قبل از شروع کارآفرینی چه چیزهایی را باید بدانید؟
دسته بندی: کارآفرینی

قبل از شروع کارآفرینی چه چیزهایی را باید بدانید؟

برای داشتن یک کسب و کار موفقیت آمیز، به دانستن سه عنصر نیازمندید.

برای شروع سفر پرمخاطره‌ی کارآفرین شدن قبل از هر چیزی به دانستن سه اصول اولیه نیاز دارید، اصولی که هیچ گاه نباید در این راه از یادتان برود.

المان اول: به یاد داشته باشید، کی بوده اید و از کجا آمده اید؟

وقتی که دیگران از من سوال می‌کنند” چه چیزی باعث شده تا در برابر مشکلات چندساله و فراز و نشیب ها دوام بیاورید و آن ها را تحمل کنید؟” در پاسخ به آن ها می‌گویم، من هیچ وقت فراموش نمی‌کنم که از کجا آمده ام. زندگی در ماشین های اسقاطی و یافتن غذا در سطل های زباله باعث شد تا من سخت تلاش کنم و نگرش درست را درخودم به وجود بیاورم، که اصلا کار راحتی نبوده.” در این شرایط فقط باید بتوانید مثبت نگر باشید، آن وقت همه چیز روبه راه می‌شود.” برای زندگی من اینگونه بود،”علیرغم شکست های بدیهی که پیش می‌آمد، هرگز در برابرشان سرخم نکردم و از پیشرفت دست نکشیدم. هیچ وقت نمی‌خواهم به عقب برگردم!” با نگاهی به سال های گذشته، به این موضوع پی برده ام که تمام موفقیت های روزافزونم را مدیون قدرت های درونی و نیروهای مثبتی بودم که مرا با انگیزه نگه می‌داشتند.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

اکثریت مردم با چالش ها بزرگ شده اند اما فقط برخی از آن ها سربلند بیرون آمده‌اند، چالش هایی مانند فقر، مشکلات خانوادگی، نبود یکی از والدین، درگیری های عاطفی، نقصان های فیزیکی، داشتن دوستان انگشت شمار، سوء مصرف مواد و الکل، مواجه  با تعصبات و تبعیضها و بسیاری دیگر از همین قبیل. در حالی که خیلی از مردم می‌خواهند تا اصالت و ریشه و گذشته خود را فراموش کنند، خیلی های دیگر می‌خواهند که به یاد داشته باشند که از کجاها آمده اند و چگونه مشکلات و سختی ها را پشت سر گذاشته اند و چه چیزهایی بر آن ها گذشته است. با مقایسه اینکه در گذشته کجا بوده اید و الان در کجا و چه وضعیتی قرار دارید، می‌توانید ببینید که تا چه حد پیشرفت داشته اید، حتی اگر در مسیرخود قدمهای بسیار کوچک و ناچیزی به سوی جلو برداشته باشید.

گذشته‌ی شما کمک می‌کند تا اصالت و بنیان خود را حفظ کنید و فروتن بمانید. هیچ وقت نخواهید در چالش هایی که پشت سرگذاشته اید بمانید و بابت آن ها تاسف بخورید. ایجاد موفقیت خیلی راحت است. ” من در یک خانواده ثروتمند به دنیا نیامده ام، پس چطور توانسته ام موفق شوم؟” یا ” با توجه به دوران سخت کودکی که پشت سر گذاشته ام چگونه توانستم خودم را باور کنم؟” بله، داستان های بی شماری از افراد موفق وجود دارد که خود را از صفر به بالا کشانده و سختی ها را پشت سر گذاشته اند و توانسته اند با پشتکار به تک تک آرزوهایشان برسند. نکته اینجاست که، شما باید از گذشته خود فقط نیروی انگیزشی بگیرید نه اینکه  حسرت و افسوس آن را بخورید. این کار یک انگیزه بسیار بزرگ به شما می‌دهد تا سخت تلاش کنید. حتی اگر از یک خانواده و پیشینه ثروتمند آمده اید، پس باید مبارزات شخصی بیشتری در زندگی داشته باشید.

المان دوم: ورزش؛ (ساختن ذهنیت جنگنده)

بیشتر افراد فکر می‌کنند که منظور از تمرین و ورزش فقط تناسب اندامه، درست است که این جنبه هم مد نظر است، اما می‌توان تمریناتی را هم برای سلامت ذهن در نظر گرفت. ورزش باعث کاهش استرس و تسکین اضطراب می‌شود. اما در کل انگیزه قویی برای فعال بودن، مولد بودن و متمرکز ماندن و حتی خلاق شدن به شمار می‌آید. ذهن و جسم همزمان با یکدیگر کار می‌کنند. ورزش و تمرین باعث می‌شود تا احساس بهتری از لحاظ ذهنی و عاطفی داشته باشید. و با استمرار در این فعالیت می‌توانید مشکلاتتان را فراموش کنید و خود را غرق تمرینات روزانه کنید. درحالی که بسیاری از مردم در موقع بروز مشکلات و دشواری ها به مصرف الکل روی می‌آورده اند( و باید اعتراف کنم که خود من هم اینگونه بوده ام) اما برای رهایی از شرایط بحرانی در زندگی، ورزش کردن همیشه می‌تواند یک گزینه و جایگزین کارآمدتری باشد.

به عنوان مثال، در سال 1998 ورزش تنها چیزی بود که مرا به زندگی برگرداند، زمانی که واقعا ثروتم به ارزش خالص منفی رسیده بودم و تمام دارایی من یک سوپر مارکت و 180هزار دلار در کارت اعتباری ام بود و به جز اینها هیچ چیز دیگری نداشتم. به یاد دارم که بعد از 16ساعت کار روزانه، برای رفتن به باشگاه 20دقیقه رانندگی می‌کردم زمانی که روی تردمیل می‌دویدم مدام با خودم تکرار می‌کردم ” خواهم فروخت، خواهم فروخت…” و سپس بعد از یک سال بسیار سخت و طاقت فرسا، من سوپرمارکتم را به قیمت خوبی فروختم. ورزش روزانه کلید ماندگاری من در این راه بود و یک ابزار انگیزشی برای من به شمار می‌آمد.

بسیار آرام و آهسته شروع کردم و ورزش را به یک وظیفه روزانه تبدیل کردم، از وزنه ها، دوچرخه ثابت، دویدون روی تردمیل و هر ورزش ترکیبی که می‌شد کمک می‌گرفتم. کلید موفقیت این است که به خودتان قول دهید تا به ورزش کردن ادامه دهید و اصلا مهم نباشد که چه خواهد شد. اگرچه برای ادامه ورزش و انجام مداوم آن در طول هفته نیازمند تصمیم جدی هستید، اما بعد ازچند ماه اول، بقدری این کار آسان انجام می‌شود که گویی از اول بخشی از برنامه زندگیتان بوده، در این صورت تاثیر فوق العاده اش را احساس خواهید کرد. بعد از مدت ها احساس خوبی نسبت به خودتان خواهید داشت و این احساس نه در واقع به خاطر ورزش است بلکه به خاطر این است که شما نسبت به بهبود و پیشرفت خودتان متعهد شده اید. ورزش کردن به شما می‌آموزد که با برنامه باشید و به خوبی اعتماد به نفس داشته باشید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

المان سوم: پیرامون خود را با افراد مثبت اندیش، موفق و هم فکر پر کنید

اگر می‌خواهید که یک بوکسر خوب شوید باید از رقابت های بوکس محلی پیروز خارج شوید. خیلی چیزها را از دست بدهید، اما خیلی یاد بگیرید. اگر می‌خواهید که در کسب و کارتان موفق باشید، باید از افرادی که در حوزه‌ی مشابه موفق شده اند درس بگیرید.

من همیشه دوستانی را انتخاب می‌کنم که بیشتر از من موفق بوده اند و اینگونه همیشه ضعیف ترین فرد گروه بوده ام، اما می‌دانستم که می‌توانم بسیار از آن ها یاد بگیرم. بنابراین همیشه در احاطه افراد هم فکر و مثبت نگر باشید. هم فکر و هم نظر بدین معناست که اهداف مشابه داشته باشید، نه ضرورتا مشابه، اما هردو برای رسیدن به یک موفقیت بزرگ از هیچ تلاشی کم نگذارید. مثبت نگری بسیار مهم است. افراد منفی نگر همیشه  عذر و بهانه پیدا می‌کنند، در حالی که افراد مثبت به دنبال راه حل می‌گردند. وقتی که دیگران می‌گویند، ” دست از سرم بردار، اجازه بده کمی استراحت کنم” افرد مثبت نگر می‌گویند” ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم، فقط اجازه دهید راه های مختلف را امتحان کنیم.” حتی در شرایط بد، این افراد برای برنده شدن راه حل های خوب را پیدا می‌کنند.

من همیشه خودم را دراحاطه افراد مثبتی قرار می‌دهم که بیشتر از من می‌دانند، آن ها انگیزه و مشوق های خوبی برایم هستند تا بتوانم بیشتر در مورد کسب و کارم بیاموزم. مهم نیست که چه تلاشی برای انجام کار می‌کنید، اما بودن در کنار افراد موفق و هم فکر و هم نظر فواید فوق العاده ای را برایتان به همراه دارد. مهم نیست که در چه صنعتی مشغول به کارید اما تشویق از طرف کسانی که در کارشان به موفقیت رسیده اند محرک و انگیزه بسیار خوبی است.

 

برای دانلود pdf این مقاله جذاب کلیک کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

منبع اصلی: https://www.entrepreneur.com/article/318522#

Visits: 62

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *