8 راه پاک سازی ذهن از استرس!
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

8 راه پاک سازی ذهن از استرس!

این که یک کارآفرین باشید بسیار آسان است. بالا و پایین ها در این حرفه یک امر ثابت و همیشگی است و زمانی که کارها اشتباه و طبق خواسته شما پیش نمی‌روند انفجار خشم و استرس در صورتتان کاملا نمایان می‌شود. در این راه موانع، مشکلات ناخواسته و برنامه ریزی نشده، استدلال ها و به عقب برگشتن هایی وجود دارد که همگی آن ها باعث ایجاد یک چیز و آن هم استرس می‌شوند.

می‌دانید که نمی‌شود به طور کامل از استرس اجتناب و دوری کرد، پس باید بعد از ایجاد آن راهکارهایی را انجام دهید تا این استرس به یک بحران بزرگ درون شما تبدیل نشود. یک ذهن پاک و آرام، سالم و خلاق است. در این مقاله به 8 راهکار که ذهن شما را از استرس دور می‌کند می‌پردازیم که به شما این امکان را می‌دهد تا بر روی اهداف تعیین شده اما شکست خورده متمرکز بمانید.

1. با دوست خود صحبت کنید

یکی از بزرگترین راه های کاهش استرس، صحبت با یک دوست در مورد مشکلات، موانع پیشرو و راه حل های ممکن، است. اغلب ما کارآفرینان، به شدت درگیر کار و فعالیت می‌شویم که در واقع عامل ایجاد استرس است.

صحبت کردن درباره مسائل و مشکلات به سادگی می تواند به شفاف سازی وضعیت کمک‌کند تا بفهمید که همه چیز به اندازه ای که تصور می کنید بد نیستند. البته، فقط اینکه بدانید شما یک نفر را همیشه کنار خود دارید به شما اعتماد به نفس کافی را برای مقابله با هر شرایطی می دهد.

2. یک کتاب جذاب بخوانید.

کتابی را انتخاب کنید که بتواند افکار شما را به سمت دیگر بکشاند و از موقعیت استرس زا دور کند- بدون اینکه در واقع بخواهید به جای دیگری نقل مکان کنید. از این زمان برای یادگیری موضوعات مورد علاقه تان استفاده کنید حتی موضوعی که باعث استرس فعلی شما شده است. با خواندن می توانید بینش، آگاهی و آرامش را بدست آورید.

3. افکار خود را در یک دفتر گزارش روزانه بنویسید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

 

نوشتن کاری است که بسیاری از کارآفرینان آن را انجام نمی‌دهند- این کار یک تمرین انفرادی قدرتمند است که به شما کمک می‌کند تا هر شرایط و وضعیت دشواری را بهتر درک کنید. یک دفتر ثبت گزارش روزانه، روی میز کار خود قرار دهید و وقتی که می‌خواهید دفتر کار را ترک کنید حتما آن را در کیف خود قرار دهید. همیشه و همه جا آن را کنار خود نگه دارید.

زمانی که در موقعیت استرس زا قرار می‌گیرید دفتر خود را بیرون بیاورید و آن مشکل را یادداشت کنید،که چه چیزی به این مشکل دامن می‌زند و راه های ممکن برای از بین بردن و حل این مشکل چیست.

4. سخت ورزش کنید

باشگاه رفتن یک راهکار فوق العاده برای رهایی بدن از فشار استرس است- که به معنای واقعی می‌تواند استرس را از شما دور کند. پیدا کردن انگیزه، خود یکی از موانع موجود بر سر راه است، اما مادامی که به طور منظم این کار را انجام دهید دیگر فرصتی برای استرس داشتن پیدا نخواهید کرد.

تلفن خود را در ماشین و یا کمد باشگاه قرار دهید و اجازه دهید تا جریان خون و ضربان قلبتان افزایش پیدا کند و درگیر تماس های بی موقع نشوید. به غیر از جنبه رفع استرس، فواید سلامتی و تمرینات منظم باید به اندازه کافی شما را به انجام مدام این کار متقاعد کند.

5. مسافت زیادی را پیاده روی کنید.

در کنار ورزش، من علاقمند به پیاده روی در یک مسیر طولانی هستم که برای پاک سازی ذهن و فرار از انجام کسب و کار و درگیری های ذهنی و فیزیکی کار بسیار مفید است. من پیاده روی خارج از منزل و چند مقصدی را دوست دارم، انجام این فعالیت به من اجازه می‌دهد تا برای رسیدن به هر هدف خود تمرکز کافی را داشته باشیم. تمرینات فیزیکی همراه با تمرکز تمام استرس را از بین می برد.

درست مانند باشگاه رفتن، تلفن همراه خود را در خانه و یا محل کار بگذارید و همراه خود نبرید. خیلی راحت می‌توانید در زمان های خالی ایمیل ها و یا ایمیل های صوتی خود را چک کنید- یک ایمیل یا پیام به تنهایی می توانند استرس را به فوریت بازگرداند. یک جفت کفش راحتی پیاده روی تهیه کنید و مطمئن شوید که یک لیست عالی از موزیک برای پیاده روی دارید.

6. ورزش بوکس را انجام دهید تا انرژیتان تخلیه شود.

با یک نگاه سریع در باشگاه های محل زندگیتان متوجه خواهید شد که بیشتر افراد برای تناسب فیزیکی وارد رینگ بوکس شده اند. بسیاری از باشگاه ها ورزش بوکس را به شما پیشنهاد می‌دهند که در واقع برای کاهش استرس کاری بسیار مفید است.

من مردها و زنان بسیاری با رنج مختلف سنی در رینگ بوکس دیده ام. گاهی اوقات، شما نیاز دارید تا کسی را کتک بزنید و اجازه دهید تا فشار عصبی تان خارج شود. اگر بوکس چیزی نیست که به شما کمک کند به انجام بازی گلف بپردازید و به توپ های گلف ضربه بزنید و یا در حصارهای بیسبال بازی کنید. گلف بازی در زمینی به مساحت چندین متر مربع و بیسبال بازی کردن در چندین متر مسلما باعث می‌شود که شما فراموش کنید که هرگز استرسی داشته اید.

7. زمانی را برای انجام مدیتیشن اختصاص دهید.

مدیتیشن درست و خوب، زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانید خود را از تمام چیزهایی که در هستی وجود دارد پاک کنید و تمام تمرکز خود را فقط بر روی نفس کشیدن بگذارید، که فواید شگفت آوری را برایتان به همراه دارد. این کار استرس را کاملا برطرف می‌کند، و به شما اجازه می‌دهد تا هرچه بهتر و با ذهنی آرام و پاک فکر کنید، و بتوانید دور دست ها را ببینید و همچنین وقایع بد آینده را که باعث آسیب به شما می‌شود را کاهش می‌دهد.

کارآفرینان، مشغولیت های بسیاری دارند. ما اغلب فراموش می‌کنیم که دقایقی را متوقف شویم و یک گام به عقب برداریم و یک نفس ساده بکشیم.

8. تکنولوژی را کنار بگذارید و به پیاده روی و یا کوه نوردی بپردازید.

جدا شدن از تکنولوژی و رفتن به دل طبیعت، ساحل، پارک یا کوه نوردی این امکان را به شما می‌دهد تا برای دقایقی از شرایط استرس زا دور بمانید و آن را فراموش کنید. ارتباط با طبیعت به شما یادآور می‌شود که در کنار ما چیزهایی هستند که باعث استرس زدایی می‌شوند و خود ما تکه های کوچکی از پازل بزرگ جهان هستی هستیم که می‌توانیم باعث آرامش خود شویم.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

منبع اصلی: https://www.entrepreneur.com/article/247426#

برای دانلود pdf این مقاله جذاب کلیک کنید.

Visits: 100

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *