چرا وقفه و استراحت مدت دار در دوران حرفه ای می‌تواند مفید باشد؟
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

چرا وقفه و استراحت مدت دار در دوران حرفه ای می‌تواند مفید باشد؟

هیلاری داف، بازیگر و کارآفرین موفق در مصاحبه ای بهترین نصیحت های خود را به وب لاگ داران و مخاطبانش توصیه کرد.

هیلاری داف، ستاره محبوبی که بازی خود را از زمان نوجوانی و با ایفای نقش Lizzie در برنامه تلویزیونی مخصوص نوجوانان شروع کرده بود، در حال حاضر یک مادر و مدیر کل موفق است که در معاملات ها و قراردادهای کاری اش، تصمیمات و حرف نهایی با خود اوست. بعد از روزهایی که او در مجموعه های دیزنی فعالیت کرده، اکنون این بازیگر بالهای کارآفرینی و نام تجاری خود را با مجموعه فرصت های تجاری زیادی گسترش داده است.

یکی از همـکاری های اخیر او با ســایت GlassesUSA.com بوده که این سایت به صــورت آن لاین عینک های آفتابی بروز خود را به فروش می‌رساند. زمانی که او متوجه شد که این کمپانی علاقه مند به همکاری با اوست، خود او هم مشتاق شد تا در این چالش قرار گیرد و مایل بود تا یک روزنه خلاقیت برای خودش  ایجاد کند و یک مجموعه بسیار مناسب و زیبا و راحت را طراحی کرد. او همچنین خواستار این بود که این فروشگاه مجازی دست او را برای طراحی یک مجموعه منحصر به فرد کاملا باز بگذارد.

بعد از کمی مذاکره، داف و رییس سایت GlassesUSA.com تصمیم گرفتند تا کالکشن عینک های منحصر به فرد هیلاری را طراحی کنند، که مجموعه این عینک ها دارای یک طراحی زیبا بود که راحتی و مقرون به صرفه بودن از ویژگی های خاص این مجموعه بود. در اثبات تعهدات وی به توانمندسازی زنان، هیلاری تصمیم گرفت تا هر مجموعه از عینک های طراحی شده را به نام یک زن قدرتمند تاریخ ثبت کند.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

این مجموعه ابتدا در ژانویه راه اندازی شد که با موفقیت در مدل Bold Capsule همراه بود و کالکشن بعدی که با تغییرات جزیی همراه بود در 5 سپتامبر به عرضه نمایش درامد.

آغاز تعاملات و گفتگوهای شما با GlassesUSA.com چگونه شروع شد؟آیا آن ها به شما رجوع کردند یا شما به آن ها درخواست همکاری دادید؟

هیلاری داف: این همکاری واقعا غیرمنتظره بود. من همیشه با تیمم در مورد ایده هایی که در سر داشتم صحبت می‌کردم و  تصمیم داشتم برای ثبت برند خودم اقدام کنم. فرصت های مختلفی برای پیشرفت من در کارهایم وجود دارد و تیمم بسیار دقیق و به طور وصف ناپذیری آن ها را بررسی می‌کنند.

اما در باب این همکاری، این سایت یک حراجی از عینک های خود در صفحه اینستاگرامی اش پست کرد. و از آنجا که من عاشق عینک های فانتزی این برند هستم، مسلما از این سایت خرید کردم. بعد از این پست، این رابطه وارد یک همکاری شد و آن ها از من خواستند تا مجموعه عینک های کپسولی را برایشان طراحی کنم.

اشتراک یک پست کافی بود تا ببینیم که آیا این مدل از عینک طرفدار دارد یا خیر و از این راه اعتماد آن ها به کارهای من جلب شد و ما وارد یک رابطه عمیق کاری شدیم.

شما در مصاحبه ها عزم و اراده خود را برای شروع کار نشان دادید و بیان کردید که امتحان محصول جدید بر روی خودتان بسیار مهم است. این کار برای شما چه معنی دارد، که آن محصول را با خودتان چک می‌کنید؟

من هنوز در راهی هستم که باید خودم را پیدا کنم. این چیزی است که به من کمک می‌کند تا در مورد چیزهای اطرافم بنویسم. کسب و کار، شخصیت، بازتاب ها در مورد فرزند پروری، همگی به من کمک می‌کنند تا به درون خودم پی ببرم. از این جهت، من وابسطه به احساسات خوب هستم، اگر چه آن ها احساس راحتی برای من نداشته باشند. نداشتن احساس آرامش و راحتی باعث می‌شود تا فرصت ها و موقعیت ها جلوه پیدا کنند و همین فرصت ها هستند که می‌توانند رویاها را زنده نگه بدارند.

شما در طول عمر بلند حرفه ای خود  بی نظیر و فوق العاده ظاهر شدید. یک یا دو تصمیم کلیدی که در کسب و کار تان انجام داده اید چه هستند، که شما را در کار طولانی مدت موفق کرده است؟

می‌دانید که من در کار اولم در اجرای برنامه Lizzie McGuire بسیار خوش شانس بوده ام و این یک فرصت بسیار خوبی بود که در دوره نوجوانی توانستم کسب کنم و این کار برای من یک سکوی پرش برای کارهای بعدی ام شد و این شانس را به من داد تا از من یک شخصیت معتبر ساخته شود، زیرا بسیار نقشم را دوست داشتم. در همین باب مردم هم آن شخصیت را دوست داشتند و به نوبه خود من هم مورد توجه و علاقه آنها قرار گرفتم. بعد از آن، من حرفه خود را بر پایه صداقت، قابل باور بودن و مردمی بودن ادامه دادم و تبدیل شدم به یک فرد معتبر و قابل اطمینان و این حس به من کمک کرد تا وارد روابط تجاری درستی شوم زیرا فقط پروژه هایی را که برایم معتبر هستند را انجام می دهم. به همین دلیل، من برای تصمیماتم بسیار وقت می‌گذارم و هیچ وقت وارد کارهایی که به درستی آنها اعتماد ندارم وارد نمی‌شوم.

تصمیم دیگری که حتما اخذ می‌کنم این است که، برای استراحت و فکر کردن مدت زمانی را دست از کار می‌کشم. من یک وقفه و استراحت با بازه زمانی زیادی را قبل و بعد زایمان اولین فرزندم داشتم و این وقفه کاری به من اجازه داد تا فعالیت هایم را مجددا ارزشیابی و بازنگری کنم. من برای مدت 10سال از تیم کاری ام دور بودم. پس از آن شخص دیگری تمام تصمیمات کسب و کار من را بر عهده گرفت و تمام مذاکرات من را انجام داد، در این مدت توانستم در عرصه کاری ام رشد کنم و یک کارآفرین موفق  باشم. من خودم را با افراد جدید احاطه کردم و برای کسب و کارم تصمیمات بیشتری گرفتم.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

یک یا دو درس کسب و کاری که در همکاری با سایت GlassesUSA.com یاد گرفته اید چه بوده؟

در واقع زمانی که آن ها پیشنهاد همکاری را به من دادند، اولش ترسیدم و دودل بودم. زیرا این یک سایت بزرگ و موفق تجاری بود، و من با خودم فکر کردم که با این همه موفقیت آن ها، من چه کاری را می‌توانم به آن ها پیشنهاد دهم؟ بعد از این که با خودم فکر کردم و با توجه به شناخت مهارت ها و خلاقیت هایی که دارم پی بردم، که بی شک می‌توانم یک طرح بی‌نظر را ارائه دهم. من ارزش های بسیاری دارم تا ارائه دهم.

من می‌دانم که زنان در رنج سنی 30سال دوست دارند چه چیزی بپوشند،احساساتشان، آرزوهایشان، خواسته ها و اهدافشان چگونه است. نه تنها من یکی از همان زنان هستم، بلکه خیلی از طرفداران من هم متشکل از همین زنان اند و با شخصیت Lizzie  در نوجوانی من بزرگ شده اند. این دانش و تخصص من برای شرکتی که به دنبال برقراری ارتباط با این گروه از زنان بود بسیار ارزشمند داشت. این بزرگترین درسی بود که من از این همکاری و ارتباط به دست آوردم. زنان باید ارزش خود را بدانند و به آن بها دهند که این کار برایشان بسیار ارزشمند است.

احساستان نسبت به مجموعه Muse x که طراحی آن الهام گرفته از  زنان موفق و پیشگام  بوده چگونه است؟

این خیلی مهم است. من از زنانی که کارهای جسورانه کرده اند و با عوامل آزاردهنده سرراهشان جنگیده اند و تلاش کرده اند تا رویای خود را به واقعیت تبدیل کنند، الهام گرفته ام. پوشیدن وسایلی با نام های آن ها به من اعتماد کافی را می‌دهد تا برای رسیدن به اهدافم تلاشم کنم و امیدوارم این تفکر برای دیگران هم به همین نحو باشد.

توصیه شما به وبلاگ نویسان آینده که تمایل دارند که با مارک ها و برندهامشارکت کنند، چیست؟ چگونه بین رشد و پیشرفت کسب و کار و جلب اعتماد دیگران تعادل برقرار کرده اید؟

بسیار خب، اگر بخواهم روراست باشم، باید بگم که از وبلاگ نویسان کمی عصبانی هستم. زیرا آن ها فضایی را ایجاد کرده اند که خوانندگانشان برای صحت اعتبار مطالب مدام باید آن ها را دنبال کنند. بنابر این گفته، توصیه من این است که به انجام کارهای صادقانه ادامه دهید و بر روی دانستن ارزش خود تمرکز کنید. خود شما و کارتان بسیار ارزشمند هستید. پیامی که شما به دیگران می‌دهید اهمیت دارد و برندها مشتاق کار با شما هستند، پس همانطور رفتار کنید که از شما انتظار می‌رود.

برای دانلود pdf این مقاله جذاب کلیک کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

Visits: 57

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *