5 راه مبارزه با افسردگی، بهبود روحیه و افزایش عملکرد.
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

5 راه مبارزه با افسردگی، بهبود روحیه و افزایش عملکرد.

کارآفرینان در راه خود با مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد روبرو می‌شوند. در اینجا به شما یاد خواهیم داد که چگونه می‌توانید برای روبرویی با آن ها آماده شوید.

داشتن یک کسب و کار شخصی با یک مجموعه منحصر به فرد از مسئولیت های عاطفی همراه است. در حالی که تلاش برای بقا مالی می‌تواند گاهی اوقات ترسناک و وحشت آور باشد، در این بین شرکای مالی هم انتظارات چندگانه ای از شما دارند.

بنابراین عادات هوشمندانه ذهنی می‌توانند مانند یک سپر از شما در برابر ناملایمات و چالش ها به خوبی مراقبت و حفاظت کنند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا با مطالعات خود پی بردند که کارآفرینان استرس های روانشناختی جدیدی را در طول مسیر کاری خود احساس می‌کنند. مجله  Readers Digestبیان کرد که 72 درصد- تقریبا 4/3-کارآفرینان گزارش داده اند که مشکلات سلامت روان را تجربه کرده اند و تقریبا نیمی از آن ها گزارش داده اند که از حداقل شرایط سلامت ذهنی و روانی بهره منداند. آمارها به طرز عجیبی برای غیر کارآفرینان پایین تر از این حد بود.

یافته های این تحقیق نشان می دهد که چه میزان از بنیانگذاران با چالش مواجه هستند. آنها نه تنها با مشکلات بیرونی مبارزه می کنند، بلکه با موانع داخلی هم برخورد می کنند. در نتیجه اولین گام در مواجه با مشکلات این است که بر روی عادات ذهنی مثبت تمرکز کنیم و آن را ارتقا و بهبود ببخشیم.

فقط اینکه بدانید استرس در اطراف شما در کمین است، هیچ کمکی برای آمادگی شما برای مقابله با آن در موقع ظهورش نمیکند. بنابراین برای مبارزه با افسردگی و اضطرابی در طول مسیر قابل پیش بینی است، شما باید خودتان را با راه کارهایی برای افزایش سلامت ذهنی تان،خود را مسلح و آماده کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

1. زیاد کتاب بخوانید.

آیا شما به کتاب خواندن علاقه شدیدی دارید و این علاقه مندی مشوق شما برای راه اندازی یک کسب وکار بوده؟ مطالعاتی که در حوزه عصب شناسی انجام گرفته نشان داده که مطالعه حافظه و تمرکز را بهبود می‌بخشد، و به شما کمک می‌کند تا بجای اینکه در مواقع استرسزا زانو خم کنید و شکست بخورید بتوانید شرایط موجود را تجزیه و تحلیل کنید.

چه ژانری از کتاب ها را مطالعه می‌کنید؟ آیا همه نوع کتابی را می‌خوانید؟ از هر حوزه ای که باشد؟ حتی خواندن یک کتاب در رابطه با خودشناسی که تیراژ چاپ بالایی هم داشته، کمک شایانی به سلامت ذهن ششما می‌کند. تحقیقات منتشر شده در BMJ نشان داده که در میان کسانی است که کتاب هایی در مورد چگونگی بهبود خودشان می خوانند علائم بهبود افسردگی مشاهده شده است.

2. با یک جابه جایی و تحرک ذهن خود را پاک سازی کنید.

شاید بهتر است که بگوییم شما به وزش و تحرک بیشتری نیاز دارید. علم موافق این نگرش است، اما نه فقط برای لاغری و تناسب اندام. تحرک و جابه جایی حجم زیادی از اکسیژن را وارد بدن شما می‌کند و به معنای واقعی کلمه ذهن شما را گسترش می دهد.

مطالعات منتشر شده در  NeuroImageنشان داده زمانی که بزرگسالان کارهای بیرون از منزل خود را با کارهای روزانه خود ترکیب می‌کنند، در حقیقت مغز خود را رشد داده اند. اگر شما نگران تعهدات زمانی خود هستید، پس می‌توانید زمانی که مشغول دویدن روی تردمیل هستید به کارهای خودتان رسیدگی کنید. چرا؟ محققان دانشگاه Goethe نشان داده اند که افرادی که از یادگیری خسته می‌شوند در زمانی که پیاده روی می‌کنند می‌توانند حافظه خود را تقویت و بهبود ببخشند.

3. بیش از حد فکر نکنید و فقط عمل کنید.

آیا تا بحال سکته ناقص یا فلج کوتاه مدتی را تجربه کرده اید؟ به جای آنکه به رویدادهای آینده در زندگی فکر کنید، سعی کنید در لحظه عمل و اقدام کنید. مدیر عامل آمازون جف بیزوس در مورد این موضوع در یک نامه 2016 به سهامدارانش نوشت، که او به شدت در مورد آینده خود نگرانی و اضطراب دارد. برای او، داشتن ذهنیت  “روز اول” کلید تصمیم گیری هوشمندانه است. هنگامی که شما 70 درصد از اطلاعات را در اختیار دارید، پس باید بتوانید تصمیم بگیرید و روی آن عمل کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

اگرشما قلبا و ذاتا انسان عملگرایی هستید، پس خودتان را مجددا تعریف کنید. روزانه، هرکاری را که می‌توانید انجام دهید به تاخیر نیندازید. اینگونه، احساس استرس کم تری درباره ندانسته های خود خواهید داشت.

4. لطفا، بگویید نه.

همه‌ی فرصت ها در شرایط یکسانی ایجاد نمی‌شوند، در حقیقت برخی از آن ها به سختی به دست شما خواهند رسید. حتی اگر یک شانس خودش را بروز داد، بدانید که این موهبت همیشگی نیست. در انتخاب برخی از موقعیت ها گزیده شده عمل کنید، خیلی سخت است که به برخی از موقعیت های طلایی پیش رو نه گفت. اما اگر این شانس شما را در شرایط نا مناسبی قرار دهد، به هیچ وجه ارزش ندارد.

دفعه بعد که یک نفر با یک پیشنهاد تکرارنشدنی به سمت شما آمد، یک قدم به عقب بردارید و کمی تامل و فکر کنید. شما تنها 24 ساعت در روز و 168ساعت در هفته زمان دارید. آیا این موقعیت پیش آمده دقایقی را از شما صرف می‌کند که در جای دیگر می‌توانید دقایق بهتری را بگذرانید؟ اغلب، جواب مثبت خواهد بود.

5. تطابق اهداف. از تعادل خارج شوید

تعادل کار و زندگی یک افسانه خطرناک است. شما می‌توانید با منعطف بودن در رابطه با اینکه چگونه روزهای خود را بسازید خرمندانه تر رفتار کنید. به عنوان یک کارآفرین، کارکردن بیش از حد بخشی از شرایط این شغل است. در یک فرصت یکسان، شما نباید همه کارهای خود را با زمانی که باید در اختیار خانواده یا دوستان و یا حتی خودتان باشید، مطابقت دهید. بنابر این بسنجید که کدام فرصت ها برای شما و یا بهترینتان مناسب است.

در زندگی هر کارآفرینی، استرس وجود دارد. پس آن را بپذیرید. زیرا شما می‌دانید که این بخشی از راه انتخابی شماست. چرا ذهن خود را برای رویارویی با همچین شرایط تقویت نمی‌کنید؟ ذهن خود را تقویت کنید تا در رویارویی با نگرانی ها و ترس مثبت بماند، این تنها راه برای موفق شدن در این تجربه است.

منبع اصلی: https://www.entrepreneur.com/article/318948#

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

Visits: 193

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *