عادت های خواب 6 شخصیت موفق و معروف!
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

عادت های خواب 6 شخصیت موفق و معروف!

آیا کسی می‌دانست که مارگارت تاچر، نخست وزیر بریتانیا (احتمالا) ژنی داشته که با کمک آن فقط در شبانه روز 4 ساعت می‌خوابیده؟

عادت های خواب شما بیش از آنچه که فکر می‌کنید در زندگی تان تاثیرگذار هستند. داشتن خواب کافی در هر شبانه روز با سطح عملکردها ارتباط دارد که باعث هوشیاری، تمرکز، توانایی شناختی و حافظه می‌شود. به علاوه اینکه، مشکلات مزمن خواب می‌تواند در سلامتی جسمی و روحی شما تاثیرگذار باشد،که این تاثیرات می‌تواند در شروع افسردگی، بیماری های قلبی، چاقی و دیابت، همراه نقش مهمی را ایفا کند.

عادت های عجیب خواب افراد معروف و پولدار

البته اینها حقایقی هستند که همه ما از آن‌ها آگاهیم. اما ممکن است راه حل یک خواب خوب شبانه از آنچه که فکر می کنید ساده تر به نظر آید، یکی از راه حل معمول این است که زودتر به رختخواب بروید، بیشتر بخوابید و در ساعت معینی از خواب بیدار شوید. اما برخی از موفق ترین افراد- در تجارت، سیاست و حوزه های دیگر- با عادت های عجیبی توانسته اند به موفقیت برسند.

1. وینستون چرچیل هر روز چرت میزد.

اکثریت افراد تمایلی به همکاری با افراد تنبل و یا افرادی که بیش از حد کار می کنند را نداریم. چرت زدن می تواند راهی قدرتمند برای تقویت انرژی روزانه شما باشد، اما اگر به درستی به کار برده شوند.

وینستون چرچیل، حتی در اوج جنگ جهانی دوم، هر روز بعد از ظهر حداقل یک ساعت می‌خوابید، تابتواند انرژی کافی برای کار کردن در شب را داشته باشد. چرچیل در جلد اول خاطرات خود در جنگ جهانی دوم می‌نویسد: “طبیعت برای انسان اینطور در نظر نگرفته که از ساعت 8 صبح تا نیمه شب بدون تجدید قبا بیدار باشد، خوابیدن حتی اگر تنها 20 دقیقه طول بکشد کافی است تا تمام نیروهای حیاتیمان را دوباره بازیابی کنیم. ”

2. مارگارت تاچر هر شب فقط 4 ساعت می‌خوابیده.

اگر شما روزانه 20 ساعت بیدار بودید چگونه از آن ساعت ها بهره کافی را می بردید؟ حداقل برخی از موفقیت های سیاسی مارگارت تاچر را می توان به این واقعیت نسبت داد که تنها چهار ساعت در شب می خوابید. اما قبل از اینکه زنگ هشدار خود را برای خواب 4 ساعته تنظیم کنید، باید بدانید که تاچر ممکن است دارای یک ژن خاصی باشد که به او اجـازه می دهد کمتر بخوابد. به عبــارت دیگر، شما نمی توانیـد به این برنامه بی رحمانه در مورد خواب خود تکیه کنید، اکثر بزرگسالان هر شب به خواب هفت تا نه ساعت نیاز دارند.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

3. اُنوره دو بالزاک دو بار در شبانه روز می خوابید و بقیه زمانش را قهوه صرف می‌کرد تا خوابش نبرد.

بالزاک نویسنده و نمایشنامه نویس فرانسوی برای نوشیدن 50 فنجان قهوه در روز معروف بودند. گزارش های مختلف زیادی از تعداد فنجان های قهوه ای که می‌خورد وجود دارد که برخی تعداد را از 20 تا 40 فنجان و برخی دیگر تعداد 300 فنجان در روز را تخمین زده اند.

همه می دانستند که بالزاک قهوه دوست دارد و نمی‌تواند روزش را بدون قهوه سر کند. این نمایشنامه نویس فرانسوی یک برنامه خواب عجیب و غریب داشت که او در این مورد توضیح داده: “من شب ها مثل مرغ ساعت 6 یا 7 به رختخواب می‌روم و بعد ساعت 1 صبح بیدار می‌شوم و تا ساعت 8 صبح کار می کنم و دوباره برای یک ساعت و نیم می‌خوابم و بعد که بیدار شدم یک قهوه می‌نوشم که من رو تا 4 ساعت بیدار نگه می‌دارد .” اگر چه به او توصیه می شد که به طور معمول 7 تا 9 ساعت بخوابد اما او این راه غیر معمول را همچنان ادامه می‌داده.

4.توماس ادیسون معتقد بود خواب زیادی خیلی بد است.

ادیسون برای اختراعات بی شمار و تفکر هوشمندانه اش معروف است ، وقتی به عادت‌های خواب و سلامت جسمی رسید، جلوتر از این منحنی قرار گرفت. او خواب را فقط یک اغماض نیمه ضروری دید و نوشت: ” مردم کاری را که دوست نداشته باشند انجام نمی دهند، آن‌ها بیش از ۱۰۰ درصد زیاده‌روی می‌کنند . اغلب افراد ۱۰۰ درصد پرخوری می‌کنند و ۱۰۰ درصد آن‌ها دوست دارند که بیش از حد بخوابند. این ۱۰۰ درصدهای اضافی ست که آن‌ها را ناسالم و ناکارآمد می‌سازد .”

ادیسون ادعا داشته که هیچ شبی بیشتر از 4 یا 5 ساعت نخوابیده است ولیکن این خواب اندک برایش خواب واقعی و آسوده ای بوده .

5. لئوناردو داوینچی و نیکولا تسلا برنامه خواب ” uberman ” را انجام می‌دادند .

افسانه ای وجود دارد که هنرمند بزرگ لیوناردو داوینچی به یک برنامه خواب شبانه سخت پایبند بوده، به این معنا که در یک روز بیش از دو بار می خوابیده.

داوینچی طبق برنامه خواب ” uberman ”  به جای اینکه در شب مدت طولانی بخوابد، در طول روز در فواصل معین چرت می‌زده و در نتیجه هرگز بیش از دو ساعت در روز را نمی‌خوابیده.

نیکولا تسلا مخترع و دانشمند، برنامه خواب ” uberman ”  را به طور مشابه انجام داد و تلاش کرد ساعات بیشتری را در طول روز بیدار بماند. ایده ای پشت  این برنامه است که در طول روز بدن شما به عمیق‌ترین و مهم‌ترین چرخه خواب  می رود، بنابراین زمان کمتری را برای خوابیدن هدر خواهد داد .

با این حال، شواهد تجربی زیادی برای پشتیبانی از برنامه uberman وجود ندارد، مثال‌های عاقلانه ای نشان می‌دهد که نتایج برابری از شکست و موفقیت وجود دارد.

آیا این افراد موفق شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند تا یک برنامه خواب غیر معمول مشابه را امتحان کنید، یا شما خودتان با یک برنامه جدید  می‌خواهید کسب تجربه کنید ؟ لزوما د نه. در حالی که نمونه‌های  ذکر شد  افراد موفق بوده اند، اما شواهد تجربی زیادی برای پشتیبانی از مزایا ( یا اثرات جانبی ) برنامه‌های خواب غیر معمول، به خصوص آن‌هایی که در طول یک دوره طولانی اجرا شدند، وجود دارد .

پس نتیجه چیست؟ تمام روشهایی که دوست دارید را آزمایش کنید، اما دقت کنید که عادات خواب شما می‌تواند بر سلامت جسمی و روانی شما تاثیر بگذارند. زیرا سلامت شما اولویت زندگیتان است .

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

Visits: 793

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *