با 9 روش عملکرد ذهنی خود را در زندگی توسعه دهید.
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

9 روش زندگی برای بهبود عملکرد ذهنی

میزان کیفیت و حس رضایتمندی شما از زندگی، بازتابی از اندیشه ها و معیارهای شماست. وضعیت ضعیف روحی، شمارا خسته و بیمار می کند و باعث می شود که به اهداف و آرزوهایتان دست پیدا نکنید و شاد نباشید.

احساسات مثبت و مرتبط کردن آن ها به زندگی، در سلامت روان و آسایش عمومی شما اهمیت دارد. اگر بارها در شرایط بد ذهنی قرار گرفته اید و غلبه اضطراب و افسردگی، بهترین شما را از خودتان گرفته است، زمان آن رسیده که انرژی مثبت را تا حد زیادی در خودتان افزایش دهید و ذهنیت خود را دوباره از سر گیرید.

با شروع این 9 روش، ذهنیت خود را بهبود ببخشید و سپس سرعت بهتر شدن تمامی جوانب زندگی را خواهید دید.

1.تمرین نظم درونی:

 

اگر امیدوار به بهبود عملکرد ذهنیت خود هستید، برای شروع هیچ راهی بهتر از انجام نظم درونی نیست. یاد گرفتن کنترل شخصی، مهم ترین اساس برای ایجاد عادت های خوب و بهبود زندگی شماست.

قدرت اراده داشتن بدین معناست که، توانایی انجام کاری که به آن نیاز دارید، را داشته باشید حتی زمانی که نخواهید آن را انجام دهید. این قدرت اراده، کلیدی برای مدیریت زمان است و به جای اینکه سرگرم کارهای بی ارزش شوید، اطمینان حاصل کنید که واقعا کارهای انجام شده را در لیست کارها خط می زنید.

مقاله امکان

نظم درونی: مانند عضلاتی می ماند که باید در طول زمان قوی و ساخته شوند. این یک قدرت درونی است، که انگیزه ماندن و دستیابی به اهداف را ایجاد می کند. تمرین نظم درونی- با یک برنامه ریزی واضح برای دستیابی به اهداف شروع می شود. چه زمانی می خواهید بهبود و پیشرفت را در زندگیتان ببینید؟ سپس مهارت کنترل کردن خودتان را در مسیرهای کوچک بی آموزید که در نهایت این مهارت به شما کمک می کند تا به هدفتان برسید.

2.هر روز یک چیز جدید یاد بگیرید:

یادگیری برای یک کودک کاری ذاتی و طبیعی است، اما یک انسان بالغ باید خود را در مسیر پیشرفت عقلی و بینش و یادگیری قرار دهد. در غیر این صورت راحت است که به خوشبختی اجازه دهیم تا همه جا حضور داشته باشد.

تمرکز روی یادگیری یکی از بهترین راه های بهبود عملکرد ذهن  است که با آن می توانید برای خودتان بهترین زندگی را بسازید. یکی از راحت ترین کار ها برای داشتن تمرکز این است که خود را در چالش قرار دهید و روزانه چیزهای جدیدی را یاد بگیرید. انجام این کار باعث بهبود عملکرد ذهنی می شود و ذهنتان را منعطف تر می سازد.

خواندن کتاب به افزایش قدرت تمرکز بر روی مطالب مختلف کمک می کند. همچنین می توانید در کلاس های آن لاین مناطقی شرکت کنید که همیشه می خواستید در موردشان بیشتر بدانید. با انسان های باهوش معاشرت کنید و در گفتگوهایشان مشارکت کنید و همیشه ذهنیت خود را نسبت به مسائل باز نگه دارید! به یاد داشته باشید که با یک کلیک به تمام دانش ها دسترسی دارید.

3.وقت خود را در طبیعت بگذرانید:

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

به طور میانگین ، امریکایی ها حدود 90 درصد از وقت خود را بیرون از خانه سپری می کنند. ما به افرادی منزوی تبدیل شدیم که گاهی اوقات فراموش میکنیم،که جهان زیبایی هم در بیرون وجود دارد.

نشان داده شده که، بیرون بودن از محیط خانه باعث کاهش استرس، بهبود نگرش،کمک به حفظ تمرکز، وحتی بهبود سیستم ایمنی می شود، سعی کنید مقدار زمان مفیدی را با پیاده روی، چادر زدن و یا رفتن به ساحل در طبیعت سپری کنید.

آیا این گونه اوقات را سپری کرده اید؟ یکی از این موارد را امتحان کنید:

برای دقایقی کفشتان را در بیاورید و چمن های زیر پایتان را احساس کنید.

به معنای واقعی لحظه ای بایستید و گل ها را ببوئید.

غذای خود را بردارید و بیرون از خانه بخورید.

در پارک یا فضای سبز پیاده روی کنید.

حتی اگر هرکدوم از این کارها را نمی توانید انجام دهید، برای دقایقی پشت پنجره بایستید و ازمنظره بیرون لذت ببرید.

4.چالش ها را پیش رو زندگی خود قرار دهید:

چالش ها را پیش رو زندگی خود قرار دهید

زمانی که برای انجام کارهایتان تماما در استرس و فشار کاری هستید، به خودتان یادآور شوید که با هر چیزی که روبرو هستید، فقط یک چالش است، نه موقعیت مرگ و زندگی، به خودتان اجازه ندهید که غرق در وحشت و اضطراب شوید. اگر حس می کنید که کنترل احساساتتان را از دست داده اید، به خود بگویید که این فقط یک لحظه از تمام لحظات مهم زندگی شماست.

روی کارهایی که در حال انجامش هستید و کارهایی که نسبت به بقیه مقدم تر هستند تمرکز کنید، اجازه ندهید که در جزئیات خودتان را گم کنید، به بزرگترین هدف نگاه کنید، موفقیت های قبلی را که کسب کرده اید، به خودتان یادآور شوید، هر چالش برای ما یک شانس رسیدن به سختی ذهن است، اما از اشتباهات یاد بگیرید و آن ها پشت سر بگذارید. مهم نیست چه اتفاقی می افتد، شما همچنان فردا صبح بیدار می شوید و به تلاشتان ادامه می دهید.

5.روی نگرش خود کار کنید:

نگرش شما یک واکنش مستقیم از درونتان است. این نگرش به توانایی های شما برای شاد بودن، موفقیت و اعتماد به نفس شکل می بخشد .

گاهی اوقات خودمان را در ذهنیت منفی پیدا می کنیم، از جایی که در زندگی مان هستیم احساس ناراحتی و نارضایتی داریم، اما چیزهایی وجود دارد: توانایی شما برای فارق آمدن از چالش ها بستگی به نگرش ذهنی شما دارد، و این ذهنیت را خود شما می سازید. بیشتر وقت ها، تجربیات و جنبه فکری، شما را شکل می دهد و شما تصمیم می گیرید( به طور ناخودآگاه یا خودآگاه) که می خواهید چه رویکردی را در زندگی داشته باشید.

شما توانایی تغییر نگرش و مهارت خوشبینی را دارید. هر روزه ما انتخاب می کنیم که چگونه با افرد در تعامل باشیم، مثلا لغاتی که استفاده می کنیم و نگرش هایی که داریم و زمانی هایی که با شرایط چالش انگیز روبرو می شویم. افکارتان را بسنجید و ببینید که چگونه با دیگران ارتباط برقرار می کنید. انتخاب کنید که یک نگرش مثبت، حمایتی و خودکفا داشته باشید.

6.ارزش ها را به روابطتان را اضافه کنید:

پایه و اساس روابط ما با اطرافیانمان، ایجاد موفقیت و معنی دار کردن زندگی ست. رابطه ما با دیگران، انعکاسی مستقیم از رابطه ما با خودمان است.

کسانی که روابطشان براساس مراقبت و توجه ،عشق و علاقه و حمایت است کسانی اند که یاد گرفته اند، به خود درونیشان عشق و محبت بورزند. زمانی که ما به روابطمان ارزش را اضافه می کنیم به زندگی خودمان احساس بهتر بودن و رضایتمندی را هم اضافه می کنیم. به راحتی می توانیم این ارزش ها را به روابطمان با آن هایی که بهشان توجه داریم اضافه کنیم.

وقتی به دیگران حس مهم بودن و حمایت شدن می دهید با این کار احترام را از فرد مقابلتان دریافت می کنید. امتیاز مثبت این کار برای شما این است که درها برویتان باز می شود و توانایی های شما در قدرت نفوذ و مدیریت افزایش پیدا می کند.

7.اندکی ماجراجویی به زندگی خود اضافه کنید:

 

راه هایی را برای اضافه کردن ماجراجویی به زندگی تان پیدا کنید

با انجام کارهای روزمره و تکراری می توانیم لحظات پر استرس و بحرانی را پیش بینی کنیم و حس امنیت را برای خودمان ایجاد کنیم. روزمرگی های کسل کننده وجود خارجی دارند و ما در آن ها هیچ حس چالش برانگیزی نداریم و فقط در حباب زرهی کوچک خودمان حس امنیت و آرامش داریم. اما خارج از آن بنظر می رسد که روحمان خرد و شکننده می شود، درست است؟

راه هایی را برای اضافه کردن ماجراجویی به زندگی تان پیدا کنید، سپس می بینید که خلق و خوی تان فورا تغییر شکل می دهد. نیازی نیست که برای ایجاد حس ماجراجویی از صخره بالا بروید و یا در آسمان پرواز کنید. فقط جرات کنید که هر روز کمی کارهای دیوانه کننده انجام دهید و از منطقه امن خود خارج شوید. یک ماشین تریل کوچک را پیدا کنید این وسیله زندگی را پر هیجان نگه می دارد، حس کنجکاوی را بر می انگیزد، و به شما کمک می کند که زندگی را بهتر تجربه کنید به جای اینکه به زمان اجازه بدهید فقط بگذرد.

برقصید (حتی اگر شده درخانه)، با یک غذای جدید که تا به حال نپخته اید و امتحان نکرده اید خودتان را شگفت زده کنید و در کلاس های ورزشی شرکت کنید که خارج از محدوده ایمنی و راحتی هستند. کلاس های یوگای خارج از جاذبه یکی از آنها است.

8.بر روی چیزهایی که شما را خوشحال می کنند تمرکز کنید:

اغلب اوقات زندگی ما پر از چیزهای کوچکی هستند که برای ما لذت های بزرگ به همراه دارند. اما ما فراموش می کنیم که به کارهایی که باعث خوشحالی مان می شوند، توجه کنیم بخاطر اینکه ما معمولا به مسائلی که باعث اذیت و ناراحتی مان می شوند بیشتر توجه می کنیم.

ما به طور فعال درگیر شکایت و اجتناب از مسائلی می شویم که از آن ها متنفریم به همین خاطر به راحتی مسائلی را که برایمان مهم و محترم است، را از دست می دهیم. گاهی اوقات اتفاقات بسیار کوچک اند و اگر ما اجازه بروز آن ها را دهیم زندگی ما را می سازند.

چه چیزی شما را خوشحال می کند؟ گذراندن وقت کنار خانواده و دوستان؟ کار کردن در بیرون؟ خواندن کتاب و یا کار بر روی یک پروژه جالب؟ کارهایی را که باعث خوشحالی تان می شود را تعریف کنید و آن ها را بیشتر انجام دهید. این فعالیت ها را جزء عادات روزانه خود قرار دهید و مطمئن شوید که برای کارهایی که به شما لذت و حس خوب می بخشند زمان کافی را صرف می کنید.

9.برنامه ریزی برای هدف باعث پیشرفت شما می شود:

برنامه ریزی برای هدف باعث پیشرفت شما می شود

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

اگر از جایی که در زندگی تان هستید احساس پوچی و نا امیدی می کنید، زمان آن رسیده که اهداف جدیدی را برای خودتان تعیین کنید و به سمت آن پیش روید. با اهداف جدید خود را به چالش بکشد، اگر می خواهید به اهداف شخصی جدیدی برسید، آن را برای خودتان تعریف کنید و نگرشتان را برروی مسیر جدیدی که برایتان مهم و پرمفهوم است، قرار دهید.

برنامه ریزی برای اهداف، باعث افزایش انگیزه و قدرت تمرکز شما می شود. این کلید برای پیشرفت سلامت ذهنتان است زیرا به شما حس موفقیت و کامیابی می دهد. اگرچه این اهداف شخصی برای پیشرفت شما و یا حفظ حرفه و کسب کارتان باشند، تنظیم یک هدف و تلاش برای دستیابی به آن، کلید پیشرفت در زندگی شماست و به ارتقاء ذهنی شما کمک می کند.

منبع اصلی: https://www.entrepreneur.com/article/317333#

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

Visits: 111

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *