پنج تا از بهترین شهرهای جهان برای راه اندازی استارتاپ ها.
دسته بندی: بازاریابی

پنج تا از بهترین شهرهای جهان برای راه اندازی استارتاپ ها.

زمانی که صحبت از شروع یک کسب و کار در حوزه تکنولوژی های جدید و بروز می‌شود، اولین مکانی که به ذهن می‌آید دره سیلیکون واقع در سان فرانسیسکو در کشور آمریکاست. با این حال، گرانی هزینه های زندگی و قیمت املاک و مستغلات، کارآفرینان را به سختی می اندازد زیرا معمولا آنها دارای بودجه های محدود و اندک هستند. به همین دلیل، کارآفرینان نباید فراموش کنند که مکان های بسیاری ارزان تری به جای دره سیلیکون وجود دارد که می‌توانند یک کسب و کار جدید را در آنجا راه اندازی کنند. در اینجا 5 تا از بهترین شهرهای جهان برای شروع و راه اندازی استارتاپ ها را به شما معرفی می‌کنیم:

1. بوستون، آمریکا

بوستون شهری واقع در سواحل شرقی سان فرانسیسکو است. که دارای جمعیت تحصیل کرده ای است زیرا بیش از 60 دانشگاه میزبان دارد. همچنین، برخی از معتبرترین دانشگاه ها مانند MIT و هاروارد در بوستون واقع شده اند و این امر باعث می شود که استعداد لازم را پیدا کنید. همچنین، فراموش نکنید که بیل گیتس و مارک زاکربرگ هردو تحصیلات خود را در بوستون آغاز کرده اند.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

2. برلین، آلمان

برلین یکی از سریع ترین اکوسیستم های راه اندازی و پیشرفت در سراسر جهان است. مقر اصلی شروع بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و معروف در برلین است. همچنین برنامه های شتاب دهنده و مراکزی در برلین وجود دارد که به کارآفرینان برای رشد کسب و کارشان کمک شایانی می‌کند. این شهر در مرکز اروپا واقع است و همچنین کشور آلمان دارای اقتصاد بسیار قوی است. بنابراین، اگر یک کارآفرین برای راه اندازی یک کسب و کار اروپا را هدف خود قرار می دهد یا می خواهد کسب و کار خود را در اروپا رشد و ارتقاء دهد، برلین می‌تواند بهترین گزینه باشد.

3. بنگلور، هند

بنگلور میزبان حدود 4900 استارت آپ فعال است. این شهر یکی از شهرهای پیشرو در هند است که از دهه 1970 ساخته شده است. در این شهر هزینه ها کم اما استعداد های فعال زیاد است. علاوه بر این، متقاضیان اولیه بسیاری در بنگلور وجود دارند، که استارتاپ ها می توانند MVP خود را به راحتی به آن ها نمایش دهند و از کاربران فعال را استفاده کنند و یا محصولات خود را به اتمام برساند. این خود یک سرمایه گذاری بزرگ محسوب می‌شود.

4. استامبول، ترکیه

استامبول یک پل ارتباطی بین قاره اروپا و آسیا است. این شهر بسیار بزرگ جمعیتی 15 میلیون نفری دارد که اکثرا جوان هستند در این شهر  اکثرا از موبایل های شخصی استفاده می‌کنند که همگی دارای اینترنت هستند. هر ساله برنامه های جدید شتاب دهنده ی کسب و کار و مراکز انکوباتور باز می شوند، که می‌تواند  رشد کسب و کار شما را تسهیل ببخشد. با این حال، این شهر یک بازار نوظهور است، بنابراین باید آمادگی مقابله با چالش های پیش رو را داشته باشید.

5. ملبورن، استرالیا

ملبورن از لحاظ تکنولوژی شهری اغلب با شهر سیدنی استرالیا رقابت می کند اما این شهر هزینه زندگی و هزینه های املاک کمتری در مقایسه با سیدنی دارد. که این امرباعث می شود ملبورن برای بنیانگذاران استارت آپ ها جذاب باشد. همچنین مردم برای پرداختن به ایده ها و نوآوری های جدید آزاد هستند و این امر باعث می شود تا متقاضیان اولیه بتوانند راحت تر کار خود را آغاز کنند. علاوه بر این، تنوع کسب و کار در این شهر بسیار بالاست و هر صنعتی می تواند شانس خود را در ملبورن امتحان کند.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

برای دانلود pdf این مقاله جذاب کلیک کنید.

 

منبع اصلی:  https://www.entrepreneur.com/article/310880#

Visits: 145

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *