پست مهمان چیست؟ | دفتر مشاوره و آموزش مدیریت و کسب و کار امکان
دسته بندی: تبلیغات

محتواهایی که در یک وب سایت منتشر می‌شوند، در واقع یک پست هستند. در این رابطه، هر پست می‌تواند محتوای گوناگونی اعم از نوشتار، تصویر، ویدئو و یا فایل صوتی و غیره، داشته باشد. تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت کار بسیار مشکلی است. معمولاً اکثر وب سایت‌ها به خصوص وب سایت‌های معتبر، از تولید کنندگان محتوا و یا نویسندگان به منظور تولید و انتشار محتوای باکیفیت استفاده می‌کنند. همچنین، وب سایت‌های معتبری که روی پست‌هایی با محتوای تصاویر تمرکز دارند، غالباً از گرافیست‌های متخصص به منظور تولید محتوا کمک می‌گیرند. در واقع، بدون وجود محتوای باکیفیت هیچ سایتی پیشرفت نمی‌کند.

پست مهمان چیست؟

پست مهمان(guest posting) یا وبلاگ نویسی مهمان (Guest blogging) فرایندی است که در آن یک سایت به عنوان میزبان یک متن را از نویسنده وبلاگ یا وبسایتی دیگری بعنوان مهمان در سایت خود قرار میدهد تا بین سایت خود و آن وبلاگ یا وبسایت ارتباط برقرار کند و در ضمن بین این دو تبادل لینک صورت می گیرد.
در این روش شما یک مطلب اختصاصی برای یک سایت پربازدید ایجاد کرده و از طریق ارتباط با آنها، از مدیر سایت درخواست می کنید که آن را در وب سایت خود منتشر کند. در عوض آن وب سایت لینکی از سایت شما را به عنوان منبع در انتهای مطلب معرفی می کند یا انکرتکستی با کلمه کلیدی مورد نظر شما در خلال متن قرار می دهد.
در واقع پست مهمان به نوشتن و انتشار مقاله شخص دیگر در وب سایت یا وبلاگ گفته می شود.

مزایای پست مهمان

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، فرد با قرار دادن یک پست مهمان در سایت‌های گوناگون می‌تواند بک لینگ رایگان به دست آورد. همانطور که احتمالاً می دانید، برای سئو و موتورهای جستجو تعداد بک لینک‌های موجود در پست بسیار اهمیت دارد. در واقع بک لینک‌هایی که در پست ایجاد می‌شود در زمان رتبه بندی سایت‌ها، توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و سایر موتورها، مورد توجه قرار می‌گیرند. در حالت کلی، اگر سایت دارای لینک‌های معتیر و استاندارد باشد، اعتبارش افزایش پیدا می‌کند.

علاوه بر آن، زمانی که یک مدیر سایت در چندین سایت مختلف از طریق پست مهمان به سایت خود لینک می‌دهد، زمانی که کاربران آن پست را مطالعه کنند و روی لینک قرار داده شده کلیک کنند، بازدید سایت بالا می‌رود. به این صورت که با هر یک عدد کلیک برای سایتی که لینک آن در پست مهمان قرار داده شده است، امتیاز مثبتی در نظر گرفته می‌شود. در نهایت، گوگل این موارد به آنالیز کرده و رتبه بالاتری برای صفحه ورود سایت در نظر می‌گیرد.

ویژگی‌های پست مهمان

بدیهی است که هر پستی را نمی‌توان به عنوان پست مهمان در سایت‌ها منتشر کرد. علاوه بر آن، امکان قرار دادن پست مهمان در هر سایتی وجود ندارد. در نتیجه، فرد نمی‌تواند در هر وب سایتی پست مهمان قرار دهد. در این حالت توصیه می‌شود که پست مهمان تنها در سایت‌هایی منتشر شود که بازیدی آن سایت‌ها از بازدید سایت خود فرد بیشتر باشد.
در صورتی که سایت‌ها معتبر باشند و بازدید کننده بالایی داشته باشند می‌توانید به منظور افزایش بازدید سایت خود در آن سایت‌ها پست مهمان ایجاد کرده و لینک سایت خود را به صورت بک لینک قرار دهید.

نوشتن پست مهمان را از کجا شروع کنیم؟

به احتمال زیاد هدف شما از نوشتن پست مهمان یکی از موارد زیر است:

-معرفی سایت خود به مخاطبان جدید
-تثبیت جایگاه خود به‌عنوان یک «پیشروی فکری» در حوزه‌ی فعالیت خود
-تقویت ارتباط با سایر متخصصین در حوزه‌ی فعالیت خود
-تقویت سئوی وب‌سایت خود با ساخت بک لینک
و …
پیش از این که کار را آغاز کنید، مطمئن شوید که هدف خود برای نوشتن پست مهمان را به‌خوبی درک کرده‌اید. این امر به شما در یافتن حوزه‌ی موردعلاقه‌تان در وبلاگ نویسی کمک می‌کند. همچنین، ایده‌های خوبی برای دعوت از سایر وبلاگ نویسان برای نوشتن پست مهمان در سایت شما در اختیارتان قرار می‌دهد.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که خب کجا باید پست مهمان بنویسید؟ شما باید وب‌سایت‌هایی که در حوزه کسب و کار شما هستند را پیدا کنید (وب‌سایت‌هایی که معمولاً رقیب شما نیستند!). بسیاری از این وب‌سایت‌ها در محتوای خود توضیح داده‌اند که علاقمند به دریافت پست مهمان هستند. همچنین، شما می‌توانید برای این وب‌سایت‌ها نامه‌ای بنویسید و از آن‌ها بخواهید تمایل خود را برای تبادل پست مهمان ابراز کنند. مطمئن باشید که بیشتر این وب‌سایت‌ها حاضر به همکاری با شما خواهند بود.

نکته های نوشتن پست مهمان

یکی از زیباترین قسمت های استفاده از پست مهمان اینست که فرصت کسب لینک از یک وبسایت بسیار معتبر را به شما می دهد. حقیقت اینست که شاید ما از هیچ طریق دیگری نتوانیم این بک لینک ها را کسب کنیم. به همین دلیل همواره پست مهمان ارزش صرف وقت و انرژی را در استراتژی کسب بک لینک دارد.

اما ما بایست در انتخاب وب سایت هایی که از آنها برای پست مهمان استفاده می کنیم بسیار با دقت عمل کنیم. شاید بخواهید از این روش در حجم زیادی استفاده کنید، اما بهتر است از این حالت پرهیز کنید. پست مهمان در تعداد کم و تنها در وبسیات های معتبر ارزشمند بوده و تاثیر گذار است.

گوگل به سایت های معتبر اعتماد دارد و به لینک هایی که از این گونه سایتها منتشر می شود اهمیت بسیاری می دهد و آنها را در معرض جریمه قرار نمی دهد. اما با این حال نکات مهمی در زمینه پست مهمان وجود دارد که می بایست آن ها را رعایت کنیم.

در این کار زیاده روی نکنید

بزرگترین مشکل در پست مهمان اینست که اکثر صاحبین سایت ها به شکل افراطی تمایل به این کار پیدا می کنند. پست های شما می بایست از منابع مختلفی بوده و بک لینک ها با انکر تکست های متفاوتی درست شده باشند. اگر تنها منبع بک لینک شما پست های مهمان هستند، گوگل متوجه این الگو خواهد شد و احتمالا در آینده با مشکل مواجه خواهید شد.

شما در این موضوع می بایست استراتژی متفاوتی را اتخاذ کرده و از منابع بک لینک متنوعی بهره ببرید. اگر هم اکنون تصمیم به ایجاد پست مهمان کرده اید از شمرده شدن لینک آن مطمئن گردید و اعتبار سایت را حتما در نظر داشته باشید .در غیر این صورت تنها وقت خود را تلف کرده و سایت خود را در معرض جریمه گوگل قرار داده اید.

بر روی کیفیت تمرکز کنید

اکثر افراد در این قسمت اشتباه عمل می کنند. گوگل کیفیت محتوای پست مهمان را ارزیابی کرده و در صورتی که غنی و با کیفیت باشد، لینک آن را نیز از نوع با کیفیت به حساب می آورد.

این مسئله کاملا منطقی است، وگرنه هیچ کس به لینک های موجود در یک مطلب بی ارزش توجهی نمی کند. بنابراین به کیفیت محتوای پست مهمان توجه ویژه ای کنید.

در نوشتن پست مهمان دقت کنید که محتوای آن جدید و با کیفیت بوده و تنها یکی از مطالب داخل سایت شما نباشد. در این صورت گوگل این محتوا را تکراری تشخیص داده و به لینک های داخل آن هم اهمیتی نمی دهد. بنابر این در نوشتن محتوای پست مهمان از با ارزش بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید. برای این کار همواره پس از اتمام نوشتن، از خود بپرسید که آیا این مطلب ارزش اشتراک گذاری را دارد یا نه.

به محتوای خود تصویر و استایل های مختلف اضافه کنید

همانطور که ذکر کردیم، هر پست مهمانی می بایست متمایز از مطالب سایت شما باشد. مخصوصا اگر این استراتژی را به عنوان تکنیک اصلی لینک سازی خود برگزیده اید، حتما از ماهیت مجزای آن مطمئن شوید.

یکی از بهترین راهکارهای ایجاد تمایز بین محتواها، استفاده از استایل های مختلف در نوشتن است. وبلاگ ها اغلب از فونت های مشخصی استفاده کرده و ما تصرفی بر این موضوع نداریم. اما می توانیم با ایجاد پاراگراف ها و بلاک های مختلف، هدینگ ها و نقل قول ها در سبک نوشتن خود تنوع ایجاد کنیم. این کار موجب افزایش خوانایی مطلب شده و درک آن را برای موتورهای جستجو آسانتر می کند.

یکی دیگر از راه های بهبود ظاهر متن استفاده از تصاویر و فایل های مدیا در داخل متن است. از این کار ابایی نداشته و منتظر ادمین وبسیات نیز نباشید تا او برای شما عکسی انتخاب کند. کمی وقت گذاشته و حتی از چندین عکس در خلال متن استفاده کنید. اگر محتوای شما ظاهر خوبی داشته باشد حتی ادمین وبسیات نیز شاید بعدها از شما بخواهد که متن های دیگری را برای انتشار در اختیار او قرار دهید.

از انکرتکست های متفاوتی استفاده کنید

احتمالا شما میخواهید در یک کلمه کلیدی مشخصی رتبه کسب کنید و به همین خاطر آن را به شکل انکر تکست بارها و بارها مورد استفاده قرار می دهید.

این استراتژی کاملا منسوخ شده است. در عوض مانند تمام مواردی که عرض کردیم سعی کنید این مسئله نیز تنوع ایجاد کرده و از انکرتکست های متنوعی استفاده کنید. بهترین استراتژی اینست که از متن های متنوع، لینک های مختلف در جاهای مختلف متن و انکر تکست های متفاوتی استفاده کنید تا همه چیز طبیعی به نظر برسد.

جمع‌بندی

نوشتن پست مهمان در صورت انجام صحیح آن، می‌تواند برای وب‌سایت شما بسیار سودمند باشد. پست مهمان موجب افزایش بازدید وب‌سایت شما و بیشتر دیده شدن آن می‌شود. به‌علاوه این یک روش عالی برای تبلیغ برند شماست.

Visits: 64

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *