20عادت اشتباهی که اعتبار شما را در سرکار از بین می‌برد.
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

20عادت اشتباهی که اعتبار شما را در سرکار از بین می‌برد.

عادات بد، که همه‌ی ما از وجود آن ها بهره مندیم. اما آیا می‌دانید که در واقع این عادات می‌توانند بر روی کار شما تاثیر گذار باشند؟ آیا دائما دیر به سرکار می‌رسید، یا نمی‌توانید از شایع پراکنی در محیط کار اجتناب کنید و یا مدام به سراغ یخچال و خوراکی ها می‌روید، رفتارهای شما می‌تواند اعتبار و شهرت شما را در محل کارتان تخریب کند.

شکایت کردن

نارضایتی هایی که روزانه در محیط کار ابراز می‌شوند شامل شکایت از کارآموز جدید، خراب بودن قهوه ساز، نامناسب بودن وقت ملاقات ها و یا حتی نبود دستمال توالت است. اما به جای اینکه مدام با این شکایات حال دیگران را خراب کنید و افکارشان را بهم بریزید چرا دست از این ناله ها و شکایات برنمی‌دارید و خودتان فکری برایش نمی‌کنید، در این صورت همکارانتان متشکر شما خواهند بود.

شایعه پراکنی

شایعه سازی، موضوعی که سال هاست محور اصلی گفت و گو در اتاق های استراحت است، اما سرانجام این پشت سرگویی ها در مورد همکارانتان منجر به روبرویی شما با رئیستان می‌شود. در حقیقت، بررسی های اخیر نشان می‌دهد که، شایعه پراکنی در محل کار شایع ترین موضوعیست که کارفرمایان نسبت به آن واکنش جدی نشان می‌دهند، بنابراین قبل از اینکه داستان بعدی خود را به اشتراک بگذارید، باز هم فکر کنید، مهم نیست که چقدر عاشق شایعه پراکنی باشید.

ناهارهای نامناسب با محل کار

همه ما می‌دانیم که خوردن غذا برروی میز کار بسیار ناسالم است، اما این بستگی دارد که شما چه چیزی را برای خوردن انتخاب کرده باشید، حتی ناهاری که شما با خود به سر کار می‌برید می‌تواند برروی افکار همکارانتان نسبت به شما تاثیرگذار باشد. غذاهایی که پر از کثیفی و ریخت و پاش و پر سر و صدا هستند، و یا بوی غیر قابل تحملی دارند، در واقع می تواند اعتبار شما را تحت تاثیر قرار دهد، به خصوص اگر شما یکی از کسانی هستید که اصرار دارند ماهی را با ماکروفر گرم کند!

مقاومت در برابر تغییرات کاری

اکثریت مردم تغییرات را دوست ندارند، مخصوصا زمانی که درکار روزمره آنها اختلال ایجاد می‌کند. اما حقیقت ساده این است که در طی دوره کاری تان باید پذیرنده این امر باشید. مقاومت کردن در برابر این تغییرات هیچ نفعی برای اعتبار شما ندارد. بنابراین بهتر نیست که به جای ایستادگی در برابر این تغییرات با آغوش باز پذیرنده این مطلب باشید؟  اینگونه اثرات مثبتش را در کارتان می‌بینید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

بد دهنی

اگر چه نگرش های اجتماعی نسبت به بد دهنی و فحاشی تغییر کرده، اما این رفتار ناشایست و هنجارشکن هنوز هم در بسیاری از جاها رواج دارد. همه ما می‌دانیم بروز احساسات و افکار درونی باعث کاهش استرس می شود، اما اگر این ابراز احساسات به طرز صحیحی بیان نشود می‌تواند نظر همکارانتان را راجع به شما تغییر دهد آن وقت است که این نظرات برروی کاراتان تاثیر می‌گذارد، به خصوص اگر آنها ارشد شما باشند. درعوض اگر در شرایط نامناسب و بحرانی مانند حرفه ای ها رفتار کنید نتیجه خوب و مثبتی را می‌بینید.

دروغ گویی

هیچ کسی دروغگو ها را دوست ندارد و بیشترین مکان هایی که دروغ در آن زیاد گفته می‌شود محل های کار هستند. اگر شما با دروغ گفتن مسئولیت کار اشتباه کسی را برعهده بگیرید و بابت آن مقصر شناخته شوید، دروغ های مکرر بعدی می تواند تاثیر مخربی بر روی حرفه شما داشته باشد. . با این وجود اگر گاها در کارتان  دروغ می‌گویید، بهتر است بدانید که شما تنها نیستید؛ در واقع در یک نظرسنجی برآورد شده که 93 درصد از کارمندان در حین کار و یا دیگر موارد راستش را نمی‌گویند.

استفاده از رسانه های اجتماعی

گذراندن اوقات بیکاری با چک کردن نظرات فیس بوک، یا لایک کردن پست های اینستاگرامی اصلا شبیه یک معامله بزرگ بنظر نمی‌آید، اما به گفته متخصصان این حوزه، رسانه های اجتماعی هر سال میلیاردها دلار اقتصاد را تامین می کنند. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که بیشتر زمان خود را صرف کارهای شخصی می‌کنید تا کار کردن، بدانی که شانس خود را در انجام یکسری از کارها که منجر به پاداش می‌شوند را از بین می‌برید. بنابراین تلفن همراه خود را کنار بگذارید و به انجام وظیفه خود برسید.

منزوی بودن

آیا شما یک فرد تنها در سر کار هستید؟ آیا جزء آن دسته از افرادی هستید که معمولا دعوت ناهار را رد می‌کنند یا برای نپذیرفتن سفرهای سالیانه کارمندی به دنبال پیدا کردن دلیل هستند؟ هیچ چیز اشتباهی در این که شما ترجیح می‌دهید تا زمانتان را با خودتان بگذرانید وجود ندارد، اما  زمانی که پای اعتبار و خوش نامی شما در میان باشد این مساله بیشتر برایتان زیان آور است تا اینکه مفید باشد. راه حل این است که فقط بگویید بله. هیچ کسی از شما انتظار ندارد که در همه مراسمات شرکت کنید،  اما حضور در یک یا دو مراسم کاری برای اعتبار اجتماعی شما لازم است.

سوء استفاده از مزایای ارائه شده

آیا شرکتی که برای آن کار می‌کنید به شما اجازه داده تا از منزل به کارهای خود رسیدگی کنید؟ آیا آنها ساعت های کاری متغیر، امکانات تفریحی، خورد و خوراک رایگان را برایتان درنظر گرفته اند؟ تعداد خیلی زیادی از کارکنان نوع استفاده از مزایای کارمندی را تغییر داده اند، در استفاده از این مزایا وجدان کاری را هم در نظر بگیرید، لذا استفاده‌ی نادرست از آنها می تواند سریعا شما را با برخورد جدی رئیس و همکاران تان روبرو کند.

از کوره در رفتن

گاهی وقت ها همه ما در انجام کارهایمان از کوره در می‌رویم، این عصبانیت ها به قدری کافی هستند که اشک مارا در بیاورند. اما اینگونه فوران احساسات هیچ کاری برای اعتبار ما انجام نمی‌دهد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که فیتیله صبرتان کوتاه است، سعی کنید که خود را از شرایط و موقعیت های عصبانی کننده دورکنید یا قبل از اینکه حرفی بزنید تا 10بشمارید، با این تغییرات کوچک می‌توانید تفاوت های بزرگی را ایجاد کنید.

اشتراک گذاری بیش از حد

خوب به اطرافتان نگاه کنید، گاهی اوقات همه ما به اتفاقات خنده دار داخل فضای مجازی بلند بلند می‌خندیم، اما قرار نیست که اگر چیز خنده داری را پیدا کرده اید بلافاصله آن را با همکارانتان به اشتراک بگذارید. حالا این کار می‌تواند با ارسال یک ایمیل یا از طریق نرم افزارهای پیام رسان انجام ‌شود و فیلم یا تصویری به  اشتراک گذاشته ‌شود. شما به هیچ وجه اجازه ندارید که وقت دیگران را با این کارها هدر دهید، در ضمن، همه افراد حس شوخ طبعی مشابهی ندارند.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

دست درازی به یخچال

این یک اطلاعیه مهم خدمات همگانی است- یخچال یک منبع عمومی برای همه است نه صرفا برای سوء استفاده برخی ها. این بدان معناست که اگر به هر دلیلی- شما نتوانستید برای خود ناهار بیاورید، مجاز نیستید که به یخچال دستبرد بزنید و غذای شخص دیگری را بردارید؛ با انجام این کار، اعتبارتان کاملا از بین می‌رود.

زیرآب زدن

سیاست های اداری بدترین نوع سیاست است، در حقیقت یک سوم از پاسخ دهندگان به تحقیقات اخیر بیان کرده اند که همکارانشان بدترین در کارشان هستند. اگرچه ممکن است محل کار شما لانه افرادی موزی و زیرآب زن باشد که برای دریافت ترفیع بعدیشان دست به هر کار نادرستی بزنند و این کار قطعا به قدری برایشان حیاتی و مهم است که شما نمی‌توانید حتی فکرش را هم بکنید. ممکن است به نظر برسد که همه چیز تمام شده و کارها به حالت عادی برگردند، اما پس از مدتی، این افراد غرامت کار خود را خواهند دید.

رعایت نکردن سلامت و بهداشت فردی

ظاهر بهم ریخته و شلخته نه تنها گمان بد را روی شما متمرکز می‌کند، بلکه می تواند تاثیر منفی روی اعتبار شما داشته باشد. مهم نیست که چقدر در کارتان خوب باشید، بهداشت فردی نامناسب و ضعیف اثر تخریب کننده ای بر روی حرفه کاری شما دارد. این شلختگی در ادارات هم به کثرت اتفاق می‌افتد کسانی که باعث بسته شدن راه آب های روشویی می‌شوند یا بعد از استفاده از قهوه ساز آن را تمیز نمی‌کنند، نظافت یکی از کلیدهای رسیدن به موفقیت است.

کار کردن با علائم سرماخوردگی

اگر فکر می‌کنید که مانند سربازها موظف اید که با داشتن سرما خوردگی باز هم در سرکار حاضر شوید سخت اشتباه کرده اید، زیرا این کار نه تنها دیدگاه های مثبتی را نسبت به شما ایجاد نمی‌کند بلکه برعکس این اتفاق می‌افتد. هیچ کس دوست ندارد کنار فردی که مدام عطسه می‌کند و یا علائم سرماخوردگی دارد، بشیند و کار کند، بنابراین دفعه بعد اگر این علائم را داشتید، به فکر دیگران هم باشید، آن ها ترجیح می‌دهند که شما خانه بمانید و از آنجا به کارها رسیدگی کنید و اینگونه بدون اینکه نگران مسری بودن مریضی شما باشند قدردان تلاش های بی وقفه شما خواهند بود.

وقت نشناسی

هیچ کسی دوست ندارد که صبح زود از خواب بیدار شود، اما اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که برای دیر رسیدن، مدام به شما تذکر داده می‌شود، یا بعد از استراحت دیر به سرکار برمی‌گردید، منتظر بازخوردهای جدی و نامناسب از طرف دیگران باشید، در صورتی که اصلا مهم نیست که 95 درصد باقی مانده از روز را چه خواهید کرد. اگر با منظور و یا بدون منظور این کار را انجام داده باشید، این تاخیرات نشان دهنده عدم احترام و دقت شما است، بنابراین هشدار ساعت خود را برای زمان زودتری تنظیم کنید تا مطمئن شوید که به موقع می‌رسید و نشان دهید که چقدر شما مراقب شغلتان هستید.

فاش کردن بیش از حد مسائل شخصی

برای هر چیزی زمان و مکان مناسب وجود دارد، بنابراین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معمولا جزئیات درونی زندگی شخصیان را فاش می‌کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که محل کار مکان مناسبی برای به اشتراک گذاشتن این مسائل نیست. این امر برای صفحات اجتماعی هم صدق می‌کند، جایی که پست های ناخوشایند و بسیار شخصی می تواند به سرعت اعتبارتان را تخریب کنند.

فروشندگی در محیط کار

آیا برای داشتن درآمدی بیشتر به دنبال فروش اجناسی در محل کار هستید؟ آیا درخواستی دارید که دوست دارید به امضاء همکارانتان برسد و یا کاری را شروع کرده اید که آن ها دوست دارند برایش سرمایه گذاری کنند؟ هیچ کس نمی‌تواند در هر آن و لحظه به شما کمک کند، اما بمباران‌های درخواستی بی وقفه همکارانتان فقط یک رنجش و آزار و اذیت برایتان به همراه دارد، این موقعیت در واقع می تواند شما را در یک شرایط ناراحت کننده و غیرطبیعی قرار دهد و باعث از بین رفتن اعتبارتان شود.

سروصدا کردن

 

افرادی که باید سخت مشغول به کار باشند اما در عوض با صدای خیلی بلند با تلفن صحبت می‌کنند و یا فراموش می‌کنند که موقع دیدن فیلم های خنده دار یوتیوب هدفون خود را وصل کنند، بیش از هر چیز دیگری افکار دیگران را بهم میریزند. در محل کار مهم تر از هرچیزی این است که با همکارانتان خوش رفتار و مودب باشید و به حقوق آن ها احترام بگذارید، اندکی ملاحظه داشتن می‌تواند به حفظ اعتبار شما در محل کار کمک بسزایی بکند.

شلخته بودن

یک میز شلخته و بهم ریخته ممکن است که نشانه نبوغ و استعداد باشد، اما در واقع با این اوصاف باعث انحراف افکار همکارانتان می‌شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که خرده پاش های خود را همه جا رها می‌کنید، فراموش می‌کنید که فنجان قهوه استفاده شده خود را بشورید و یا پوشه های کاری خود را روی میز همکارانتان پخش و پلا می‌کنید، قبل از اینکه مساله‌ی جدی پیش آید بهتر است که فکری به حال این نابسمانی ها بکنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

Visits: 252

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *