چگونه یک روز کاری پر بازده داشته باشیم؟
دسته بندی: مدیریت

چگونه یک روز کاری پر بازده داشته باشیم؟


هرروز صبح این چهار کار را انجام دهید تا روز کاری پربازده تری داشته باشید

آیا همیشه احساس می‌کنید که زمان کافی برای اتمام کارها را در محل کارتان ندارید؟

شاید زمان آن رسیده که برنامه های پیش از شروع کار خود را تغییر دهید.

چگونگی شروع صبح می‌تواند ادامه روز را بسازد.

به گفته پگی دانکن، کارشناس خصوصی تولید و بهره وری،”اگر صبح خود را با آشفتگی و سردرگمی شروع کنید، پس بقیه روز چطور پیش خواهد رفت، اما این آشفتگی از صبح شروع نمی‌شود و ریشه آغازش به قبل از صبح بر می‌گردد.”

متخصصان بهره وری و محیط کار می‌گویند، یک خواب شبانگاهی خوب، اولین گام برای رسیدن به بهترین حالت و داشتن سطوح انرژی کافی برای کارآمدتر بودن در طول روز است.

1. کارهای روزانه خود را اولویت بندی کنید.

وقت آن رسیده که از کارهای روزانه که فکرتان درگیر انجام آن هاست، لیستی را روی کاغذ و یا در برنامه های موبایلی خود تهیه کنید.

هرصبح تان را با نوشتن کارهایی که قصد اتمامش را در آن روز دارید شروع کنید. سپس آن ها را اولویت بندی کنید: کارهای بسیار واجب و اهّم (که باید در عرض 24ساعت به پایان برسند)، کارهای مهم (که باید طی چند روز اخیر انجام شوند)، و یا کم اهمیت تر (کارهایی که برای انجامشان زمان مهم نیست).

به گفته الن فای مدیر بخش تولیدی ” این بدین معناست که توجه و تمرکز خود را روی کارهای بسیار مهم قرار دهید، کارهایی که تکمیل شده آن ها در محل کار، به کار شما می‌آید”.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

اولین باری که لیست کارهای روزانه را تهیه کنید، کارآمدترین راه های ممکن را برای انجامشان برنامه ریزی می‌کنید.

به پیشنهاد کارشناس مدیریت زمان کاترین مک کینون، ” تقویم خود را با فعالیت های مشابه پر نکنید، در این صورت روزتان بهتر پیش می‌رود”. به این معنا که تمام تماس های تلفنی خود را در یک زمان برقرار کنید و پاسخ ایمیل هاتون را کوتاه و مختصر بدهید و تمام روز خود را درگیر این فعالیت ها نکنید.

تیم خود را سازنده تر کنید، یک جلسه روزانه، به همه کمک می‌کند تا الویت ها را در یک برگه بنویسند، اما فقط کوتاه و مختصر، به پیشنهاد الن فای، “5 الی10دقیقه برای برگزاری یک جلسه صبح گاهی کافیست و هرکس باید متوجه شرایط بحرانی و اضطراری آن روز باشد و هیچ کس احساس راحتی و بی‌خیالی به خود راه ندهد. کاملا صریح و واضح است که ما در مورد اولویت های روزکاری باهم گفت و گو می‌کنیم و بعد هرکس مشغول کار و مسوولیت خود می‌شود”.

2. حذف وظایف و تصمیمات کسل کننده

صبح خود را ساده و راحت تر شروع کنید این کار به شما کمک می‌کند تا بدون دغدغه و آشفتگی و سر ساعت از منزل خارج شوید. از شب قبل لباس های خود را مشخص کنید، صبحانه و ناهارتان را آماده کنید و تمام ملزومات کاری خود را کنار هم قرار دهید.

اگر مشخص کردن لباس ها از شب قبل حس منظبت بودن را به شما می‌دهد، راه های دیگری وجود دارد که روال صبحگاهی را کارآمدتر شروع کنید.

برای مثال، الن فای از این که هرروز صبح لباس های خود را مشخص کند و بپوشد لذت می‌برد با اینکه کشوی جوراب هایش پر از جوراب های یک جور هستند. به گفته او” دوست ندارم وقتم را بابت انتخاب جوراب هدر بدهم، 10جفت جوراب دارم که همگی شبیه به هم هستن و راجع به انتخاب و ست کردن آن ها هیچ فکری هم نمی‌کنم”.

3. انجام یکسری از کارها پیش از ساعت کاری

خواندن ایمیل ها در حالی که مسواک می‌زنید یا مراقب فرزندانتان هستید تا لباس پوشیده و مرتب باشند، واقعیتی است که برای اکثر افراد وجود دارد اما این کار فایده ای ندارد، اگر که باید ایمیل های کاری را چک کنید و تماس های تلفنی کاری برقرار کنید، قبل از اینکه به سر کار بروید یک زمانی را مشخص کنید و بشنید و فقط همین کارها را انجام دهید. به پیشنهاد الن فای ” اگر می‌دانید که ارباب رجوع و یا کسب و کارتان نیازمند چک کردن ایمیل ها توسط شماست، نیم تا یک ساعت برای آن وقت بگذارید حتی اگر به آن زمان برای کار دیگر نیاز باشد و سعی نکنید که این زمان را بزور و اجبار در روز خود جای دهید بلکه آن را کنار روال عادی کارهایتان بگذارید”.

4. برای خودتان زمان بگذارید.

گاهی وقت ها زمانی را برای توجه کردن به خودتان مشخص کنید.

به گفته کارشناسان، از کار کردن دست بکشید، مدیتیشن کنید، مجله بخوانید و به موسیقی های آرام گوش کنید و کارهایی را فقط برای خودتان انجام دهید.

به گفته مک کینون” قبل از اینکه به سر کار بروید خودتان را در این فضاها قرار دهید، کارهایی را انجام دهید که شما را از فضای بی میلی و عصبانیت دور می‌کند. من بعد از این که برای خودتان وقت بگذارید تا احساس خوبی داشته باشید لذت خواهید برد. شما برای تجدید قوا و حفظ انرژی تان به این زمان ها نیاز دارید”.

او همچنین اضافه کرد که خوردن یک صبحانه متعادل به کارآمدتر بودن ریتم صبحگاهیتان کمک می‌کند.

” وقتی با یک صبحانه مغذی روزمان را شروع می‌کنیم بازدهی مان در طول روز بیشتر می‌شود. هرروز صبح پروتئین مصرف کنید و خوردن موادی که کالری های کاذب دارند و حتی شما را تا زمان ناهار هم سیر نگه نمی‌دارند اجتناب کنید. شما برای داشتن انرژی لازم به مواد مغذی مناسب احتیاج درید”.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

 

منبع اصلی: CNN Money (New York)

برای دانلود pdf این مقاله کلیک کنید.

 

 

Visits: 130

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *