5 راه تبلیغاتی برای کودکان
دسته بندی: تبلیغات

5 راه تبلیغاتی برای کودکان

آژانس های تبلیغاتی چگونه برای افزایش فروش محصولاتشان، کودکان را ترغیب به خرید می‌کنند.

کمسیون تجارت فدرال (موسوم به FTC) قوانین بسیاری در راستای تبلیغات و بازاریابی دارد. همانطور که می توانید تصور کنید، هنگامی که افراد به سن قانونی می رسند، این قوانین به شدت در برابر آن ها اعمال می شوند. در واقع، هر نقض قانون می تواند منجر به مجازات های مدنی تا 16000 دلار در هر تخلف شود.

در حقیقت اینکه با وجود این قوانین، محتوا و سبک تبلیغات دقیق تر مورد بررسی قرار می گیرد. برای مثال، آن گونه از اغراق و بزرگ نمایی که در تبلیغات برای بزرگسالان وجود دارد هیچ گاه نباید در تبلیغات برای کودکان استفاده شود. بسته به سن کودک، ممکن است که او نتواند میزان تخیلات و اغراق های تبلیغاتی را از واقعیت تشخیص دهد.

اگر در تبلیغی اینطور نشان داده شود که صدای دوچرخه فراتر از صدای موتورسیکلت است، در حالی که در دنیای واقعی اصلا این چنین نیست. بدین ترتیب، آژانس های تبلیغاتی کودکان را وارد بازی دروغین خود کرده اند.

اما اگر تبلیغ کنندگان از قوانین تبلیغاتی پیروی کنند و طبق دستورالعمل ها کار کنند، هیچگاه به خاطر داشتن خلاقیت و نوآوری توقیف نخواهند شد.

1. استفاده از شهرت سلبریتی ها

بسیاری از افراد معروف و مشهور در رسانه های اجتماعی هستند که برای کودکان پست های تبلیغاتی توییت می‌کنند و یا در فضای اینستاگرام تبلیغی را به معرض نمایش می‌گذارند در حالی که گذاشتن تبلیغات در صفحات مجازی زمان بسیار کمی را از آن ها می‌گیرد اما در عوض آنها بابت هر پست اینستاگرامی مبلغی بالغ بر 75،000 دلار و برای توییت کردن آنها 30،000 دلار دریافت می‌کنند. اگرچه این مبلغ نسبت به تبلیغات تلویزیونی بسیار هنگفت و بیشتر است اما مسلما تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطبان خردسال خود دارد. اگرچه، به پست ها نباید برچسب تبلیغاتی زده شود تا کودکان و نوجوانان فکر کنند که هنرمند محبوبشان واقعا از آن محصول استفاده می‌کند اما در اصل آن ها برای وانمود کردن این قضیه پول دریافت می‌کنند.

2. استفاده از کارتون ها و شخصیت های کارتونی که مورد پسند و علاقه کودکان است

کودکان و نوجوانان عاشق کارتون های انیمیشنی هستند. به روزهای کودکی خود فکر کنید، اکثر کارتون هایی که با آن بزرگ شده اید انیمیشن بوده اند. این روزها، خلق انیمیشن های دیجیتالی امری بسیار راحت است، به این معنا که آژانس های تبلیغاتی و برندها به راحتی می‌توانند با استفاده از این هنر کاراکترهای سرگرم کننده، دوستانه و مورد پسندی را در راستای اهداف تبلیغاتی خود بسازند. از غلات صبحانه و اسباب بازی گرفته تا شکلات و آبنبات و لباس می‌توان از شخصیت های کارتونی در جلو و مرکز بسته و محصولات برای کودکان استفاده کرد.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

3. محتوا سازی برای برندها و اسپانسرها و محصولات

در ادامه مبحث استفاده از انیمیشن ها که ذکر شد، برخی از تبلیغ کنندگان حتی پا را فراتر گذاشته و سریال ها و اپیزودهای تبلیغاتی را با کاراکترهای مرتبط با برندشان تولید می‌کنند. در انگلستان سریالی با شخصیتی به نام Lucky ساخته شد که عکس این شخصیت را بر روی تمام جعبه های غلات صبحانه و در تمام فروشگاه ها می‌توان دید در این سریال نشان داده می‌شود که lucky با خوردن این غلات چقدر شاداب تر و قوی تر می‌شود و یا آن دسته از سری فیلم های تبلیغاتی را که منحصرا برای یکسری از اسباب بازی ها مانند ترانسفورموتورها و یا دیگر اسباب بازی ها ساخته شد را حتما به خاطر دارید.

4.نمایش محصولات در فیلم های مرتبط با کودکان

هدف از این نوع تبلیغ ایجاد یک ارتباط نزدیک بین کودکان و محصول تولید شده است که تبلیغ کنندگان این حس را بصورت کاملا ناخودآگاه در آنان القا می‌کنند. شاید بهترین مثال در این رابطه فیلم “ماوراء زمینی ها یاE.T” باشد که نشان می‌دهد یک موجود فضایی با نمک در جستجود یک تکه شکلات به زمین آمده و در خانه ای گیر افتاده می‌آید و یا نمایش بسته های غلات صبحانه در فیلم کودکانه‌ی  “Honey, I Shrunk the Kids” و یا آرم بزرگ شرکت مک دونالد در فیلم “Richie Rich” و یا قوطی های نوشابه پپسی در فیلم تنها در خانه که در حین فیلم مداوم این محصولات به کودکان یادآوری می‌شوند. قرار دادن یک محصول در یک فیلم هزینه و سرمایه گذاری بسیار زیادی را برای برند ها به همراه دارد اما اگر اکران آن فیلم با موفقیت روبرو شود تاثیر بسیار زیادی در فروش آن محصولات خواهد داشت.

درحالی که والدین و بزرگسالان می‌دانند که چه اتفاقی در حال افتادن است، اما کودکان این ذکاوت را در تشخیص این موضوع ندارند. بعد از اتمام فیلم، آن ها اصلا متوجه نیستند که چرا آن محصول خاص را دوست دارند، آن ها فقط می‌خواهند که آن را داشته باشند همین.

5. نشان دادن علاقه دیگر کودکان به آن محصول

کودکان چیزهایی را که دوستانشان دارند می‌خواهند. آن ها دقیقا همان چیزهایی را می‌خواهند که کودکان دیگر عاشقش هستند. تعجب نکنید که بسیاری از تبلیغاتی که در برای کودکان طراحی شده اند، بچه هایی را در سن مشابه نشان می‌دهد که بسیار علاقمند و مشتاق به آن محصول هستند و انگار که این محصول بزرگترین چیزی بوده که تاکنون اختراع شده است. با این حال زمانی که بزرگسالان افرادی را می‌بینند که مبهوت و شیفته یک محصول شده اند، نسبت به آن با شک و تردید و احتیاط برخورد می‌کنند اما بچه ها به خصوص کودکان زیر 10 سال، بسیار زود باورند و به راحتی فریب تبلیغات را می‌خورند.

آن ها در واکنش به همسالان خود فقط می‌خندند و دیوانه وار اسباب بازی ها را دوست دارند و آنها را می‌خواهند و تنها عامل غر زدنشان در تولدها اسباب بازی های کادوپیچ شده است.

اکثر محققان و کارشناسان بر این باورند که کودکان نباید در آگهی ها هدف قرار گیرند و قوانین سخت تری باید در این مورد وجود داشته باشد به هنگام خرید کردن والدین اند که تصمیم می‌گیرند و کودکان به اندازه کافی در این امر مختار نیستند.

منبع اصلی: https://www.thebalancecareers.com/advertising-4161818
ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

برای دانلود pdf این مقاله جذاب کلیک کنید.

Visits: 275

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *