به دنبال سه ویژگی برای یافتن بهترین استعدادها باشیم!
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

به دنبال سه ویژگی برای یافتن بهترین استعدادها باشیم!

3ویژگی برای پیدا کردن بهترین استعدادها

یکی از کارهایی که کمپانی های بزرگ انجام می دهند استخدام بهترین هاست. این کمپانی های موفق از این که بهترین داوطلبان را از سازمان های دیگر و یا با استعدادترین ها را از دیگر صنایع را جذب کنند ترسی ندارند. در این مقاله به 3 ویژگی که مهم ترین ویژگی ها برای  استخدام نیروی کار است می پردازیم: طرز برخورد، شایستگی و ذهنیت.

طرز برخورد: یک کارمند علاقمند به سازمان و تلاش برای انجام کار در آن است و از اینکه بخشی از این سازمان شده هیجان زده است.

طرز برخورد یک کارمند

شایستگی: یک کارمند قابلیت ها و مهارت های درستی برای انجام کارش دارد و توانایی یادگیری مهارت های جدید را هم دارد.

ذهنیت: یک کارمند ارزش همکاری با همکارانش را می فهمد و هر روز برای پیدا کردن راه هایی برای بهبود عملکرد شرکت و افزایش تاثیرگذاری کار خودش به سر کار می آید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده
  1. برخورد درست و میزان خوبی از شایستگی، اما ذهنیت اشتباه:

داوطلبان روی اهداف و کارهای خودشان متمرکز خواهند شد و اگر منفعت شخصی خودشان در میان نباشد تمایل به همکاری برای پیشرفت در عمکرد شرکت ندارند.

  1. ذهنیت و شایستگی درست، اما رفتار غلط:

به دلیل عدم وجود وفاداری به سازمان و یا عدم ارتباط درست با انچه که برای انجامش تلاش می کند استعدادها نادیده گرفته می شود.

  1. ارجحیت رفتار و ذهنیت به سطح پایینی از شایستگی:

اگرچه ممکن است که کارمند یک شخص عالی، پرانرژی و علاقه مند به سازمان باشد، اما این ها هیچ ارزشی را اضافه نمی کنند چون شایستگی لازم را ندارد و نمی تواند مهارت های لازم را یاد بگیرد و شما به خاطر از دست دادن منافع سازمانتان حتما به مشکل بر می خورید.

ترکیب درستی از نگرش، شاسیتگی و ذهنیت:

با این ترکیب، شما به بیشترین سود و منفعت دست پیدا می کنید. این اتفاق می افتد زیرا هر کارمندی که شما استخدام کرده اید به سازمانتان ارزش هایی را به طرز درست و صحیح اضافه می کنند .

متوجه خواهید شد در مورد سابقه کار چیزی نگفته ام .وقتی شما یه فرد با استعداد را پیدا می کنید که نسبت به انجام کارهای سازمانتان مشتاق و علاقه مند است، تجربه دیگر مهم نیست. افراد بزرگ می توانند کشف کنند که، برای رسیدن به موفقیت به چه چیزهایی نیاز دارند تا بیاموزند. 25سال کار در صنایع مشابه و یا شرکت های مشابه لزوما چیز خوبی نیست، خیلی سخت تر است که چیزهایی را که می دانید از یاد ببرید و سپس چیزهایی را یاد بگیرید که به دانستنش نیاز دارید .

حتی اگر یک موقعیت شغلی خاص در نظر ندارید، اگر فردی را با این 3 ویژگی پیدا کردید حتما استخدامش کنید. برای آنها یک وظیفه و شغل پیدا کنید. اگر به آن ها نیاز دارید می توانید یک وظیفه برایشان ایجاد کنید زیرا آنها ارزش زیادی برای سازمان شما خواهند داشت.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

با این حال، اگر هر یک از این 3 ویژگی در کار نباشد، کارمندان به مدت طولانی با سازمان شما نخواهند ماند و شما برای دلایل اشتباه افراد اشتباه را استخدام می کنید. در روند استخدامی شرکت خود این سه ویژگی را اضافه کنید و می توانید بهترین افراد را جذب کنید و بهترین تصمیم گیری را برای استخدام انجام دهید.

اگر می خواهید بدانید که آیا تلاش های شما برای استخدام بهترین نتیحه را به همراه داشته، این سوال را از خودتان بپرسید” آیا ما شرکتی هستیم که افراد برای کار کردن جلوی در صف می کشند و یا برای خارج شدن از در عجله می کنند؟”

منبع اصلی:https://www.entrepreneur.com/article/232851#

برای دانلود نسخه pdf  این مقاله کلیک کنید.

Visits: 69

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *