10 واقعیت باور نکردنی و شگفت آور درباره دیزنی!
دسته بندی: بازاریابی

10 واقعیت باور نکردنی و شگفت آور درباره دیزنی!

روند شکل گیری و موفقیت شرکت والت دیزنی که در دنیای بازی و سرگرمی محبوب و پرطرفدار است به اندازه ای که فکر می‌کنید دور از تصور و واقعیت نیست.

شرکت دیزنی که در دنیای تجارت و نفوذ فرهنگی در جهان تا به حال موفق عمل کرده، امسال 95 سالگی تاسیس خود را جشن می‌گیرد. از فیلم های سینمایی و کارهای تلویزیونی گرفته تا پارک های دیزنی و عقد قراردادهای بزرگ کاری و حمایت و تشویق کارآفرینان بزرگ این کمپانی به طرز حیرت آوری به موفقیت رسیده. در اینجا 10 واقعیتی که در مورد این صنعت بزرگ نمی‌دانستید را بیان می‌کنیم.

کار کردن از خانه

والت دیزنی برای خود و خانواده اش در دیزنی لند آپارتمانی را ساخته بود که تا جای ممکن بتواند، زمانی که پارک کالیفرنیا در حال احداث است در مکان کارش حضور داشته باشد. محل کار او در طبقه بالای یک ایستگاه آتش نشانی در خیابان Main Street قرار داشت و کارکنان می‌دانستند زمانی که چراغ روشن از پنجره دیده می‌شود او حتما در اطراف منطقه در حال سرکشی و بررسی است. او در سال 1966 از دنیا رفت اما به افتخار این بنیانگذار هنوز چراغی در آن اتاق روشن است.

دفتر کار عاشقانه

راسی تیلور صدا پیشه کاراکتر مینی موس و ماین آنتونی صداپیشه نقش میکی موس، در واقع در دنیای حقیقی در سال 1991 با یکدیگر ازدواج کردند. آن ها تا زمان فوت آنتونی 2009 با یکدیگر زندگی عاشقانه ای را سپری کردند.

ارتباط شگفت انگیز

پس از اینکه دیزنی Pixar را در سال 2006 خریداری کرد، استیوجابز بنیانگذار اپل به بزرگترین سهامدار دیزنی با 7.3 درصد از سهام کمپانی تبدیل شد. او همچنین در هیئت مدیره نقشی را ایفا می‌کرد. این رابطه برای هردو طرف پرسود و منفعت بود، جابز به افزایش حضور جزئی دیزنی کمک می‌کرد و دیزنی هم اولین استودیویی بود که در نرم افزار پخش رسانه ای iTunes که متعلق به اپل بود، محصولات خاص تلویزیونی و فیلمی خود را به فروش رساند.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

هزینه های پر منفعت

طی 12 سال گذشته، دیزنی با استفاده از هوش و ذکاوت خود تمام سهام های پر منفعت شرکت های دیگر را خریداری کرد که ارزش واقعی آنها بیش از مقداری بود که دیزنی برایشان هزینه کرده بود. در سال 2006، دیزنی کمپانی انیمیشن سازی Pixar را به ارزش 7.4 بیلیون دلار خریداری کرد. در سال 2009 کمپانی مارول به قیمت 4.24 بیلیون دلار این کمپانی را از چنگ دیزنی درآورد. در سال 2012 دیزنی کمپانی لوکاس فیلم را به ارزش 4.05 بیلیون دلار خریداری کرد. در صف بعدی خریدها که بزودی تکمیل می‌شود خرید کمپانی قرن 21 ام فاکس فیلم قرار دارد و ارزش این قرارداد به مبلغ 52 بیلیون دلار است. در نهایت کمپانی دیزنی به یک کمپانی مادر برای شبکه هایی همچون  ABC, ESPN و A&E  به شمار می‌آید.

سلطه در سراسر جهان

زمانی که دیزنی اولین فروشگاه خود را در چین در سال 2015 افتتاح کرد، بیش از 200 فروشگاه در آمریکای شمالی، بیش از 40 فروشگاه در ژاپن و بیش از 70 فروشگاه در اروپا را راه اندازی کرده بود. اخیرا کمپانی دیزنی 6 استراحت گاه و 12 پارک را در سرار جهان نیز اداره می‌کند.

بوهای شناخته شده و معروف

دیزنی برای قصه گویی های بی عیب و نقصش شناخته شده است، ظاهرا به تازگی وقتی که در دیزنی لند قدم می‌زنید، بسته به این که کجای پارک قرار دارید، با استفاده از هواکش هایی که در پایین مکان ها تعبیه شده بوهای خاصی به مشامتان می‌رسد. یک تصویرگر به نام باب مک کارتی دستگاهی را به نام Smellitzer اختراع کرده که عطرهای خاصی را برای هر موقعیت و صحنه تولید می‌کند. این کار به تصویر سازی ذهنی شما کمک می‌کند. برای مثال وقتی از کنار فروشگاه نان پزی رد می‌شوید بوی نان عقل را از سرتان می‌برد.

چرا نام کوچک؟

ظاهرا دلیل اینکه کارکنان دیزنی لند فقط نامهای کوچکشان را در مدالهای سینی خود آویزان کرده اند، این است که والت دیزنی به کسی اجازه نمی‌داد که او را جناب آقای دیزنی بنامند.

راه ناتمام

در حالی که میکی موس هم اکنون یک نماد معروف بشمار می‌آید، اما این جانور جونده 90 ساله تقریبا برای دیزنی به عنوان یک محصول پرفروش و موفق محسوب نمی‌شود. اولین اثر متحرک و پرفروش و پردرآمد موجودی با ویژگی های مشابه میکی موس به نام اسوالد خرگوش خوش شانس بود. دیزنی در اواخر دهه20حق امتیاز این کاراکتر را واگذار کرد. اگرچه، او برای ساخت کمدی موزیکال  قایق بخار ویلی ،تنها و فقط از شخصیت میکی موس استفاده کرد. با این حال این شخصیت در سال 2010 توسط بازی کنسولی Epic Mickey به صحنه نمایش بازگشت.

اطلاع رسانی

از سال 2009 دیزنی بیشتر کارهایش را بسیار محتاطانه و سربسته معرفی کرده، دوبار در سال و فقط به مدت سه روز، این کمپانی مراسمی را در مرکز آناهایم که دیزنی لند هم در این شهر واقع است برای طرفدارانش برگزار می‌کند و آنها را از پروژه بعدی شان مطلع می‌سازد.

نسل بعدی نوآوران

دیزنی یک کمپانی به نام Steamboat Ventures را تاسیس کرده که به شرکت های نوپا کمک می‌کند تا جسارت ریسک کردن را پیدا کنند و به موفقیت برسند که تا به امروز در 30 کمپانی سرمایه گذاری کرده، شرکت هایی نظیر برند عطر سازی  Joyus، دوربین های  GoProو پلت فرم تبلیغاتی موبایل .GreyStripe در سال 2014، شرکت دیزنی برنامه شتاب دهنده ای را راه اندازی کرد و در شرکت هایی مانند Brit + Co، littleBits و Epic Games شریک کاری شد.

 

برای دانلود  pdf این مقاله جذاب کلیک کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

منبع اصلی: https://www.entrepreneur.com/article/323003#

Visits: 658

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *