امکان با دارا بودن ۶ بازوی اجرایی و عملیاتی در حوزه های مشاوره های مدیریتی، مطالعات بازار، آموزش، پژوهش، مطبوعات، تبلیغات و نشر با شعار " در تسخیر زمان همراه شما هستیم “ در پی جلب رضایت حداکثری مخاطبین و هواداران خویش می باشد. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه سایر بخش های این پایگاه الکترونیکی را ملاحظه فرمایید.

همه چیز درباره ی برترین ها…

کانال تلگرام امکان امکان
همه چیز درباره ی برترین ها…
دسته بندی: کارآفرینی

همه چیز درباره ی برترین ها…

تولد کریستیانو رونالدو فوتبالیست پرتغالی

کریستیانو رونالدو دوس سانتوش آویرو فوتبالیست پرتغالی 5 فوریه 1985م. در مادیرا متولد شد. او برترین گلزن تاریخ رئال مادرید در لالیگا است. رونالدو همچنین اولین بازیکن در تاریخ لالیگاست که در زمین حریف موفق به زدن 5 گل شده‌است. او پس از لیونل مسی دومین گلزن برتر تاریخ لالیگا است. وی با زدن 119 گل در لیگ قهرمانان اروپا رکورددار گل زده‌است. او برای تیم ملی فوتبال پرتغال 153 بار بازی کرده، 85 گل به ثمر رسانده و 27 پاس گل داده‌است. رونالدو توانست با هت تریک و زدن سه گل در نخستین بازی تیم ملی فوتبال پرتغال برابر اسپانیا در جام جهانی 2018 پس از علی دایی(109 گل) رکورد فرانس پوشکاش(84 گل) را پشت سر بگذارد و در ردهٔ دوم گلزنترین بازیکنان تاریخ فوتبال ملی جهان قرار بگیرد. رونالدو امروز 34 ساله شد.

او در سال ۲۰۰۹ با انتقال ۸۵ میلیون پوندی‌اش (۹۴ میلیون یورو، ۱۳۱٫۶ میلیون دلار) از منچستر یونایتد به رئال مادرید، به گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان تبدیل شد. رکوردی که بر اساس گزارش‌های منتشرشده، با انتقال ۱۰۰ میلیون یورویی گرت بیل از تاتنهام به رئال مادرید در سال ۲۰۱۳، شکسته شد. با حقوق سالیانه ۲۱ میلیون یورو پس از لیونل مسی و نِیمار، دارای بالاترین درآمد بین بازیکنان فوتبال جهان است. در حال حاضر، برخی وی را بهترین بازیکن فوتبال در جهان و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال می‌دانند.

او فوتبالش را در نوجوانی در تیم آندورینها آغاز کرد. بعد از دو سال به ناسیونال پیوست و پس از آن، به باشگاه اسپورتینگ لیسبون ملحق شد. او در این تیم، نظر الکس فرگوسن سرمربی وقت منچستر یونایتد را به خود جلب کرد و در سال ۲۰۰۳ با قراردادی به ارزش ۱۳٫۲۴ میلیون پوند (۱۶ میلیون یورو) به منچستر یونایتد پیوست. او نخستین جامش در منچستر یونایتد را با قهرمانی در جام حذفی سال ۲۰۰۴ به دست آورد.

وی تا سال ۲۰۰۹ با منچستری‌ها هم‌بازی بود و چندین بار جام حذفی و لیگ برتر انگلستان را با آنان فتح‌کرد. او با شیاطین سرخ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، جام خیریه انگلستان و جام باشگاه‌های جهان و هم‌چنین برندهٔ جایزهٔ انفرادی کفش طلای اروپا شد و آرزوی چهل سالهٔ منچستر را برآورده‌کرد. رونالدو در فصل ۰۸–۲۰۰۷، با ۴۲ گل در طول فصل، رکورد ۴۰ سالهٔ تاریخ باشگاه که دست جورج بست با ۳۳ گل بود را شکست. در همان سال، کفش طلای اروپا را با هشت امتیاز جلوتر از مهاجم اسپانیایی، دنیل گویزا کسب کرد.

رئال مادرید در تابستان سال ۲۰۰۹ با قراردادی ۹۴ میلیون یورویی، با کریس به توافق رسید و رکورد گران‌قیمت‌ترین بازیکن فوتبال جهان را شکست. بزرگ‌ترین موفقیت او در باشگاه مادریدی جدید خود، فتح لا لیگا و همچنین جام باشگاه‌های اروپا بوده‌است. او در فصل ۱۱–۲۰۱۰، رکورد ۴۰ گل تلمو زارا و ۳۸ گل هوگو سانچز در یک فصل رئال را شکست. او با به‌ثمر رساندن ۵۱ گل در یک فصل، رکورد تاریخ باشگاه که دست فرانس پوشکاش با ۴۹ گل بوده‌است را شکست. او برترین گلزن تاریخ رئال مادرید در لالیگا است. رونالدو همچنین اولین بازیکن در تاریخ لالیگاست که در زمین حریف موفق به زدن ۵ گل شده‌است. او پس از لیونل مسی دومین گلزن برتر تاریخ لالیگا است. همچنین رکورددار گلزنی در تاریخ رئال مادرید است. او با ثبت ۳۶ هت تریک، به همراه مسی رکوردار هت تریک لالیگا نیز هست. همچنین با زدن ۱۱۹ گل در لیگ قهرمانان اروپا رکورددار گل زده‌است.

رونالدو در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ لیگ قهرمانان اروپا با دو گلی که در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها در بازی برگشت در مقابل شالکه به ثمر رساند، رکورد رائول و لیونل مسی را شکست و با ۷۸ گل رکورددار گل تمام رقابت‌های اروپایی شد. همچنین با این دو گل با ۷۵ گل زده مشترکاً به همراه لیونل مسی رکورددار گل لیگ قهرمانان اروپا شد.

رونالدو در سال ۲۰۰۳ به تیم ملی پرتغال راه‌یافت و در سال ۲۰۱۰، کاپیتانی تیم ملی‌اش را بر عهده گرفت. او برای تیم ملی فوتبال پرتغال ۱۵۳ بار بازی کرده، ۸۵ گل به ثمر رسانده و ۲۷ پاس گل داده‌است. رونالدو توانست با هت تریک و زدن سه گل در نخستین بازی تیم ملی فوتبال پرتغال برابر اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ پس از علی دایی(۱۰۹ گل) رکورد فرانس پوشکاش(۸۴ گل) را پشت سر بگذارد و در ردهٔ دوم گلزنترین بازیکنان تاریخ فوتبال ملی جهان قرار بگیرد. موفق‌ترین سال‌های حضور او در تیم ملی، سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۶ بوده‌است که در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴ نایب قهرمان و جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان چهارم شده‌است. او همچنین در سال ۲۰۱۶ در جام ملت‌های اروپا در فرانسه توانست به عنوان قهرمانی با تیم پرتغال دست پیدا کند. رونالدو آمیزه‌ای از سرعت، قدرت بدنی، شوت‌های پر قدرت، تکنیک و حرکات نمایشی است، او یکی از سریعترین بازیکنان جهان و رکورددار بلندترین پرش در بین بازیکن فوتبال‌های جهان است. او اکنون دارای ۵ توپ طلا نیز می‌باشد او همچنین در مصاحبه‌ای که با فاکس اسپورت آرژانتین داشت فاش کرد که از سن یازده سالگی به این نتیجه رسیده که یک سروگردن از دیگران بالاتر است و در آن زمان شک نداشته که با بازیکنان هم رده اش متفاوت است و تاکنون بر این اعتقاد مانده‌است.

زندگی شخصی

پدر رونالدو، به دلیل بیماری کبد ناشی از اعتیاد به الکل، در سپتامبر ۲۰۰۵ و زمانی که رونالدو ۲۰ سال داشت، درگذشت. رونالدو اعلام کرده که الکل نمی‌نوشد و خبر روزنامه دیلی میرر مبنی بر مصرف زیاد الکل در هنگام بهبودی مصدومیتش در ژوئیه ۲۰۰۸، افترا بوده‌است.

رونالدو در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۰ پدر شد. پسر او، کریستانو نامیده شد و خانواده‌اش، نام مستعار کریستیانینو را بر روی او گذاشتند. او در ایالات متحده به دنیا آمده و رونالدو اعلام کرد که حضانت کامل وی در اختیار اوست. رونالدو هرگز به صورت عمومی هویت مادر پسرش را فاش نکرده‌است.

رونالدو در سال ۲۰۱۰ رابطه‌ای را با ایرینا شایک آغاز کرد. این زوج در ژانویه ۲۰۱۵ به رابطهٔ خود پایان دادند. رونالدو در سال ۲۰۱۵ پس از قطع رابطه با ایرینا شایک رابطه‌ای را با لوسیا ویالون مجری و گزارشگر تلویزیونی در اسپانیا آغاز کرد.

چهارمین فرزند رونالدو به نام آلانا مارتینا از دوست دخترش به نام جورجین رودریگز در نوامبر ۲۰۱۷ زاده شد.

رونالدو یک مسیحی کاتولیک است.

او پس از سونامی ۲۰۰۴ در اندونزی و زنده پیدا کردن پسری که پیراهن تیم ملی پرتغال را بر تن داشت یک خانه برای او خرید. نام این پسر مارتونیز است و هم‌اکنون در تیم اسپورتینگ لیسبون بازی می‌کند.

تولد نیمار فوتبالیست برزیلی

نِیمار دا سیلوا سانتوس جونیور فوتبالیست برزیلی 5 فوریه 1992م. در موگی داس کروزس متولد شد. نیمار در 19 سالگی و در سال 2011م. جایزهٔ بازیکن سال آمریکای جنوبی را دریافت کرد. او که اکنون با 222 میلیون یورو گران‌ترین بازیکن در جهان استامروز 27 ساله شد.

او سابقه بازی در باشگاه بارسلونا را نیز دارد. نیمار در ۱۹ سالگی و در سال ۲۰۱۱ جایزهٔ بازیکن سال آمریکای جنوبی را دریافت کرد.

نیمار در ۳ ژوئیه ۲۰۱۳ با قراردادی (که در ابتدا) به ارزش ۵۷ میلیون یورو و مدت ۵ فصل رسماً به بارسلونا پیوست. رقم فسخ قرارداد او ۱۹۰ میلیون یورو اعلام شد. نیمار پس از گذراندن تست‌های پزشکی تحت عمل لوزه قرار گرفت و این در حالی بود که گفته می‌شد این بازیکن دچار ضعف جسمانی و به کم خونی و سؤ تغذیه مبتلاست از این رو تمرینات ویژه علاوه بر برنامهٔ تغذیهٔ خاص برای وی در نظر گرفته شد. نیمار در مسابقات پیش-فصل در اغلب مسابقات به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد.

نیمار که در سال ۲۰۱۳ به بارسلونا پیوست با شایعات تخلف در انتقال وی از سانتوس به بارسلونا روبرو گردید. این شایعه در سال ۲۰۱۵ ثابت شد و باشگاه بارسلونا با جریمهٔ سنگینی روبرو شد. این در حالی بود که ساندرو راسل، رئیس پیشین باشگاه، به ۷ سال زندان محکوم شد. در ابتدا اعلام شده بود که مبلغ انتقال او ۵۷ میلیون یورو است؛ اما گفته می‌شود که مبلغ انتقال او ۱۰۰ میلیون یورو است. او تا سال ۲۰۲۰ قرارداد خود را با باشگاه فوتبال بارسلونا تمدید کرد. نیمار در فصل ۲۰۱۴/۲۰۱۵ با بارسلونا موفق به کسب سه‌گانهٔ باشگاهی (لالیگا، حذفیِ اسپانیا و چَمپیونز لیگ اروپا) شد.

نیمار در ۳ اوت ۲۰۱۷ با ثبت رکورد ۲۲۲ میلیون یورو به باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن پیوست. او اکنون با ۲۲۲ میلیون یورو گران‌ترین بازیکن در جهان است.

نیمار در سال ۱۹۹۲، به همراه خانواده‌اش به سائو ویسنته، جایی که او شروع از بازی برای جوانان نقل مکان کرد. سپس، در سال ۲۰۰۳، آنها به سانتوس نقل مکان کردند جایی که نیمار به تیم سانتوس پیوست. او در سطح جوانان به موفقیت رسید تا در سن ۱۵ سالگی، نیمار درآمد ۱۰٬۰۰۰ رئال (واحد پول برزیل) در هر ماه و در ۱۶ سالگی، ۲۵٬۰۰۰ رئال در ماه. در ۱۷سالگی، او یک قرارداد با تیم اول سانتوس امضاء کرد.

نیمار برای تیم ملی برزیل در جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۳ در خاک برزیل توسط لوئیز فیلیپه اسکولاری انتخاب شد. او در این مسابقات شمارهٔ ۱۰ را به خود اختصاص داده بود، اما در گذشته شمارهٔ ۱۱ را به تن می‌کرد. در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۳، نیمار اولین گل این مسابقات را در پیروزی ۳–۰ برابر ژاپن در ورزشگاه ملی مانه گارینشا به ثمر رساند. در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۳، نیمار در دقیقه نود و با یک پاس گل برای جو باعث پیروزی ۲–۰ برزیل در برابر مکزیک شد. نیمار همچنین با یک گل ضربه آزاد که برزیل را به ۴–۲ در مقابل ایتالیا برنده کرد در هر مسابقهٔ مرحلهٔ گروهی یک گل زد. در ۳۰ ژوئن، نیمار گل دوم برزیل را در پیروزی ۳–۰ بازی فینال برابر اسپانیا به ثمر رساند. نیمار با نمایش خود در این مسابقات توپ طلایی بهترین بازیکن تورنمنت را کسب کرد.

نیمار تنها بازیکنی است که توانسته در کوپالیبرتادورس و لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا و جام حذفی اسپانیا هتریک کند و حالا گران‌ترین بازیکن جهان است.

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

منبع: سایت یوکن

Visits: 113

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *