قدرت تاثیرگذاری رنگ ها در محیط کار
دسته بندی: بازاریابی

قدرت تاثیرگذاری رنگ ها در محیط کار

رنگ ها به آسانی می توانند با تشویق احساسات مثبت در کارکنان، تاثیر قابل ملاحظه ای در بهره وری کاری آن ها داشته باشد. رنگ های طبیعی مانند سبز و آبی می تواند کارایی و تمرکز را بهبود بخشند، درحالی که تناژهای زرد و گرم می تواند خوش بینی، خلاقیت و انرژی تازه ای را در فضا ایجاد کنند. اضافه کردن رنگ های سرزنده و شاد مانند قرمز به دکوراسیون می توانند شور و هیجان و فعالیت بدنی را افزایش دهند.

بنابراین چه رنگ هایی باعث افزایش بهره وری در کار می شوند، و برای کسب و کار، کارکنان و مشتریان مفید هستند؟

 

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

آبی: رنگ آبی در محل کار، تأثیر بسیار آرام بخشی بر کارکنان دارد و هنگامی که کارمندان مجبور به انجام وظایف پیچیده هستند به تمرکزشان کمک می کند. آبی یک انتخاب عالی برای دفترکاری است که در آن، فعالیت ها به تمرکز دقیق نیاز دارند. با کمک به حفظ آرامش، رنگ آبی همچنین می تواند روند ذهنی را تحریک کند و بهره وری کارکنان را افزایش دهد.

سفید: طبق مطالعات انجام شده، رنگ سفید بدترین رنگ برای دفترکار است. دیوارهای سفید حس استریل و بهداشتی بودن محیط را به انسان می دهد مانند قرار گرفتن در اتاق معاینه پزشکی. تحقیقات نشان داده است که رنگ سفید مانع از بهره وری درست کاری می شود و احساس سردی و انزوا می دهد.

زرد/ نارنجی: اگر می خواهید خلاقیت را در محیط کار جاری کنید، رنگ زرد را انتخاب کنید. این رنگ اغلب با احساسات مثبت مانند شادی، خوش بینی و هیجان مرتبط است. رنگ زرد می تواند برای کارکنانی که در زمینه های خلاقانه فعالیت دارند مفید باشد تا بتوانند ایده های جدید و نوآورانه ای را ارائه دهند.

قرمز: رنگ قرمز یک رنگ پر جنب و جوش است که می تواند به کارکنان، به ویژه کسانی که وظایف آنها با فعالیت های جسمانی همراه است، انرژی فراوان دهد .رنگ قرمز، افزایش دهنده ضربان قلب است که می تواند یک افزایش فشار خون جزئی را هم ایجاد کند. این رنگ برای انجام وظایف فیزیکی می تواند فعالیت های بدنی را افزایش دهد.

 

سبز: تناژهای مختلف سبز می تواند احساسات مثبت و منفی را به همراه داشته باشد .اگرچه، به طور کلی رنگ سبز معمولا با طبیعت و تولدی دوباره همراه است. رنگ کردن دفترکار با رنگ سبز روشن و ملیح می تواند به کاهش اضطراب کمک کند و باعث شود افراد احساس آرامش و خوش آیندی داشته باشند.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

 

منبع اصلی:http://cpmonesource.com/the-surprising-effect-of-color-in-the-office

برای دانلود نسخه pdf کلیک کنید.

Visits: 105

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *