از بیان چه جملاتی در محل کار باید پرهیز کرد؟
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

پنج عباراتی که از بیان آن در محل کار باید پرهیز کرد

انتخاب لغات و جملاتی که برای توصیف خودتان بکار می‌ برید بسیار مهم هستند، بخصوص در محل کار، لازم است که شما در بیانات خود نکات مثبت را حفظ کنید و دیدتان را نسبت به توانایی انجام کارها تغییر دهید. از این رو، وقتی که پیامی را به همکاران خود منتقل می‌کنید لازم است بسیار محتاط باشید. اگر می‌خواهید در ارتباطات خود با دیگران مشکلی پیش نیاید و برداشت منفی نسبت به آن ایجاد نشود از بیان این عبارات خودداری کنید:

1. انجام این کار جزء وظایف کاری من نیست.

به جای این که این عبارت را بکار ببرید، سعی کنید تا با لحنی آرام، وظایف خود را به همکارتان یادآوری کنید و به آن ها بگویید، “اگر بعد از اتمام وظایف کاری خودم زمان خالی داشتم، خوشحال می‌شوم که کمکتان کنم.” با این طرز بیان میزان همدلی و مسئولیت پذیری خود را به همکارتان نشان می‌دهید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

2. نمی‌دانم.

بسیار خب، درست است که شما همیشه برای همه سوالات جواب و راهکار ندارید، اما می‌توانید جوری نشان دهید که علاقه مند به پیدا کردن جواب آن هستید. شما می‌توانید جواب را از کسی که نسبت به آن آگاهی دارد بپرسید و یا به راحتی آن را در اینترنت سرچ کنید و به همکاران خود نشان دهید که به دنبال پاسخ آن هستید.

3. امتحانش می‌کنم.

این عبارت خیلی مبهم و نامفهوم است. وقتی که همکارانتان این جمله را از شما می‌شنود، نمی‌توانند متوجه شوند که آیا آن کار انجام خواهد شد یا خیر. بعلاوه، شما این احساس را به دیگران می‌دهید که نمی‌خواهید تمام سعی خود را در راستای انجام وظایفتان انجام دهید. شما همیشه نمی توانید به نتیجه دلخواهتان برسید، اما حداقل می‌توانید خواسته خود را واضح تر بیان کنید. بهتراست بگویید که”انجامش می‌دهم” و بعدا اگر نتوانستید حتما برای انجامش کمک بگیرید.

4. دوست ندارم با آن ها کار کنم.

هیچ کس انتظار ندارد که شما از تمام همکارانتان خوشتان بیاید اما باید حرفه ای رفتار کنید و به همه به یک چشم نگاه کنید. در محل کار شخصیت های متفاوت با سبک کاری مختلف وجود دارد اما راهی را پیدا کنید تا بتوانید کنار هم کار کنید زیرا این چیزی است که تیم را می‌سازد. سعی کنید که از تفاوت ها مزیت بسازید و به عنوان یک تیم بزرگترین کارها را انجام دهید.

 

5. این غیرممکن است، نمی‌توانم انجامش دهم.

اگر از زاویه درست به مسائل نگاه کنید همه چیز ممکن است و هیچ غیر ممکنی وجود ندارد. مطمئن هستید که تمام گزینه ها را در نظر گرفته اید؟ در محل کار منفی نگر و بد بین نباشید. به جای اینکه از عبارت “تنها کاری که میتوانم برای این مساله انجام دهم این است که…” استفاده کنید، نگرشتان را نسبت به توانایی انجام کارها تغییر دهید.

برای دانلود  pdf این مقاله جذاب کلیک کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

Visits: 124

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *