رنگ های برندها چه پیامی برای مخاطبین دارند؟
دسته بندی: تبلیغات

زمانی که دارای یک کسب و کار کوچک برای خودتان هستید، درک پر معنی از رنگ پول ها دارید اما درباره رنگ ها در کسب و کارتان چه میدانید؟

علم رنگ شناسی

رنگ ها می توانند بر روی ذهن و بدن شما تاثیرگذار باشند

باورش سخت بنظر می رسد که رنگ ها می توانند بر روی ذهن و بدن شما تاثیرگذار باشند. اما دانشمندان به خوبی می دانند که رنگ ها می توانند بر روی فیزیولوژی بدن و وضعیت ذهنی تاثیر گذار باشند. بازاریابان برای بهترین تاثیرگذاری بر روی درک مشتریان از کسب و کارشان از علم رنگ شناسی استفاده کرده اند.

رنگ ها می توانند تحریک کننده سیستم عصبی و محرک یک وضعیت احساسی باشند. رنــگ هایی که در طبیــعت به چشم ما می خورند علت آزاد شدن هورمون های مختلف هستند.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

معانی رنگ ها در کسب وکار

معانی رنگ ها به فرهنگ، نژاد، جنسیت و حتی سن بستگی دارد. بنابراین برای یک رنـگ نمی شود معنی کلی در نظـر گرفت اما می شود از رنگ ها برای مشتریان خاص و مورد هدفتان استفاده کرد برای مثال، رنگ سفید در آمریکای شمالی مربوط به مراسمات عروسی و باعث برانگیخته شدن احساسات خوب و پاک میشود .در فرهنگ شرق، رنگ سفید علامت عذارای و مرگ است. صادرات لباس سفید عروس به چین هیچ وقت با موفقیت روبرو نمی شود.

رنگ ها میتوانند با رسومات فرهنگی ترکیب شوند. در جهان غرب، رنگ سبز و قرمز با کریسمس همراه است، و رنگ سیاه و نارنجی مربوط به جشن های هایوود است.

چندین شرکت با نام های تجاری بزرگ و پر آوازه با استفاده از رنگ ها شناخته شده هستند. برند تجاری IBM با آرم تجاری بزرگ و آبی، نشان دهنده ثبات و محافظه کاری این شرکت است. برند تجاری UPS با استفاده از رنگ قهوه ای نشان دهنده طول عمر و قابلیت اطمینان است. رنگ ها  می توانند با محصولات تولید شده ارتباط داشته باشند مانند محصول (شرکت Tideتاید) در جعبه های نارنجی رنگ .

در این قسمت به بررسی معانی رنگ ها در کسب و کار در فرهنگ آمریکای شمالی میپردازیم:

رنگ ها و مشتریان بهترین انتخاب شما برای کسب و کار کوچکتان است

سفید: تمیزی، پاکی، جوانی.  سفید رنگ خنثی ست که نشان از پاکی و خلوص در عرصه مد و زیبایی و نشان از استریل و بهداشتی بودن در عرصه پزشکی دارد.

سیاه : قدرت، زیبایی، پنهان کاری. رنگ سیاه می تواند بلند پروازی کسب و کار شما را مدنظر قرار دهد و یا در بازار جوانان نشان از مخفی کاری و رازداری در عکس های تبلیغاتی آنان باشد.

قرمز: احساسات شدید، هیجان، خطر. قرمز، رنگ جلب توجه است، که باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود. از رنگ قرمز برای تحریک هیجانات نسبت به برند تجاری خود استفاده میکنند.

نارنجی: جنب و جوش، انرژی، بازی. اگر می خواهید برای مشتریانتان محیطی سرزنده و پرانرژی بسازید پس مقداری رنگ نارنجی به آنجا اضافه کنید .

زرد: شادی، گرمی، هشدار. رنگ زرد می تواند حس آرامش را انجام کسب و کارتان به شما ببخشد.

سبز: طبیعی، سالم، فراوانی. برای ایجاد اثر آرام بخش و یا پیشرفت از رنگ سبز استفاده کنید.

بنفش: سلطنتی، خردمندی، جشن. شاید برای کسب و کار در راستای ارائه خدمات بیمه ای چندین نکته بنفش رنگ به چشمتان خورده باشد.

آبی: صداقت و وفاداری ، آرامش، قابل اطمینان بودن. رنگ آبی یک رنگ رایج و خنثی ست که در مقیاس جهانی استفاده می شود. یک انتخاب مطمعن در کسب و کار و ایجاد حس وظیفه شناسی برای مشتری.

در نظر بگیرید که چگونه این رنگ ها در علائم و ساختار لوگوی کمپانی و بروشورها و کارت های تبلیغاتی شرکت و لباس های متحدالشکل کارمندان استفاده می کنید. آیا رنگ هایی که بکار می برید شخصیت و تصویری را که می خواهید را ارائه می کنند؟ اگرنه، پس باید وقت بیشتری برای شناخت رنگ ها بگذارید.

در آخر، به یاد داشته باشید که رنگ ها دارای معانی و مفهوم هستند و تمامی این مفاهیم بستگی به تجارب مخاطبان شما دارد. در نظر داشته باشید که رنگ ها و مشتریان بهترین انتخاب شما برای ُکسب و کار کوچکتان است.

 

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

منبع اصلی: https://www.thebalancesmb.com

دانلود نسخه pdf مقاله

 

Visits: 186

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *