که فرصت های خوبی را در امور مالی خود داشته باشید.

شاید باورش سخت باشد، اما من 22سال است که یک کسب و کار شخصی برای خودم راه اندازی کردم و در این کسب و کار چیزهایی آموختم که حتی تصورش را هم نمی‌کردم. برخی از بزرگترین آموخته های من راجع به پول و مسائل مالی بوده، اگر صحبت پیشرفت و ارتقاء کاری در میان باشد زنان نسبت به مردان راه های مختلف بیشتری را امتحان می‌کنند. در این جا سه درس بسیار مهمی را که در این دوران یاد گرفته ام را بیان می‌کنم.

“کاری را که عاشق هستید انجام دهید آن وقت پول خودش به دنبال شما می‌آید”  این عبارت اصلا درست نیست.

یکی از بهترین کتاب های کسب و کاری که تا بحال خوانده ام کتاب” So Good They Can’t Ignore You  ” نوشته Cal Newport است. طبق آموزه های این نویسنده، اگر بخواهیم طبق علایقمان در کار پیش رویم، هرگز پول خوبی را به دست نخواهیم آورد.

زمانی که شغلم را شروع کردم فکر می‌کردم که به دنبال علاقه ام در موسیقی آمده ام، با این حال زمانی که از آن کار بیرون آمدم، من یک فرد عالی و موثر در روابط عمومی و بازاریابی و شبکه های اجتماعی بودم. اما هیچ یک از این مهارت ها هیچ ارتباطی با “علاقه “من نداشتند.

اگر کسی از من بپرسد، زمانی که تازه شروع به کار کردم علاقه ام در چه چیزی بوده ، هرگز نمی گفتم که برقراری ارتباط، نوشتن اخبار مطبوعاتی و یا صحبت با روزنامه نگاران علاقه و اشتیاق من در این کار بوده. من کاری را انجام می‌دادم که عاشقش بودم و علاقه من در موسیقی بود، اما من برای رسیدن به موفقیت در کار محبوبم باید در مورد حواشی کار و پروژه ها و فروش موثر، آموزش های زیادی می‌دیدم.

“هنر زندگی کردن” را تمرین کنید.

چرا شما کارآفرین هستید؟ تردید دارم که شما این کار را برای یکی از این دو دلیل انجام می دهید: آزادی یا انعطاف پذیری. این یک سبک زندگی برای کارآفرینان است که باید اینگونه زندگی کنند. می‌دانم که شما همیشه نمی توانید این احساس را داشته باشید، اما تنها چیزی است که می توانید انجام دهید. حتی اگر برای ساعت های طولانی کار می‌کنید، در حال حاضر “هنر زندگی کردن ” را آموخته اید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

عجله کنید: زندگی به نظر کوتاه است.

در حال حاضر به خوبی مستند شده است که داشتن استراحتی کوتاه در طول روز کاری باعث کارآیی بیشتر شما می‌شود. به این معنی که یک بار در هفته به مدت دو ساعت دفتر کاری خود را ترک کنید، یا هر روز ساعت 5 عصر یک نوشیدنی گوارا و لذیذ بنوشید و یا به جایی بروید که ذهن خسته و کار را از شما دور کند.

با گرفتن مرخصی علاوه بر اینکه چند روزی را  به استراحت می‌پردازید می‌توانید از دیگر فواید آن که تاثیر زیادی بر روی موفقیت و شاد بودن شما دارد بهره ببرید. یک مقاله علمی به نوشته جان لوی ثابت کرده که چرا رفتن به مرخصی و استراحت کردن امری ضروری و حیاتی ست. اگر احساس می‌کنید که “هنر زندگی کردن” را ندارید پس بهتر است هر چه زودتر آن را یاد بگیرید.

اگر مساله پول است و یا نمی دانید که باید از کجا شروع کنید، یک کتاب فوق العاده به نام خلق یک زندگی جذاب نوشته ی ویکتوریا وران را به شما پیشنهاد می‌کنم، هر صفحه را که می‌خواهید باز کنید و یکی از پیشنهادات او را تمرین کنید. این است ” هنر زندگی کردن ”

این تمرین لزوما برای کسب پول بیشتر نیست اما احساس غنی بودن و آزادی را به شما می‌دهد.

از هاله تاثیر گذاری در راستای پول سازی استفاده کنید و احساس ارزشمندی کنید و رویای بعدی خود را پیدا کنید.

اگر شما بیشتر کسب و کار هایی را دوست دارید که در آن سخنگو باشید و یا بلاگ ایجاد کنید و یا مطالبی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، به احتمال زیاد شما یه هاله تاثیرگذاری به وجود آورده اید که ممکن است از آن خبر نداشته باشید.

هاله تاثیر گذاری یعنی: مردم شما را دوست دارند، کارهایتان را دنبال می‌کنند، به نصیحت هایتان عمل می‌کنند و از موفقیت هایتان لذت می‌برند. یکی از قوی ترین راه هایی که این هاله تاثیر گذاری به همراه دارد، راه اندازی یک کمپین سرمایه گذاری جمعی است.

طبق گزارش سایت Fundhy در سال 2017 در این سرمایه گذاری جمعی مبلغ 5.5 بیلیون دلار جمع آوری و اهدا شد. هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا شما باید در این حرکت جمعی بزرگ شرکت کنید. تنها دلیل، مفهومی این کار مد نظر نیست، معمولا در این مشارکت ها خویشاوندانی پیدا می‌شوند که ممکن است هیچ موقع مشتری شما نشوند، اما مشوق های خوبی برای شما هستند. این شگفت آور است و تاثیر آن در بعدها معلوم می‌شود.

کمپین سرمایه گذاری جمعی من مفهوم کسب و کاری من را تغییر داد و برای اولین بار در حرفه ام، پول کافی برای سرمایه گذاری برای دو تا کتاب در اختیار داشتم، برگزاری کلاس های آن لاین و بازریابی برای کمپانی ام. تمام چیزهایی که باعث رنجش من در سال ها می‌شدند بعد از ایجاد این کمپین از بین رفتند.

برای دانلود pdf این مقاله جذاب کلیک کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

منبع اصلی: https://www.entrepreneur.com/article/318757#

Visits: 80

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *